بازدید 4868

رئیس صدا و سیما مشمول قانون بازنشستگی نیست

زهرا ساعی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وجود شائبه‌هایی پیرامون وضعیت مدیران بازنشسته سازمان صدا و سیما بعد از تاییدقانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی توسط شورای نگهبان، گفت: در این قانون تنها افراد یا روسای نهادهایی که با اذن مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند، مستثنی شده‌اند و به غیر از آنها هیچ استثنائی وجود ندارد.
کد خبر: ۸۳۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳ 15 September 2018
 
 

زهرا ساعی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با وجود شائبه‌هایی پیرامون وضعیت مدیران بازنشسته سازمان صدا و سیما بعد از تاییدقانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی توسط شورای نگهبان، گفت: در این قانون تنها افراد یا روسای نهادهایی که با اذن مقام معظم رهبری انتخاب می‌شوند، مستثنی شده‌اند و به غیر از آنها هیچ استثنائی وجود ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس قانون منع بکارگیری بازنشستگان تنها رئیس سازمان صدا و سیما استثناء شده است، اما معاونانش و سایر مدیران این سازمان مشمول این قانون قرار می‌گیرند.

وی با یادآوری اینکه منعی برای فعالیت مدیران بازنشسته در سمت مشاور در دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: هدف از تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان این بوده که همان طور که در دنیا هم متداول است مدیران بازنشسته در سمت های مشاور عالی یا مشاور فعالیت کنند و از تجربه آنها به این صورت استفاده شود، چرا که پیش از این برعکس عمل می شد و نیروهای جوان در سمت مشاور فعالیت داشتند و این در حالی است که روند منطقی این است که نیروهای جوان که دارای انرژی و ایده بهتری هستند در سطح مدیریتی فعالیت داشته باشند.

رهبری برای جوانگرایی در سطح مدیریتی پیشگام شدند

ساعی یادآورشد: البته مقام معظم رهبری در دو حکم روسای سازمان تبلیغات اسلامی و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برای جوانگرایی در سطح مدیریتی پیشگام شدند، ضمن اینکه در بیاناتشان هم بارها بر ضرورت استفاده از نیروهای جوان تاکید کردند.

تداوم فعالیت مدیران بازنشسته مانع از پرورش نیروهای ارشد شد

وی اظهارکرد: منظور ما از استفاده از نیروی جوان این است که افرادی که در نظام اداری  سوابقی دارند با توجه به مهارتی که دارند در سطوح کلان مدیریتی فعالیت کنند، چراکه پیش از این چرخه مدیریتی تعریف شده که دارای آئین‌نامه بود به این دلیل که مدیران بازنشسته مسئولیت‌هایی که داشتند را تحویل نمی‌دادند، دچار حالت ایستائی شده بود.

ساعی با اشاره به معایب حرکت ایستائی چرخه مدیریتی کشور، تاکید کرد: تداوم فعالیت مدیران بازنشسته باعث شد که نتوانیم در بسیاری از حوزه‌ها نیروهای ارشد پرورش دهیم و نیروهای جوان تنها در سطح معاون نگه داشته شدند و این کمبودی است که در تعداد زیادی از سازمان‌ها احساس می‌شود.

وی افزود: بی تردید اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان مرهون زحمات مجلس و دستاورد بزرگ فراکسیون جوانان است، از سوی دیگر برغم وجود فشارها و مخالفت هایی نیز که در این مورد وجود داشت، همراهی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی در تصویب این قانون بسیار موثر بود، همچنین باید از شورای نگهبان هم تشکر کنیم که با همه جانبه نگری و به درستی این قانون را تائید کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بیان کرد: هم‌اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که بتوانیم با جدیت برای اجرای این قانون ورود پیدا کنیم تا در عمر باقی‌مانده از این مجلس بتوانیم آن را در تمام وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها عملیاتی کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در رابطه با محدودیت زمانی برای فعالیت افراد بازنشسته در سمت مشاور در دستگاه‌های اجرایی، تصریح کرد: در این قانون به مدت زمانی که مشاوران می‌توانند در دستگاه‌های اجرایی به فعالیت بپردازند اشاره نشده است و باید این مورد در آئین‌نامه‌های داخلی سازمان‌ها لحاظ شود، اما هیچ منعی برای فعالیت بازنشتگان در سمت مشاور وجود ندارد./

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل