بازدید 2085

واکنش حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه به ناپدیدشدن «جمال خاشقچی»

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در بیانیه ای به ناپدیدشدن نویسنده و منتقد عربستان در استانبول واکنش نشان داد.
کد خبر: ۸۴۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۷ 07 October 2018

حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در بیانیه ای به ناپدیدشدن نویسنده و منتقد عربستان در استانبول واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، «عمر چلیک» سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه دقایقی پیش با انشتار بیانیه ای به ناپدیدشدن «جمال خاشقچی» نویسنده و منتقد عربستان در استانبول واکنش نشان داد.

در بیانیه سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه در این خصوص آمده است: آنکارا مسبب و مسئول ناپدیدشدن روزنامه نگار عربستانی را آشکار خواهد کرد.

بیانیه وی در این خصوص می افزاید: ناپدید شدن یک روزنامه نگار به این شکل، موضوعی است که برای دولتی امن چون جمهوری ترکیه از حساسیت زیادی برخوردار است.

این در حالیست که شبکه الجزیره جمعه شب به نقل از «بیل لو» روزنامه نگار انگلیسی اعلام کرد که جمال خاشقجی منتقد برجسته سعودی از ترکیه به عربستان منتقل شده و اکنون در زندان شهر جده نگهداری می شود.

این روزنامه نگار انگلیسی افزود: خاشقجی پس از دستگیری به سرعت از کنسولگری عربستان در ترکیه به عربستان فرستاده شد.

در حالی که مسئولان ترکیه معتقدند این روزنامه نگار منتقد همچنان در کنسولگری عربستان در استانبول حضور دارد، مسئولان سعودی اعلام کرده اند که خاشقجی مدت کوتاهی پس از ورود به ساختمان کنسولگری آنجا را ترک کرده است.

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در مصاحبه با خبرگزاری بلومبرگ گفت: مسئولان ترکیه می توانند کنسولگری عربستان در استانبول را تفتیش کنند.

روزنامه گاردین در این خصوص نوشت: این نگرانی وجود دارد که این نویسنده عربستانی دستگیر و باخودروهای دیپلماتیک از شهر استانبول خارج و به عربستان منتقل شده باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر