بازدید 3017

شریعتمداری: استعفا نداده‌ام

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از سمت خود در وزارت صنعت، استعفا نداده‌ام، جزئیات تدابیر ویژه برای حل مشکل کامیون‌داران را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۳۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 29 September 2018

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه از سمت خود در وزارت صنعت، استعفا نداده‌ام، جزئیات تدابیر ویژه برای حل مشکل کامیون‌داران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری در حاشیه رونمایی از منظومه‌های سامانه جامع تجارت در جمع خبرنگاران با اشاره به تمهیدات دولت برای حل مشکل لاستیک کامیون‌داران گفت: برخی از نیازمندی‌های کامیونداران تا پیش از نوسانات نرخ ارز، از تولید داخلی تامین می‌شد که در شش ماهه اول سال جاری، ۵۲۰ هزار حلقه لاستیک تولید داخل، برای تامین نیاز خودروسازان ارایه شد که برخی از آنها نیز، در شبکه توزیع قرار گرفت و با همکاری سازمان راهداری کشور توزیع شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته این عدد تامین کننده نیاز کامیون‌داران نبوده و همچنان نیاز به واردات وجود دارد؛ این در حالی است که امسال با توجه به تغییر سیاست ارزی، گشایش اسناد اعتباری برای واردکنندگان با وقفه همراه شد؛ به نحوی که سال قبل، لاستیک درگروه کالای یک قرار داشت که به دو منتقل شده است؛ سپس پس از چند هفته دوباره در گروه یک قرار گرفت که این امر باعث وقفه در واردات لاستیک شد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این برخی از نیاز کشور از طریق بازارچه‌های مرزی و برخی به صورت غیر تجاری تامین می‌شد که با افزایش قیمت ارز واردات غیر تجاری دیگر صرفه اقتصادی ندارد؛ گفت: تقاضا برای ارز واردات نسبت به سال قبل دو برابر شد و از ۳۰۰ میلیون دلار به ۷۰۰ میلیون دلار رسید.

شریعتمداری با بیان اینکه با وجود ۱۲۰ هزار حلقه لاستیک که در گمرکات و کالاهای متروکه وجود دارد با همکاری سازمان گمرک و و اموال تملیکی قرار شد این لاستیک‌ها در زیر مجموعه توزیع سازمان راهداری قرار گیرد؛ تصریح کرد: از ماه آینده علاوه بر ۲۰۰ میلیون دلاری که برای واردات لاستیک اختصاص داده شده است هر ماه ۸۰ میلیون دلار در اختیار واردکنندگان قانونی قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بالاخره شما استعفا داده‌اید یا خیر؟ گفت: استعفا نداده‌ام.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر