بازدید 2459

آفریقای جنوبی، آمریکا را به فتنه انگیزی متهم کرد

کد خبر: ۸۲۷۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ 24 August 2018

مقام های آفریقای جنوبی سخنان «دونالد ترامپ » رئیس جمهوری آمریکا در خصوص اصلاحات ارضی در این کشور، واشنگتن را به شعله ور کردن آتش درگیری ها و تنش های نژادی و فتنه انگیزی متهم کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری آمریکا چهارشنبه شب در صفحه خود در توییتر نوشته بود، دولت آفریقای جنوبی زمین های سفیدپوستان را مصادره می کند و از «مایک پمپئو » خواسته است در خصوص مصادره زمین ها و مزارع و جنایت کشتار گسترده کشاورزان در این کشور تحقیق کند.

مقام های آفریقای جنوبی در پی انتشار این توییت، واکنش نشان داده و دولت این کشور در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت، دولت آفریقای جنوبی چنین نگرش تنگ نظرانه ای که تنها در پی ایجاد اختلاف میان مردم و یادآور گذشته استعماری در این کشور است را رد می کند.

از سوی دیگر «لیندیوی سیسولو» وزیر امورخارجه آفریقای جنوبی سخنان ترامپ را محکوم کرد و گفت، این باعث تاسف است که او بر اساس اطلاعات نادرست چنین سخنانی بر زبان می آورد و در عین حال از واشنگتن خواست در این خصوص توضیح دهد.

«ژولیوس مالیما» رئیس حزب 'مبارزان برای آزادی اقتصادی ' نیز ترامپ را دروغگو و بیمار دانست و خطاب به او گفت: کاری به آفریقای جنوبی نداشته باشید، ما از شما نمی ترسیم.

مقام های آفریقای جنوبی اعلام کرده اند، اقلیت هشت درصدی سفیدپوستان، 72درصد زمین ها و مزارع را در این کشور در اختیار دارند و به همین دلیل در پی انجام اصلاحات ارضی هستند.

آفریقای جنوبی کاردار آمریکا را احضار کرد

در همین حال، دولت آفریقای جنوبی روز پنجشنبه در اعتراض به توئیت اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا کاردار این کشور را فراخواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از انتشار توییت ترامپ رئیس جمهو آمریکا درباره مصادره زمین سفیدپوستان در آفریقای جنوبی، سخنگوی رئیس جمهوری آفریقای جنوبی، ترامپ را به ایجاد تنش متهم کرد.

آنچه که بیش از همه مورد انتقاد سیاستمداران و رسانه‌های آمریکایی قرار گرفته اما عدم پیروی ترامپ از پروتکل‌های رسمی و واکنش شتاب‌زده و علنی وی برمبنای گزارشی نادرست از یک رسانه محافظه کار است.

به گزارش روزنامه تلگراف، موضوع مصادره زمین‌های کشاورزی سفیدپوستان در آفریقای جنوبی که با توجیه فاصله گرفتن از فضای آپارتایدی حاکم بر این کشور در دهه‌های گذشته مطرح شده، تنها در حد یک لایحه بوده و هنوز به مرحله تصویب و اجرا نرسیده است.

با طرح جدید پس از شکست سیاست «رضایت متقابل در خرید و فروش» مطرح شده که با وجود اجرای آن از دهه 90 میلادی تاکنون، همچنان نزدیک به 70 درصد زمین‌های کشاورزی آفریقای جنوبی در اختیار اقلیت 9 درصدی سفیدپوست باقی مانده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار