بازدید 3930

واعظ: فقط سه امتیاز را می‌خواهیم

من اولین نفری بودم که پیشنهاد استفاده از داوران ایرانی را دادم. داوران ما در طول فصل زحمات زیادی می‌کشند و درست نیست که برای چنین بازی مهمی از داوران خارجی استفاده کنیم. باید از داشته‌های خودمان به بهترین نحو استفاده کنیم. امیدوارم داوران هم با استفاده از این فرصت راه را برای قضاوت داوران ایرانی در بازی‌های بعد فراهم کنند.
کد خبر: ۸۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۳۷ 31 January 2010

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: برای برد مقابل پرسپولیس به زمین می‌رویم و شدیدا به کسب سه امتیاز این بازی نیاز داریم.

به گزارش ایسنا؛ امیررضا واعظی آشتیانی در جریان تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران درباره‌ی وضعیت استقلال گفت: فکر می‌کنم در چند بازی‌ای که مساوی کردیم، به دلیل استفاده بی‌موقع از فرصت‌ها بود و به تعبیری ما بدشانس بودیم بنا به اذعان کارشناسان استقلال خوب بازی می‌کند. تساوی برابر فولاد در اهواز که تیم خوبی است، نتیجه خوبی بود و در سه دیداری که در تهران مساوی کردیم، با وجود ارائه بازی بسیار خوب تنها نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. همین مساله بار روانی‌ای را روی تیم ایجاد کرده بود که با به کارگیری یک سری راهکار‌ها از این شرایط خارج شدیم.

وی افزود: ما در چند وقت اخیر باخت نداشتیم. اگر می‌باختیم انتقاد‌ها قابل توجیه بود. یکی از راهکار‌هایی که باعث شد شرایط تیم شرایطی بهتر شود، حضور محصص، نامجو مطلق و مرفاوی بود که مثلث بسیار خوبی تشکیل دادند. حل بخشی از مسائل روانی هم بر عهده ما بود و بخشی هم بر عهده کادر فنی. همه زحمت کشیده‌اند و ما دو برد بسیار خوب کسب کردیم تا پایان رقابت‌های لیگ هم ۱۰ مسابقه باقی مانده که این بازی‌ها امتیاز‌های بالایی به همراه دارد. اگر امتیاز‌های خوبی کسب کنیم جایگاه خوبی در انتظار استقلال خواهد بود. ضمن اینکه تجربه نشان داده تیم‌های صدرنشین استرس بیشتری دارند که این استرس منجر به افت این تیم‌ها می‌شود، اما تیم ما در حال حاضر شرایطی دارد که از استرس به دور است و تنها به فکر امتیاز هستیم. بازیکنان هم اگر در زدن ضربات آخر دقت کنند مطمئنا جایگاه خوبی در انتظار استقلال خواهد بود.

آشتیانی درباره بازی روز چهارشنبه مقابل پرسپولیس گفت: من شخصا برای بازیکنان، کادرفنی و کادر اجرایی پرسپولیس احترام قائلم. آن‌ها تیم با پشتوانه‌ای هستند و هواداران خوبی هم دارند. ما هیچ زمان حریفان را دست کم نگرفته‌ایم، اما فکر می‌کنم همه چیز داخل زمین مشخص می‌شود. با شعار و فرافکنی نتیجه به دست نمی‌آید و هر تیمی که تاکتیک‌های مورد نظر سرمربی‌اش را بهتر اجرا کند پیروز می‌شود.

وی درباره مسائل مالی استقلال و در پاسخ به این سوال که آیا درست است که سازمان تربیت بدنی کمک مالی خوبی به باشگاه استقلال نداشته است گفت: روز شنبه با سعیدلو جلسه‌ای داشتم او نگاه بسیار خوبی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دارد. او معتقد است دو تیم بزرگ استقلال و پرسپولیس تا زمانی که متعلق به سازمان هستند باید بودجه خاصی داشته باشند تا دغدغه مالی نداشته باشند. این دغدغه مالی یکی از عوامل تخریب باشگاه و مدیریت است. برای موفقیت یک تیم فاکتور‌های مختلفی مهم است که یکی از این فاکتور‌ها مسائل مالی است. پیشنهادم به سعیدلو این بود که از امسال که قرار است بودجه پیشنهادی سال ۸۹ را به مجلس ارائه دهند، ردیف بودجه خاصی را برای استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی کنند. اگر این بودجه محقق نشد، از تبصره بند (ب) استفاده کنند که این پیشنهاد با موافقت سعیدلو همراه بود.

آشتیانی درباره بحث‌هایی که پیرامون احتمال تساوی دو تیم در بازی چهارشنبه شنیده می‌شود، گفت: واقعا از چنین بحث‌هایی تعجب می‌کنم. شوتی که بازیکن ما در بازی رفت به سمت دروازه پرسپولیس زد و به تیر دروازه خورد هم حتما باید تعریف شده باشد. با این حال بازیکنان دو تیم با ملاحظه بازی می‌کنند. استرس داربی بسیار زیاد است. امیدوارم استقلال پیروز این بازی باشد و ما شایسته این نتیجه باشیم. طبیعی است که نگاه مدیران پرسپولیس هم به این بازی کسب پیروزی است. ما هم شدیدا به دنبال کسب سه امتیاز هستیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا همچنان موافق استفاده از داور ایرانی هستید گفت: من اولین نفری بودم که پیشنهاد استفاده از داوران ایرانی را دادم. داوران ما در طول فصل زحمات زیادی می‌کشند و درست نیست که برای چنین بازی مهمی از داوران خارجی استفاده کنیم. باید از داشته‌های خودمان به بهترین نحو استفاده کنیم. امیدوارم داوران هم با استفاده از این فرصت راه را برای قضاوت داوران ایرانی در بازی‌های بعد فراهم کنند.

مدیرعامل استقلال در پاسخ به این سوال که اگر استقلال در داربی ببازد آیا ممکن است مرفاوی برکنار شود، گفت: بار‌ها گفته‌ام که صمد مرفاوی تا پایان فصل و رقابت‌های لیگ قهرمانان در استقلال خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌خواهید برای لیگ قهرمانان آسیا از بازیکن جدیدی استفاده کنید، گفت: با همین تیم به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا خواهیم رفت. صحبت‌هایی برای جذب بازیکنان با مرفاوی داشتیم، اما با توجه به بازیکنان بسیار خوبی که در اختیار داریم تصمیم گرفته شد با همین نفرات در رقابت‌های لیگ قهرمانان شرکت کنیم. ضمن اینکه فراموش نکنید که تیم‌های عربی که بازیکن خارجی جذب می‌کنند در بعضی مواقع برای یک بازیکن خارجی به اندازه کل بودجه باشگاه استقلال پول می‌دهند.

وی درباره شایعه درگیری آرش برهانی و حسین کاظمی در تمرین روز شنبه گفت: چنین چیزی صحت ندارد و حتی عکسی که روی جلد روی یکی از روزنامه‌ها چاپ شده بود مربوط به تمرین روز شنبه نیست چرا که در زمانی که این روزنامه مدعی شده کاظمی و برهانی درگیر شده‌اند، طالب‌لو اصلا در تمرین‌ها حضور نداشته است. خواهشم از رسانه‌ها این است که به موضوع‌هایی که ریشه در حقیقت ندارد نپردازند.

آشتیانی خطاب به هواداران استقلال گفت: هواداران دوست دارند تیم‌شان همیشه پیروز باشد. اما باید بگویم متاسفانه کار ریشه‌ای در فوتبال ایران جواب نداده است. تا زمانی که فوتبال نتیجه‌گرا داریم پیشرفتی نخواهیم داشت و حتی می‌بینیم کشور‌هایی که در گذشته از ما بسیار عقب بودند به دلیل تفکرات نتیجه‌گرای ما از پیشی گرفتند یا در بهترین حالت به ما رسیده‌اند.

آشتیانی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا به منوال هفته گذشته چهارشنبه این هفته هم به استادیوم نمی‌آیید، گفت: من قبل از بازی‌های چند هفته گذشته هم به استادیوم نمی‌آمدم. به هر حال تماشاگران دوست دارند که تیم‌شان پیروز باشد، اما آن‌ها باید این واقعیت را بپذیرند که بازی برد، باخت و مساوی دارد و با یک باخت و یک برد همه چیز تمام نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل