بازدید 8726

سقوط سهام‌های آسیایی پس از شکست مذاکرات تجاری چین و آمریکا/ چین در مقابل آمریکا کوتاه نخواهد آمد

پس از اتمام گفتگو های تجاری آمریکا و چین بدون هیچ گونه پیشرفت قابل ملاحظه، بورس های آسیایی در روز جمعه با کاهش ارزش روبرو شدند. همچنین علت دیگر سقوط سهام ها به سخنرانی امروز رییس فدارل رزرو ( بانک مرکزی آمریکا) که نکات تازه ای درباره جهت سیاست پولی ایالات متحده در بر خواهد داشت، مربوط می شود.
کد خبر: ۸۲۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 24 August 2018

سقوط سهام های آسیایی در پس شکست مذاکرات تجاری چین و آمریکاپس از اتمام گفتگو های تجاری آمریکا و چین بدون هیچ گونه پیشرفت قابل ملاحظه، بورس های آسیایی در روز جمعه با کاهش ارزش روبرو شدند.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، علت دیگر سقوط سهام ها به علت سخنرانی امروز رییس فدارل رزرو (بانک مرکزی آمریکا) که نکات تازه ای در باره جهت سیاست پولی ایالات متحده در بر خواهد داشت بوده است.

در همین حال کنشگران بازار پیش بینی نمودند که بورس های اروپایی روز جمعه نتایج مختلطی را ثبت نمایند. نماد FTSE بریتانیا 0.15% کاهش داشت، DAX  آلمان 01% افزایش را تجربه نمود و CAC  فرانسه نیز با 0.05% رشد مواجه شد.

آمریکا و چین مذاکرات دو روزه خود در واشنگتن را در روز پنجشنبه با پایان رساندند، در حالی که هیچ نتیجه موفقیت آمیزی از گفتگو ها حاصل نشد. در همین حال جنگ تجاری این دو اقتصاد بزرگ با دور تازه ای از تعرفه های دو جانبه تشدید شد.

هر دو کشور در روز جمعه تعرفه های برروی 16 میلیارد دلار از محصولات طرف دیگر اعمال کردند. آمریکا در ماه جولای نیز تعرفه های دیگری بر بر کالاهای چینی به ارزش 34 میلیارد دلار وضع کرده بود.

به گزارش اکونومیست تعرفه های 25 درصدی  روز جمعه آمریکا شامل واردات 279 نوع قلم محصولات از جمله ابزار نیم رسانا و موتور سیکلت می باشد. چین هم تعرفه های تلافی جویانه خود را به همین مقدار یرروی کالاهایی همانند فولاد و خودرو وضع کرد.

پیش از مذاکرات دونالد ترامپ در در مصاحبه ای اعلام كرده بود كه به نتيجه اين نشست چندان خوشبين نيست  او گفته بود که  حل اختلافات تجاري میان دو کشور نياز به زمان دارد زيرا چين براي مدت طولاني روزگار خوشي داشته" و به همين دليل”لوس"  شده است. او همچنين چين را متهم نمود كه پول ملي خود را دستكاري مي كند تا از تأثير تعرفه ها كم كند.

در روز جمعه همچنین شاخص بورس Hang Seng هنگ کنک 0.55% کاهش داشت و شاخص ترکیبی شانگهای نیز 0.35% افت داشت. بورس های استرلیا 0.15% رشد داشتند و KOSPI کره جنوبی نیز 0.2% افزایش داشت. Nikkei ژاپن نیز 0.65% بالاتر رفت که به علت کاهش ارش ین بود.

سقوط سهام های آسیایی پس از شکست مذاکرات تجاری چین و آمریکا/ چین در مقابل ایالت متحده کوتاه نخواهد آمد

استراتژیست های بانک OCBE  در بیانیه ای اعلام کردند که " فضای ریسک جهانی در انتظار سخن رانی جروم پاول رییس فدرال رزرو و گفتگو های تجاری بدون پیشرفت چین و آمریکا همچنان شکننده است."

در روز جمعه سهام شرکت های صنعتی بزرگی همچون بویینگ و Caterpillar نیز کاهش چشمگیری در بورس نیویورک داشتند.

جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا قرار است در روز جمعه در میان گرد همایی روسای بانک های مرکزی کشورهای مختلف در ایالت وایومینگ به ایراد سخنرانی بپردازد. ارزیابی ها از چزییات جلسه اخیر فدرال رزرو حکایت از آن دارد که این بانک به دنبال افزایش نزخ بهره خود می باشد. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بر خلاف عرف پیشین روسای جمهور از سیاست فدرال رزرو که به دنبال افزایش نرخ بهره می باشد انتقاد نموده است. 

چین کوتاه نخواهد آمد

در پاسخ به تهدید های تجاری آمریکا اما وزیر دارایی چین روز جمعه اعلام نمود که این کشور در مقابل ایالات متحده کوتاه نخواهد آمد، اما اقدامات متقابل خود را طوری تنظیم خواهد نمود تا از زیان به فضای کسب و کار چین جلوگیری شود.

لیو کان در گفتگو با رویترز گفت که تا به حال اثرات "اصطکاک تجاری" بین آمریکا و چین برروی اقتصاد چین محدود بوده اما او گفت درباره از دست رفتن احتمالی شغل ها و منابع امرار معاش نگران است.

او افزود که دولت چین مبالغ بیشتری را صرف حمایت از کارگران چینی و کسانی که به خاطر این مناقشه تجاری شغل خود را از دست داده اند خواهد نمود. او همچنین پیش بینی نمود که انتشار اوراق توسط دولت های محلی با هدف حمایت از سرمایه گذاری در زیرساخت ها امسال افزایش خواهد یافت و از مرز یک تریلیون یوان ( معادل  145.48 میلیارد دلار) عبور خواهد کرد.او همچنین گفت که چین به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست اما به اقدامات غیر منطقی آمریکا به طور محکم پاسخ خواهد داد.

به گفته رویترز از اوایل ماه جولای دو اقتصاد بزرگ دنیا، روی هم رفته تعرفه های تنبیهی برروی 100 میلیارد دلار از کالاهای یکدیگر وضع کرده اند. از جمله تقاضاهاي اصلي آمريكا از دولت چين براي پايان دادن به اختلافات تجاري مراقبت و احترام به حقوق مالكيت معنوي شركت هاي آمريكايي در چين، پايان دادن به يارانه هاي دولتي براي صنايع و باز كردن اقتصاد چين براي عرصه رقابت خارجي مي باشند.

در ماه مه سال جاري مقامات آمريكا ليست طويلي از درخواست ها به چين ارائه دادند كه يك بند درخواست تقاضاي كاهش تراز منفي تجاري آمريكا با چين به مقدار ٢٠٠ ميليارد دلار را داشت. چين همچنین اين ادعاي آمريكا را كه شركت هاي غربي از جمله آمريكايي را مجبور مي كند كه در برابر سرمايه گذاري در بازار عظيم چين فناوري خود را به شركت هاي بومي منتقل كنند رد مي كند و بر اين عقيده پافشاري مي كند كه از مقررات سازمان تجارت جهاني پيروي مي كند. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر