بازدید 13709
تأملی بر دعوای وزارت نفت و نماینده ایذه درباره افزایش حقوق 500 درصدی؛

همه نمایندگان چند ده میلیون‌بگیر نفتی را معرفی کنید؛ اصلاح‌طلب و اصولگرا هم فرقی ندارد

از آنجایی که ممکن است، وظایف نظارتی مجلس و نمایندگان در ارتباط با وزیران، وزاتخانه ها و دستگاه های دولتی با بهره گیری از چنین رانت هایی تحت تأثیر قرار بگیرد، انتظار می رود اولا نمایندگانی که به قوه مقننه راه پیدا می کنند، میانگین حقوق و مزایا و تسهیلات دریافتی شان حتی در صورت حضور در وزارتخانه های متمولی نظیر وزارت نفت نزدیک به اشل حقوقی سایر نمایندگان مجلس باشد و مجلس هم بر این مسأاله نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۸۳۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 25 September 2018

چندی پیش، «هدایت‌اللّه خادمی»، نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، به نقل‌وانتقالات برخی از نمایندگان مجلس به وزارتخانه‌های ثروتمند انتقاد و اظهار امیدواری کرد، هیأت رئیسه اقدامی در این خصوص انجام دهد. اشاره خادمی به وزارت متمول نفت بود و تأکید داشت که نباید نماینده ای بتواند با انتقال به این وزارتخانه از حق و حقوق های آنچنانی برخوردار شود؛ البته وزارت نفت هم پاسخ مبسوطی به این مسأله نشان داد و مسأله حقوق نجومی این نماینده را پیش کشید.

به گزارش «تابناک»؛ این نماینده مجلس در صفحه توییتر خود نوشته بود: «قبلاً، به استخدام و يا انتقالي نماينده هاي مجلس، به وزارتخانه هاي ثروتمند،انتقاد كردم؟ وزير نفت، در صحن علني، فرمودند، به اين كار، افتخار مي كند و اگر چنين نكند مفسده هاي زيادي بوجود مي ايد، بعضي دوستان در مجلس هم تلاش كردند موضوع را كمرنگ جلوه دهند، ظرف چند ماه گذشته، باز هم تعدادي از نمايندهاي فعلي، نه ادوار، به وزارت نفت منتقل شده اند و حقوق آنها، ٣٠٠ تا ٥٠٠ درصد، افزايش يافته، در حالي كه موكلان بيكار و افسرده، دانشجويان نفت رها شده اميدوارم هيأت رئيسه، كه قبلا إنكار كرده بوداند، اقدامي نمايند، تشكر از مردمي كه با انتخاب خود، مشكل بيكاري نمايندگانشان را حل كردند.»

 

اگر نماینده‌ای «حقوق نجومی» می‌گیرد، باید اعلام شود/ نظارت مجلس در سایه حقوق و تسهیلات آنچنانی کمرنگ می‌شود!

پس از اعلام این مسأله توسط این نماینده مجلس، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت پاسخ او را داد و عنوان کرد: «در پی اظهارات و ادعاهای مکرر آقای هدایت الله خادمی نماینده مردم محترم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی، مبنی بر انتقال برخی نمایندگان به وزارت نفت طی چند ماه گذشته که متأسفانه به‌ گونه‌ای شبهه‌انگیز مطرح شده است، ذکر توضیحاتی ضروری به نظر می‌رسد.»

در این اطلاعیه آمده بود: «پیش از بیان هر توضیحی لازم است یادآور شویم که وزارت نفت هرگز بنا نداشته وارد مجادله رسانه‌ای با اشخاص حقیقی و حقوقی به ‌ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی شود، زیرا معتقدیم فضای عمومی کشور به ‌ویژه در شرایط کنونی، بیش از هر برهه دیگری به آرامش، همکاری و همدلی نیاز دارد.»

اما از آن‌جا که جناب آقای خادمی مدتی است به طرح سخنانی می‌پردازند که ممکن است ابهام‌هایی را نزد افکار عمومی پدید آورد، ناچار شدیم به اظهارات ایشان پاسخ دهیم به‌ویژه آن‌که به تازگی در برخی رسانه‌ها و حساب کاربری خود در توئیتر مدعی شده‌اند حقوق برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که در چند ماه گذشته به وزارت نفت منتقل شده‌اند، ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش یافته است! با توجه به این ادعاها نکات زیر به آگاهی افکار عمومی می‌رسد؛

۱) از آغاز تشکیل دولت یازدهم در نیمه سال ۱۳۹۲ تاکنون تنها ۸ تن از نمایندگان شامل نمایندگان ادوار به این وزارتخانه انتقال یافته‌اند که ۶ تن از ایشان هم‌اکنون به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور دارند.

۲) تأکید می‌کند، از بهمن ماه ۱۳۹۵ به این طرف یعنی پیش از پایان دولت یازدهم، هیچ نماینده ای به این وزارتخانه انتقال نیافته است.

۳) حقوق و مزایای پرداختی به نمایندگانی که کارمند نفت هستند و مایل به دریافت حقوق خود از این وزارتخانه بودند، با اعلام امور اداری مجلس محترم طبق ضوابط صنعت نفت پرداخت می‌شود.

۴) بالاترین رقم پرداختی ناخالص به نمایندگانی که کارمند نفت هستند، مربوط به جناب آقای هدایت‌الله خادمی، نماینده مدعی است که آخرین رقم دریافتی ناخالص ایشان بالغ بر ۲۷ میلیون تومان در ماه بوده است. اضافه می‌کند، ایشان از تاریخ یکم مهرماه سال ۱۳۸۷ از یک واحد مسکونی متعلق به شرکت نفت در برج ASP تهران به وسعت ۲۹۰ مترمربع به عنوان خانه سازمانی استفاده می‌کرده که پس از فشار و اصرار وزارت نفت، سرانجام در یکم اسفندماه ۱۳۹۶ این واحد سازمانی را پس از قریب به ده سال تخلیه می‌نمایند. این در حالی است که مجلس محترم شورای اسلامی از طریق واگذاری واحد مسکونی یا پرداخت هزینه مسکن برای تأمین مسکن نمایندگان محترم در صورت تقاضا اقدام می‌‌نماید.

۵) با وجود این‌که آقای خادمی، خود بالاترین حقوق را میان نمایندگان محترم مجلس دریافت کرده است، حتی در مورد خود ایشان نیز ذکر ارقام ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد اضافه دریافت حقوق، اغراق‌آمیز است، چه رسد به دیگر افراد.

۶) طی مکاتبه‌ای از امور اداری مجلس محترم استفسار شده که آیا رعایت سقف قانونی پرداختی حقوق به نمایندگانی که از وزارت نفت نیز حقوق دریافت می‌کنند، الزامی است یا خیر؟ و در صورت پاسخ مثبت، این سقف چه میزان است تا مراعات شود.

هرچند دعوای بین وزارت نفت دولت روحانی و «هدایت الله خادمی» به موضوع شرکت حفاری شمال ـ که مدیریت آن در فاصله در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۴ بر عهده نماینده کنونی ایذه و باغملک بوده است ـ برمی گردد، در حقیقت شاید این مسأله باب خیری بود تا حقیقت برخی سوء استفاده ها در وزارتخانه ها و بعضا از سوی نمایندگان مجلس آشکار شود تا بدین ترتیب جلوی هرگونه رانتی که از ناحیه ایجاد می شود، گرفته شود.

اگر نماینده‌ای «حقوق نجومی» می‌گیرد، باید اعلام شود/ نظارت مجلس در سایه حقوق و تسهیلات آنچنانی کمرنگ می‌شود!

از وزارت نفت انتظار می رود، همان گونه که به ریزدریافتی ها و مزایای «هدایت الله خادمی» نماینده ایذه و باغملک و بهره گیری او از ساختمان های در اختیار این وزاتخانه اشاره کرده، در ارتباط با سایر نماینده هایی که تحت عنوان نماینده ادوار و یا نماینده فعلی به این وزارتخانه انتقال یافته اند مسائل را بازگو کرده و میزان حقوق و مزایای دریافتی یا بهره گیری آنان از تسهیلاتی نظیر خانه، ماشین و ... را اعلام نماید.

از آنجایی که ممکن است، وظایف نظارتی مجلس و نمایندگان در ارتباط با وزیران، وزارتخانه ها و دستگاه های دولتی با بهره گیری از چنین رانت هایی تحت تأثیر قرار بگیرد، انتظار می رود اولا نمایندگانی که به قوه مقننه راه پیدا می کنند، میانگین حقوق و مزایا و تسهیلات دریافتی شان حتی در صورت حضور در وزارتخانه های متمولی نظیر وزارت نفت نزدیک به اشل حقوقی سایر نمایندگان مجلس باشد و مجلس هم بر این مسأله نظارت داشته باشد.

در طول مدت نمایندگی، مجلسی ها از انتقال به وزارتخانه های پولدار و هلدینگ های اقتصادی تحت نظر این وزارتخانه ها خودداری کنند تا شائبه های افزایش حقوق های آنچنانی پیش نیاید. حالا که وزارت نفت در ارتباط با یک نماینده دست به افشای دریافتی و تسهیلات از جانب او کرده، طبیعتا فارغ از مباحث اصولگرایی و اصلاح طلبی باید چه این وزارتخانه و چه سایر وزارتخانه ها و هلدینگ های اقتصادی تحت نظرشان به اعلام حقوق و دستمزد، مزایا و تسهیلات دریافت شده از سوی نمایندگانی که در این بخش ها مشغول به کار هستند بپردازند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۷۱
خونه رو ازش گرفتن دیگه هم مدیر عامل حفاری شمال نیست داره میسوزه ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
آخه امثال اینا به جز رابطه، چه تخصصی دارند که فقط هم مدیر میشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
تا وقتی قانون شفاف سازی دریافتها و حقوقهای دولتیها اجرا نشه این فسادها هست. باید قانونی باشه که اگه هر کسی از امکانات دولتی استفاده میکنه مشخص بشه ، دریافتیهای افرادی که از بودجه بیت المال استفاده می کنند باید مشخص شود و لذا اگه یه همچین قانونی تصویب بشه فساد ریشه کن میشه و الا همین که هست یعنی فساد ادامه پیدا میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
خداد میلیارد تو اینهمه سال گرفته . ای میخوام نسوزه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
دعوا بر سر حقوق مردم نیست بلکه دعوای جناح های سیاسی بر سر تقسیم منافع و امتیازات و از جیب مردم فقیر شده و مظلوم و نجیب است و بس .
بیخیال شید!مردم دیگه خیلی وقته می دونن چه خبره ولی اولا نمی تونن کاری کنن ثانیا دیگه با این اوضاع و احوال حال و حوصله این دعواها رو هم ندارند!کلا مردم هم بیخیال همه چی شدند.آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
جای شهدا خالی
این که گفتی یعنی چی ؟ !!!! مگه نمایندگان ( اعم از ادواری یا غیر ادواری ؟؟ ) غیر از مجلس از وزارتخانه ها هم حقوق میگیرن ؟ واسه چی ؟ تحت چه عنوانی ؟ کیا حقوق میگیرند ؟ چقدر می گیرند ؟ مگه دو شغلی بودن را تصویب نکردن که نباشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
برای خواص که اشکالی نداره دوشغله بودن.اون مالِ آبدارچی یک شرکتِ که حق نداره در شرکت دیگری هم آبدارچی باشه
مبارک است ، از این نمایندگان ابی گرم نمی شود ،
بیچاره بنده خدا از منابع دیگر نمی توانسته بهره ببرد دست به افشا گری زد و اخرش وزارت نفت دست خودش را رو کرد
اصلا برای چی کسی که در مجلس هست باید کار دولتی هم داشته باشد و حقوق ؟ حتی نباید با بخش خصوصی هم مراوده داشته باشد
مسخره ها
شما غلط می کنی حقوق 27 میلیونی می دهید و می گیرید مردم لنگ نان شب هستند.وای بر ما که به امثال شما رای دادیم
واقعا متاسفم

























تا کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
چرا همیشه این سبکی نظر مینویسید?جسارت نباشه
آخه نماینده مجلس چرا باید بره در وزارتخونه ها مشغول بشه ؟!؟!؟! کجای دنیا همچین چیزی داریم ؟!؟!؟!؟ بالا تا پایین کشور غرق در فساد شده ....
از چنین نماینده ای انتظار داریم کار ما مردم بدبخت رو پیگیری کنه ؟؟!؟!؟!؟!؟
گرانی اینقدر زیاده که حقوق نمایندگی هم برای زندگی کافی نیست
بیچاره ما مردم
تابناک با این شیب افزایش قیمت دلار و تاثیرش بر اقتصاد تا اخر سال به کارمندهای رده پایین هم باید ماهی ۵۰میلیون حقوق بدی تا زنده بمونن
ای خدا خودت به داد دل این مردم بیچاره برس.هیچ توضیحی نداریم دیگه....
هرچه بگندد نمکش می زنند، وای به روزی که بگندد نمک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
آخه کجای نمایندگان مجلس نمکه اینها که اول از همه گتدیدن
پس تعیین سقف حقوق که مجلس مشکل کرده کجا کاربرد دارد من بعنوان یک شهروند ایرانی و پیرو ولایت فقیه از رهبر عزیز استدعا دارم حوزه ایشان سقف دریافتی کسانی که بعنوان وزیر یا نماینده مجلس یا نمایندگان خبرگان یا مجمع تشخیص و شورای نگهبان و روسای سه قوه را مشخص و بعنوان فرمان حکومتی ابلاغ فرمائید ان هنگام آنان که خدمت به مردم و نظام دغدغه اصلی آنان است مشخص میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
دغدغه؟؟؟؟؟؟؟نگو خندم میگیره. یک نفر مسئول دغدغه خدمت نداره .....
واقعا فکر کردید ملت که به روحانی را دادن فکر نکردن چطور سرمایه دار شده ملتی میگن کهطرف دزد باشه ولی هم نظر من باشه اشکال نداره و چشمشون روی کارهای گذشتش مثل اب خوردن می بندن چه انتظار دراید
چه بخور بخوری در این مملکت برای مسئولین و نمایندگان بپا شده!!! از تابناک عزیز درخواست می کنیم نسبت به روشنگری در این زمینه ادامه داده و علاوه بر مشخص نمودن حقوق نمایندگان قبل و فعلی و نحوه استخدام آنها، حقوق و درآمد مسئولین و رانتهایی که از طریق جایگاه خود بدست آورده اند را نیز به اطلاع مردم برسانند
سلام همین آقا که مسئول اصناف تولید کنند ه گان پترو شیمی هستند از نمایندگی مجلس به آنجا رسیده اند. ایشان که نه خودشان نه رشته شان نه پدرشان پتروشیمی جی نیستند.
وای بر اوضاع مملکت !!! چه خبره این تو
آدم باورش نمیشه این همه فساد و رانت رو ( اونوقت این آدم به عنوان نماینده مجلس میخاد از حق مردم دفاع کنه ؟؟؟ )
چه نمايندگان و مسئولين قانع و درستكاري داريم ما !!! اونوقت تو اين مملكت يه عده دارن با يارانه 45 هزار تومني سر مي كنن.
آقاي لاريجاني ، شما که مدام از ميارزه با فساد و نباني صحبت مي کنيد .. حالا جوابيه وزارت نفت را ديديد ، افکار عمومي منتظر برخورد و جواب شما هستند .. يا اينکه اين پرونده هم ميره کنار هزاران پرونده اختلاس و سوء استفاده هاي ديگر...
نان و پنیر خورهایی ریایی ،چه بخور بخوری میکنن !!!!!!
البته کسی هم جرات نمیکنه بگه بابا کمتر
سلام مگرهیت دولت سقف حداکثز حقوق هاراقبلا اعلام نکرده بود پس این مورداقای خادمی دیگرچی است بعدارجریان صفدرحسینی دولت سقف حداکثرحقوق هارااعلام کرد بازاین موردچی است باباا من بازنشسته سی سال کارکرده تامین اجتماعی بادریافتی ماهیانه ۱/۲۰۰ملیون تومان یعنی روزی دودلار عدالت اسلامی رابایدازاینجادید واین رابه جهان اسلام صادرکنیم یعنی فشاراقتصادی امریکا رامابدبخت های بازنشسته تامین اجتماعی تحمل کنیم وشمامسولین درنازونعمت امورات زندگی راگذاران کنید وفقط به ملت شعارتحویل بدهید.....بابامابازنشستگان داریم زیر چرخ ودنده تورم داغون می شویم بعداخباراقای خادمی نماینده راانسان می شنود عرق شرم روی پیشانی انسان می ریزد ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
عرق شرم روی پیشانی.....!!!!
خلاصه یک عده،پاشونو گذاشتن رو گلوی مردم و فشار میدن
با سلام
لطفا" از اعضا محترم کمیسون انرژی شروع کنید
این حاتم بخشی ها دروزارت نفت - سازمان تامین اجتماعی ( به ویژه بیمارستانهای تحت پوشش ) - شهرداری ها و... وجود داردوتاکنون زورکسی به آنها نرسیده وکارخودرا می کنند. بازرسی کل کشور که وظیفه اش رسیدگی به این امور است متاسفانه درخواب غفلت است ؛ مدعی العموم هم که ورود نمی کند .... خداآخروعاقبت ایران راختم به خیر کند...
با این اوضاعی که برای صادرات درست کردید تمام شرکت ها ورشکست می شوند این چه وضعی هست اخه قیمت گذاری روی کالا در گمرک بر طبق چه منطقی انجام میشود قیمت ها چندین برابر ارزش واقعی کالا تعیین می شود چه کسی می تواند این مبلغ را به سامانه برگرداند واقعا این تصمیم ها رو چطوری می گیرید
{مدیرانی که هم پاداش نجومی گرفتند و هم به کار بازگشتند و هم دریافتیهای کلان و نجومی دارند تحت عنوان بودجه محرمانه و .......} و هم از رانتهای اقتصادی و مالی و......سوء استفادههای کلان میکنند و در خارج حسابها بانکی خود را پر میکنند (بر اساس جدیدترین امار حدود 148 میلیارد دلار در حساب اقایان و اقازاده هایشان در خارج از کشور پس انداز شده است )این ادمها خائنین به این مملکت و مردم هستند و تا این این افراد و همکیشان اینها هستند دیگر نیازی به خیانت و دشمنی امریکا و اسرائیل و دشمنان خارجی نیست اینها که زیاد هم هستند باعث شدند اعتماد مردم به مسولین بسیار کم شود و مسولین اعتبارشان در بین مردم بسیار کاهش یافته و این برای مملکت بسیار ناگوار است مردم و بخصوص جوانان چیزی را که به عیان میبینند باور میکنند نه ان چیزی که مسولین میگویند و شعارش را میدهند اکثر مسولین زندگی اشرافی دارند ولی در مقابل دوربین و برای مردم حرف از ساده زیستی و ...... میزنند و این یعنی خیانت و ظلم به مردم و این مملکت و این یعنی حرام خوری
بابام



















صبح تا شب














میگه خاک بر سرم

















اون زمانی که باید تو دولت میخوردم ، نخوردم









با 4 سال سابقه جبهه و 55% جانبازی و 34 سال سابقه

















مستاجره.






















آه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
عزیزجان این خاطره را از طرف من برای پدر بزرگوار تعریف کن: یکی از بستگان ما مادر شهیدیست که بازگو می کرد در سفر حجی که داشته خواب پسرش را در مکه می بیند و از او راجع احوال قیامت می پرسد.پسر شهیدشان کاهی از روی زمین برمی دارد و می گوید در روز قیامت خدا بابت این هم بازخواست میکند

خوشا بحال پدر بزرگوار شما
این جماعت دو برابر مردم عادی عذاب خواهند شد
علی
| Germany |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
خدا را شکر کنید که پدرتان از پاک دستان بود و هست والآن نفرین میلیونها ایرانی پشت سرش نیست
در نتیجه سوءمیریت اسفناک و فاجعه بار مدیران و مسولین دولت و مجلس قبلی و فعلی مملکت است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 100 تا 500 درصد افزایش قیمت داریم .....
اصلن بر چه اساسی باید منتقل بشن وزارت نفت؟!؟!؟!؟
این یعنی اینکه بجای مبارزه با ظلم عالی جنابان در حال مبارزه با ظالم هستند تا جای او را بگیرند و آن ظلم را به عنوان عین حق و عدل نسبت به مردم روا دارند!
وای به حال مردم با این مدیران و نمایندگان
ضمناً آقای س . م .م .پ . ف نماینده سابق حوزه .... استان بوشهر پس از رد صلاحیت رفت به وزارت نفت و زیر مجموعه آن کشیده و در حال رانت خواری جانانه هست و این هم یعنی اینکه همه نهادهای نظارتی یا خوابند یا خواب آلود شده اند!
سر و صدا نکنید، کل کشور فاسد است، داد می زنید بقیه دنیا هم می فهمند.
با مدرک فوق لیسانس جویای کار هستم. جارو هم میزنم...
فقط ماهی 400 -500 هزارتومن هم بگیرم که. خرج خودم را درآرم ،راضیم که حداقل از روی پدر بازنشسته. ام خجالت نکشم.
كاش حداقل اينقد پته همو رو نكنن نفهميم چيكار كردن دق كرديم بخدا
نماینده ای که میره تو وزارتخونه ها و ازشون حقوق میگیره چطور میتونه حساب کشی کنه؟ این که منبع فساد و زدوبند میشه! بعد میگن دستگاه های نظارتی، مبارزه با رانت، .... همش شعار ! این مجلس راس اموره؟ این نماینده مدافع حق مردمه؟ گندتون دنیاتون رو برداشته.
تابناک جان مادرت پیگیری کن این نماینده بیچاره چقدر بهروری و پاداش و دریافتی های دیگری غیر از این چندرغاز حقوق (27میلیونی) داشته و دارد
یارو خودش ۱۰سال تو خونه شیک ۳۰۰متری بوده اونم مفتی ماهی ۲۷ملیونم میگیره بعد طلبکار هم شده و ادعا هم داره اونم نماینده یه شهرستان چند ده هزار نفری!حالا شما فکر کن نماینده های تهران چقدر میخورن؟!!!۶ماهه خونه رو ازش گرفتن حالا صداش دراومده!رو که نیست...
از ماست به برماست صبر کنید انتخابات مجلسی چیزی برسه همه در صف خواهیم بود اینم از وضعیتمون
وزراء و نمایندگان که مستخدم قضایی ، هیئت علمی ، یا دستگاه دیگرند فقط حقوق خالص شان ۲۵ میلیون است. و حق ماموریت و اضافاتی از ریاست جمهوری و مجلس و دستگاه های دیگر هم می گیرند. بیشتر از این مردم را گول نزنید؟
امضاء : کسی که احکام حقوقی را می بیند
فقط موندم که این دولتمردان تا کجا میخوان رو اجساد این مردم بیچاره تاخت و تاز کنن.
خدایا به تو پناه می بریم از اینهمه فساد مالی .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
منظورت کوخ نشینی است !؟
سلام
ببینید در شرکت های خصولتی چند نفر انها عضو هییت مدیره هستتند.بعد حق است که قیمت خوراک را کم در نظر بگیرند .
بهر حال مملکت خیلی خرتوخریه
گلی به گوشه ی جمالتون ، معلوم نیست طرف نماینده اس یا کارمند شرکت نفت .
نماینده محترم شهرمان هم از وزارت آموزش و پرورش رفت وزارت نفت . هم جای یه تحصیل کرده مرتبط با صنعت نفت و اشغال کرد!!!!!!!!!
اخه کی باید جلوی اینارو بگیره

این موضوعات برای اعتبار نظام خوب نیست ای کاش کاری انجام بشه
کل مشکلات ما برمی گرده به نمایندگان. اگه نمایندگان نباشن انتظاری هم نیست اگه کسی هم بخوره مردم خودشون رو سرزنش نمی کنن. ولی بدبختی اینه که ما فکر می کنین کسایی رو به مجلس فرستادیم که از حق و حقوق ما دفاع کنن. غافل از اینکه فقط به فکر خودشونن اون وقت خیلی از جونای این مرزوبوم به خاطر نداری دست به چه کارهایی که نمی زنن و چه خفتهایی که متحمل نمی شوند. اون وقت یه عده حقوقهای چند ده میلیونی می گیرند این هم وضعیت مملکته باز اگه مردم در رفاه بودند یه حرفی می گفتیم زحمت کشیدن برای مردم امکانات فراهم کردن نوش جونشون .. وای بر این دولت مردان
این آقای نماینده اگر شاکیه بخاطر ما مردم که نیست نگاه میکنه احساس می کنه سرش کلاه رفته
ببین چقدر اوضاع مملکت فاجعه شده که 27 میلیون تومن حقوقه طرف با دلار 16 تومنیه امروز میشه 1600 دلار!! از یه کارگر تی کش تو رستورانای آمریکا که 2000 تا میگیرن هم کمتره این عدد!!!!
حالا ما که تا دیروز 200 دلار میگرفتیم و امروز شد 187 دلار دیگه ببین کجای کاریم!!!!
فاجعه رو هم رد داده مملکت!!!!
در کشور تنها چیزی که مهم نیست نتیجه است خوردن وبردن مثل نقل و نبات شده است و بنی ادمان دیگر اعضای همدیگر نیستند.
من خودم نفتی هستم ایشان ۴۰سال سابقه کار تخصصی دارند سوالهایی متمادی در رده مدیریتی بودند این حقوق حقه بوده منظور ایشان کوچ بدون دانش دراین وزارت خانه است
رانت از این واضح تر؟ فساد از این عیان تر؟
اون بالا ها چه خبره 27 میلیون خیلی ها لنگ نون شبند
دیگه رای نخواهیم داد نه در انتخابات آتی و نه در هیچ انتخابات دیگری هر اتفاقی که میخواد بیفته. مهم نیست. تابناک شما هم دوست داری سانسور کن مشکلی حل نخواهد شد
باورکنید چندین سال است سفره ای پهن شده که هرگروه ودسته ای درحدتوان ازآن بهره میگیرند وعامه مردم فقط نظاره گرند
طبق قانون مصوب مجلس از سال 94 حداكثر حقوق در وزارت نفت در منطقه شمالي كشور22400000 تومان و در نيمه جنوبي كشور نبايد بيش از 33700000باشد كه براي كاركنان زحمت كش اين وزارتخانه موبه مو اجراء مي شود . حال سئوال اينجاست بااستناد به گفته روابط عمومي اين وزارت خانه !!!! وزارت نفت به آقاي هدايت الله خادمي به چه حقي بيش از22400000پرداخت كرده است (27000000).مگر در برابر قانون مصوب يكك مملكت استثناء هم داريم ؟؟؟ تا كي؟؟؟؟
زهی خیال باطل
بخوریدولی حداقل یه لقمه هم به مامردم بدید
داستان سنگ رو بستن و سگ رو ول کردنه
قانون و نهادهای نظارتی جلوی فساد رو نمیگیرن
بعد حقوق نجومی و مزایای شاهانه میدن

یکی نیست به اینا بگه نفت و پتروشیمی ارث پدرتون نیست که بین همدیگه تقسیمش میکنین
سرمایه 80 میلیون آدم زنده و آیندگانیه که هنوز نیومدن
فرهنگ ویژه خوری نهادینه شده
خدا امام زمان رو برسونه
ایشالا سر پل صراط یقشونو میگیریم این دنیا صدامون ب جایی نمی‌رسه منه کارگر تو اجاره خونم موندم چرا کسی به این موضوعات رسیدگی نمیکنن بخدا خسته شدیم افسرده شدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان