بازدید 27477

بفرمای مشکوک دولت به آن‌هایی که قصد مسافرت خارجی دارند

چه عاملی موجب شد که دولتمردان بی طرح هیچ درخواستی، یکباره پرداخت ارز مسافرتی را بار دیگر از سر بگیرند و به آن‌هایی که قصد سفر خارجی دارند، بفرما بزنند؟ آیا این موضوع آنقدر مهم بوده که اولویتش از همه درخواست‌های عمومی برای سامان دادن اوضاع اقتصادی کشور بالاتر قرار گیرد؟
کد خبر: ۸۳۲۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 10 September 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

به فاصله کوتاهی از توقف پرداخت ارز مسافرتی و در حالی که واکنش‌ها حکایت از رضایت عمومی از این تصمیم داشت، بار دیگر پرداخت این نوع ارز در دستور کار قرار گرفت؛ دستوری که به باور بسیاری می‌تواند بر التهابات بازار ارز بیفزاید.

به گزارش «تابناک»؛ در پی سقوط شدید ارزش پول ملی کشورمان و در شرایطی که فرصتی استثنایی پیش روی گردشگران خارجی قرار گرفته تا با هزینه‌ای بسیار اندک به گوشه و کنار کشورمان سفر کرده و پیش و بیش از بسیاری از ایرانیان با جاذبه‌های فراوان کشورمان عکس یادگاری بگیرند، برخی در تلاشند تا مقدمات را برای سفر خارجی ایرانیان فراهم آورند؛ سفری به شدت گران و ارز بر که طبیعتا متقاضیان آن محدود به قشرهای پردرآمد جامعه هستند.

این شاید نخستین اشکال تصمیمی است که روز گذشته رسانه‌ای شد و بر اساس آن، «مسافرانی که قصد سفر به کشور‌های همسایه را دارند، ۵۰۰ یورو و مسافران کشور‌های اروپایی ۱۰۰۰ یورو می‌توانند از بانک ملی دریافت کنند.» با این ملاحظه که قیمت فروش ارز مسافرتی در روز گذشته برای هر یورو ۱۴ هزار تومان تعیین شده بود که به‌ همراه کارمزد ۴ درصدی، رقمی نزدیک ۱۴۵۰۰ تومان می‌شد.

به عبارت بهتر، مهم‌ترین اشکال این ماجرا، توجه به مسأله‌ای است که نه مسأله عموم ایرانیان، که تنها مورد توجه آن‌هایی است که قصد سفر خارجی دارند. کسانی که می‌بایست اندوخته زیادی صرف سفر به کشور‌های دیگر کنند، چون ارزش پول کشورمان در پایین‌ترین حد ممکن در همه ادوار قرار گرفته و رسیدن به استطاعت سفر خارجی برای کمتر کسی ممکن است.

این در حالی است که می‌بینیم بسیاری از مردم در تأمین مایحتاج روزمره زندگی خود دچار مشکل هستند و از دید ایشان، رسیدگی به کمبود‌هایی مانند پوشک و محصولات سلولزی در سطح کشور، بسیار واجب‌تر از هر اقدام دیگری است. رفع کمبود‌هایی که جمعیت بسیار بزرگی با آن‌ها درگیرند، نه ارز مسافرتی که منحصر به قشر بسیار کوچکی از ایرانیان شده است.

البته دایر کردن پرداخت دوباره ارز مسافرتی، اشکالات به مراتب بزرگتری هم دارد که از جمله آنها، بی توجهی دولتمردان به گردشگری داخلی است؛ صنعتی که بسیاری از کارشناسان بر این باورند حال و روز بسیار ناخوشی دارد و توجه به آن می‌تواند به رونق اقتصاد کشور منجر شود؛رونقی که اشتغال آفرینی از جمله ثمرات آن خواهد بود و رفع محرومیت و توزیع عادلانه ثروت، از دیگر مزایای مهم آن است.

جدای این موارد، پرداخت دوباره ارز مسافرتی در حالی صورت می‌گیرد که اخبار پرشماری از سوءاستفاده در این خصوص در زمان اوج گیری بحران‌های ارزی مخابره می‌شد که راه تکرارشان بسته نشده است. اینکه بین قیمت ارز مسافرتی و قیمت ارز در بازار آزاد، اختلاف وجود داشت و این اختلاف، زمینه ساز حضور دلالان و سودجویی برخی از برگزار کنندگان تور‌های خارجی شده بود. مسأله‌ای که هنوز صادق است، چون نرخ ارز مسافرتی با نرخ ارز آزاد تفاوت دارد و شواهد حکایت از بزرگ شدن این شکاف در آینده دارد.

کافی است تصور کنیم نرخ ارز در بازار آزاد، بار دیگر به وضع چند روز قبل بازگشته و یورو به مرز ۱۷ هزار تومان برسد. اتفاقی که اگر رخ دهد، مابه التفاوت قیمت یوروی پرداختی به مسافران برون مرزی و بازار آزاد، اوضاع را به روال سابق بازخواهد گرداند و موجب تکرار همه اتفاقات مسبوق به سابقه خواهد شد. اینجاست که جا دارد بپرسیم چرا مسئولان شرایط گزیده شدن از یک سوراخ برای بار چندم را فراهم آورده‌اند؟!

به این موارد، می‌توان تقاضای برخی گروه‌های جامعه برای قرار گرفتن در صف آن‌هایی که ارز به قیمت کمتر دریافت می‌کنند، افزود که با توجه به برقرار کردن دوباره ارز مسافرتی، صدای اعتراضشان رساتر خواهد شد و بعید نیست بتوانند اعتراضشان را به ثمر برسانند؛ دورنمایی که می‌تواند شرایط را به وضع چند ماه پیش برگرداند و این ابهام را تقویت کند که آیا عمدی در بازگرداندن التهابات شدید به بازار ارز وجود ندارد؟

به راستی چه عاملی موجب شد، دولتمردان بی طرح هیچ درخواستی، یکباره پرداخت ارز مسافرتی را بار دیگر از سر بگیرند و به آن‌هایی که قصد سفر خارجی دارند، بفرما بزنند؟ آیا این موضوع آنقدر مهم بوده که اولویتش از همه درخواست‌های عمومی برای سامان دادن اوضاع اقتصادی کشور بالاتر قرار گیرد و پیش از هر اقدامی در خصوص آن تصمیم گیری شود؟ چگونه می‌شود چنین اولویت بندی را باور کرد؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷۴
دوست عزیز تحلیلگر اگر دولت می خواست به قول شما بفرما بزنه ارز مسافرتی رو حداکثر 50% گرونتر از ارز جهانگیری اعلام میکرد! نه اینکه حتی بالاتر از قیمت بازار! پس این یه طرح مسخره ظاهری و نمایشی تنها و هیچ تاثیری نداره!!! مردم هم می رند خودشون از بازار آزاد تهییه می کنند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
البته اگر هم بفرمایی باشه و سودی عاید بشه میره تو جیب کسانی که یا عزم پناهندگی در بوسنی رو دارند یا دنبال خرید ملک در ترکیه و گرجستان هستند... صد افسوس به اینهمه بی تدبیری... خداییش تا حالا اینهمه بی تدبیری و ناامیدی رو یه جا ندیده بودیم که دولت تدبیر و امید نشون داد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
هنوز هم نفهمیدیم که دولت خودش دلار رو گرون و گرونتر میکنه؟ پس از کجا حقوق کارمندان رو پرداخت کنه؟
ناشناس
| Thailand |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دلتمردان با اختیارات و مکانیزم های که در جنته دارند تعمداً نرخ ارز را بالا می برند و در واقع سقوط ارزش پول ملی جزیی از سیاستهای دپلتمردان است
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
در کشوری که صدها اقتصاددان دولت توان تببین وضییعت و شاخص های اقتصادی و بازار ارز را ندارند شما از چند دلال خرده پا که از روی فقر و بی سوادی به این شغل کشیده شدند انتظار تحلیل اقتصاد را دارید؟ اقتصاد ایران نتیجه نداشتن علم واقعی و کارشناس امتحان پس داده و عدم وجود پاکدستی بازیگران اصلی ان که با ریاکاری به مدارج و مدیریتهای بالا رسیدند می باشد. ببینید چه کسانی مدیران موسسات اعتباری و برخی بانکهای خصوصی هستند. بانکها در دنیای پیشرفته موتور رشد و اقتصاد هستند ولی در ایران موتور دلالی و حیف ومیل سرمایه مردم هستند. این نوسانات را هم به وجود می اورند که بیشترین سود را ببرند. واقعا باید متاسف بود که تا صحبت ار استخدام شخصی در شهرداری ها شورای شهرها وزارت بازرگانی یا صنعت یا ممیز مالیاتی و بانکها و خودرو سازها و نمایندگان و مدیران دولتی... می شود فوری مردم می گویند نونش تو روغن است. به خاطر فساد مالی نونشان در روغن نیست نونشان در بریز و بپاش و حیف و میل سرمایه اکثریت مردم اسنمنبع
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
الان نرخ یورو به 16000 تومان رسید! دو روز دیگه دوباره قطع میکنند و یکماه بعد با نرخ آزاد مجدداً میدن
بنازم سیاستهای ارزی را!.
مسعود روحانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
کسی که این متن را نوشته تحلیلگر نیست بلکه یک فرد بی سواد بوده است وگرنه اگر 1 درصد تحلیل می دانست متوجه میشد که این کار برای افرایش قیمت ارز صورت گرفت نه کاهش قیمت
مجزا از این موارد مردوم ما روز به روز وقیح تر می شوند من شخصا بی کار و بدبخت هستم و پولی ندارم اما نباید توقع داشته باشم که فرد ثرمتند به من کمکی بکنه چون من یا دولت بی عرضه هست وقتی منابع ملی ما را به تاراج می برند خیلی باید انسان وقیح باشد و گدایی کند .شخصی پول دارد باید بتونه هر جا دلش بخواهد برود و امثال من نیز به جای حسادت باید به دولت فشار بیاوریم تا حق ما را بدهند و کار داشته باشیم شاید روزی مثل ثرمتمندان بتونیم برویم خارج جدا از این موارد همین سیاست های اشتباه دولت باعث شده است ثروت اشتباه پخش شود و اختلاف به وجود آید چه ربطی به آن کسی دارد که فکرش خوب کار کرده است و از موقعیت بهره برده است کار به جایی رسیده است که مردم ما کمونیستی فکر میکنند و توقع دارند یک کارگر بیاد به اندازه یک مهندس یا پزشک حقوق بگیرد .
کمی خجالت بکشید و گول بازی های سیاسی را نخورید یک روز فکر مردم به اقازاده ها منحرف میشود یک روز به کسانی که خارج می روند و یک روز به ربنای شجریان واقعا چه زمانی میخواهید متوجه شوید اگر هیچ کس نیز خارج از ایران نشود مشکل حل نمی شود .ما به عنوان یک کشور تاریخی هنوز نتونستیم در جذب مسافر خارجی موفق شویم حالا توقع دارید فرد به جای خارج در داخل مسافرت کند اصلا با وضعیت امروزه همین مشافرت داخلی برای 50 درصد ممکن نیست و شخصا 7 سال هست جایی نرفتم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
قیمت این ارز از بازار آزاد هم که بیشتره؟!!!! خدا شفا بده
ناشناس
| Thailand |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
خوب است برای مسافر ارز تعلق بگیرد و نه با قیمت ثابت کمی از بازار پایین تر باشد بد نیست.
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۱
قشنگ جان تحلیلگر از اتفاق های بعدش نگرانه
معلوم نیست چرا شما فکر می کنید هرکس از کشور می ره بیرون برای تفریح هست!! واقعا کجای دنیا مجبوری از کنار خیابان برای مسافرت ارز بخری که شما اصرار داری ارز مسافرتی فروخته نشه؟؟!!! البته در مورد نرخش درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
حرف ملت هم همون نرخش هستش که میشه رانت وگرنه هر کی مختاره هر جا خواست بره ولی با پول و هزینه خودش نه ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بله در بعضي مواقع مثل درمان بيماري ممكنه ضرورتهايي پيش بياد كه بايد دولت تسهيلاتي فراهم بياره
ولي خودمونيم بيشتر اينجور مسافرتا تفريحي و تفننيه.
كه توي اين شرايط بحراني پرداختن به تفريحات خارج از كشور يه جور جفاست در حق اونايي كه نون شب ندارن.
انسانيت و جوانمردي حكم ميكنه كه لااقل تفريحات را داخلي كنيم كه پولمون همينجا خرج بشه و چهار نفر هم يه چيزي گيرشون بياد.
ماشالا تفريح هم كه براي پولدارا كم نيست
لااقل ما به التفاوت هزينه اش را هم به چنتا مستند بديم
ناشناس
| Ukraine |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ارز مسافرتی رو باید از صرافی بخرن
فقط برخی مدیران ایرانی و ونزوئلایی قادرند غنی ترین کشورهای دنیا در نفت و گاز و از بنیانگزاران اوپک را که روزگاری مدل نوسعه و رشد در بین کشورهای همسایه خود بودند را صاحب بی ارزش ترین پولهای دنیا با بالا ترین تورم کمند و تازه ادعا موفقیت و باهوش بودن را هم داشته باشند و همه مسایل را تقصیر دشمن خارجی بیاندازند
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
لطفاً به هوش توهین نکن! آقایان با این روش برای حفظ ارز تلاش میکنند وای به حال ما با شروع تحریم اصلی!
نور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
گل گفتی
هیچ فکر ونظریهای پشت تصمیمات بانک مرکزی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
الا کاهش تعمدی پول ملی
در خبر ها امده که قدرت خرید نقدینگی به دلیل افزایش نرخ دلار به 13500 تومان از 340 میلیارد دلار به 126 میلیارد دلار کاهش یافته. 126 میلیارد دلار دقیقا میزان ارز وارده به ایران در سال 1396 بوده(50 میلیارد درامد نفت+ 50 ملیارد درامد غیر نفتی و میعانات نفتی+ 26 میلیارد درامد قاچاق اجناس سوبسیدی و خدمات و ایرانیان خارج از کشور و توریست و... . در نتیجه همان فرمول طلایی برای نرخ ارز در ایران در همه 60 سال گذشته برقرار شده! یعنی نرخ دلار امریکا برابر است با تقسیم نقدینگی ریالی به درامد ارزی وارده به کشور در یکسال . اما خبر بد این است که بر اساس همین فرمول طلایی با کاهش شدید درامد نفتی و میعانات گازی در نتیجه تحریم درامد سالانه ارزی ایران به 70 میلیارد دلار کاهش می یابد و با توجه به افزایش روزی یک تریلیون تومنی در امسال و بیشتر در سال اینده میزان نقدینگی تا پایان سال 1398 حداقل به بالای 2700 هزار هزار میلیارد تومان می رسد که از تقسیم ان بر حداکثر 70 میلیارد درامد ارزی نرخ دلار 40 هزار تومنی برای بهار سال اینده محتوم است تازه اگر افزایش نقدینگی ریالی از کنترل خارج نشود و مانند ونزوئلا نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
وایسا تا بشه
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ممنون
عالی بود
دولت نیاز به فروش دلار به قیمت بالا داره.هیچ قهرمانی نمی تواند یورو ۴ هزار تومنی را برای تامین کسر بودجه به ملت ۱۴ هزار تومن بفروشد و تازه منت هم بگزارد
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
معنی آن این است که دولت مشغول خالی کردن، سفره،
.جیب، و حساب بانکی مردم است
نرخ آزاده دیگه چتونه واقعا شما
پاسخ ها
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
تحلیل نوشته شده....مصداق قاطی کردن سنتی و صنعتی باهم و استعمال بصورت ناشتا میباشد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اینم ازادی، دیگه چی میخواین؟
ناشناس
| Thailand |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
نرخ آزاد کوپنی است
بزودی نرخ ارز بازار آزاد را می کشونه بالا
آقای نویسنده، ببخشید یعنی اگه یکی خواست در سال پس انداز کنه بره مسافرت خارج باید بیاد از امثال شماها هم اجازه بگیره؟!!! دلار 3800 شهریور پارسال رو الان به اسم ارز مسافرتی به همون قیمت بازار آزاد و به قیمت 14000 تومان دارن میفروشن بعد تازه میگید چرا ارز میفروشید؟ مگه اصلا قرار نبود طبق وعده خود همتی، مسافران از طریق صرافی ها و به قیمت سنا(که الان حدود 9000 تومان است) خرید بکنن. پس چی شد اون وعده های الکی؟ یعنی فروش ارز مسافرتی اونهم به قیمت نزدیک به بازار آزاد (که خود آقایون مرتب میگن حبابه!) اینقدر برای نویسنده سنگین تموم شده؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
خوبه میگی پس انداز کنه...
یعنی انقدر داره که بتونه به خارج رفتن فکر کنه...
به من و امثال من که تا اول برج بعدی ی چند روزی باید نفس نکشیم چه مربوط که هزینه ی سفر شماها رو تامین کنیم؟

عقل هم خوب پیزیه ها!
من بعنوان یک بیسواد عرض میکنم؛قیمت دلار( امروز حدود ۱۳۰۰۰تومن )یعنی قیمت بازار، تعیین کننده قیمت تمام اجناس وخدمات در این کشور است.سوال؛ ایا مسافر خارجی نداریم؟البته که داریم.سوال ؛ارز مسافران خارجی چگونه تامین میشود؟جواب:در پسکوچه ها وبصورت غیر قانونی.بنظر شما اگر بخواهیم قیمت اجناس در کشور را کنترل کنیم نباید قیمت دلار در پسکوچه ها کنترل شود؟؟ما چه بخواهیم چه نخواهیم مسافر ارز مورد نیازش را به هر قیمت از بازار قاچاق تامین میکند.تفاوت اینجاست که مانع میشویم از بالا رفتن قیمت دلار پسکوچه ها،که با وجود معامله حجم کم و شاید چند صد هزار تا میتواند تعین کننده قیمت پوشک وشیر خشک ودارو باشد
در دولت های لیبرال، حق با تعداد بیشتر مردم و منافع عامه نیست. حق با قشر سرمایه دار است
دولت داره ارز مسافرتی رو بالاتر از نرخ ارز بازار آزاد میفروشه ، تازه اون هم سالی یک بار و 500 یورو برای مقاصد نزدیک! اینطوری کسی اصلاً از دولت نمیخره. همه میرن از بازار آزاد تهیه میکنن.
این مطلب کاملاً غیرکارشناسی بود.
پس به نظرتون یکی که به هر دلیلی میخواد مسافرت بره چه خاکی تو سرش بریزه؟
خوبه دولت دست شماها نیست وگرنه یه دیوار میکشیدید دورش و همه را زندانی میکردید و خلاص.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
وقتی سفر و مسافرت و پرواز به خارج وجود داردپس باید ارز هم دراختیار مسافر قرار بگیرد و موضوع دیگر ایجاد نگرانی در جامعه است که چطور یک مسافر مستواند ارز برای سفرش تهیه کند موضوعی ساده اما کاملا خنده دار چون نه صرافیها داشتند نه بانکها و وقتی ارز مسافری وجود داشته باشد اتوماتیک جامعه ارام میگیرد و میداند که برای هر مسافری میتوان ارز تهیه کرد و به اجبار مردم سراغ دلال یا قاچاقچی روانه نمیشوند و نیز این چند هواگیمای خارجی نیز که مانده اند فکر میکنند هنوز سفر و مسافر هست موضوع خروج ایرلاین ها از جنبه روانی روی جامعه خیلی اثرگذار است.دستی دستی خودمان خودمان را تحریم نکنیم
ناصرخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اتفاقا این کار باعث میشه دلار بالا نره و تقاضا برا خرید کم بشه دولت ک کاری از دستش بر نمیاد
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
من که میگم اعدامشون کنیم تا تقاضای دلار بیاد پایین... بهترین گزینه هستن اینا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ناشناس جان! لازم نیست خاک تو سرش بریزه. اون مسافر خارج از کشور بره از بازار آزاد ارز تهیه کنه و بعدش بره هر کشوری که دلش خواست
وطن دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دولت محترم مچبور است جهت تامین کسری بودجه
دست توی جیب مسافران بکند آقای رئیس جمهور 24 میلیون نفر هم قسم میخورد که ما دچار بحران نیستیم بحرا از این بیشتر دلار 4000 تومانی به 12 هزار تومان برسد.
در مملکت اسلامی پوشک و دستمال ب......نایاب
گردد تازه هنوز تحریم های اصلی شروع نشده آنهائیکه دم از مخالفت با آشتی میزنند مشکلات مردم عادی را هنوز نچشیدهاند. .
بوی خیانت میاد شدیدا" !در حالیکه قیمت ارز نزولی بود و داشت به پایین 14 هزار میرسید یکبره دولت ارز مسافرتی را 14500 تومان اعلام میکند !خوب فروشنده وقتی میبیند ارز مسافرتی با هزار بدبختی 14500 شده کجا حاضر به فروش کمتر ازین خواهد بود؟ حال شکی ندارم دولت با گران شدن نرخ ارز و تامین کسری بودجه ازین راه موافق است وخود به نرخ بالا دامن میزند.بدبخت مردمی که کالاهای مورد نیاز را باید به 3 برابر نرخ ارز سال گذشته خریداری کنند !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دولت با اين حركت نرخ سوم دلار را به رسميت شناخت و مردم را فقيرتر از پيش كرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
کامنت این اقا که فرق دلار ویورو را نمیدانند منتشر میکنید ومتاسفانه کلی هم لایک میگیرد ولی کامنت بنده در حمایت از اختصاص ارز را منتشر نفرمودید.نکند هوای نویسنده متن را دارید؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دقیقا . ارز مسافرتی به قیمت بازار آزاد که دیگه مزیتی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دوست عزیز قیمت یورو را عرض کردم.محبت بفرمایید قیمتهای هرساعت معاملات دیروز یورو را چک بفرمایید.کمینه آن 14200 بود که بعد از اعلام نرخ توسط بانک مرکزی به یکباره روند کاهشی تبدیل به افزایشی شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بحث بر سر اختصاص ارز نیست !مهم قیمت آن است.فرض بفرمایید قیمت 20 هزار تومان اعلام میشد!اثرات آن چه بود؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
ما ساده هستیم و بخدا قسم اینها همش از اول دست خود دولت بود و نرخ ها را خودش بالا برد .
تا هم تقاضای خرید دلار پایین بیاد و هم کسری وحشتناک بودجه و پرداخت یارانه را با فروش قیمت مصنوعی بالای ارز جبران کند .
و دقیقا این نرخ گذاری یک بازی خیلی مبتکرانه و الحق خوبی انجام دادند و الان دلارها در دست دولت است و اجازه هم نمیده پایین بیاد والا نرخ واقعی دلار الان باید ۳۲۰۰ تومان باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
اتفاقا آقای حامد کاملا درست می فرمایند و می توان گفت ارزش این کامنت از خود متن بالاتر است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
انچه جلوی سقوط قیمت دلار را گرفت البته اعلام خبر رد اف ا تی اف تشخیص بود.دوست عزیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
برادر اولا 14500 هر یورو نه دلار . دوما نرخ آزاد 14600 هست در بازار . کسب حاضر نیست مدارک جد آبادش و
وقتش را برای 100 تومان اختلاف صرف کند.
اونی که پول داره و می خواد بره خارج از کشور، از کجا باید ارز تهیه کنه. در صرافی ها که نیست. دلال های غیررسمی هم که قاچاقچی ارز و ... هستند. حداقل بانک ها با همان قیمت ارز آزاد، ارز به مسافرا بدن تا مشکل مسافرا حل بشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
با هزلر یورو واقعا مشکلی حل نمی شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
فقط بيشتر اونايي كه بقول شما پووووووووووول دارن وبدون توجه به دردهاي جانكاه مردم كشورشون فقط مشكلشون اينه كه چجوري واسه تفريحشون برن خارج از كشور ، الحق كه جزء مرفهين بي درد
هستن. پس لازم هم نيست كه دولت قبل از حل .بقيه مساله ها فكر درد بيدردي اونها باشه
جايي كه چهار تا پيرمرد و پيرزن يكبار اونم براي اخرين
بار تمام آرزوهاي عمرشون را در رفتن به خانه خدا
مي بينند ، بخاطر حساس شدن نمايشي همين مرفهين بي درد بايد از آرزوي يك بار سفر به خانه خدا در تمام عمرشون صرفنظر كنند و پولشو به محرومين بدهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بيخود كرده پول داره و بدون توجه به گرسنگي همنوعانش ميخواد بره خارج
خب لااقل لطف كنه داخل سفر كنه و بقيه هزينه ش را بده به چهر تا بدبختي كه توي نون شب و اجاره خونشون مونده ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
آفررررررین
تنها نظر درست این خبر!

خداییش از نظرات پایین خبرها میشه فهمید توی مملکت چه خبره...
یک مشت احمق، بی فکر که فقط به فکر منافع خودشونن دور هم جمع شدن، تشکیل یه کشور دادن!!!
ناشناس
| Thailand |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
هموطنانی که عشق مسافرت خارجی دارند بدشان نمی َآید مسافرت مفت و مجانی داشته باشند. کی میگوید ارز آزاد نیست پس این قیمتهایی که اعلام می شود برای کجاست. اگر دولت هم ارز بدهد نباید قیمت مشخص اعلام بکند مقدار از بازار آزاد پایین تر باشد.
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
بهانه نگییرد ارز دیگر قاچاق نیست و دنبال ارز دولتی هستید یک مسافرت مفت و مجانی برید مقدار هم تهش بمون
رندان از حقی علیه حق دیگر استفاده میکنند
من بیکارم و هزینه سفر خارجی ندارم، اما سئوال اینجاست چون من ندارم بقیه هم باید همچون من زندگی کنند
اتفاقا باید بجای اینکار افراد رانتخوار ريا،اختلاسگران و دولتی ها را ممنوع خروج کنید نه مردم عادی
شما بجای مالیات مستقیم و غیر مستقیم به سفرهای خارجی مردم ، دنبال این باشید که یک مدیر دولتی با حقوق 6 میلیونی چگونه هزینه و اقامت خارج خود و خانواده خود را بدون دق دقه میپردازد و برایش مهم نیست دلار 3500 تومان باشد یا 15000 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
گل گفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
حتي مردم عادي هم بايد يك كم شرايط دردمندي هم ميهنانشون را درك كنند و به جاي اين سفرها كمي دست فتاده ها را بگيرند
کاملا معلومه دولت ، تیم اقتصادی دولت و بانک مرکزی تنها هدفشان جبران کسری بودجه و بازی با روح و روان ملت است .
با سلام
خوبه ملت میخان از جیب خودشون و به نرخ روز ارز بگیرن برین خارج به کسی چه ربطی داره . من خودم حقوق چند ماهمو بدم که حتی شده یک هفته برم سفر خارجی چون واقعا ارزششو داره .
بعدشم گردشگر خارجی بیاد کجا وقتی داخل ایران نه میتونه از کارت های اعتباریش استفاده کنه نه اینکه به راحتی دلار یا یورو چنچ کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
منظور از گردشگر خارجی احتمالا عراقی ها هستند که یا برای خرید مایحتاجشون هر روز تو خوزستان میان این ور مرز یا مقصدشون مشهد است و البته ماجراهای آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بايد ديد
اولا اين جيب خودشون از چه راهي پر شده
ثانيا اگه از راه درست هم پر شده باشه بايد در راه
درست خرج بشه .اين كه فقط خودم و خودم و خودم درست نيستش كه
اینقدر بد بین نباشید
مسافرت هم نیاز برخی افراد است
بهتر نیست که مسافرین به جای پرسه زدن و خرید ارز در فردوسی ، محترمانه به بانکها بروند و ارز تهیه کنند ؟ هم دولت با فروش ارز به قیمت روز تامین ریال میشود و هم مشکل مردم حل میشود و هم با بازار ارز خیابانی تخته میشود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بله مسافرت يك نياز است ولي براي همه .
آيا ما انسان نيستيم؟


ما عاطفه نداريم؟
چطور ميتونيم توي اين شرايط كه بعضيا مدتها نميتونن يك شكم سير حتي غذا و ميوه دلخواهشون را بخورند ، ما فكر حق مسافرت رفتن خرجه مون را ميكنيم؟
ناشناس
| Thailand |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
دوست عزیز پس صرافیها چه کاره هستند که بانک به کار فروش ارز به مسافر بپردازد.
خب معلومه! برای اینکه ارزهاشو با قیمت چندبرابر بفروشه!! دولت کاسبه دیگه!!!
دیروز (یکشنبه) ارز در حال کاهش قیمت بود و تنها راهی که بانک مرکزی توانست حدود ظهر، جلوی کاهش قیمت و احیانا آرامش بازار رو بگیره اعلام کف نرخ 14500 تومن برای یورو بود.در واقع بانک مرکزی جلوی کاهش قیمت ارز و آرامش رو گرفت و قیمت رو افزایش داد.
میتونین به قیمت ارز در ساعات مختلف دیروز ( یکشنبه) مراجعه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
بانک مرکزی بزرگترین عامل افزایش قیمت ارزه. واقعا شرم آوره
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
شما تعمدا به ردخبر رد اف ا تی اف اشاره نمیکنید؟؟؟ادرس غلط دادن مصداق کامنت شماست
این مقاله در حد تابناک نیست. ایکاش نظارت بیستری میشد
يك پرتقال فروش گمشده به يابنده ارز مسافرتي مشتلق ميديم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
هِرهِرهِر
اینکه مساله اولویت نداشته باشه به این معنی نیست که نباید بهش پرداخت. روزانه هزارتا تصمیم هست که دولت باید بگیره. نمیشه که همه رو تعطیل کرد که الآن یک سری مساله‌ی بغرنج مهم اولویت دارند!
بهتره این سوال را مطرح کنید که چرا یورو باید به هفده هزار تومان برسه و چرا دولت یه فکری به حال این روند نمیکن الان شش ماهه این روند عجیب شروع شده و به تمام طرح های دولت شکست خورده با یکمی تفکر مشخص میشه کار خود دولته.ارز چهارده هزاری منتی نداره که سر مسافر میزارم وقتی پارسال پنج هزار تومن هم این موقع نبود
من هم تعجب کردم وقتی دیدم که ارز مسافرتی دوباره و یک باره زنده شد و به نرخ 14500 تومان به فروش میرسه . این یعنی دولت قصد نداره که قیمتها به حدود 10 هزار تومان ریزش کنه و می خواد تعمدا قیمتها را در این حد نگه داره . یکی از بهترین راه سیگنا دادن همین ارز مسافرتی است . مگر چند نفر در روز در حال حاضر به مسافرت خارجه می روند؟ سری به فرودگاه امام بزنید تا متوجه عرایضم بشید . من یقین پیدا کردم اگر دلار و یورو به مرز روانی 20 هزار تومان نزدیک بشه باز هم کار دولته . اصلا از همان پارسال شروع کردنمد به جو دادن تا قیمتها بالا بره . مگر یادمون رفته روحانی در دی ماه گفت قیمت ارز متعادل خواهد شد و قیمت واقعیش این نیست !!! من همان موقع گفتم و نوشتم که گرانی ارز در راه است و قیمت 5000 تومان برای دلار از نظر دولت پایین است و حالا هم می گویم این سیگنال به بازار است که نرخ ارز یویرو کمتر نشود . قیمتها در روز گذشته تا 12100 پایین امد و امروز دوباره به طرز وحشتناکی افزایشی شد. خدا لعنت کنه کسانیکه دارند بر علیه مردم قدم بر میدارن گرانی ها کمر مردم را شکسته و دلت باز هم فکر گران کردن بیشتر را دارد
فهم این موضوع این قدر سخت نیست
شما کافیه به آمار پرواز های خارجی و عوارض های خروج عنایت داشته باشید تا متوجه شوید بخش مهمی از تقاضای بازار ارز در این بخش است
خجالت بکش تابناک با این گزارشت... اینم از اقبال عمومی در کامنت هاااا....
وضع خيلي خرابه ، مردم تو نياز هاي أوليه موندن
من يكي قشر متوسط بودم شدم فقير
پوشاك و تفريح و ... حذف شده و فقط خوراك
باعرض سلام من اقتصادخوانده نیستم ولی یک اقتصاددان تجربی هستیم اکثر حرفهای ایشان درست است دولت مستقر ازشروع تبلیغات تا استقرارش نگاهش به دوسوبوده یک اصلاح روابط باقدرتهای اقتصادی جهان دو جلب نظر لاکچری نشینهای داخلی این دولت به دوبازنشسته همطراز که یکی بیست سال پیش بازنشسته شده ودیگری امروز به دومی حدود دوبرابر بازنشسته فرسوده قبلی حقوق میدهد دولت آقای احمدی نژادبا چاپ اسکناس وساخت مسکن مهر وتعدیل حاملهای انرژی وپرداخت یارانه ها هم ایجاد اشتغال کرده بود وهم یک قدم بزرگی درجهت نزدیک کردن سقف وکف درآمد اجتماعی برداشت ولی این دولت ازبالارفتن رقم نرخ تورم میترسد ومرتب درجهت رفع مشکل اقشار مرفه میباشد دست خودش نیست طبیعتش اینست الان بهترین موقع است حالا که نود درصد مایحتاج عمومی به نرخ واقعی رسیده باچاپ اسکناس کم محل یارانه هارا 100000 تومان وهمسان سازی حقوق بازنشستگان وکارمندان را اجراو قیمت حاملهای انرژی را واقعی کند برای پول ما که آبرویی نمانده لااقل عدالت اجتماعی و جلوگیری ازقاچاق سوخت وکپنی شدن را انجام دهد قول میدم براوضاع مسلط شده ورضایت 90درصد قشر آسیب پذیرراجلب میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
دولت احمدی نژاد را هم یادمان نرفته دلار 1000 تومانی را طی یکسال رساند به 3600 تومان، هرچند روحانی مدت زمان کوتاه تری رکورد دلار را شکست. بهرحال چاپ پول بدون پشتوانه = بدبخت تر شدن مردم
تو رو خدا از این نتیجه گیریهای ابکی نکنید
در این جامعه نباید تلاش کنی
هر چقدر دربیاری یه روز ازت میگرن بین اونهایی که تلاش نکردند تقسیم میکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
پس انداز کسانی که به سختی پول جمع کرده بودند را به راحتی نابود کردند
مطلب غیرکارشناسی بود
قیمت ارز مسافرتی که بانک میده با قیمت روز مطابق هست و ثابت نیست
بجای اینکه به درد مردم برسید که چرا قیمت وارد کنندگان لوزامی مثل لپتاپ با ارز ۱۴ تومن حساب میشه در حالیکه ارز نیما گرفتن این مقالات سخیف رو کار میکنید
اتفاقا ورود توریست به کشور خیلی کم شده چون ارز سه برابر شده اجناس 5 برابر و نایاب صرف نداره بیان ایران الان ترکیه بیشتر صرف داره حتی برای ایرانیها تابی ون دیگه اینجا جای موندن نیست
ارایه ارز مسافرتی یه باری رو از دوش بازار بر میداره و قیمت دلار رو تا حدی تعدیل میکنه
خرید ارز در صرافی ها بی ضابطه بود افرادی بودند که بدون بلیط و مستندات، به صرف آشنایی با صراف توانستند ارز مسافرتی بخرند. از طرف دیگر به دلیل قیمت بالا فروشنده کم بود و خریدار هم کم بود. مثلا ثبت خرید 1000 دلار به قیمت 14500 تومان می توانست قیمت دلار را در ذهن همه به این رقم برساند. ضمنا دولت می گه من هر روز 5 درصد زیر ارز بازار قیمت می دهم. همه اینها باعث کنترل نرخ و جلوگیری از رفتار هیجانی می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم خدایا به امید تو
دقیقا همین اتفاقی که گفته شده خواهد افتاد .دقیقا مسئله همین طوری میشود .
اعلام نرخ ارز مسافرتی به قیمت 14500 تومان تنها برای جلوگیری از کاهش بیشتر نرخ ارز توسط مسولین صورت گرفت چون نمی خواهد قیمت ارز پایین بیاید با ایجاد فاصله بین نرخ های رسمی مختلف 4200 تومنی و 7200 تومنی 9200 تومنی با نرخ بازار آزاد زمینه سواستفاده به این ارزهای رسمی را فراهم میشود
بدنیست در مورد دلارهايي که توسط آقازادها انتقال یافته هم مطلبي منتشرکنین
خوب صاف و پوست کنده بگید برید بمیرید دیگه ..با کل دنیا هم ارتباطمون را قطع کنیم . بابا شما اصلا می دونید چی میگید . واردات نکنیم . ولی باید صادرات داشته باشیم و کل دنیا از ما خرید کنن. خوب چی رو از ما خرید کنن ؟ پراید؟
مسافرت نریم . هیچ کس حق نداره بره مسافرت . بالاترین خروجی دنیا را وضع کنیم . که کردیم . از اون طرف هم همه دنیا بیان ایران .
خوب اگه بده . چرا فقط برای ما بده .
در ثانی کدوم مسافر خارجی ؟ با کدام امکانات . بابا ما هنوز یه دونه کارت اعتباری ندایم . الان دوره ای نیست که مردم جیبشون رو پر اسکناس کنن برن مسافرت . تو دنیا دیگه اسکناس منسوخه . و متاسفانه هیچ کارت اعتباری بین المللی تو ایران کارکرد نداره .
متاسفم بدون هیچ نگاهی به قیمت ارایه شده برای یورو 500 تومان زیر نرخ بازاز ملتهب و حباب دار رو امتیاز و بفرما زدن به مسافران تلقی میکنه . التماس تعقل و تفکر
فعلا که کار و کاسبی آژانس های هوایی از نیازهای اساسی واجب تره . بیخود نیست اقتصاد ظرف 6 ماه متلاشی شده
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
نیست کههمین مردم شصت برابر نیازشونو نواربهداشتی و دستمال و مواد غذایی نخریدن و انبار نکردن.اولویت تغییر سطح فکر و شعور پایین مردمه .لازم نیست نگران ارز مسافرتی باشید و فرافکنی کنید
وقتی دلار ۵۰۰۰ تومان رو رد کرد گفتم دلار ۱۵۰۰۰ تومان خواهد شد ؟! با منتفی شدن مذاکره و نایاب شدن پوشک ، باید از شال و پارچه استفاده کنند ،
اشکال کار انجاست که رسما دلار ازاد را ۱۲۵۰۰ اعلام کرد دلاری که دراستانه پائین امدن بود با ااین نرخ دوباره گران شد اطلاع رسانی ناقص بود .فروش ارز مسافرتی درصدی ارزانتر ازبازار ازاد مورد سوء استفاده دلالان می شود .اطلاع رسانی خیلی ضعیف بود
اشکال کار انجاست که رسما دلار ازاد را ۱۲۵۰۰ اعلام کرد دلاری که دراستانه پائین امدن بود با ااین نرخ دوباره گران شد اطلاع رسانی ناقص بود .فروش ارز مسافرتی درصدی ارزانتر ازبازار ازاد مورد سوء استفاده دلالان می شود .اطلاع رسانی خیلی ضعیف بود
همین امروز دلار ۱۱۰۰ تومان گران شد ؟!
دقیقا اقدام بانک مرکزی چراغ توقف حداقل قیمت برای بازار آزاد بود. آقای همتی مشخصه شما هم خواسته های رئیس جمهور رو فقط اجرا می کنید برای تنظیم معادلات ریالی دولت که با کسر بودجه مواجه است
آقای دولت اگر خیلی پول دارن لطفا به گشایشهای اعتباری تجهیزات پزشکی که همینطور تو بانکها مونده داره خاک میخوره، یه نظر عنایتی بفرمایند
یک سامانه دولتی هست که ارز حاصل از صادرات شرکت های خصولتی به راحتی حاضر نیستند ارز را وارد سامانه کنند و با تاخیر اینکار را میکنند که خود روحانی شاکی بود و دوم قیمت در بازار آزاد هست . لذا فکر کن شا صادرات میوه داری آیا حاضر هستی برگشت ارز را به قیمت دولتی عرضه کنی . خیر بنابراین بازار ثانویه باید جمع شود چون عوارض اقتصادی دارد . پول باید یک قیمت داشته باشد . چند قیمتی اصلا در اقتصاد تعریفی ندارد . لذا صادر کنندگان ارز را به دوستان و خانواده و آشنایان خودشان میدهند که سفر خارجی داشته باشند شما نگاهی به قیمت ارز در پتجاه سال پیش بیندازید خرید با فروش دو تا سه ریال تفاوت دارد
هر دولتی موظف است به تمام خواسته های مشروح مردمش پاسخ مثبت بده. اینکه شما اولویت را چی میدانید نظر شخصی شماست و خوشبختانه نظر دولت با نظر شما یکسان نیست
دولت میخواهد ارز رو بالا بفروشه به ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
... دولت در سایه بیستر منفعت میبره رد شدن
اتفاقا اینکار دولت باعث شد کسی که دلار می خواد نره سر چهارراه ،شلوغی والتهاب درست کنه ..تازه دلار رو هم که با نرخ آزاد حساب میکنه ...
اگه کسی میخاد بره مسافرت ارز آزاد بگیره. ارز دولتی باشه برای نیازهای مهم و اساسی
پاسخ ها
احسان
| France |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
نیازهای اساسی مثل پوشک و نواربهداشتی که مردم ۱۰۰تا۱۰۰تا خریدن و احتکار کردن؟؟؟؟
به عبارتي، بانك، صراف شده و صراف، بانكدار!
نظرات آدم میخواند متاسف میشویم که ملت به کجا رسیده اند که انقدر راحت از سفرهای خارجی ده ها میلیون تومانی عده ای در کشور انقدر خوشحال هستند و حاضرند کشور نابود شود ولی مسافرت یک عده سرجایش باشد. اینجاست که همه چیز روشن میشود که همین افراد هستند که حرص میزنند و کالا احتکار میکنند و سکه میخرند و دلالی دلار میکنند و هرکه هم اعتراض کند میگویند پول داریم و میخریم و کاری ندارند که با هر خرید آنها قشر عظیمی از مردم به زیر خط فقر میروند، این است جامعه ای که مردمش به هم رحم نمیکنند چه برسد به دولتش و وای به حال این جامعه با این شکاف عظیم طبقاتی و حمایت طبقات متوسط و ضعیف از قشر ثروتمند نوکیسه. طرف پوشک بچه نداره بخره بعد اومده اینجا از سفر خارجی یک مشت پولدار که معلوم نیست در این شرایط چگونه پولدار شده اند حمایت میکند. وای بر این جامعه
صدرحمت به احمدی نژاد
باسلام
برخی از هموطنان هستند که اوضاع و احوال اقتصادی برایشان مهم نیست و بایستی به هر صورت که شده ولو با خرید ارز قاچقی به مسافرت بروند.لذا یکی از دلایلی که باعث التهاب بازار ارز می شود تقاضای این افراد می باشد بنابراین کار عاقلانه پرداخت ارز بصورت قانونی به این افراد البته با نرخ آزاد که هرروز متناسب با حال و هوای بازار آزاد بروزرسانی می شود است.
عزیزم این طیف پولدارن و بر خود واجب می دانند که پول هایشان را خرج کن مثلا خرید بطری آب فرانسوی به قیمت چند هزار تومنی یا لباس با برندهای خارجی به قیمت های میلیونی و یا رفتن به خارج از کشور با عوارض 440هزارتومانی یا دلار15هزار تومنی.فرقی نداره دارن خرج می کنند من و شما هم نباید حرص بخوریم.
من که پسرم رفته خارج از کشور تا کار پیدا کنه و تحصیل کنه، چطور ساپورتش کنم اگر این ارز سه برابر شده را هم نده پس خوبه که به آقازاده ها بدیم بخورند؟
سلام تصمیمی نابخردانه برای خروج سرمایه ملی از کشور و فقیرتر شدن جامعه ایران
دولت جلوی این فساد را بگیرد...ارز مسافرتی چه صیغه است دیگر.این همه هزینه راب باید برای فرهنگ مردم بپردازید نه عیاشی بعضی ها
مردم یرای خوشگزرانی به خارج میروند در حالی که گرسنگان گرسنه تر میشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
عیاش تویی و امثال تو با اون حرف زدنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
شما خوابی دلواپس
من نامزد خارجی دارم، بهش بگم که هزینه سفرم رو پرداخت کنه ؟؟؟ این زشت نیست که به یک دختر بگم هزینه سفرم رو بده؟؟؟ خب باید جایی باشه که ارز تهیه کنم. صرافی میگه نداریم. من از دستفروش ارز تهیه کنم که معلوم نیست تقلبیه یا واقعی؟ همه برای تفریح نمیرن، بعضی ها کار دارن بعضی ها نامزد دارن بعضی ها درمان دارن ....... این چه وضعیه درست کردین.
خوب همه مسافرتها كه گردشگري نيست

يكي بخاد براي درمان بره-مسافرت كاري- تحصيلي- ديدن اقوام و...................

از كجا بايد ارز بگيره اونم بالاتر از نرخ آزاد؟؟؟؟؟؟؟؟

دزدي كنه؟؟؟؟ هست اصلا؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
قرار بود برای مصارفی که نوشتی و بقول دولت مجاز است ارز در صرافی ها با سود 1% بالاتر از بازار نیما ارائه شود نه توسط بانک با قیمت بازار غیر رسمی و با سقف محدودیت 1000 واحد این یعنی سیگنال به بازار برای جلوگیری از کاهش نرخ غیر منطقی ارز
با سلام و احترام فعالان گردشگری چی می شن؟ دفاتر خدمات مسافرتی؟ تورلیدرها. پرسنل گردشگری. نمی شه گردشگری خروجی را تعطیل کرد. هواپیمایی و پرسنل.
اینم بگید که دستکم در کوتاه مدت باعث مهار نرخ ارز شده.
بعدم این که مطمئنید همه برای تفریح می‌رن خارج!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
عمو جان کجای کاری باعث توقف نزول نرخ شد . بازار نزولی بود از صبح تا ظهر بیش از 700 تومان افت در یورو بود با این کار بازار صعودی شد و امروز نسبت دیروز نزدیک 2000 تومان افزایش پیدا کرد
قبلا مسافرانی که به هر دلیل موجه ویا نا موجه قصد سفر داشتند می توانستند با مراجعه به صرافی ها ارز مورد نظر خود را با قیمت روز و با ارائه مدارک مسافرتی تا 5000 یورو خریداری کنند الان هم حتما مراجعه به صرافی ها بعلاوه بانک وجود خواهد داشت . خوب یا بد این رویه جاری بود .چند درصد از آمار متقاضیان سفر ، قصد دارند برای خوشگذرانی به خارج بروند ، در حالیکه وضعیت بد اقتصادی خودش بستر سوء استفاده آن دسته را در داخل کشور بیشتر فراهم کرده و می کند ، چرا دغدغه های ما بجای آنکه ارائه راه حل برای رفع مشکل 90 درصد مردم باشد بر روی برخورد با سفرها خارجی قرار گرفته که حد اکثر با یک درصد مسافران به خارج کشور ، لطمه ای به مراتب کوچکتر از سیاستهای اقتصادی مبتنی بر این رویکرد متوجه عموم جامعه کرده است بر جامعه تحمیل می شود و به نوعی بار دیگر این جامعه است که هزینه را پرداخت می کند با گرانی اجناس ناشی از تورم تولید شده بر اساس سیاست ها ارزی ، در حالی ابراز نگرانی از فشار بر روی مردم می شود و یا می گویند که ارزش پول ملی پائین آمده ، آیا واقعا در حوزه تصمیم سازان اقتصادی کشور عناصری حضور ندارند که بخواهند با دادن آدرسهای غلط ، سطح نارضایتی و عدم اعتماد عموم جامعه را از دولت آنقدر بالا ببرند که باعث گسست ساختار کشور شوند . چه راه کاری برای ارزیابی قبل از اعلام سیاستها اقتصادی و برآورد آسیب پذیریها و مشکلات ناشی از تصمیمات ، تعریف شده که مکررا این سیاستها باعث افزایش فشار بر عموم نشود؟!!!!!!!!!!
دولت عمدا نرخ ارز رو گرون نگه داشته و با هرگونه پایین اومدنش مخالفه....وگرنه همه اقشار جامعه دارن عز و جز میزنن که کنترل صورت بگیره...وقتی کنترل صورت نمیگیره پس یعنی کاملا از عمد دولت این قیمت رو درست کرده!!!!!!!!
سلام اقایون تابناک یعنی همه مسافران ادمهای توریست وغیره نیستند بعضی مریض دارند وهزار بدبختی های دیگر باید نیازهای خودشان را از کجا تامین کنند تازه انتخاب قیمتی که بالاتر از بازار ازاد است یا دولت مثل کره شمالی دور مرزهای کشور دیوار ببندد وهمه را در زندانی بنام ایران بگذارد یا اجازن رفتن به خارچ رابدهد عوارض خروچ از کشور را یکباره پنچ برابرکردن نرخ ارز را یک بارسه برابرکردن نتیچه اش را در سال اینده روی تمامی اجناس وخدمات در کشور مشاهده می شود الان زود است تا ملت نتیچه این جور تصمیم ها را مشاهده کند کافی است پایان سال باتورم صددرصدی مثل ؤنزویلا مردم هجوم بیاورندبه فروشگاها و تا آون موقعه دیرنیست ... فاچعه خیلی نزدیک است تماو ملت دارند مشاهده می کنند چطوری مسئولان مشاهده نمی کنند باید گفت الابرکت الا....
اینهمه بد بختی و محرومیت برای اثبات اینه که بگیم امریکا قابل اعتماد نیست؟!
اینها که گفتند دلار واقعی 4200 تومنه
نرخ دلار در بازار ثانوی هم که 9500 تومنه
قیمت های بیشتر رو هم که فرمودن حبابه
پس الان وقتی خودشون دارن 12700 میفروشن یعنی مهر تائیدی برای گران شدن هر چه بیشتر دلار و...
جالبه که زمانی که ما قصد سفر حج تمتع امسال را داشتیم نفری دیوست دلار را با منت دادند ولی در همان زمان برای سفر به ترکیه هزار دلار میدادند
به شما قول ميدم اگر ما پست وزير اقتصاد و بانك مركزي را حذف كنيم اقتصاد ما شكوفا ميشود ميگويي نه امتحان كنيد.هر وقت اينها حرفي زدن فردا ارز 30% گران شده.
چرا وقتی دیروز دلار ۲۵۰۰ تومان افت کرد یک دفع خبر رد شدن fatf توسط مجمع توسط افراطیون مطرح شد و باعث افزایش دلار شد ؟؟؟!!! چرا دست از سر ملت بر نمیدارید .
در حال حاضر قیمت تمام اجناس و خدمات بر مبنای قیمت دلار محاسبه میشه، قیمت دلار هم در یه منطقه تهران و با چندتا دلال نرخ گذاری میشه. این رویه کاملا غلطه

درسته قیمت گذاری بر اساس عرضه و تقاضاست ولی بایستس به شکلی توضیع شده در تمام کشور باشه نه اینکه یه تعداد محدودی برای تمام کشور تعیین تکلیف کنند.
پس اگه دولت بتونه تقاضای اون چند دلال رو که نبض بازار رو دست می گیرند کنترل کنه میتونه بازار رو هم کنترل کنه

ولی با توجه به شواهد مشخصه که خود دولت سعی داره بازار رو متشنج کنه و قیمت ارز رو بالا ببره.
وقتی ارز به نرخ آزاد فروش میشه ،جناب تابناک ؟!!! این تحلیل آبکی چیست ؟!! مگرکشور نباید سیکل عادی خود را طی کند؟!! مگر میتوان جلوی مسافرت وعدم ارتباط با دنیا راگرفت؟! اگر ارز به قیمت دولتی داده میشد تحلیل شما تقریبا صحیح به نظر میرسید ولی زمانی که به بالاترین نرخ آزاد فروخته میشود جای کدام نگرانی است؟! اتفاقا درآمد دولت هم بالا رفته و کمبود بودجه را جبران میکند ونیاز به استقراض از بانک نیست
احتممالا به این دلیل ارز مسافرتی داده میشود که اولا عوارض خروجی که سه برابر پارسال شده را دریافت کنند از طرف دیگر آژانس های مسافرتی و ایرلاین ها فعالیت خود رامجددا از سر گیرند گران بودن سفر خارجی تاثیر زیادی برای تشویق مردم به سفر داخلی نداشته است
تحلیل فوق بسیار سطحی است.کل ارزی که در چهارماهه اول امسال به مسافران داده شد که با توجه به سوی استفاده ها توسط برخی عملا ۵۰ درصد رانت داشت ۲۰۰ میلیون دلار بود بعد از سیاست جدید ارزی و بالارفتن قیمت بلیط عملا تعداد مسافران بسیار کم شده و محدود به کسانی است که تقریبا چندبار سفر میکنند و مسلما اندوخته ارزی دارند ضمن اینکه دادن یکبار ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ یورو در سال مشکلی از ایشان رفع نمیکند اما مسئله این است که اقدام غیر قابل انتظار فوق منجر به بازگشت روند کاهشی ارز در بازار شد چرا که همانطور که در ابتدای دور اول روحانی به جهت انتظار مثبت روانی قیمت ارز در حال کاهش بود اما سیف در اقدامی مشکوک عملا مانع شد این بار هم بنظر همان اقدام مشکوک تکرار میشود.غافل از توجه به تئوریهای اقتصادی در باره تعیین نرخ ارز.کافیست ببینیم وضعیت قیمتهای ما با توجه به نرخ مصنوعی ارز برای کشورهای همسایه چگونه است و پی ببریم براساس تئوری تعیین قیمت ارز براساس برابری قدرت خرید نرخ رایج بازار دوتاسه برابر واقعیت اقتصاد ایران است.به گرانی نسبی ایجاد شده نگاه کنید که قدرت خرید معمول حتی توان پرداخت هزینه افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواد غذایی ضروری را ندارد چه رسد به افزایش دو تا سه برابری همه کالاهای مبتنی بر ارز .منافع گروهی در حاکمیت اقتضا میکند نرخ ارز بالا باشد اما ساختار اقتصاد ایران مبتنی بر صادرات نیست بلکه کالاهای صادراتی نیز از سوبسید ارز وارداتی استفاده میکردند و باقطع آن این اقلام صادراتی قطع خواهد شد و متاسفانه اقلام مصرفی داخل از گوشت و موادغذایی و خشکبار که صادر میشدند نیز که امکان صادرات دارند برای مصرف کنندگان داخلی هم بر مبنای نرخ آزاد ارز خواهد شد چراکه صادرکنندگان میبینند از صادرات این کالاها درآمد بیشتری بدست میاورند اما عدم توانایی خرید داخل موجب کاهش این اقلام در سفره غذایی مردم خواهد شد نکته ای که دولت از بابت آن عملا نگران نیست و با این اقدام مشکوک برای جلوگیری از کاهس قیمت ارز تنها حرف جالب سخنگوی دولت را به یاد میاورد که وقتی قیمت دلار به ۴۳۰۰ تومان رسیده بود گفت رئیس جمهور خاطرش مکدر شده اکنون مهر تائید بر تصمیم کسانی میزند که کمر همت بر نابودی اقتصاد کشور و فلاکت عمومی زده اند.انتشار نامه داخلی و نهایی نشده مجمع تشخیص در رد لوایح پولشویی آن هم همزمان با کاهش قیمتهای ارز نیز تاثیر روانی خود را گذاشت.در چنین احوالی انتظار دارید میلیاردها دلار ارز نگهداری شده در منازل چه شود؟متاسفم که به عنوان یک دانش آموخته اقتصاد باید عرض کنم هیچیک از تصمیمات اتخاذ شده کنونی عقلانی نبوده و مناسب شرایط بحرانی حاضر نیست از پرداخت ۱۰۰۰۰ دلار به هر نفر با کارت ملی!!!تا برقراری مجدد ارز مسافری به قیمت بالاتر از بازار و بصورت سهمیه ای.برای اتخاذ تصمیم مناسب باید عقل داشت و از مردم و با مردم بود
بله خیلی این مسئله برای دولت مردان از آب و نان ملت مهم بود چون اکثر فرزندان آقایان در خارج تشریف دارند به قولی کاسهای زیر نیم کاسه هست که ما نمی بینیم
خدا نسازد برای تئوریسینهای دولت ناامیدی که هر وقت میبینند که ارزها سیر نزولی پیدا میکنند با طرحهای واهی مانع میشوند ؟؟همین عامل باعث رشد دباره ارزها در بازار شد.واقعا مدیران نالایق کمر به نابودی پول ملی بسته اند!!!!؟؟؟ خدا کنند انتخابات زودتر اتفاق بیفتد تا ما از شر این مدیران خلاص بشیم.
دقیقا از وقتی که اعلام شد ارز مسافرتی ۱۴۵۰۰ هست بازار دوباره آتیش گرفت.یعنی شرافت نداره کسی که میخاد مردم روی آرامش نبینن.آخه چه دلیلی داره وقتی ارز آزاد داشت میومد پایین اینکارو کردید؟ آقای همتی و همکاران محترم جواب بدن.
آقایان دیدید همه حقه های افزایش نرخ ارز زیر سر دولته ولا غیر ؟
هرگونه تخفیف در مورد ارز مسافرتی یک ظلم و بی عدالتی آشکاره در حق کپرنشینها و حتی اونهایی که به مسافرت خارج نمی روند.
تفاوت این طرف با اون طرف
فاصله بین 70 ریال با 150000 ریاله
و تو خود بخوان حدیث مجمل از این داستان
فقط ظرف 40 سال
بدبختی ما همینه
تابناک دیدی کامنتا رو؟؟؟ خجالت کشیدی ؟ رو‌که رو‌نیست
نیروی نظامی ،وامنیتی میتواند اسامی و ،وابستگی مسافران خارج از کشور را بصورت هفتگی در رسانه ها اعلام کنند ،و علت مسافرت را هم بیان نمایند ؟ آنگاه مشخص میگردد چه کسانی ،و با چه وابستگی و برای چه کاری به خارج کشور سفر میکنند ؟ اگر که مسولین آنطوری که میگویند کشور در حال جنگ اقتصادی تمام عیار است ؟،،،
اشتباه برداشت کردید یورو به نرخ بازار ازاد می دهد ارز مسافرتی. اگر بازار یورو 15 هزار باشو همان 15 هزار را میدهد
چقدر به نویسنده این مقاله حمله کردن این جماعت
بابا خوب راست میگه وقتی یکی مثل من درامد روزانش فوقش 50 تومنه و به 4 دلار هم نمیرسه و 90 درصد جمعیت کشور هم فوقش همین درامد رو دارن دیگه برا تعداد محدودی افراد پولدار که نباید دلارهامون رو خرج کنیم سفر خارجی فقط باید اونایی برن که براشون واجبه مثل بیمارها یا افرادی که مشکلاتی دارن نه کسانی که میان از داخل کشور کلی دلار جمع میکنن میبرن ترکیه و مالزی خرج میکنن برین امار خرج کردن ایرانیا در خارج از کشور در چند سال قبل رو ببینید تا بفهمید چه بلایی سر هر اقتصادی میاد وقتی همچین خرج کننده هایی داشته باشه حالا مشکلات اقتصادی که هیچ ولی ما الان نگران اینیم فردا از گشنگی نمیریم شما نگران سفر خارجیت هستی؟
سلام اصل ماجرا این است که مردم دوست دا برن خارج خوش بگذرانند اگر بتوانند در ایران هم خوش باشند مطمئنا ارز مملکت را بیرون نمیبرن یا خارج خانه ندارند، مگر زمان قدیم مردم انقدر ترکیه میرفتند، همان موقع که ریس سازمان برنامه و بودجه که فرزندان ایشان در امریکا تشریف دارند گفتند خروجی ها را جهت کمک به اضافه کردنند بوی دلار ۲۰۰۰۰ تومانی به مشامم رسید.
دولت با این کار مانع سقوط قیمت ارز شد
در واقع وقتی دولت قیمتی را در بانک برای ارز تامین میکند وا کنش بازار این خواهد بود که قیمت ارز باید بالاتر از قیمت بانک باشد پس قیمت ارز بالا تر قیمت استعلامی دولت خواهد بود
هرچند که بانک هم به لطایف الحیل از پر درخت ارز مسافری طفره می رود
مشتی مثلا حاکم با چپاول اموال مردم مشغول زیر سوال بردن روشهای بهتر چپاول هستند. دلار 7 تومانی را 14000تومان به خورد مردم میدهند و میپرسند چرا 14000تومان و چرا 25000 نیست. دزدی در مقابل کار حاکمین ما شرافت دارد.
در همه جای دنیا مردم به دولت ها رای می دهند تا دولت منتخب امکانات و لوازم یک زندگی خوب را برای آنها فراهم کند بماند که این قاعده شامل ایرانی جماعت نشده آن وقت شما میگویید چرا ارز مسافرتی به مردم داده میشود پس فکر میکنید دولت ها برای چه انتخاب میشوند جز برای خدمت به همان مردم....
این 500 یورو را نباید دولت به مردمی که برای دو روز تنفس هوای پاک و گردش بدون استرس عازم خارج می شوند بدهد و بهتر است این 500 یوروها در بنک ها جمع شوند تا گره ای از مشکلات آقازاده ها و اختلاصیون باز شود . از قدیم گفته اند : سیاهی مسافر ناید به کار ، یکی مختلص به از صد هزار(مسافر)
تقريباً همه نظرات كاربران درست هستند با اين توضيح كه هر كدام از زاويه اي به موضوع نرخ ارز و تخصيص ارز مسافرتي نگاه كرده بودند. در اخبار و به نقل قول از اقتصاد دانان امده بود كه نرخ ارز در ايران همان نرخ اعلامي كف خيابان نيست و اين سخن درستي است. با اين توضيح كه نرخ أرز ( دلار )براي واردات كالاهاي اساسي همان ٤٢٠٠ تومان است و استفاده نيز ميشود. نرخ واردات بعضي كالاهاي ديگر كه اكثريت نيز دارند در بازار ثانويه يعني ارز حاصل از صادرات غير نفتي با نرخي حدود ٨٠٠٠ تا ٨٥٠٠ قيمت دارد و بر اساس ان گشايش اعتبار و استفاده ميشود. اما همه نياز كشور به ارز از اين دو طريق ( دو نرخ ) قابليت تأمين را ندارند. اين بخش باقيمانده كه هم أرز لازم دارند و هم پيش بيني خاصي براي تأمين انها نشده به ناچار از كف خيابان و به قولي كوچه پس كوچه ها تأمين شده و خواهند شد و زايده دو نياز هست : ١- ارز مسافران اعم از گردشگري، دانشجويي، كاري ، پزشكي، ايرانيان مقيم خارج و غيره. ٢- واردات بعضي كالاها كه در صورت ممنوعيت بعضاً حتي به طريق قاچاق هم كه شده وارد كشور خواهند شد. متوسط نرخ اين سه بخش و البته با ماست به وزن هر بخش قيمت واقعي نرخ أوز در كشور ميباشد.
چنانچه در نظر بگيريم كه طبق امار اعلامي نزديك به ده در صد جمعيت كشور تعداد ايرانيان مقيم خارج از كشور هستند و احتساب خانواده انها جمعيت بسيار زيادي را تشكيل ميدهند كه حاكميت لزوماً بايد به نيازهاي ارزي انها نيز توجه كند. همچنين است كالاهايي كه پيش بيني نحوه تخصيص أرز براي انها نشده و يا به ضرورت كمبود منابع ارزي ورود انها ممنوع شده است. اين دسته از كالاها مخاطبين خاص خود را در بازار داخلي داشته، دارند و خواهند داشت و لزوماً همه اين مخاطبين و خريداران در داخل از قشر مرفه هم نيستند. هر نوع ممنوعيت غير عقلائي بر كالايي كه مخاطب و مصرف كننده داشته باشد موجب قاچاق ميشود كه حداقل ضرر ان عدم استيفاي حقوق و عوارض گمركي سهم دولت خواهد شد. سهم نياز به أرز اين دو بخش اخير حسب اعلام مسئولين حداكثر چند در صد است ولي سهم رواني تعيين قيمت ارز انها حداكثري است و عموماً نرخ ارز نزد أفكار عمومي همين نرخ جا افتاده است. با توجه به نقدينگي بسيار زياد كه ذاتاً هم منفعت طلب است و هم فرصت طلب( صرف نظر از اينكه در دست چه كسي باشد ) اعلام نرخ پايين و شايد منطقي أرز موجب سرازيري نقدينگي براي جذب و خريد ان ميشود كه خود موجب و منتهي به افزايش نرخ ارز خواهد شد و اعلام نرخ بالا و شايد غير منطقي مانند انچه اعلام شده ( ١٤٥٠٠ تومان ) خود پايه افزايش نرخ أرز را فراهم ميكند. اين سيكل معيوب تا باز گشت اعتماد و ارامش به كل بازار ادامه خواهد داشت و بايد منتظر بالا و پايينهاي غير منطقي در نرخ أرز بود.
تفاوت یورو دولتی برای مسافرت با بازار آزاد حداکثر 1000 تومان است و اگر مشکل مملکت همین 500000= 1000×500 تومان است بهتر است یوروهای مسافرتی داده نشود و بین مدیران حقوق نجومی تقسیم شود تا کهکشانی شوند
ببخشید بی اساس ترین مقاله تابناک در دهه گذشته
با نرخ بازار آزاد ارز دادن چه لطفی در حق کسی که می خواد بره خارج
اشتباه اینجا هست که دولت و برخی ها فکر می کنند دولت و مردم باید سوبسید مسافرت خارج از کشور برخی ها را بدهند. همانطور که مردم بر اساس نرخ بازار زندگی خود را به سختی می گذرانند نباید برخی ها از جیب مردم برای مسافرت هزینه کنند. این ژست های دولت هم مثل ارایش کردن پیر زن 100 ساله است .
با سلام به همه ملت ایران

واقعاً متاسفم برای مردم ایران که با هم متحد نیستند . و در مقابل مسئولین بی مسئولیت عکس العمل مناسب از خود نشان نمی دهند .
برو رفقای خودتو که 11 میلیارد 4200 تومنی گرفتن پیدا کن تو مامور اونایی همه چی واسه شماس
آیا دولت فکر آژانشهای مسافرتی و خدمات گردشگری را هم کرده چند نفر در این مشاغل بکار مشغولند تکلیف اینها چی میشه دلار 14500 تومنی رو چه منتی میگذارید اصلا با 1000یورو بیلط هواپیما هم نمیشه تهیه کرد پس اینمسافر اندک که به دلیلی میروند بقیه نیاز شان را از کجا و چگونه باید تهیه کنند. چرا دولت از اقتصادانان منتقد دعوت به ارائه راحل نمیکنه لطفا تیم اقتصادی دولت یک مناظره بیطرف در منظر عمومی برای مناظره ترتیب بده تا مردم به اصل ماجرا پی ببرند.
اینها نقشه بانک مرکزیه میخوان با این روشها ارز را بالا نگه دارن اگه کمی فکر می کردند می فهمیدند که بازار تقاضا در بازار ازاد گر چه 3 در صد است اما اثرات روانی و مخرب اقتصادی ان روی 100 در صد جامعه می باشد
به قول وزیر همینی که هست خودتون رای دادین
دلار 12 تومنی میده تازه انتظار داره تقدیر و تشکر هم بکنیم در هیچ کجای دنیا اینچنین مغزهایی پیدا نمیشه که دو ماه پیش ارز مسافری میداد با نرخ 3400 تومن الان میده 12 تومن یعنی در عرض دو ماه چهارصد برابر گرون کرده و تازه کاری کرده که تشکر هم بکنیم در عوض به کربلا نجف میده با نرخ 3400 تومن تا عربها کیف کنن...
جالبه شما فکر میکنید هرکی از مرز ایران بره بیرون برای تفریح میره؟ واقعا ممکن نیست برای درمان بره
تابناک شما هم تکلیفت رو باخودت مشخص کن. یکی به نعل میزنی یکی به میخ. یعنی هر کس رفت خارج مرفه و بی درده؟ یعنی تا زنده هستیم باید ایران گردی کنیم؟ خاک بر سر دولتی که چشم دیدن فساد رو داره ولی رفاه مردمش رو نه
باید ارزهای زیارتی و مکه را قطع کنند در قدیم کسانی به مکه میرفتند که مستطیع باشند
دولت هم فهمیده که میشه ملت رو دوشید برای خودش ارز مسافرتی تعریف کرده من بیچاره از چند ناه پیش برنامه مسافرت تعریف کرده بودیم و نهایتا مجبور شدم یورو 16800 تومانی بخرم تا جلوی خانواده خجالت زده نشوم. کلا ملت را بدبختکردند
چطور برای سفرهای زیارتی که ارز میخواد
اگه به پزشکان این اجازه را ندهند ما مریض بشویم کی ما را علاج کنه همه که فراری میشوندضمنا با پول خودش میره اخه این چه منطقی است تابنک شما چرا این مطالب را بررسی نمکنی قبل از انتشار
یه بار برا یه چیز تصمیم نمی گیرن هر روز اونو عوض می کنن و باعث التهاب در بازار ارز میشن که باعثش سودجویی یه عدست
ارز براي من كارمند گران شده نه براي آن پول داري كه مسافر خارجه چون اونها كارمند وكار گر نيستند كه حقوقشان صابته آنها بازاري و كارخانه دار و تاجرند هر چه ارز گران تر بشه براي آنه فرقي نمي كنه حتي بشه يك دلار صد هزار تومان بداد كارمند دولت برسيد !!!
با این قیمت دیگر 99 درصد از مردم باید با مسافرت خارجی خدا حافظی کنند کجایی احمدی نژاد که یادت بخیر در دولت احمدی نژاد ارز 2500 تومانی فراوان وهر کس هرچقدر میخواست از صرافی ها به راحتی خرید میکرد ومسافرات میرفت
همین تنها دلخوشی مردم را شیخ حسن روحانی ودولت تدبیر وامیدش از مردم گرفت ودیگر فقرا که هیچ افراد متوسط هم که اکثریت هستند دیگر مسافرت خارجی برای انان یک رویا است . شیخ حسن ببین با مردم په کردی وتاریخ فراموش نخواهد کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل