بازدید 6251

بازتاب نشست سه جانبه تهران در رسانه‌های جهان

کد خبر: ۸۳۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۷ 08 September 2018

رسانه های خبری جهان با بازتاب گسترده نشست تهران ضمن تشریح مواضع سران ایران، روسیه وترکیه نسبت به تحولات سوریه، به توافق آنان در لزوم دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه اشاره کردند.

به گزارش مهر، نشست سه جانبه تهران با حضور رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه و با محور بررسی تحولات در سوریه ساعاتی پیش در حالی به کار خود پایان داد که سران سه کشور در بیانیه ای مشترک ضمن اعلام رضایت از دستاوردهای فرمت آستانه و تأکید بر پایبندی مستحکم و مستمر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین اهداف و اصول منشور ملل متحد تصریح کردند که تنها از طریق یک فرایند سیاسی مذاکراتی می‌توان به منازعه در سوریه پایان داد.

خبرگزاری راشاتودی در گزارش خود پیرامون این نشست می نویسد: «نشست تهران با درخواست از تروریستها برای کنار گذاشتن سلاحهایشان پایان یافت».

روزنامه ایندین اکسپرس نیز در گزارشی پیرامون نشست سه جانبه تهران نوشت: «در نشستی که احتمالاً نقش محوری در تعیین آینده منازعه خشونت بار در سوریه ایفا می کند، سران ایران و ترکیه حمایت آمریکا از معارضان سوری را محکوم کردند و پوتین نیز با پیشنهاد آتش بس در ادلب مخالفت کرد».

روزنامه دیلی صباح در گزارش خود پیرامون این نشست از ابراز رضایت سران سه کشور از دستاوردهای فرمت آستانه و پیشرفت حاصله در کاهش خشونتها در سراسر جمهوری عربی سوریه و کمک به صلح، امنیت و ثبات در این کشور نوشت.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود ادعا کرد که «رؤسای جمهور ایران، ترکیه و روسیه بر سر آتش بسی که از حمله دولت سوریه به منطقه تحت کنترل معارضان در استان ادلب جلوگیری می کرد(!) به توافق نرسیدند. اما [در عوض] این سه بازیگر مهم خارجی در جنگ سوریه در بیانیه ای مشترک توافق کردند که هیچ راه حل نظامی برای این منازعه وجود ندارد و تنها راه حل ممکن، یک فرآیند سیاسی مورد مذاکره است».

خبرگزاری الجزیره نیز با اشاره به مخالفت ایران و روسیه با طرح آتش بس ترکیه مدعی شد: «نشست تهران در مورد سرنوشت ادلب سوریه بدون کسب توافق به پایان رسید. با این حال ایران و روسیه و ترکیه در یک بیانیه مشترک بار دیگر تصریح کردند که بحران سوریه تنها از طریق یک فرآیند سیاسی مورد مذاکره به راه حل نهایی دست می یابد و نه از طریق ابزارهای نظامی».

همچنین روزنامه انگلیسی زبان گاردین در گزارش خبری خود از این رویداد سیاسی با ذکر اینکه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه بر پاکسازی ادلب از وجود تروریستها به عنوان نخستین اولویت تأکید کرد، نوشت: «با وجود مخالفت روسیه و ایران با آتش بس پیشنهادی ترکیه، سه کشور در یک بیانیه مشترک از تمامی طرفها خواستند تا از توافق سیاسی برای پایان دادن به جنگ داخلی سوریه حمایت کنند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار