بازدید 10435
خودرو اجاره ای به جای هواپیما

راهکاری برای دور زدن بلیط های گران هواپیما

کد خبر: ۸۲۸۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 28 August 2018

در هفته های اخیر به ویژه پس از اجرای بسته جدید ارزی، قیمت بلیط سفرهای هوایی به شدت افزایش یافت. این افزایش قیمت بلیط هواپیماها، باعث شد تقاضا برای سفرهای هوایی کاهش قابل توجهی پیدا کند تا جایی که در برخی مسیرها، هواپیماها مجبور شدند با نیمی از ظرفیت خود، پرواز کنند.

به گزارش تابناک، کارشناسان مهمترین دلیل این رخداد را محروم شدن شرکت های هواپیمایی از دریافت ارز دولتی عنوان می کنند؛ بلیط ها که تا قبل از اجرای بسته ارزی با ارز 4200 تومانی قیمت گذاری می شدند، بعد از اجرای بسته با نرخی حدود 8800 تومانی قیمت گذاری شدند و همین عامل باعث شد تا نرخ بلیط هواپیماها تا بیش از دو برابر افزایش یابد.

در این میان مسافران با سردگمی شدیدی مواجه شده اند به ویژه آنکه در ماه پایانی تابستان حجم مسافرت ها افزایش می یابد و خانواده های زیادی برای استفاده از فرصت باقی مانده تا پیش از شروع مدارس اقدام به برنامه ریزی سفر می نمایند.

از طرف دیگر صاحب نظران صنعت هواپیمایی امیدی به کاهش قیمت بلیط، حداقل در کوتاه مدت ندارند. حتی برخی از کارشناسان این صنعت معتقدند بلیط هواپیما هنوز هم در ایران ارزان است و با استانداردهای بین‌المللی فاصله بسیار زیادی دارد. این در حالی است که هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان هوایی، هزینه عملیات هوایی و خدمات فرودگاهی، همگی بر اساس قیمت‌ها و تعرفه های بازارهای بین‌المللی محاسبه می‌شود. همچنین حجم تقاضا از حجم عرضه پیشی گرفته است و شرکت‌های هواپیمایی کشور توان پاسخگویی به این تقاضا برای سفرهای هوایی را ندارند و این به این معناست که بازار در تعادل قرار ندارد لذا گران شدن بلیط هواپیما حتی بیش از آنچه امروز شاهد آن هستیم، یک واقعیت ناگزیر اقتصادی است.

راهکاری که مسافران در کشورهای پیشرفته در مقابله با گرانی بلیط هواپیما مانند آنچه در رابطه با قیمت بلیط هواپیما در کشور ما رخ داده است، در پیش گرفته اند و صرفه اقتصادی بسیاری نیز دارد، استفاده از «خودرو اجاره ای» است

صنعت اجاره خودرو امتیازات و مزایای بسیاری نسبت به استفاده از دیگر گزینه های صنعت حمل و نقل و خودرو دارد. از جمله این مزایا می توان به، دردسترس بودن اشاره کرد؛ به نحوی که شرکت‌های اجاره‌ خودرو اغلب دارای دفاتر نمایندگی متعدد در نقاط مختلف و پرتردد مانند فرودگاه ها، ترمینالهای مسافربری، شهرهای مختلف و ... می باشند که این امکان، به شخص متقاضی اجازه می‌دهد یک خودرو را از یک نمایندگی در مبدا اجاره نموده و به نمایندگی دیگر در مکان مقصد تحویل نماید.

مسافران می‌توانند با استفاده از سرویس اجاره خودرو به دو صورت بدون راننده و با راننده، علاوه بر متحمل نشدن هزینه زیاد خرید خودرو، در هزینه نگهداری و استهلاک خودرو نیز صرفه‌جویی قابل‌توجهی انجام دهند تا جایی که هزینه اجاره خودرو برای همه اقشار جامعه قابل توجیه اقتصادی می‌باشد.

اجاره خودرو با انواع بیمه ها از جمله بیمه بدنه و سرنشین، نداشتن هزینه های پنهان همچون افت قیمت خودرو، اطمینان کامل از سلامت فنی خودرو، تنوع انتخاب خودرو با توجه به نوع استفاده و مقصد و در امان بودن از هزینه های آزاردهنده تعمیر و ترمیم خودرو، تنها بخشی از دیگر مزیت های استفاده از خودروهای اجاره ای است که باعث جذابیت این سرویس در میان دیگر خدمات حمل و نقل شده است.

با مراجعه به سایت شرکتهای هواپیمایی یا آژانس های هوایی متوسط قیمت بلیط هواپیما برای یک صندلی در مسیرهای پرتردد کشور مانند مسیر تهران- مشهد بین 300 تا 700 هزار تومان و تهران-شیراز بین 600 تا 800 هزار تومان بسته به ساعات و روز سفر را مشاهده می کنیم که برای یک خانواده سه یا چهار نفری به هیچ وجه صرفه اقتصادی ندارد در حالی که اجاره خودرو ایرانی باکیفیت در مشهد یا تهران، بدون راننده تنها روزی 150 تا 300 هزار تومان است.

صنعت اجاره خودرو در کشور ما همگام با توسعه جهانی این صنعت در حال رشد است و حتی برخی از شرکت های اجاره خودرو درکشور امـکان اجاره خودرو با استانداردهای روز دنیا و بدون دریافت تضامین سنتی همانند چک و سفته و اسناد ملکی را نیز فراهم ساخته اند.

خلاصه آنکه اجاره خودرو گزینه ای کاملا موجه و قابل اعتناء برای جایگزینی سفرهای هوایی در شرایط فعلی گرانی بلیط هواپیماهاست که می تواند راه گشای علاقمندان به سیر و سیاحت باشد.

برای دریافت جزئیات بیشتر در خصوص شرایط و قیمت خودروهای اجاره ای اینجـــا را کلیک نمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی