۲ دلیل گرانی خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوری اسلامی گفت: وضع کنونی خودرو محصول انحصار و مافیا در این صنعت است.
به گزارش تسنیم، رضا انصاری افزود: از اواخر سال 96 در جلسات متعددی که با خودروسازان داشتیم آنها درخواست افزایش قیمت می کردند.
وی گفت: خودروسازان با توجه به تحلیلی که از وضع امروز داشتند از ماه ها قبل خودرو به بازار عرضه نکردند و می خواهند در این شرایط به هدف افزایش قیمت برسند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: حربه خودروسازان در چنین مواقعی که بازار به دلیل انحصار مافیایی است توقف عرضه خودرو برای افزایش قیمت است.
انصاری گفت : با توجه به اینکه حدود 70 هزار خودرو در انبارهای خودرو سازان وجود دارد آنها به بهانه آنچه که نبود یک قطعه یا دو قطعه اعلام می کنند از عرضه این خودروها خودداری کرده اند که این گفته آنها واقعی نیست.
وی افزود : زمانی که در صنعتی انحصار شکل بگیرد هزینه های تولید افزایش و بهره وری کاهش می یابد و شرایط کنونی صنعت خودرو محصول سوء مدیریت این صنعت است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون مشخص شده است بحث های بومی سازی صنعت خودرو که خودرو سازان مدعی آن می شدند نادرست و حاشیه ای بوده و گزارش ها در این زمینه دقیق نبوده است.
انصاری افزود: ایجاد شرایط رقابتی ،درمان صنعت خودرو سازی کشور است و برای دستیابی به این هدف باید ساختار مالکیت بنگاه های خودرو ساز اصلاح و دولت مصمم شود ساختار این بنگاه ها از دولتی خارج شود.
وی گفت: جریانی در صنعت خودرو سازی کشور شکل گرفته که با آمار سازی و گزارش های اغوا کننده زمان را برای جراحی صنعت خودرو به تاخیر می اندازد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: مدیران خودورساز در جلسه با نمایندگان مجلس قول داده اند در هفته آینده عرضه خودرو را بیشتر کنند.
انصاری گفت: اکنون مشخص شده صنعت خودرو سازی کشور ارزبر است و به عنوان نمونه پراید هزار و 500 دلار ارز بری دارد
ینی با قیمت دلار 10000 تومنی هم حساب کنی میشه 15 میلیون!!!! چجوری الان 43 میلیون تومنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینم من متوجه نمیشم که اگه 1500 دلارش ساخت خارجه چرا با افزایش دلار شده 40 تومن در حالی که باید میشد 27 تومن.
اگر حقوق نجومي مسئولين و مديران خودروسازي ها نباشه
قيمت خودرو دقيقا نصف اين مبلغي كه هست ميشه
الان هم داریم به قدری کمتر از اعداد فوق عادت می کنیم.
آیا اکنون نوبت خودرو است که از پراید 22 میلیونی به 40 میلیونی و دویست و شش 42 میلیونی به 70 میلیونی عادت کنیم ؟
چرا خودرو سازها احتکار میکنند ؟؟؟
مگر اثر ارز به خودرو چقدر است؟؟؟
مگر این چهار چرخه های 25-30 سال پیش، وارداتی هستند ؟؟؟؟؟؟
چه کسی درد ما را میفهمد و به داد ما می رسد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
داداش واقعا هنوز نفهمیدی کار خودشون بوده افزایش قیمتها؟؟!
من از بیگانگان هرگز ننالم؛ که با من هرچه کرد آن آشنا کرد ....
اون روحاني به ظاهر محترم هم ميكندت تو گوني ميبردتها آرمان جان
.
چطور در خلال اين چهار ماه كه خودرو سازان از تحويل خودرو به مشتريانشان سر باز ميزدند !!! (كه يك پرايد زپرتي را 40 ميليوني بفروشند) كسي پيگير نبود ؟؟/
مگر كمسيونهاي عريض وطويل مجلس و اينهمه سازمانهاي بازرسي وظيفه اي غير از اين دارند؟؟؟
به نظر بنده خطاي اينهمه سازمان نظارتي از خودرو سازان بالاتر و بيشتر است...
شرايط موجود نشانه بي خاصيتي سازمانهاي بازرسيست و لاغير...
مگر غير از اين است كه با اين كار خود اب به اسياب دشمنان اين نظام ريخته اند؟؟؟؟
تنش بين مردم و نمايندگي!!!
تنش بين نمايندگي با خودرو ساز!!!
تنش بين خودرو ساز با قطعه ساز!!!
افول و ضايع شدن وجه بين المللي ايران در دنيا در مهار تورم
نابساماني هاي سازماندهي شده در كنترل بازار خودروي داخلي با اينهمه ادعا!!!!
فقط و فقط ملت بايد مطالبه گر و مطالبه محور باشد ..
از هيچ كس و نهاد و شخصي ابي گرم نميشود.






