بازدید 7725

مشروط‌شدن در دانشگاه چه عواقبی دارد؟

کد خبر: ۸۳۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 07 September 2018

دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف در پایان هر ترم آزمون می‌دهند و اگر از میزان درنظر گرفته شده نمره کمتری کسب کنند، مشروط می‌شوند که این امر عواقبی برای آنها دارد.

به گزارش آنا، با توجه به آیین‌نامه آموزشی، دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته اگر معدل کمتر از 12 کسب کنند مشروط می‌شوند.

چنانچه دانشجویی در دوره کارشناسی ناپیوسته در دو نیمسال تحصیلی و در دوره کارشناسی پیوسته در سه نیمسال تحصیلی معدل کمتر از 12 کسب کند، از ادامه تحصیل محروم می‌شود و بازگشت به تحصیل و ادامه تحصیل تنها و تنها با موافقت کمیسیون موارد خاص وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امکان‌پذیر است.

کنترل معدل، پس از نهایی‌شدن نمرات تمام دروس ترم و محاسبه معدل توسط شخص دانشجو در پایان هر نیمسال تحصیلی انجام می‌شود و در صورت عدم توجه به موارد فوق تمامی عواقب به عهده شخص دانشجو خواهد بود

دانشجویانی که از ادامه تحصیل محروم شده‌اند؛ اگر انتخاب واحد کنند دروس دریافت شده بدون برگشت هزینه حذف خواهد شد.

آن دسته از دانشجویانی که در ترم اول دارای دروس جبرانی باشند به طوریکه تعداد واحدهای اصلی آنها کمتر از 8 واحد شود، در صورت کسب معدل کمتر از 14 در آن ترم، مشروط محسوب نخواهند شد.

ضوابط مشروطی در دوره کارشناسی ارشد

میانگین قابل قبول نمرات درس‌های دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در هر نیمسال تحصیلی، حداقل ۱۴ است. در صورت عدم کسب میانگین ۱۴، دانشجو مشروط آموزشی خواهد شد.

اگر دانشجو در دو نیمسال تحصیلی، اعم از متوالی یا متناوب، مشروط آموزشی شود، از ادامه تحصیل محروم می‌شود.

در صورتی که واحدهای انتخابی دانشجو در هر نیمسال به تشخیص دانشگاه، بنا به دلایل موجه و خارج از اراده ی دانشجو کمتر از ۸ واحد درسی (غیر از دروس جبرانی) باشد، در این صورت این نیمسال به‌عنوان یک نیمسال کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می‌شود؛ اما میانگین نمرات این نیمسال در مشروط شدن دانشجو بی‌تاثیر است.

در صورتی که واحدهای انتخابی دانشجو در ابتدای نیمسال بین ۸ تا ۱۲ واحد باشد، پس از حذف درس (به هر دلیلی) و کاهش واحد‌ها به کمتر از ۸ واحد، این نیمسال به عنوان یک نیمسال کامل در سنوات تحصیلی وی محسوب می‌شود و مشروطی این نیمسال نیز محاسبه می‌شود.

حال که ثبت‌نام دانشگاه‌ها در مقاطع مختلف آغاز شده‌ است،‌ دانشجویان باید درس‌خواندن را جدی بگیرند تا با عواقب مشروطی مواجه نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار