بازدید 971

آمریکا اعطای مجوز استفاده از سلاح به نیروهای حافظ صلح را به شورای امنیت برد

منابع آگاه از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره دادن مجوز به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای استفاده از سلاح در مناطق درگیر خبر دادند.
کد خبر: ۸۳۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ 01 October 2018

منابع آگاه از پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره دادن مجوز به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل برای استفاده از سلاح در مناطق درگیر خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، در تحولی جدید درباره برخورد آمریکا با بحران‌ها در سطح جهان منابع فاش کردند که دولت آمریکا بر شورای امنیت برای انجام اصلاحاتی که اجازه مسلح کردن هیئت‌های حافظ صلح را می‌دهد، فشار می‌آورد.

این مساله نگرانی مراکش را به دلیل اوضاع صحرای غربی که محل نزاع میان این کشور و جبهه پولیساریوی الجزایر است، برانگیخته است.

منابع از مذاکرات اعضای شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در خصوص فعالیت هیئت‌های حافظ صلح در مناطق درگیر از جمله هیئت "مینورسو" در صحرای غربی صحبت می‌کنند که شامل اجازه دادن به این هیئت‌ها برای استفاده از سلاح است.

این تحول در زمانی صورت گرفته که موعد بررسی پرونده صحرای غربی در شورای امنیت نزدیک شده است.

در همین راستا، گزارش‌ها حاکی از این است که روسیه از آمریکا خواسته اصلاحاتی را در پیش‌نویس خود به وجود بیاورد و شرایط استفاده از سلاح را تنها به زمانی که حمایت از غیرنظامیان لازم باشد، محدود کند.

در واقع روسیه و چین به پیش‌نویس آمریکا اعتراض کرده‌اند.

روزنامه المساء مراکش نیز اعلام کرد که هیئت آمریکا درخواست روسیه را قبول کرده است. قرار است شورای امنیت به زودی درباره پیش‌نویس اصلاحی رأی‌گیری کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی