بازدید 7184

درخواست‌بررسی خروج آمریکا ازبرجام درشورای‌امنیت

کد خبر: ۸۳۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۵ 05 September 2018

«دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل متحد خواستار بررسی موضوع خروج آمریکا از برجام در شورای امنیت این سازمان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، وی در جلسه روز سه شنبه این شورا با اشاره به نشستی که برای 26 سپتامبر (4 مهر) با موضوع ایران در نظر گرفته شده است، گفت: شدیدا امیدواریم که جنبه‌های مرتبط با خروج آمریکا از برجام در این نشست مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده روسیه تاکید کرد که هر موضوعی که با ایران مرتبط است، تنها در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت که پیروی برجام به تصویب رسید، قابل بررسی خواهد بود.

به گفته دولت آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور قصد دارد که ریاست نشست مورد اشاره در این شورا را بر عهده بگیرد. این کشور از ابتدای ماه جاری، به کرسی ریاست دوره ای شورای امنیت تکیه زده است.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد هم روز سه شنبه با اشاره به همین نشست، اتهام‌هایی را متوجه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران کرد.

وی مدعی شد: ما به این دلیل ایران را دوباره تحریم کرده ایم که مرتکب نقض قطعنامه ها شده اند. احساس می کنیم این حق را داریم که کشورها را به دلایل مختلف تحریم کنیم.

هیلی در شرایطی از نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سخن می‌گوید که دولت آمریکا با ترک برجام و دهن‌کجی به جامعه بین المللی، قطعنامه 2231 این شورا را زیر پا گذاشته است.

رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت ماه از برجام خارج شده و بازگشت تحریم های هسته ای علیه ایران را اعلام کرده بود. این اقدام محکومیت جامعه جهانی از جمله هم پیمانان اروپایی واشنگتن را به دنبال داشت و طرف های دیگر این توافق برای تداوم اجرای آن وارد گفت وگو با ایران شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار