بازدید 1245

اختلاف آمریکا با چین و روسیه درباره ادامه تحریم‌های کره شمالی

در حالی که چین و روسیه به شورای امنیت پیشنهاد کردند که باید کاهش اقدامات سخت علیه کره شمالی را بررسی کند، وزیر خارجه آمریکا به اعضای شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد آنها باید به واسطه اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی درسی به دیگران بدهند.
کد خبر: ۸۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 28 September 2018

در حالی که چین و روسیه به شورای امنیت پیشنهاد کردند که باید کاهش اقدامات سخت علیه کره شمالی را بررسی کند، وزیر خارجه آمریکا به اعضای شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد آنها باید به واسطه اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی درسی به دیگران بدهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین و روسیه گفته‌اند که شورای امنیت سازمان ملل باید به پیونگ یانگ بابت تحولات مثبتی که در سال جاری میلادی در پی دیدار میان رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور انجام داده، به این کشور آسیایی جایزه بدهد.

در همین حال مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که ریاست شورای امنیت سازمان ملل را در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی برعهده داشت، قصدا دارد تا ماه آتی میلادی به پیونگ یانگ سفر کند.

پامپئو روز چهارشنبه با ری یونگ هون، همتای کره شمالی خود نیز در نیویورک دیدار داشت.

وزیر خارجه آمریکا هم‌چنین گفت، تا زمانیکه پیونگ یانگ دست از برنامه سلاح اتمی خود برندارد، اعمال تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل بر این کشور باید با شدت و بدون توقف ادامه یابد تا اینکه خلع سلاح معتبر، دائمی و نهایی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اعضای شورای امنیت سازمان ملل باید با اعمال تحریم‌ها درس عبرتی به دیگران بدهند.

اوایل ماه جاری میلادی، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روسیه را به تقلب در اعمال تحریم‌های شورای امنیت علیه کره شمالی متهم کرده بود.

وانگ یی، وزیر خارجه چین نیز به این مساله اشاره کرد که در قطعنامه‌های شورای امنیت دیدگاه‌هایی وجود دارد که اگر کره شمالی از برنامه‌های اتمی و موشکی خود دست بکشد و از توافقات تبعیت کند، شورای امنیت تحریم‌ها را تعدیل کند.

وی در این باره گفت: با توجه به تحولات مثبتی که اخیرا در کره شمالی رخ داده، دولت پکن بر این باور است که شورای امنیت باید اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی را بررسی کند تا این کشور و سایر طرف‌های مرتبط به خلع سلاح اتمی تشویق شوند.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز با حمایت از صحبت‌های همتای چینی خود گفت: هرگونه مذاکره‌ای یک خیابان دو طرفه است. گام‌های انجام شده از سوی دولت کره شمالی در راستای خلع سلاح تدریجی باید به کاهش تحریم‌ها علیه این کشور منتهی شود.

وی ادامه داد: افزایش تحریم‌ها علیه کره شمالی به بهانه توقف ارسال کمک‌های مالی برای برنامه‌های اتمی و موشکی این کشور تنها تهدیدی علیه شهروندان کره شمالی است و باعث بحران‌های شدید بشری و اجتماعی-اقتصادی می‌شود. شورای امنیت باید نظری واضح در حمایت از اقدامات مثبت در شبه جزیره کره داشته باشد. این مساله هم به واسطه تصویب قطعنامه‌های مرتبط صورت می‌گیرد و ما به دنبال آماده سازی یک پیش نویس برای چنین قطعنامه‌ای هستیم و آن را به شورای امنیت پیشنهاد می‌کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان