بازدید 15637
در حاشیه انتشار یک ویدئوی پرحاشیه؛

«علی مطهری» آستانه تحملش را بالاتر ببرد!/ سوء‌استفاده سیاسی منتقدان مغرض از شرایط اقتصادی مردم پذیرفته نیست

طبیعی است، لحن کلام «علی مطهری» در ابتدای مواجه شدن با فرد منتقد آرام و منطقی بود، اما در ادامه گویا فرد منتقد به خواسته اش رسید، چون با تکرار عبارات خود موجب ناراحتی و از کوره در رفتن مطهری شد تا جایی که او لحن کلامش را تغییر داد و عبارات نامناسبی برای فرد منتقد به کار برد. قطعا بهره گیری از چنین ادبیاتی شایسته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیست؛ حتی در مواجهه با منتقد مغرض!
کد خبر: ۸۳۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷ 02 September 2018

حواشی پدید آمده در پایان سخنران «علی مطهری»، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گلپایگان ـ که به مناسبت عید غدیر خم برگزار شد ـ یکی از موضوعات داغ در فضای خبری و رسانه ای کشور بود که حجم زیادی از این ماجرا در فضای مجازی هم دنبال می شد؛ حالا بعضی ها قطعات و بخش های جدا شده از یک فیلم را در جهت تخریب مطهری پخش و منتشر می کردند و بعضی ها هم منصفانه تر به موضوع نگاه می کردند و فیلم کامل جر و بحث مطهری با یکی از حاضران را به اشتراک می گذاشتند.

به گزارش «تابناک»؛ ماجرا از این قرار بود که «علی مطهری» به منظور حضور و سخنرانی در یک مراسم ویژه عید غدیر به گلپایگان رفته و در آنجا سخنرانی می کند. پس از پایان مراسم شخصی که خود را شرکت کننده در مراسم معرفی می کند، نزد نایب رئیس مجلس می آید و او را با عبارات خاصی خطاب قرار می دهد که البته مطهری ابتدا تلاش می کند به آرامی پاسخ او را بدهد، اما در ادامه این ماجرا به یک جنگ لفظی تبدیل می شود.

فرد منتقد سخنرانی مطهری با به کار بردن عبارات زننده ای تلاش می کند که نایب رئیس مجلس را تحریک کرده و او را وادار به واکنش تندی بکند، در حالی که می داند، دوربین های روشن لحظه به لحظه دیالوگ بین او و مطهری را ضبط می کنند. هرچند او مطالبه ای دارد و خواستار توضیح نایب رئیس مجلس پیرامون اوضاع و احوال اقتصادی می شود، عبارات نامناسبی برای خواسته هایش به کار می برد تا مطهری وادار به واکنش شود.

علی مطهری در گلپایگان

پس از چندین بار تکرار این سخن از سوی فرد منتقد خطاب به مطهری که «شما در جایگاهی نیستی که پیرامون موضوع غدیر صحبت کنی»، «عنوان و تایتلت را نگاه کن، بهتر است که توضیح بدهی چرا پراید گران شده»، «بهتر است سخنرانی در مورد غدیر را به عمامه به سرها واگذار کنی و توضیح بدهی که چرا شرایط اقتصادی این گونه بهم ریخته است» و مسائلی از این دست، بالاخره مطهری وادار به واکنش می شود و او نیز عبارات نامناسبی به کار می برد و فرد منتقد را «احمق» خطاب می کند.

پس از تبدیل این ماجرا به جنگ لفظی، حاضران در مراسم وارد موضوع می شوند و مطهری را به خارج از سالن محل برگزاری مراسم هدایت می کنند و از طرفی برخی از جمله یک روحانی حاضر در این مراسم و چند نفر دیگر از فرد منتقد می خواهند، به جای آنان اظهار نظر نکند و نظر شخصی خود را به عموم حاضران در این مراسم نسبت ندهد، البته گویا این ماجرا تا بیرون سالن محل برگزاری سخنرانی مطهری هم ادامه پیدا می کند.

برخی فعالان سیاسی که اندیشه متفاوتی با «علی مطهری» دارند، به موضوع بگو مگوی نایب رئیس مجلس با فرد منتقد او در گلپایگان وارد شده و در صفحات مجازی خود ضمن بازنشر ویدئوی این ماجرا به عبارات به کار برده شده از سوی مطهری خرده گرفته و آن را نکوهش کرده اند. این ماجرا حتی به بی بی سی هم کشیده می شود و در رسانه های داخلی هم انعکاس زیادی پیدا می کند.

پس از انتشار ویدئوی مذکور، «علی مطهری» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «در سخنرانی گلپایگان به مناسبت عید غدیر حدود ۵۰ دقیقه درباره حدیث غدیر و مسأله امامت صحبت کردم و بعد حدود یک ربع درباره مسائل روز و پاسخ به سؤالات. آن شخصی که در ویدیوی منتشر شده در فضای مجازی بعد از آنکه من تریبون را ترک کردم، با تندی می‌گوید چرا درباره غدیر صحبت کردی و باید درباره گرانی پراید صحبت می‌کردی، می‌توانست قبل از آنکه صحبت من تمام شود، سوال خود را شفاهاً یا کتباً مطرح کند، اما چون هدف او و همکارانش تهیه آن ویدئو بود، بعد از آنکه من پایین آمدم نمایش خود را اجرا کرد و البته پاسخ درخور را دریافت نمود. هر کس ویدیو را کامل ببیند به سخافت انتقاد او که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی اذعان می‌کند، ولی همه می‌دانیم که ویدیو را همراه با شیطنت‌هایی منتشر می‌کنند، از جمله صحبت از روحانیِ همراه من به میان آوردند، در حالی که من روحانیِ همراه نداشتم و وی یکی از حضار بود که به اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق عکس‌العمل نشان داد.»

نایب رئیس مجلس که از پخش ویدئوی مذکور به صورت تقطیع شده در صدا و سیما به شدت گلایه مند است، عنوان می کند: «صدا و سیما هم در بخش خبر ۲۰ و ۳۰ مانند همیشه ویدیو را تقطیع شده و هدفدار و ناجوانمردانه پخش کرد و انتقاد آن شخص را صرفاً مسأله گرانی پراید اعلام کرد، نه این پرسش عجیب که چرا در عید غدیر درباره غدیر صحبت کردی؟ و بعد نصیحت کرد، در حالی که خود صدا و سیما نیاز به نصیحت دارد. البته انتشار این ویدئو توسط آقای رسایی همه ابهامات را برطرف می‌کند.»

فارغ از اینکه اهداف سیاسی پشت این ماجرا بوده یا نه ـ که البته «علی مطهری» به شدت معتقد است این اتفاق تنها با همین انگیزه رخ داده است ـ باید اشاره کرد که انتقادات جدی می توان به دو طرف این ماجرا وارد کرد. در وهله نخست، باید خطاب به نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد او به دلیل برخورداری از جایگاه نایب رئیسی یکی از قوای سه گانه، باید به ویژه در شرایط فعلی شنونده حرف، سخن و انتقاد مردم باشد و در جهت آرامش منتقدان سخن بگوید، حتی اگر در یک سناریوی از پیش تعیین شده و با پشتوانه اهداف سیاسی قرار بگیرد.

طبیعی است که لحن کلام «علی مطهری» در ابتدای مواجه شدن با فرد منتقد آرام و منطقی بود، اما در ادامه گویا فرد منتقد به خواسته اش رسید، چون با تکرار عبارات خود موجب ناراحتی و از کوره در رفتن مطهری شد تا جایی که او لحن کلامش را تغییر داد و عبارات نامناسبی در قبال فرد منتقد به کار برد. قطعا بهره گیری از چنین ادبیاتی شایسته نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیست؛ حتی در مواجهه با منتقد مغرض!

در طرف مقابل نیز فرد منتقد هم عبارات مناسبی در برابر نایب رئیس مجلس به کار نبرد و طبیعی است که او به دلیل توهین، بالا بردن صدا در بیان انتقاد و مطرح نکردن درست مطالبه اش در جایگاه منتقد مغرض قرار گرفته است. اگر هدف نقد واقعی و بیان صدای اعتراض مردم نسبت به وضعیت موجود در کشور به ویژه از حیث شرایط اقتصادی بود، بیان آن به این لحن و ادبیات قطعا راه به جایی نخواهد برد و تنها منتقد را در جایگاه فردی مغرض قرار خواهد داد.

از طرفی اعتراض فرد منتقد به چرایی سخنرانی «علی مطهری» در خصوص عید غدیر خم، شک و شبهات را درباره این فرد بیشتر می کند، چون سخنرانی در خصوص عید شیعیان آن هم در روز عید غدیر خم امر ناپسندیده ای نیست که این فرد به آن متعرض می شود. در ثانی همانطور که در فیلم کامل این مراسم و همچنین توضیحات مطهری آمده، او در خصوص مشکلات کشور حتی به صورت سؤال و جواب هم پاسخ داده است، پس اگر انتقادی هم وجود داشت، بهتر بود نخست در جلسه مطرح می شد، اما اگر پاسخی مناسبی دریافت نمی شد، پس از جلسه هم موضوع از طرف افراد یا فرد منتقد دنبال می شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۱۰۶
البته اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق ایجا ب میکنه افراد بکنن تو گونی !!!! که بسیار هم روش معقولی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اتفاقا مطهری در توضیحاتی ک بعد از آن مراسم داد مخصوصا همین جمله بیشتر وجه ی خود را انتقاد ناپذیر کرد
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
نقد تابناک صحیح و درست بود. اما ای کاش اشاره ای هم به رفتار زشت و زننده روحانی حاضر در جلسه میکردید .رفتار این شخص به مراتب از رفتار مطهری و شخص معترض زشت تر بود.نحوه برخورد او با فرد معترض و به کاربردن تو گونی کردن بسیار تاسف بار بود...دیگه دوران این حرف ها گذشته
سلام...کار آقای مطهری زیبا نبود..اما مردم هم باید کمی تحمل خود را بالا تر ببرند و سوالات نامربوط نپرسند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
مردم دارند زیر فشار اجتماعی و اقتصادی له می شوند شما می فرمایید سوال نامربوط نپرسند اتفاقا مربوط ترین سوال درباره شرایط کنونی هست.دیگه
چطور تحملشون بالا ببرند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
یارو مگه می تونه از کسی دیگه سوال بپرسه. مطهری نایب رییس مجلسه اون اومده شهرشون طرف هم مثل بقیه مردم دغدغه معیشت داشته ، نحوه ی پرسش طرف زیبنده نبود اما مطهری هم جالب عمل نکرد.
احمق خطاب کردن یک منتقد حتی اگر به قول ایشان منتقد مغرض باشد کار غلطی است و ایشان باید عذرخواهی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
فرد منتقد احمق نبود پول گرفته بود خود فروشی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
آدم احمق احمق است. باید بهش فهماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
فرد مورد نظر (آقای احمد زین الدین) یک منتقد مردمی نیست. کاملا معلوم است که کار او و همدستانش یک کار کاملا برنامه ریزی شده برای تخریب بوده است.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
کاملا مشخص بود این فرد منتقد نبود .چون پشت سر هم وبدون وقفه می پرسید وهدفش عصبانی کردن بود.یک فرد سائل بعداز پرسیدن سوالش منتظر جواب می مونه نه روی مغز و اعصاب راه میره.مادر با تمام صبرش که اسوه صبره بعداز سوال مکرر فرزندش از کوره در میره.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
باسلام چرا وقتی یک نفر یک مطالبه درست میکنه همه به اوهجوم میارن که هدفداربود،پول گرفته بود .بابا این فرد حرف تمام مردم ایران رازد .نمایندگان باید خارج تخصص خود حرف نزنند .وظیفه آنان تدوین قوانین ونظارت برقوه مجریه است نه سخنرانی ونظریه پردازی!
اقتضای مبارزه با ظلم و نفاق عکس‌العمل نشان داد?!!!!
یعنی : بکنندش تو گونی! عین مبارزه با ظلم و نفاق است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اقتضای ظلم اختلاس چیه?لابد کانادا
منتقد مغرض نبود حرف دل ملت را زد چرا عده اي در مواجهه با واقعيات جامعه طفره مي روند مفت و مجاني و با وابستگي به قدرت بهه مناصب و رانت رسيده اند مغالطه هم مي کنند کدام کشور شما را که هيچ دانش و تخصصي نداريد به عنوان مدير يا مسئول يا نماينده قبول مي کند واقعا براي تحريف واقعيات کشور و جامعه متاسفيم و بايد عده اي رانتخوار تاوان پس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
خیر، او (آقای احمد زنی الدین) یک منتقد مردمی نیست. کاملا مشهود است که کار او و همدستانش یک کار کاملا برنامه ریزی شده برای تخریب بوده و نه یک انتقاد سازنده.
واقعا چرا مطهری در مورد اقتصاد مردم حرفی نمیزنه؟ تو محله اونا همه چی ارزونه؟ حقوقشون خوبه؟!!! من از مطهری جز حاشیه چیز دیگه ندیدم و کلا اهل مطالبه کردن از دولت نیست و شرایط مردم اصلا براش مهم نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
آخه آقای مطهری مسائل مهمتری براشون هست از جمله تابعیت بازیکنان دو رگه و مهاجر در تیم های اروپایی. ایشون در این راستا به رییس فیفا نامه نگاری کردند و خواهان برخورد با تیم هایی چون فرانسه و بلژیک شدن. بله این کارها در اولویته وگرنه معیشت و اقتصاد و فقر و ... که بوده و چیز تازه ای نیست.
خب راست میگه. سفسطه هم حدی داری اقای مطهری. ایشون نمیگه حرف زدن درباره غدیر بده. نمیگه حرف نزن. میگه تو تایتلیت نماینده مجلسه بباید درباره مستئل مربوط به خودت حرف بزنی . تو روحانی نیستی. بزار روحانیون درباره غدیر حرف بزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
چرا هیچکس به روحانیون که کلا در مورد اقتصاد حرف می زنند ایراد نمیگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
صحبت در باره غدیر کار هر انسان مطلعی است.
«زنده باد مخالف من،» تبدیل شده به «تو گونی باد مخالف من»!
صفت حماقت و بلاهت بواقع شایسته آن فرد منتقد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
دلواپس احمق !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
از ادبیاتت مشخصه که به تنهایی کل حماقت و بلاهت جهانو به خودت اختصاص داده ای
مسوولین بهتر است متوجه این مسأله باشند که مردم تمایل ندارند مسائل دینی در باکس جدا تعریف شود. مثلا از علی صحبت کنیم ولی از نداشتن زندانی سیاسی در زمان علی صحبت نکنیم. از علی صحبت کنیم و از اصلاح حکمرانی صحبت نکنیم. حرف آن جوان حرف بسیاری از روشنفکران به مسوولان و حتی روحانیون بود هر چند می توانست نرم‌تر گفته شود. مسوول در درجه اول باید وظایف خود را مورد توجه قرار دهد و اگر گزاره ای تاریخی و دینی دارد حتما باید بتواند بین موضوع امروز و گذشته ارتباط منطقی پیدا کند.
لذا لازم است از آن جوان گلپایگانی تشکر و قدردانی ویژه داشت زیرا دست روی یک نکته بسیار مهم و کلیدی گذاشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
شما مطمئنی آن جوان طرفدار عدل علی است ؟ یا دلواپس خودش بود .
جناب مطهری اگر مسول شدی یعنی نوکر و خدمتگزار ما مردم هستی و بایست به همان نسبت پاسخگو باشی نه بیشتر نه کمتر
اگر مسول، پاسخگو باشد و مصداق واقعی اش این باشد در ان صورت خواهیم دید چند نفر در ایران حاضر خواهند شد مسول شوند؟! شما یاد گرفته اید که مسول شوید و منافع خودتان را حفظ کنید و اگر به آن منافع لطمه خورد دادتان هوا میرود.
اینکه شما در خصوص قدیر صحبت کنید مانعی ندارد حتی اگر پزشک معالج کمر درد من هم از غدیر سخن بگوید مانعی ندارد ولی آیا الویت شما یا آن پزشک، غدیر است؟ من دارم از کمر درد جان میدهم شما دارید از غدیر میگویید؟؟!!
امیدوارم درک کرده باشید ملت ایران از فشار گرانی ها کمر شان خم شده است و شما به عنوان نماینده ملت و حقوق بگیر ملت وظیفه دارید در خصوص وظایفتان و اقدامات انجام شده و در حال انجام و برنامه های اتی حرف بزنید
سخت است اینها را فهمیدن؟ آیا فرزند استاد شهید مرتضی مطهری نباید اینها بداند و درک کند؟ اگر شما اینکونه باشید وای به حال خیلی های دیگه
اگر تاب پاسخگویی ندارید حتما کنار بروید و باید کنار بروید
داری از چی حمایت میکنی تابناک؟ مطهری؟ نایب مجلس؟ عید غدیر خم؟ ناشی بودن فرد مخالف؟
در هر حال سیره پیامبر و امامان در برخورد با تندترین افراد بسیار با متانت ، برباری و همراه با درک طرف مقابل بوده است. ما که پیرو امامان شیعه هستیم باید یاد بگیریم در شرایط سخت هم چگونه بر نفس خود غلبه کنیم. ایشان هم به نظر مغرض نبودند و از شرایط مثل همه ما عصبانی بودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
انسان تند و خشن اما نا آگاه را باید با متانت باهاش برخورد کرد. این ادم هتاک با علم و آگاهی و از روی قصد و بهره برداری تبلیغاتی دست به این شو زده باید
باهاش برخورد می‌شد. دست دکتر مطهری درد نکنه. درود
علی خان هم خوب از رانت پدرش سوء استفاده می کند . در مورد مشکلات مردم کم آورده و چسبیده به غدیر .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
حرف مفت نزن
درود بر مطهری که جزو معدود نمایندگان شجاع مجلس است. درود درود درود.
فرد منتقد حق دارد چرا که مطهری نماینده مجلس است و باید درمورد موضوعات مربوط به حوزه شغل خود اظهار نظر کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
ایشان منتقد نبود. منتقد، مخرب، هتاک بود
سو استفاده سیاسی مغرضان!!!! از شرایط اقتصادی!!!!
رفتار آن فرد منتقد و واکنش آقای مطهری و آن روحانی عزیز نشان میدهد که اخلاقیات در جامعه ی ایرانی به شدت در حال سقوط و آستانه ی تحمل اکثر ایرانیان بسیار پایین است و ربطی به شغل و جایگاه و سواد ندارد و اکثرا نه روش انتقاد را میدانیم و نه روش پاسخگویی به آن را .
من تمام ویدیو اصلی را چند بار تماشا کردم و باید بگویم هر که جای آقای مطهری بود خیلی زود تر تحمل خودرا از دست میداد و جوابی به مراتب تند تر به آن که عمدا و طبق برنامه مزاحمت فراهم کرده بود میداد.همه باید در انتقاد آزاد باشند ولی انتقاد باید منطقی باشد.البته کسانی که وی را برای اینکار فرستاده بودند متعاقبا با اعمالشان خود را لو دادند.باید بگویم که با وجود اینکه طرفدار آقای مطهری نیستم، به ایشان بخاطر صداقت و رک گویی شان احترام میگذارم.
همه کسانی که حرف میزنند حقشون رو میخوان بد نماینده های مجلس خوب
منتقد هم نباید حرف مفت بزند انتقاد کرد تمام اما اگر بخواهدححرف خود را له کرسی لنشاند غلط است مگر اینکه حقی از او ضایع شده باشد که فرق می گند اما اگر لجاجت می کند چه دلیل دارد در مقابل لجاجت تند نشد
حتی شما هم شهامت و صداقت ندارید که بنویسید روحانی همراه مطهری فرد را تهدید به داخل گونی انداختن (بخوانید کشتن) می کند.
به نظر من که توهینی نکرد
اون فرد واقعا ... بود
صحبت در مورد گرانی پراید در اون جمع غیرمسئول، توسط یک فرد غیر اقتصادی مجلس چه دردی رو دوا میکرد؟
ایشون متناسب با تحصیلاتشون سخنرانی کردن
برو بابا همه چی از نظر شما شده سواستفاده
برو بابا همه چی از نظر شما شده سواستفاده
با وجود رسانه هایی مثل شما هر منتقدی میشه مغرض و از شرایط سوءاستفاده کن
از ماست که بر ماست
امیدوارم که اینقدر شما آستانه تحملتون بالا باشه که همه نظراتو نشر بدین
به اون روحانی بفرمایید هیچ لباسی مقدس نیست لباس پیامبر از لباس افراد عادی قابل تمایز نبوده است.
دلار ۱۲۰۰۰ تومان شده از چه کسی بایست انتقاد کرد؟!!
تابناک چرا صحبتهای روحانی مبنی بر گونی و....را سانسور کردی ؟!
مطهری یک زمانی هم به کوچک زاده در مجلس فحاشی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اوه اوه!!!# از کوچک زاده چیزی نگو لطفا که استاد بی ادبی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
به یارو می گفت کوچک اف . من هم از کوچک زاده خوشم نمی یومد اما به هر حال نباید طرف آدم تحقیر کنه که. آقای مطهری متاسفانه زود از کوره در می ره و وقتی هم که در رفت دیگه آن چه نباید بگه رو می گه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اون که حقش بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اتفاقاً درست فهمیده بود که باید به چه کسی فحاشی کند . همانها ما را به این روز انداختند .
گیرم که آن شخص هدف خاصی داشت .بنده خدا آقای مطهری را ولش کن .بچسب به سخنان آن روحانی که گفت عکس معترض را بگیرد تا بکنمش توی گونی.هر شخصی ممکن است کنترول خودش را از دست بدهددر این وسط آقای مطهری خیلی سعی کرد تا با آرامش پاسخگو باشد.کاش بگید لازم نیست شما مردم را داخل گونی کنید تا خفه شوند.زیز بار فشارهای اقتصادی وفشار های روحی ایجاد شده ما خودمان در حال خفه شدن هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
مردم الان خودشون تو گونی ان و حضرات هر روز دارن گره گونی رو کور تر می کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اونکه مبارزه با ظلم و نفاق بود!!!واقعا ک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
آن روحانی‌نما نقشی در آن سناریو داشت که خیلی هم خوب آن را ایفا نکرد
حالا چرا منتقد مغرض. بدبخت یک شهروند عادی که حرف بی حسابی هم نزده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
حرف کاملا بی حساب و بی ربط
آقای نماینده مجلس خادم ملت به یک شهروند میگه شما هم در جایگاهی نیست که این گونه انتقاد کنی...
عجب ...
با نظرت موافقم
اینکه طرف مغرض بود شکی نست منتها مطهری باید خودشو برای شرایط اینچنین آماده میکرد.
باسلام
بکاربردن صفت نادان واحمق برای این هموطن که مشهود است باسناریوی ازپیش تعیین شده واهداف سیاسی انجام شد
بکاربردن صفت نادان واحمق جای هیچ ایراد واشکالی ندارد چون در پرسش اعرابی که از مولا علی ع تعداد موهای ریشش و یا موهای سرش انجام شد
در کتب تاریخی به کرات صفت جاهل و کوته بین آمده است
فرض بگیر زمین لرزه بیاید و هزاران نفر زیر آور هستند و روز غدیر است. باید در مورد قادر صحبت کرد یا زخمی های زیر آوار . گران شدن پراید به ۴۵ میلیون کمتر از این زمین لرزه نیست.
اقای مطهری ازین حرفا زیاد زده... یه موقع به اقای کوچک زاده میگفت «کوچک اف» یه موقع دیگه گفت «پف...»

ازینا گذشته حرف اون منتقد خیلی خیلی درست بود‌. ما به اندازه کافی واعظ و منبری دازیم. ایشون بهتره به درد مردم برسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
آن یکی حقش بود
واقعا" چقدر جای تاسف داره که آقای علی مطهری هم نماینده مجلس شان است و هم در مورد غدیر صحبت میکند.
راجع به غدیر مگه نباید علماء صحبت کنند؟ ایشان در کار نمایندگیش هم مانده است. فرافکنی نباید بکند که آن فرد مغرض بوده، بایستی از او و ملت عذر خواهی کند... استعفاء بدهد باز بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
مطهری هم عالم است و هم عالم‌زاده
آقای تابناک! مطهری عبارت «احمق» بکار نبرد من نمی‌دونم چرا خودش جواب نمیده. گفت آنقدر نادانی که نمیدونی روز غدیر در مورد امامت باید حرف زد.« آنقدر نادانی » رو من نمی‌دونم چطور احمق نادان در همه رسانه ها گفتند.
شما هم همچنان مثل رییس حمهور درحال فوحش و بدبیرا گفتن به منتقدین هستید.به نظرتون حرف منتقدین درست نبود؟؟؟ زمان احمدی نژاد همه تقصیر ها گردن شخص احمدی نژاد بود الان گردن همه هست به جز روحانی. تا الان حرف منتقدین رو شده یک بار بدون مسخره کردن و تحریف انتشار بدین؟
شما هتاکی را انتقاد می‌دانید. آدم هتاک بی‌منطق منتقد نیست.
تحلیلگر گرامی!!!
اول آن که مطهری "عبارات "ناپسند بکار نبرد و فقط یک واژه توهین آمیز " احمق" را بکار برد فارغ از درست یا غلط بودن آن.
دوم آن که لطفا یک بار دیگر فایل تصویری را به دقت تماشا کنید . متوجه خواهید شد مطهری از این ناراحت نشد که چرا طرفش مرتب توهین آمیز صحبت می کند بلکه پس از دوبار که پرسید روز غدیر نباید از غدیر صحبت کرد!!!! آن واژه را بکار برد.....
بشخصه با همه وجود درک کردم. دلیل توهین مطهری چیست.
شاید برای شخصیتی همانند ایشان بهتر بود بگوید:" برایتان متاسفم و برود" اما باور کنیم به کسی که ادعا دارد روز غدیر که روز ولایت است و فقط یکروز در سال بوده و رسول با تمام ضعف جسمانیش در آن روز این مهم را مفصلا بر خلایق عرضه داشتند،نباید از غدبر و ولایت سخن گفت،چیزی جز همان " احمق" زیبنده نبود.....
آن فرد جواب سوالش در یکربع آخر سخنان مطهری نهفته بود مضاف برآنکه افزایش قیمت پراید ربطی به ایشان نداشت.....
و....و.....و......
حرف منتقد درست است . البته قطعا مخاطب او نباید مطهری می بود .مشکل از برخورد سیاسی برگزار کنندگان مراسم است و نه اقای مطهری .و مشکل آن دعوت از نماینده مجلس (انهم عضو لیست امید و از حامیان دولت تدبیر و از مسببان وضع فجیع فعلی و ...) جهت صحبت و سخنرانی در خصوص عید غدیر و حضرت علی است بجای دعوت از یک دانشمند و متفکر مرتبط با این حوزه که قطعا در پیشتر از ایشان و کم حاشیه تر از مدعو حاضر بود .
البته به این منتقد نیز باید گله کرد که این چه انتظاری است که دارند . اقای دکتر در اوج بحران ارز و سکه و گرانی ها و تحریم امریکا و لگد زدن به تنها زحمت و تلاش و خروجی دولت یعنی برجام از حضور آفریقایی ها در تیم ملی فرانسه دلخور بوده و انتقاد خود را به فیفا اعلام نموده اند ..حالا در مراسم جشن غدیر بیاید از گرانی ها و پراید صحبت کند .
چرااینقدر اسمان ریسمان میکنی تامطهری را خوب جلوه بدهی
کار علی مطهری درست بود. وقتی فرد منتقد با هدف از قبل تعیین شده و با ادبیات نا مناسب آن حرکات را انجام میدهد، عنوان احمق برای او درست ترین و مودبانه ترین واژه بود و گرنه او مستحق الفاظ شدیدتر بود. درود بر علی مطهری
اون بدبخت بي دفاع شد مغرض و هتاك .....چرا توجيح مي كنيد ؟؟ چرا مظلوم كشي مي كنيد؟؟؟ كسي كه تريبون ندارد و در قبيله هاي سياسي نيست بايد محكوم شود؟؟؟ دليل شما براي مغرض بودن اين جوان چيست؟؟ ايا اين نوشتار براي تلطيف و توجيح مطهري نيست؟؟؟ اگر مردم ولي نعمت هستند حق دارند فرياد بزنند بدون واهمه و تهديد !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
توجیه !
خدایا

در عجبم از آنانکه ادعای اسلام دارند اما درعمل ذره ای تعهد به ادعایشان ندارند.
مشکلات مردم در الویت است
حالا چقدر این موضوع رو بزرگش میکنین انگار قبلا ازین اتفاق ها نیفتاده
معلومه که برای خراب کردن مطهری هی ازین موضوع صحبت میکنید
شخصیت آقای علی منتظری را همه می شناسند. آدمی درست و فهمیده است. من آن ویدیو را دیدم. شخص منتقد به هیچ عنوان رعایت شخصیت آقای مطهری را نکردند. مطهری خسته هم بود. انصاف بدهید و شرایط را در نظر بگیرید. شخص منتقد عمداٌ سماجت به خرج داد. هر کسی فیلم مذکور را ببیند به این واقعیت پی خواهد برد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اشتباها منفی دادم
دلار ۱۲ هزار تومان شد . ما بیام اینجا از کل و بلبل صحبت کنیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
گرانی دلار معنیش این نیست که اخلاقیات را در جامعه فراموش کنیم
عبارات نامناسب را علی مطهری بکار برد والا این بیچاره که اهانتی به ایشان نکرد.
در ضمن حرفش هم درسته که میگه تو 500 کیلومتر را اومدی تا برای ما در مورد غدیر صحبت کنی اگر ما بخواهیم در مورد عیدغدیر چیزی بدونیم روحانی های خودمان هستند که صحبت کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
قیافه این آدم اهانت آمیز بود. نحوه حرف زدنش و شو اجرا کردنش
اينكه نمايندگان مجلس از طرف مردم انتخاب شده اند و نماينده تنها شهرخودشان نيستند بلكه نماينده ملت ميباشند و بايد به عموم مردم پاسخگو باشند درثانى كار نمايندگان نظارت بر عملكرد دولت و وضع قوانين در جهت توسعه كشوره نه موعضه و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
اولا. موعظه درسته!!! دوما شما بفکر نمایندگان آنتیکی همچون کریمی قدوسی باش که فرستادی مجلس
به نظر من حق بامنتقد است. 1- ایشان آیا عالم دینی هستند؟ 2- بهتر بود ایشات یک جلسه 2 ساعتی را بیشتر در مورد مملکت و وظایف دولت درمقابل مردم از نظر خضرت علی می گفتند. 3- در جننین مراسمی معمولا سوالات انتخابی است و سولات معلوم را حواب می دهند 4- از نظر اخلاقی و موقعیت کاری و پدری مطهری خیلی ضعیف عمل کردند 5- اگر فرد منتقد یک فرد معمولی بود لباس شخصی ها همانجا به حسابش می رسیدند و نمی گذاشتند مطهری این کار را بکند. 6- کسانی که به منتقد اعتراض کردند معلومه از شکم پری درد ی ندارند
متاسفانه به کار بردن این جملات سخیف از طرف آقای مطهری فرزند شهید مطهری ، استاد اخلاق ، بسیار مایوس و دلسرد کننده است. راستی اقای مطهری شما واقعا در دامان آن شهید بزرگوار پرورش یافته ای که این گونه سخن می گوئی؟یک ذره اعتقادی که به تو داشتم از میان رفت. بهتر است بیش تر از این موضوع را کِش ندهی/وآن اقای روحانی با این جمله که می خواستی آن منتقد را ( حتی اگر بی ادب بود که هست) در گونی بیاندازی میدانی چه ظلم و جفائی در حق روحانیت کردی؟خوب دیگر چگونه می خواهی مردم را به نظم و تقوی دعوت کنی در حالی که خودت از آن بی بهره ای خدا یا همه ما را به راست و درست هدایت فرما
شما مسئولین نظام ، نباید بگذارید شرایط نامناسب ( همانند شرایط اقتصادی) برای مردم بوجود بیاید، تا منتقدان مغرض و دشمنان از آن شرایط به نفع خود سوء استفاده کنند ، در واقع در این میان ، مسئولین هم بی تقصیر نیستند.
وقتی این کامنت ها را می خوانم تازه متوجه می شوم چرا پروردگار بخش قابل توجهی از رسولانش را از بین چوپانان انتخاب کرد!!!!!
مطهری یکی از آزاده ترین وبا شهامت ترین نمایندگان مجلس است متاسفانه عموم نمایندگان از ترس رد صلاحیت دردوره های بعدی نه تنها شهامت لازم جهت حرف زدن را ندارند بلکه مدام به تملق گویی ومدیحه سرایی رو میاورند ولیکن بهتر بود ایشان با ادبیات بهتری صحبت می کردند واین نقد به ایشان وارد است با آرزوی رفع مشکلات کشور وسربلندی ایران وایرانی
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
علی مطهری شهامت نداره درایران رسم هرکه مخالف نظام حرف میزنه متاسفانه مردم میگن این فرشته نجاته وبهش رای میدن
اقای مطهری هم بالاخره اقا زاده س از بالا به ملت نگاه میکند
پاسخ ها
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
به ناحق نه عصاره چکیده از اقا زادگی تا درس بی غدیری به ما بفهماند اما خودش هم نمیداند تهدید به گونی میکند
من از آقاي منتقد ميخواهم سئوال كنم چقدر گرفتي تا اين برنامه اجرا كردي نمايشگر خوبي نبود.
آقای علی مطهری : غدیر یعنی امامت وولایت، غدیر یعنی حق وعدالت،غدیر یعنی "علی" جایگاه شما در مجلس دفاع از حقوق ملت است شماافراد نابلد که به ناحق درجایگاه مجلس قرارگرفته اید که افسار لجام گسیخته اقتصاد کشور رابه دست عده ای نابلدترازخودتان داده اید.لذا چون اطلاعی ازجایگاه نظارتی خود در مجلس ندارید.درموردغدیرصحبت می کنید.آخه شما را به غدیرچه! شما وهمفکرانتان که تمام قد درمقابل علی زمان وتفکر غدیر ایستاده اید. وتنها دغده شما به جای رفع مشکل مردم،رفع حصر دوموجود بی خاصیت وآشوبگر وتاریخ مصرف گذشته است که این دونفر دقیقا غدیر وتفکرغدیر رابه دستوراربابانشان نشانه گرفته بودند .ای کاش شهید راه غدیر یعنی شهید مرتضی مطهری الان زنده می شد وبه شما نهیب می زد که درکجا سیر می کنی.هرچند که تفکر شهید مطهری که همان تفکر غدیر است همیشه درتاریخ زنده است وشما درک نمی کنید!!!
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
احسنت به این تحلیل قشنگ
ظرفیت را بالا میبریم به شرطی که انتقاد سناریویی از قبل طراحی شده برای اهداف دیگر نباشد مثل ازار مزاحمت
معلوم بود شخصی که اقای مطهری را خطاب قرار داده بود از جایی خط گرفته بود
آفرین به آن پسر جوان....
اگر ده در صد جمعیت ، اینطور مطالبه گر بوداند ، کشور غارت نمی شد...
"یک عده اقلیت ولی بسیار قدرتمند و پرنفوذ" در کشور هستند . اینها هرکس را در هر مقامی و هر پست و جایگاهی که باشد (فرقی هم برایشان نمیکند) چنانچه برخلاف اهداف یا مقاصد یا دیدگاهها و بخصوص در تضاد با منافع انها صحبتی بکند یا قلمی بزند , چنان نقره داغ میکنند که برای همیشه در یاد و خاطرش بماند . اقای مطهری را هم به همین دلیل (باصطلاح خودشان) چن بار تا حالا جریمه اش کرده اند . حالا صداوسیما این میان چه نقشی دارد , بماند ! جالب است که این "اقلیت مذکور" در چندین انتخابات جوابهای دندان شکن و یا "کمرشکن" از جامعه گرفته اند . اما بنازم به همت بلندشان . دست بردار نیستند که نیستند !!! خدا رحم کند انشاالله
والا گند زدین به زندگی مردم پر رو هم هستین؟!؟!؟ والا از خروس خون تا بوق سگ جان می کنیم آخرشم دستمون خالیه،‌رو که رو نیست..... .. . .. .. .. .......... .... . .. . .. ..... ..
چرا باید باید تحملش را بالا ببرد فقط بلدند به دیگران درس بدهند و ایراد بگیرند ولی به خودش که میرسه میشه ضرب المثل ملا نصرالدین که خانم به خودمان نگفتم مسئله را به دیگران گفتم..................
آن فرد مغرض باشد یا نباشد، استدلال و حرفش درست بود و جواب آقای مطهری و فحش دادن و تو گونی کردن غلط بود. چطور زمان دولت قبل مردم معترض نابسامانی اقتصاد بودند حق داشتند، ولی الان که معترض پراید 45 میلیونی شدند مغرض اند و برنلمه ریزی شده بوده. مطمین باشید که اگر دولتی یا مجلسی خوب کار کرده باشند کسی نمیتواند با این کارها آن ها را خراب کند. ولی این دولت و این مجلس واقعا با اقتصاد چه کرده اند و برنامه اشان چیست؟ بدتر از دولت قبلی هستند. فقط میگویند مردم تحمل کنند. مردم وقتی تحمل میکنند که برنامه ای باشد. با حلوا حلوا که دهان شیرین نمیشه.
چرا کسانیکه برای یک جمله علی مطهری که گویا از روی عصبانیت گفته اینقدر سرو صدا راه انداخته اند ولی نسبت به سخنان سخنران تجمع فیضیه و جملات مداح روز عرفه سکوت می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل