بازدید 1075

حضور نیروهای ژاپنی در مانور فیلیپین

سربازان ژاپنی امروز (شنبه) در مانوری مشترک با نیروهای آمریکایی و فیلیپینی به ساحل فیلیپین یورش بردند؛ به گفته مقام‌ها این اولین حضور نیروهای زرهی توکیو در خاک کشوری دیگر از زمان جنگ دوم جهانی است.
کد خبر: ۸۴۰۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ 06 October 2018

سربازان ژاپنی امروز (شنبه) در مانوری مشترک با نیروهای آمریکایی و فیلیپینی به ساحل فیلیپین یورش بردند؛ به گفته مقام‌ها این اولین حضور نیروهای زرهی توکیو در خاک کشوری دیگر از زمان جنگ دوم جهانی است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یگانی کوچک از نیروهای ژاپنی پس از فرود تفنگداران فیلیپینی و آمریکایی برای بازپس گیری منطقه‌ای در فیلیپین از یک "گروه تروریستی"، در این رزمایش نقش پشتیبانی را ایفا کردند. همچنین به گفته مقام‌های دفاعی ژاپن ۵۰ سرباز غیر مسلح این کشور با لباس استتار در پشت چهار خودروی زرهی، نیروهای آمریکایی و فیلیپینی که نقش سربازان مجروح را ایفا می کردند به مراکز درمانی انتقال دادند.

این رزمایش مشترک ( Venom ) نخستین تجربه حضور نیروهای ژاپنی و زره‌پوش‌های آنها در خاک یک کشور دیگر از زمان تدوین قانون اساسی صلح آمیز این کشور پس از شکست سال ۱۹۴۵ است.

یکی از ژنرال‌های ارشد ژاپنی با اشاره به این مسئله که نیروهای این کشور در فعالیت‌های رزمی این مانور نظامی حضور ندارند، گفت: هدف ما تقویت ظرفیت‌های عملیاتی است و این فرصتی مغتنم برای نیروهای ماست تا کمک رسانی و آموزش‌های مربوط به پشتیبانی در زمان‌های وقوع بلایا را تقویت کنند.

این رزمایش در پایگاه نیروی دریایی فیلیپین مستقر در دریای چین جنوبی و در ۲۵۰ کیلومتری منطقه مورد ادعای دولت مانیل در این منطقه آبی برگزار شده است. دولت فیلیپین از ۲۰۱۲ که این منطقه توسط نیروی دریایی چین تصرف شد همکاری‌های نظامی خود را با واشنگتن افزایش داده و در سال ۲۰۱۵ نیز مانور دریایی مشترکی را با ژاپن برگزار کرد.

ارتش آمریکا نیز تاکید کرده است که هدف رزمایش روز شنبه چین و یا هر ارتش خارجی دیگر نیست. یکی از افسران اطلاع رسانی آمریکایی در این باره گفت: ما کاری با یک کشور خارجی نداریم.

همچنین حدود ۱۵۰ نیروی ژاپنی، فیلیپینی و آمریکایی در این رزمایش حضور دارند. این مانور نظامی مشترک ۱۰ روزه چهارشنبه پایان می‌پذیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر