بازدید 2220

علت پرمویی صورت و بدن در زنان

کد خبر: ۸۳۹۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵ 03 October 2018

یک متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: هیرسوتیسم یا پرمویی در زنان می‌تواند ناشی از اختلالات هورمونی باشد که در صورت نادیده گرفتن می‌تواند به نازایی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، سمیرا تائبی اظهار کرد: رشد بی‌اندازه و غیر عادی مو در صورت و بدن بانوان را هیرسوتیسم یا پرمویی می‌گویند که اگرچه در بسیاری از موارد ارتباط زیادی با ژنتیک دارد، اما می‌تواند علل دیگر و قابل درمانی نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: در هر صورت، پرمویی در بانوان ناشی از تولید بیش از حد هورمون‌های آندروژن، به خصوص تستوسترون است. در این حالت علائم دیگری نیز به همراه پرمویی وجود خواهد داشت که می‌توان به کلفت شدن صدا، افزایش میزان آکنه، کاهش سایز سینه‌ها و افزایش توده عضلانی اشاره کرد.

این متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: شایع‌ترین علت هیرسوتیسم، نبود تعادل در هورمون‌های جنسی است که اگر درمان نشود به ناباروری، اختلالات قاعدگی، چاقی و بروز کیست‌های متعدد در تخمدان منجر می‌شود.

تائبی با اشاره به اینکه سندورم کوشینگ نیز می‌تواند منجر به پرمویی شود، افزود: این سندروم به غدد فوق کلیوی ارتباط دارد و میزان بالایی از هورمون کورتیزول ترشح می‌شود. مصرف برخی داروها از جمله پردنیزون موجب این مساله می‌شود.

وی افزود: به ندرت تومورها نیز می‌توانند غدد درون ریز را دچار اختلال کنند و به پرمویی منجر شوند. داروهای درمان افسردگی نیز این مشکلات را ایجاد می‌کنند.

این متخصص زنان زایمان و نازایی گفت: آنچه باید در نظر قرار گیرد این است که متاسفانه برخی بانوان در مواجه شدن با این بیماری، به برخی درمان‌ها، از جمله لیزر درمانی روی می‌آورند که تنها علائم این بیماری را برطرف می‌کند. باید توجه شود پیش از درمان‌های زیبایی، لازم است علت اصلی بیماری کشف شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر