بازدید 4926

واکنش به تکذیب انگل سرطان مثانه در کارون

کد خبر: ۸۳۷۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶ 28 September 2018

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، در واکنش به تکذیب انگل سرطان مثانه در رود کارون از سوی وزارت بهداشت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مهر، محمدرضا قوام نصیری گفت: آنچه بنده با رسانه ها مطرح کرده ام، مستند و بر اساس شواهد علمی و پزشکی بوده است.

وی با اشاره به تماس سخنگوی وزارت بهداشت با او در ارتباط با انعکاس چنین خبری، اظهارداشت: ایشان به من گفتند که موضوع وجود انگل سرطان مثانه در رود کارون مربوط به سال های گذشته بوده و در حال حاضر چنین موضوعی صحت ندارد.

قوام نصیری ادامه داد: البته من هیچ اطلاعی از مطالعات اخیر وزارت بهداشت ندارم و نمی توانم بگویم که در حال حاضر چنین مواردی اتفاق می افتد یا نمی افتد.

وی در عین حال به ادعای سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: ایشان در تماس با بنده عنوان داشت که خود ما داریم در همین ارتباط با سرطان مثانه نمونه برداری و آزمایش انجام می دهیم.

قوام نصیری ادامه داد: این حرف دو پهلو است، چون اگر مشکلی وجود ندارد، چرا خودشان از مردم منطقه آزمایش می گیرند.

وی با تاکید بر وجود انگل سرطان مثانه در رود نیل مصر، تصریح کرد: این موضوع مستند بوده و در کتاب های پزشکی نیز آمده است. ما هم گفتیم یک دلیل ابتلا به سرطان مثانه در رود کارون، همین انگلی است که در رود نیل مصر وجود دارد.

قوام نصیری با گلایه از برخی رفتارها در کارهای حوزه سلامت، گفت: خدمات ما به خاطر ارتقای سلامت جامعه است و نمی توان حرف نزد که باعث رنجش و دلخوری برخی افراد نشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس انجمن رادیوتراپی تکنولوژی ایران، در حاشیه همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشورهای در حال توسعه، در ارتباط با علت شیوع بالای سرطان مثانه در خوزستان، گفته بود؛ آب کارون که مردم منطقه در آن شنا می کنند دارای انگل «شیستوزومیا» است که همین انگل در رود نیل مصر نیز وجود دارد که باعث افزایش موارد ابتلا به سرطان مثانه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل