بازدید 2018

سرنوشت ۲۶ میلیون یورو یارانه کاغذ به دو شرکت مجهول‌الهویه چه شد؟

عضو کمیته کنترل بحران کاغذ درباره سرنوشت ۲۶ میلیون یورو یارانه کاغذ به دو شرکت مجهول‌الهویه توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۸۳۹۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 03 October 2018

محمدعلی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت درباره ابهامات موجود در لیست دریافت کنندگان ارز کاغذ به وجود دو شرکت مجهول‌الهویه اشاره کرد و گفت: دو شرکت به میزان 26 میلیون یورو یارانه کاغذ گرفته‌اند که فاقد هر نوع مشخصات شناسنامه‌ای هستند؛ این اتفاق غیرقابل هضم و غیرمنطقی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای دریافت ارز دولتی، متقاضیان باید "احراز صلاحیت"، "احراز اهلیت" و "احراز توانمندی" شوند، افزود: مقامات مربوطه می‌گویند این مقدار ارز از سهم مطبوعات رفته اما هیچ اثری از آن نیست و این ادعا غیرمنطقی است؛ مگر می‌شود بدون طی هیچکدام از این مراحل 26 میلیون یورو ارز کاغذ تخصیص داده شده باشد.

پروسه بررسی و تایید صلاحیت‌ها برای ثبت سفارش کاغذ

عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجات ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک مرکزی باید گزارش دهند که چه اتفاقی در این حوزه افتاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این میان نیز توضیح داد: اگر بنا باشد کسی ارز کاغذ بگیرد باید حتما صلاحیت او در وزارت فرهنگ تایید شود و ثبت سفارش آن متقاضی در وزارت صنعت انجام می‌گیرد لذا یکی از مهمترین کارهای کمیته ذیل وزارت فرهنگ در این خصوص نیز بررسی و تایید صلاحیت‌ها است.

گزارش دقیق و قانع‌کننده می‌خواهیم

عضو کمیته کنترل بحران کاغذ با اشاره به اینکه کمیته به این موضوع رسیدگی می‌کند، تصریح کرد: ما موعد مشخص کردیم که اگر گزارش دقیقی که دارای پاسخ قانع کننده‌ای باشد، ندهند؛ مجبور خواهیم شد وزرای صنعت، اقتصاد و فرهنگ را به کمیسیون فرهنگی مجلس فرابخوانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس