بازدید 4462

آغاز دور جدید گفت‌وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس

کد خبر: ۸۲۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۸ 01 September 2018

دور جدید گفت وگوهای دوجانبه ایران و انگلیس امزوز شنبه با سفر «آلیستر برت» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا به تهران آغاز می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امورخارجه، همکاری های اقتصادی دو جانبه در پی خروج آمریکا از برجام و نحوه تامین ساز و کارهای مالی و پولی بین دو کشور به رغم تحریم های یکجانبه آمریکا، اصلی ترین محور این گفت وگوها است.

طرفین همچنین درخصوص آخرین تحولات منطقه به رایزنی و تبادل نظر خواهند پرداخت. ریاست طرف ایرانی در این گفت وگوها را سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران بر عهده دارد.

به گزارش ایرنا، سفر «آلیستر بِرت» به تهران، اولین دیدار معاون وزیر امور خارجه انگلیس از ایران از زمان خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای سال 2015 است. دیدار وی همزمان با تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته ای انجام می شود.

برت در آستانه این دیدار در بیانیه ای گفت: تا زمانی که ایران به تعهداتش تحت برجام متعهد باشد ما نیز به آن پایبند خواهیم بود، زیرا بر این باور هستیم که این بهترین راه برای تضمین آینده امن و آرام در منطقه است.

همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز جمعه در کنفرانسی خبری در وین بار دیگر بر حمایت اتحادیه اروپا از توافق هسته ای با ایران تاکید کرد.

وی گفت: همزمان با تهدیدهای آمریکا، به همکاری های خود با ایران به منظور حفظ و صیانت از توافق هسته ای 2015 ادامه خواهیم داد.

موگرینی افزود: روز گذشته (پنجشنبه) شاهد انتشار دوازدهمین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران بودیم. دوازدهمین گزارش آژانس به خوبی نشان می دهد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای 2015 کاملا پایبند و متعهد بوده است. این خبر بسیار خوبی برای ما و جامعه جهانی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر