بازدید 1318

جمع آوری فهرست خوابگاههای خصوصی

کد خبر: ۸۳۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 29 September 2018

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در حال حاضر حدود ۳۲۱ خوابگاه دانشجویی غیردولتی با ظرفیت ۲۷ هزار نفر ظرفیت در سراسر کشور فعال بوده و دارای مجوز هستند.

به گزارش مهر، صندق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و کاهش تصدی گری دولت جهت تامین بخشی از نیاز خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه ها برنامه ریزی هایی را از طریق ظرفیت های بخش خصوصی طراحی و عملیاتی کرد.

به همین منظور «دستور العمل اجرایی تاسیس و اداره خوابگاه های دانشجویی غیردولتی» را در شهریور ۹۴ با تایید وزیر علوم به دانشگاه ها ابلاغ کرد. براساس این دستورالعمل وظیفه صدور مجوز و نظارت بر خوابگاه های دانشجویی غیر دولتی هر استان به عهده شورایی موسوم به «شورای نظارت و ارزیابی» است که از تمام معاونان و مدیران دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان تشکیل شده است.

در حال حاضر ۳۱ شورای نظارت و ارزیابی در استان ها فعال بوده و ۳۲۱ خوابگاه دانشجویی غیردولتی با ۲۷ هزار ظرفیت دارای مجوز است.

دستوالعمل خوابگاه های غیردولتی بازنگری می شود

اخیرا صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به نزدیک شدن به پایان اعتبار ۳ ساله دستوالعمل اجرایی تاسیس و اداره سراهای دانشجویی غیردولتی (خوابگاه های غیردولتی) بازنگری در مفاد دستورالعمل آن ضروری است.

بنابراین معاونان دانشجویی و روسای شورای نظارت و ارزیابی استانی دانشگاه ها، ضرورت دارد، ضمن تشکیل جلسه ای با حضور تمام اعضاء شورای نظارت و ارزیابی سراهای غیردولتی (خوابگاه های غیردولتی) آن استان، دیدگاه، پیشنهاد و راهکارهای خود را به منظور بهبود، بهینه سازی و رفع نواقص دستورالعمل مذکور به این صندوق ارسال کنند.

همچنین لیست سراهای غیر دولتی (خوابگاه های غیردولتی) دارای مجوز آن استان باید تکمیل و به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ارسال شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار