بازدید 15008
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

مسکن دیگر کشش رشد قیمت ندارد

کد خبر: ۸۳۶۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 24 September 2018
نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه مسکن را نباید با ارز و طلا مقایسه کرد و با این تصور که چون این دو بازار رشد می‌کنند، باید مسکن هم گران شود، گفت: مسکن دیگر کشش رشد قیمت ندارد.

به گزارش فارس، حسام عقبایی در پاسخ به این سوال که آیا رکود مسکن با رشد قیمت مسکن رابطه معناداری دارد، گفت: قیمت مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است و همین امر باعث شد تا قدرت خرید کاهش و شاهد افت معاملات در تیرماه و مردادماه باشیم.

*افزایش قیمت مسکن و یا هر کالایی باید در حد معقولی باشد

وی با اشاره به اینکه رشد چند برابری قیمت‌ها در بازارهای موازی و رشد قیمت مسکن موجب شد تا در تیرماه و مرداد شاهد کاهش محسوس معاملات مسکن باشیم، اظهارداشت: افزایش قیمت مسکن و یا هر کالایی باید در حد معقولی باشد و قطعاً رشد بیش از حد هر کالایی به ویژه مسکن موجب رکود می‌شود.

*سهم مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن ۲۰ درصد است

عقبایی در پاسخ به این سوال که بسیاری بر این باور هستند که چون قیمت مصالح ساختمانی گران شده و نرخ ارز و طلا به شدت اوج گرفته است مسکن نیز ناگزیر برای وفق دادن خود با این رشد افزایش می یابد، افزود: اولاً که نقش مصالح ساختمانی در قیمت تمام شده مسکن ۲۰ درصد است و دوم اینکه نباید بازار ارز و سکه را با بازار مسکن مقایسه کرد.

*نباید بازار ارز و سکه را با بازار مسکن مقایسه کرد

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تأکید کرد: بازار مسکن با بازار ارز و طلا قابل مقایسه نیست و نمی‌توان این‌گونه تصور کرد که چون قیمت ارز و طلا افزایش یافته پس قیمت مسکن هم باید افزایش یابد.

عقبایی گفت: اگر بازار ارز و طلا ثبات قیمت نداشته باشد بازار مسکن در ادامه روند رکود تورمی خود را ادامه خواهد داد.

*بازار مسکن در نیمه دوم امسال کشش افزایش قیمت ندارد

وی افزود: بازار مسکن در نیمه دوم امسال کشش افزایش قیمت ندارد و رشد بیش از حد قیمت مسکن که منجر به کاهش قدرت خرید شده باعث خواهد شد که مسکن روند رکودی خود را ادامه دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۳
وقتی مصالح ساختمانی میلگرد واهن ووووخود دولت گران میکند یا قیمت دلار در ان اثر کند طبیعی است گران شود
خونه بعضی جاها حتی 3 برابر شده کجای دنیا اینطوریه؟!
جا کشش نداره
اما میره

سه بار رفتیم سه خانه متفاوت را معامله کنیم
ظرف 72 ساعت مالک بعلت بالارفتن دلار و... قیمت را برد بالا معامله بهم خورد

همچنان دنبال خانه ایم
جناب آقای عقبایی!
عجله نکنید، رشد مسکن در پیش است...
جهت توجه خوانندگان گرامی لازم ست گفته شود که بر خلاف نظر نایب رییس محترم اتحادیه برابر قوانین علم اقتصاد همه بازارها به هم متصل هستند و به ویژه بازار کالاهای سرمایه ای در تعادلی ویژه با هم قرار دارند. دقت بفرمایید که دقیقا بعد از ثبات بازار طلا و ارز و کمرنگ شدن امید سرمایه گذاران از افزایش بیشتر قیمتها در کوتاه مدت ، نظر ایشان به سایر بازارهای سرمایه گذاری که هنوز متناسب با رشد بازار طلا رشد نکرده اند خواهد شد. در این زمان سرمایه گذارانی که به موقع دست به سرمایه گذاری روی سکه و طلا زده اند و به حرفهای رییس و نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر و رییس بانک مرکزی و حتا رییس جمهور با دیده عبرت بین نگریسته بودند طلا و سکه خود را ابتدا به ریال و سپس به کم ریسک ترین سرمایه ممکن یعنی زمین و ساختمان تبدیل خواهند کرد. در این رهگذر قیمتهای ارز و سکه و طلا تا حدودی تعدیل خواهد شد و با افزایش بهای املاک بازارهای سرمایه گذاری به تعادل می رسند. بهتر است سعی کنیم با ارایه اطلاعات درست به مردم آنها را در اتخاذ تصمیم درست برای سرمایه گذاری یاری کنیم نه این که با ایجاد امیدواری کاذب دلخوش نگه داریم و هنگام افزایش ناگهانی قیمتها را حباب و مسوولیت آن را هم متوجه استکبار جهانی کنیم!!!! اکنون به سادگی در مورد طلا ملاظه می فرمایید که اختلاف قیمت سکه با ارزش طلای آن اصطلاحا حباب نامیده می شود به جای آن که تخلیه شود در حال پر شدن است!!! این یعنی تشخیص مسوولان در مورد حباب بر عکس بوده است! یعنی طلا حباب منفی داشته نه سکه حباب مثبت.
افزایش پیدا می کنه شما هم می بینی . اینجا ایران است ........
مصالح و تجهیزات ساختمانی دو سه برابر شدند...
تازمانی که دلارساعتی افزایش قیمت دارد مسکن وخودرو وهمه کالاهای دیگرهم کشش افزایش قیمت خواهنداشت !!!
شما راست میگی ولی من صاحب خانه چون دلار چهار برابر شده تا قبمت خانه ام چهار برابر نرسه اونو نمی فروشم اگر دلار بالاتر بره خونه هم باید بالاتر بره و گر نه کسی پول در ساخت و ساز نمی اره و چند سال بعد دیگه خونه ای برا فروش نخواهد بو د و همه پولشونو میبرن تو ارز و طلا
اگر طمع بگذارد...
۵۵ درصد رشد !!!! آخر چگونه زندگي كنيم من كارمند مستجر برم بميرم ديگه !!! البته در مقابل حقوقم امسال اول فروردين ده درصد رشد كرد !!!!
مسکن بادلاروطلا رابطه مستقیم دارد چگونه ؟ توضیح میدم : باافزایش قیمت دلاریابهتراست بگویم کاهش لحظه به لحظه ارزش ریال مردم برای حفظ دارایی شان ناگزیریه تبدیل ریالشان به ارزوطلا یاکالاهای بادوام ازجمله مسکن هستندواین روندموجب افزایش تقاضابرای خریدمسکن ودرنتیجه افزایش قیمت ان میشود وباادامه روندصعودی قیمت ارز همچنان شاهدافزایش قیمت مسکن خواهیم بودولواینکه قدرت خریدبرای ان کاهش یابد !
بااین حرفهانمیتوانیدمانع ازافزایش قیمت مسکن شوید مسکن هم مثل همه کالاهای دیگریاکاهش ارزش ریال افزایش قیمت پیدامیکنند
دلار در سال گذشته 4 برابر شده است. فلزات، مواد پتروشيمي، چوب، سيمان، كابل و ... همگي چند برابر شده است. از نظر شما حد معقول چه خواهد بود؟
رشد قیمتها کدومش معقول بوده که مال مسکن باشه؟
والله توی اسفند و فروردین می گفتن قیمت دلار در حدود 4 هزار است بقیه اش حبابه الان نزدیک 16 هزار تومان هست حباب نترکیده ! اگه پیش بینی مسکن هم مثل دلار باشد معلوم نیست تا کجا میرود ...
اخوی بنده سازنده املاک لوکس متراژ بالای میلیاردی هستم و از دست آژانس ها و خریدارانی که برای خرید ملک های من با هم کورس افزایش قیمت گذاشته اند موبایلم را خاموش کرده ام وای به حال املاک ارزان قیمت ویژه مردم ضعیف .کدام عقل سلیمی می پذیرد که ارزش پول ملی یک چهارم شود ولی مسکن گران نشود؟
رشد قیمت 55 درصد؟ قیمت مسکن نسبت به پارسال 2 برابر شده.
مسکن همین الان هم داره منفجر میشه
چطوری قیمتش باید رشد کنه؟!
از ابتدا هم مردم قدرت خرید نداشتند این دلالان هستند که بازار را آشفته کرده اند حالا املاک خریداری شده را به چه کسانی خوهند فروخت خدا داند
میتوان گفت درامد اکثر مردم محدود و عدم تناسب با رشد فعلی قیمت مسکن دارد
یعنی چی مردم بروند ارز و طلا بخرند؟
اون سازنده ای که ده تا واحد گذاشته واسه فروش دو تا رو بفروشه هزینه هایی رو که کرده در میاره به هیچ وجه از قیمت پایین که نمیاد هیچ بالا تر هم میره چون که یکی می فروشه به هر نحوی جای چند تا دیگه رو میگیره دلیلی نمی بینه قیمت رو پایین بیاره. بقیه واحد ها رو نگه میداره دو ماه دیگه گرون تر هم می فروشه واین مردم بدبخت هستند که دارن بدبخت و بدبخت تر میشن ؛ علی برکت الله.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل