بازدید 2826

ایجاد شعب دانشگاههای ایرانی در عراق

کد خبر: ۸۳۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 29 September 2018

قائم مقام بین الملل وزارت علوم در دیدار با اعضای سفارت عراق بر ضرورت تدوین نقشه راه همکاری های دوجانبه، ایجاد شعب دانشگاه های ایرانی در عراق و راه اندازی پارک علم و فناوری مشترک تاکید کرد.

به گزارش مهر به نقل از وزارت علوم، حسین سالار آملی، قائم مقام بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران، با اعضای سفارت عراق و رایزن فرهنگی آن سفارت در تهران، دیدار کرد و در این نشست بر توسعه و تعمیق روابط و تعاملات علمی و دانشگاهی بین دو کشور تاکید شد.

در این ملاقات با اشاره به وجود ظرفیت ها و مشترکات قابل توجه فرهنگی، مذهبی و حسن همجواری دو کشور، دو طرف خواستار گسترش روابط و همکاری های جامعه دانشگاهی و تبادل هیات های علمی و مسئولان سطح بالای دو کشور شدند.

سالار آملی، بر ضرورت تدوین نقشه راه همکاری های دوجانبه ایجاد شعب دانشگاه های ایرانی در عراق، راه اندازی پارک علم و فناوری مشترک در بغداد و تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

همچنین یاسر الججاج، رایزن فرهنگی سفارت عراق همچنین علاقمندی مسئولان و دانشگاهیان کشور عراق را برای بهره مندی از توانمندی های بالای علمی ایران و افزایش جمعیت اشتغال به تحصیل دانشجویان عراقی به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی آن کشور را در دانشگاه های ایران را بسیار مهم دانست و خواستار حمایت های علمی و پشتیبانی دانشگاه های ایران از جامعه علمی و دانشگاهی عراق شد.

تمدید یادداشت تفاهم همکاری های علمی دو کشور، ترسیم نقشه راه برای همکاری های دانشگاهی و تحقیقاتی ایران و عراق و همچنین برنامه ریزی برای نشست روسای دانشگاه های برتر دو کشور، از جمله موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل