بازدید 6327

اعلام وضعیت فوق‌لعاده در مرز پرو با ونزوئلا

کد خبر: ۸۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۸ 29 August 2018

پرو با تداوم مهاجرت صدها هزار ونزوئلایی به این کشور، ضمن تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای خود، وضعیت فوق العاده در این مناطق اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارتین ویسکارا» رئیس جمهوری پرو در دو استان شمالی این کشور که با ونزوئلا هم مرز است وضعیت فوق العاده 60 روزه اعلام کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که مهاجرت صدها هزار ونزوئلایی گرفتار در بحران اقتصادی این کشور به پرو و دیگر کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد و بحرانی برای این کشورها آفریده است.

مقام های ارشد مهاجرت سه کشور پرو، کلمبیا و برزیل که همسایه ونزوئلا هستند در نشستی دو روزه در بوگوتا پایتخت کلمبیا پیرامون این بحران گفت و گو کردند.

حجم مهاجرت از ونزوئلا به حدی است که تاکنون یک میلیون ونزوئلایی به کلمبیا و 400 هزار نفر به پرو مهاجرت کرده اند و به گفته ی مقام های پرو تنها 178 هزار تن از این مهاجران دارای مجوز قانونی هستند.

رئیس جمهوری پرو اعلام وضعیت فوق العاده را به دلیل خطرات بهداشتی و سلامتی برای مهاجرات عنوان کرد.

مقام های بهداشت و سلامت پرو پیشتر از شیوع بیماری هایی مثل سرخک و مالاریا از طریق مهاجران ونزوئلایی که بسیاری از آنان از مراقبت های بهداشتی و پزشکی در کشور خود محروم بودند، ابراز نگرانی کردند.

پرو و اکوادور از هفته گذشته تدابیر امنیتی را در مرزهای خود سخت تر کردند. در حالی که پیشتر ارائه کارت شناسایی برای عبور از مرز کافی بود، پرو از روز شنبه ارائه گذرنامه را اجباری کرده است.

افزون بر پرو، مقام های برزیل نیز برای مقابله با این موج مهاجرت، در ایالت «رورایما» که در مرز ونزوئلا قرار دارد، تا شش ماه وضعیت فوق العاده اجتماعی اعلام کرده اند.

آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد این هفته با تشبیه مسئله عزیمت جمعی مهاجران ونزوئلایی به کشورهای منطقه به مهاجرت در خاورمیانه، اعلام کرد که این وضعیت در حال نزدیک شدن به نقطه بحرانی است.

همزمان با تداوم بحران اقتصادی و اجتماعی در ونزوئلا به دلیل کمبود شدید مواد غذایی و دارو و همچنین تورم بسیار شدید، شمار زیادی از ونزوئلایی ها در حال عزیمت به کشورهای همسایه هستند.

با تداوم مهاجرت ونزوئلایی ها، «خورخه رودریگز» وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا اعلام کرد که بسته جدید اقتصادی با هدف مهار تورم شدید در حال بررسی است.

وزیران خارجه کلمبیا و اکوادور قرار است در هفته آینده نشستی پیرامون این بحران برگزار کنند و احتمالا وزیران خارجه پرو و برزیل نیز در آن حضور می یابند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل