بازدید 1689

هیچ مورد انسانی از آنفولانزای مرغی وجود ندارد

کد خبر: ۸۳۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 04 October 2018

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به معدوم سازی پرندگان یک مرغداری در تهران و شش مرغداری در اصفهان خبر داد.

به  گزارش میزان، محمدمهدی گویا اظهار داشت:درخصوص جزئیات اتفاقات اخیر در مرغداری تهران و چند مرغداری در اصفهان سازمان پاسخگو سازمان دامپزشکی است، اما باید به این نکته اشاره کنم که وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به محض اینکه محلی آلودگی شناسایی و اطلاع رسانی شود بلافاصله وارد عمل شده و درمحل حاضر می‌شویم.

وی در ادامه گفت:با حضور در محل آلودگی به طور کامل برعملیات معدوم سازی پرنده‌های بیمار نظارت کامل خواهیم داشت و همچنین با همکاری سازمان دامپزشکی کشور تمام پرسنل واکسینه می‌شوند.

گویا اضافه کرد:علاوه براین تمامی پرنسل ده روز با داروی پیشگیری تحت درمان قرار خواهد گرفت وپس از اینکه تمامی کارکنان دو هفته تحت نظرقرار دادند تا در صورت بروز علائم آنفولانزا رسیدگی‌های لازم صورت گرفته و مطئن شویم بیماری فرد توسط پرندگان به وجود نیامده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این روند نظارتی همیشه و به طور مرتب انجام می‌شود افزود: گزارش‌های اولیه از دو طریق یکی سازمان دامپزشکی محل موردنظر و دومی از طریق دامپزشکی محل به وزارت بهداشت اعلام شده و کار‌های پیشگیرانه انجام می‌شود.

گویا تصریح کرد:به هرحال مهم‌ترین مورد در این نوع موارد اطلاع رسانی در زمان وقوع توسط صاحبان مرغداری‌ها و کشاورزان در خصوص پرونده هاست. خوشبختانه درتمام طول سال گذشته حتی یک مورد انسانی هم نداشتیم آن به خاطر اطلاع رسانی و اقدامات به موقع در اطلاع رسانی بود. باید به این نکته توجه داشت که تأخیر در اطلاع رسانی بیماری‌های پرنده‌ها کار پیشگیری را بسیار سخت خواه کرد و ممکن است باعث جامعیت پیدا کردن بیماری شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر