بازدید 2286

افشانی: قانون بگوید، شهرداری را ترک می‌کنم

کد خبر: ۸۳۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 29 September 2018

تسنیم نوشت: شهردار تهران با تأکید براینکه من بارها گفته‌ام تابع قانون هستیم، گفت: چنانچه قانون بگوید در مجموعه شهرداری می‌مانم و در غیر این صورت شهرداری را ترک خواهم کرد.

سیدمحمدعلی افشانی در مراسم رونمایی همزمان از 5 تندیس و سردیس سرداران شهید در 5 منطقه تهران، اظهار کرد: همزمان با هفته دفاع مقدس و با توجه به رشادت‌ها و فداکاری‌های فرزندان این سرزمین 5 سردیس و تندیس در 5 نقطه تهران نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدام در راستای یادآوری رشادت‌ها و از خودگذشتگی تمام کسانی است که در هشت سال دفاع مقدس از تمامیت ارزی کشور و کیان ایران اسلامی جنگیدند و تعداد کثیری از آنها به شهادت رسیدند. شهرداری تهران برای قدردانی و پاسداری از این رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها 5 تندیس را در شهر تهران در 5 نقطه جانمایی کردند که امروز نصب شد.

افشانی افزود: امیدوارم همه در عمل، قدردان شهدا باشیم آنهایی که ازخودگذشتگی و ایثار کردند تا ایران اسلامی سربلند باشد و ما بتوانیم آزادانه زندگی کنیم. آنچه امروز در اختیار ماست (آرامش و آسایش) حاصل خون شهداست. جوانانی که جان خود را پای این سرزمین گذاشتند به طوری که ما امروز در منطقه پرتلاطم خاورمیانه در آرامش و آسایش به سر می‌بریم.در هفته دفاع مقدس یادی کنیم از شهدایی که مظلومانه برای دفاع از این سرزمین به شهادت رسیدند.

افشانی در ادامه گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ مدیون شهدا هستیم. بخصوص شهدای نیروهای هوایی و جامعه وامدار شهیدان هستیم همان‌هایی که مقتدای‌شان حضرت اباعبدالله الحسین بود و شهدا دین خود را با عمل درست به جا گذاشتند. ترجیح منافع عمومی از مواردی بود که مدنظر شهدا قرار داشت و اگر کسی مدعی پاسداشت خون شهداست باید در عمل ثابت کند.

شهردار تهران گفت: نسل جوان باید بداند در چه شرایطی این کشور مورد هجوم قدرتها و جاه‌طلبان قرار گرفت اما با رشادت جوانان یک وجب از خاک ایران در اختیار کشور عراق قرار نگرفت. ما صاحب 8 سال تجربه دفاع مقدس هستیم و ما امروزه با توجه به این تجربه در مقابل توطئه‌ها و حوادث بین‌المللی راست قامت ایستاده‌ایم و باید قدردان شهدا باشیم.

شهردار تهران همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا سرانجام شما در مجموعه شهرداری ماندنی هستید یا خیر، گفت: من بارها گفته‌ام تابع قانون هستیم و اگر قانون بگوید می‌مانم و در غیر این صورت از شهرداری خواهم رفت.

صبح امروز و همزمان با دفاع مقدس 5 تندیس و سردیس در 5 نقطه تهران نصب شد که از جمله آنها می‌توان به تندیس خلبان شهید حسین لشگری در مقابل درب ورودی پایگاه یکم شکاری ترابری، تندیس شهید خلبان عباس دوران (سه راه تهران پارس انتهای شهید دوران) تندیس شهید علی هاشمی، تندیس شهید مجتبی هاشمی (تقاطع خیابان وحدت اسلامی و خیابان ابوسعید) و تندیس شهید گاگیک طومانیان اشاره کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان