بازدید 22217

اخبار ضد و نقیض در خصوص صدور مجوز افزایش قیمت خودرو‌های داخلی + توضیح وزارت صمت

در شرایطی که برخی اخبار از تصمیم وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو و ارائه فرمول افزایش قیمت خودروهای داخلی خبر می‌دهند، گزارش هایی از تکذیب این تصمیمات منتشر می‌شود که حکایت از تداوم بلاتکلیفی قیمت گذاری خودرو دارد.
کد خبر: ۸۳۰۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 04 September 2018
در شرایطی که برخی اخبار حکایت از تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص حذف شورای رقابت از فرآیند قیمت‌گذاری خودرو و افزایش قیمت محصولات داخلی در روز‌های آینده دارد، برخی رسانه های این موضوع را تکذیب می‌کنند. تکذیب هایی که البته چندان محکم به نظر نمی‌رسد.

به گزارش «تابناک»، آن گونه که برخی رسانه ها خبر داده اند، محمد شریعتمداری از حذف شورای رقابت از فرایند قیمت‌گذاری خودرو خبر داده و گفته: از این پس ستاد تنظیم بازار همراه با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مسئولیت نظارت بر بازار خودرو را بر عهده خواهند داشت.

به نقل از برخی سایت های خبری، وی در نشست مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزوده: بر این اساس، خودرو‌های کمتر از ۴۵ میلیون تومان افزایش ۷.۵ میلیون تومانی خواهند داشت. همچنین خودرو‌های بالای ۴۵ میلیون، ۹.۵ میلیون تومان افزایش قیمت خواهند داشت. خط تولید خودرو‌های پرتیراژ مشکلی ندارد و به محض دریافت قطعه، خودرو‌های ناقص تکمیل می‌شوند و وارد بازار خواهند شد. این تصمیمات دیروز، در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گرفته شد، در حالی‌که شورای رقابت با برگزاری جلسه‌ای، صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را به دلیل نبود مستندات و استعلام‌های مربوطه از سوی بانک مرکزی به تعویق انداخته بود.
 
البته این پایان ماجرا نیست و برخی رسانه ها با تکذیب خبر فوق، از تداوم بلاتکلیفی نرخ گذاری خودروها خبر می‌دهند و اخبار منتشر شده در خصوص افزایش قیمت و حتی فرمول ارائه شده برای این افزایش را کذب می‌خوانند. تکذیبی که ظاهرا منبع آن وزارت صمت است.
 
نکته جالب توجه این است که در گفت‌وگوی ویژه خبری شب گذشته، مدیران عامل شرکت‌های ایران خودرو و سایپا بر افزایش قیمت تاکید کرده و در خصوص چگونگی اعمال آن گفتند که قرار شده تا با آنالیز قیمت تمام شده خودروسازان، تغییرات قیمتی اعلام شود. تصمیمی که عرضه خودرو در قالب پیش فروش، موید آن اعلام شد تا راهکاری برای فروکش کردن تب افزایش قیمت خودرو در کشور باشد.

همه اینها در حالی‌ست که از مدت ها پیش، بسیاری چشم انتظار برگزاری نشست شورای رقابت و نرخ گذاری خودرو در کشورمان هستند؛ موضوعی که گفته می‌شود به واسطه تعیین تکلیف نشدن آن، خودروسازان از واگذاری محصولاتشان به مشتریانی که پیش خرید کرده‌اند استنکاف می‌کنند و همین موضوع یکی از دلایل افزایش شدید قیمت خودرو در کشورمان بوده است.
 
تکذیب افزایش قیمت خودرو از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت
 
بر اساس این گزازش، روابط عمومی وزارت صنعت و معدن و تجارت امروز اعلام کرد: آنچه با عنوان افزایش قیمت برای خودروهای پایین 45 میلیون تومان وخودروهای بالای 45 میلیون تومانی به نقل از وزیر صنعت و معدن و تجارت در نشست مشترک کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از سوی یک سایت منتشر شده صحت ندارد.

لازم به ذکر است محمد شریعتمداری در این جلسه هیچ گونه صحبتی درباره افزایش قیمت خودروها نداشته و سایت مزبور به دروغ خبر افزایش قیمت خودرو را به وزیر صنعت،معدن و تجارت منتسب کرده است.

تاکید می شود، مرجع قیمت گذاری خودرو شورای رقابت است و تصمیم نهایی برای افزایش را ستاد تنظیم بازار خواهد گرفت.

روابط عمومی وزارت صمت حق پیگیری قضایی انتشار اخبار دروغ و انتسابی به وزیر صنعت و معدن و تجارت را حق قانونی خود دانسته و از رسانه ها تقاضا دارد تا با انتشار اخبار غیر موثق به نوسانات قیمتی در بازار خودرو و نیز نگرانی مردم در این زمینه دامن نزند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۳۴
هدف افزایش قیمت بود که حاصل شد.
واقعا متاسفم واسه خودم و واسه خودمون. یکی بیاد بگه پس چرا حقوق ما قطره چکانی رفت بالا. ما هم باید صدامون رو ببریم بالا تا حقوق ما زیاد بشه.الان ما هم باید 300 درصد افزایش حقوق حداقل داشته باشیم. هر چند که دلار 400 درصد افزایش پیدا کرده.
دلارم که شد 14 هزار تومن!
اگه خودرو را با این قیمت دست مردم دادن من اسممو عوض میکنم تازه مزه زیر آبی رفتن رفته زیر دندونه خودروسازا مگه دست بردارن بشینین ماشین بدن دستتون ...
بعدا میگن نرخ تورم 9 درصده !!!! مردم مشکلی برا خرید خودرو و ... ندارن ... دقیقا مردم کجا منظورشونه مردم سویس یا مردم ایران ؟؟؟؟!!!!
این دیگه جلسه و فرمول نمیخواست ....
کیلیویی زیاد کردید کاملا معلومه
افزایش پراید میشه 30 درصد افزایش برلیانس سری 200 میشه 18 درصد افزایش
این همه کار کارشناسی این بود نتیجه اش؟؟؟؟؟؟
واقعا متاسفم
بابا این چه وضعشه
شورای رقابت میگه گرون نمیشه
وزیر میگه گرون میشه
هیچ معلومه چه خبره تو این مملکت؟!
خدایا فقط تو برام مونده بودی !
فرمولش فقط یه انتگرال کم داره تا به فرمول نسبیت انیشیتن برسه
لعنت لعنت لعنت
واویلا
خدا ازت نگذره ای وزیر
یکبار همین سه ماه پیش گرون کردی بس نبود باز هم گرون می خواهد کنید؟
نه بزرگ مردم به خرید خودرو بی کیفیت داخلی، پاسخ قاطع به وزیر بی مسئولیت صنعت
هر دم ازین باغ بری میرسد
اگر منصف باشید،اگر حلال و حرام سرتان شود،اگر حقوق مصرف کننده رعایت شود،اگر مشتری مدار باشید این افزایش بایستی برای افرادی که از این به بعد می خواهند خودرو بخرند باشد نه برای کسانی که سال گذشته ثبت نام کرده اند.متاسفانه این افزایش یک بار در خرداد ماه اعمال شد و علیرغم اینکه موعد تحویل خودرو گذشته هنوز تحویل داده نشده است.خوب بود در این مصوبه مشخص می شد که این افزایش در چه مواردی اعمال خواهد شد.
خوبه دیگه
از جیب ملت از تولید ملی حمایت میکنید.
متاسفانه آقای روحانی دچار رخوت و بی عملی عجیبی شده اند. این وزیر بی کفایت باید استیضاح شود.
همینطور دیمی
وقتی که قانون بدرد مردم بخور و محکمی که قابلیت پیگیری باشه نداریم و کارها با چانه زنی و رانت انجام میشه دیگه وزیر هم کد خدا میشه
مبارکه !! اگه کاهش پیدا میکرد تعجب میکردیم !!
علی برکت الله
یعنی این دولت نمیتونه گوش دو تا خودرو ساز را بگیره که هر وقت خواستن قیمت بالاببرن احتکار میکنن و مردم را تحت فشار می گذارند.
کاش حداقل این حلبی های قاتل مردم ارزش حمایت داشت
شکر پس گرون نشده !!!!!..مردم باید قدردان باشند.7.5 پوله بره رو پراید
از همه مسئولین متشکریم فقط ماموران را زیاد کنند
خسته نباشید دلاوران
اینکه جلسه و کمیسیون لازم نداشت!
پراید 32 ملیونی کارخانه
40 ملیون بازار
هزینه جلسه هاتون در اومد. بابا بیخیال جلسه بشین شما که آخر میخوایید فرغون رو گرون کنید.
مبارکه
وقتی که بود چه بود حال که رفت چی میشه.مملکت هرکه به هرکه .
حمایت از مصرف کنندگان ؟!
شمارو به امام حسین یقه ملتو ول کنین نه جوونا از زندگیشون یه چی فهمیدن نه بچه ها امید دارن نه بزرگا رمق اگه دین دارین ول کنین مارو
ینی الان پراید 43 تومنی میشه 50 میلیون؟؟؟؟؟
اینجانب در تاریخ 1/3/97 یک دستگاه پژو 206 تیپ 5 ثبت نام کردم و تمام پول آن را به صورت وام تهیه کرده ام و در آن روز فکر می کردم که قیمت قطعی است (39000000)حتی در کاغذی که بدست من داده اند نوشته پیش فروش قطعی. اما حالا می گویند قیمت ها به روز حساب می شود. مگر من چقدر می توانم وام بگیرم؟ خدا ازتان نگذرد
آخرش کار خودشونو کردن هزاران خودرو احتکار شده رو با قیمت گزاف می فروشند
اگر واقعا اين طرح در كميسيون مجلس تاييد شده باشد خاك بر سر ما با اين نمايندگان كه انتخاب كرديم .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل