بازدید 6318

وتوی گزارش شورای امنیت درباره کره شمالی

کد خبر: ۸۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۸ 31 August 2018

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که مسکو گزارش هیأت مستقل شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی را وتو کرده است.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «واسیلی نِبنزیا» روز پنجشنبه اعلام کرد که روسیه گزارش هیأت مستقل شورای امنیت سازمان ملل در مورد کره شمالی را به دلیل مخالفت با برخی مفاد این گزارش وتو کرده است.

نبنزیا در شهر نیویورک خطاب به خبرنگاران گفت: «ما روند رسیدگی به گزارش کمیته ۱۷۱۸ سازمان ملل را به دلیل عدم موافقت با برخی از مفاد این گزارش به تعویق انداختیم».

نماینده روسیه در سازمان ملل با امتناع از افشای جزئیات این پیش نویس محرمانه که توسط کمیته تحریم ۱۷۱۸ شورای امنیت سازمان ملل تهیه شده است، گفت: «ما و نمایندگان سایر کشورهای عضو شورا از افشای مکرر اطلاعات این کمیته در مطبوعات ابراز نگرانی کردیم. شما می توانید این اطلاعات را در اینترنت جستجو کنید. ما خواستار انجام تحقیقات در خصوص این مسأله شدیم، اما برخی از اعضای شورای امنیت تمایلی به این کار ندارند».

گفتنی است که کره شمالی ظرف سالهای گذشته به دلیل اجرای آزمایشهای موشکی و هسته ای با چندین دور تحریمهای سازمان ملل روبرو شده است. این تحریمها صادرات زغالسنگ، سنگ آهن، سرب و غذاهای دریایی از این کشور آسیایی را به کشورهای عضو سازمان ملل ممنوع می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل