بازدید 71112
به فاصله چند سال از انتشار اخباری که حکایت از واگذاری مجوز صید ترال به چینی‌ها در آب‌های جنوبی کشورمان داشت و همواره تکذیب می‌شد، سرانجام مشخص شد که تکذیب‌های مسئولان غیرواقعی بوده است؛ واقعیتی عجیب که موجب بروز ابهامات فراوانی می‌شود.
کد خبر: ۸۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹ 20 August 2018
به فاصله چند سال از انتشار اخباری که حکایت از واگذاری مجوز صید ترال به چینی‌ها در آب‌های جنوبی کشورمان داشت و همواره تکذیب می‌شد، سرانجام مشخص شد که تکذیب‌های مسئولان غیرواقعی بوده است؛ واقعیتی عجیب که موجب بروز ابهامات فراوانی می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین بار سال ۹۴ بود که اخباری در خصوص حضور کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های جنوبی کشورمان منتشر شد. زمانی که این کشتی‌ها در فواصل دورتر از سواحل به فعالیت مشغول بودند، شمارشان اندک بود و از آن مهم تر، کمتر کسی می‌دانست چینی‌ها به چه کاری مشغولند یا اساسا صید ترال چیست؟

پرسش ها و ابهاماتی که به مرور زمان تا حدودی پاسخ می‌گرفتند و به مدد رسانه ها، ماجرا را به آگاهی عموم ایرانیان می‌رساندند، ولی همواره با تکذیب اصل ماجرا و یا لاپوشانی آن مواجه می‌شدند تا پیگیری‌ها از تب و تاب بیفتد، در حالی که اعتراض صیادان کشورمان روز به روز پررنگ‌تر می‌شد؛ اعتراضی که البته چندان وسعت نمی‌یافت، چون صیادان معترض مدعی بودند، ممکن است به قیمت ابطال مجوز صیادی شان برای همیشه منجر شود.

بغض فروخورده‌ای که البته موجب نشد پیگیری ماجرا در دستور کار رسانه‌ها قرار نداشته باشد و بالاخره به کشف ماجرا منجر شد. کشفی دیرهنگام که روز گذشته در نشست خبری معاون بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر کشورمان رقم خورد تا محمدعلی حسن‌زاده آب پاکی را روی دست همگان بریزد و از واگذاری مجوز به صیادان چینی برای طولانی مدت خبر بدهد.

او در این باره گفت: «چینی‌ها قراردادی در قالب اجاره بلندمدت با شیلات دارند و از فناوری صید ماهی در عمق ۲۰۰ متری برخوردارند که این فناوری در میان شناور‌های صیادی ایران وجود ندارد.» پاسخی کوتاه که نشان می‌دهد همه آنچه در این سال‌ها شایعه خوانده می‌شده، واقعیت داشته و دارد و همه آنچه تکذیب مسئولان بوده، کذب بوده و بی اساس!

 

حقیقتی که مدت‌ها وارونه جلوه داده می‌شد و حالا نه تنها مهر تأیید خورده، که تلاش شده چرایی واگذاری آن به چینی‌ها هم با فرار به جلو، توضیح داده شده و لاپوشانی شود؛ اینکه چینی‌ها فناوری صید در عمق ۲۰۰ متری را دارند و ما نه. انگار نه انگار که این توضیح تنها «عذر بدتر از گناه» برای واگذاری غیرشفاف صیادی در اعماق آب‌های جنوبی کشورمان به بیگانگان است.

به عبارت بهتر، نه تنها نداشتن فناوری صید عمیق نمی‌تواند توجیهی برای واگذاری مجوز این کار به دیگر کشور‌ها باشد، که اساسا مسأله ورای اینهاست؛ اینکه این واگذاری بر اساس کدام مستندات و با طی شدن چه فرایند‌های قانونی صورت گرفته؛ چرا بلند مدت واگذار شده و منظور از بلند مدت، چند سال است؛ مبلغ دریافتی به ازای آن به چه میزان است و صرف چه شده؛ سهم و نفع صیادان وطنی و ایرانیان از این واگذاری چیست و علاوه بر اینها، آیا آسیب‌های ناشی از آن مدنظر قرار گرفته یا خیر؟

کافی است کمی درباره صیدترال کنکاش کنیم تا دریابیم کشتی‌های صیادی چینی به چه کاری مشغولند و منظور از فناوری که ایشان دارند و صیادان ایرانی نه، چیست. صیدی که برخی برای تقریب به ذهن، آن را جاروب کردن کف دریا با تمامی موجوادت و ساکنانش می‌نامند و البته توصیفشان به واقعیت قرابت زیادی دارد، چون در این نوع صید، قرار بر تهی کردن منطقه صیادی از همه موجودات زنده است و بس.

نسل کشی عجیبی که گاه آمار و اطلاعات دردناکی در خصوصش منتشر می‌شود، از جمله اظهار نظر یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس که در توصیف بازرسی صورت گرفته از یکی از این کشتی‌های چینی گفته: «عضو شورای شهر بندرعباس: «چینی ها برای دیده نشدن از عرشه فرار کردند و زمانی که فرماندار وارد انبار کشتی شد، بیشتر از آنکه فانوس ماهی صید شده باشد، برخی از ماهی‌های که فصل صید آن‌ها نبوده، در انبار آن‌ها موجود بوده است... مجوز نزدیک به ۲،۵ تن بال کوسه برای صادرات گرفته شده است؛ شما ببینید که چه میزان کوسه باید صید شود که ۲ تن باله کوسه از آن جدا شود؟!»

وضعیتی دردناک که اگر بگوییم تاراج منابع ذی قیمت آب‌های جنوبی کشورمان، به قیمت از بین رفتن اکوسیستم این مناطق، بیکار کردن صیادان ایرانی و... است، سخنی به اغراق نگفته‌ایم؛ تاراجی که لازم است مسئولان در خصوص آن توضیحات جامعی دهند تا اگر مشخص شد صدمات وارد آمده و در حال ورود جبران ناپذیرند، به کار صیادان چینی پایان داده شود؛ صیادانی که مدتی است به مدد مسئولان پنهان کار کشورمان، با پرچم ایران به صید ترال و نابوسازی مشغولند!

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۴
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۳۲۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باید مسولانی که این قرارداد را امضا کرده اند شناسایی و برخوردی سخت با آنها شود
صیادانی که مدتی است به مدد مسئولان پنهان کار کشورمان، با پرچم ایران به صید ترال و نابوسازی مشغولند!
پاسخ ها
نقی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
پَ فکر کردی چینیا برای چی در موضوع تحریمهای ایران در برابر ترامپ کوتاه نمیان؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تو این 5 سال چین از یکطرف بهترین مواهب ما رو مفت برد از اونطرف هر چی آشغال بنجل یکبار مصرف داشت ریخت تو باز ما و همه تولیدکننده هامونو داغون و ورشکسته کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دلواپسان این مطلب را ماهها قبل گفتند ولی کسی باور نمی کرد. حال که دیگر کاری نمی شود کرد.
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آقای رئیس جمهور در این باره توضیح دهد
اردوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به زودی واقعی بودن شایعات در مورد دریای خزر هم روشن میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آقا چرا اينقدر به مسئولين عزيز گير مي دين. توضيح دادند كه صيادان ما توان صيد اين حجم ماهي را نداشتند چيني ها را آوردند تا ماهي ها را صيد كنند بعد پاكش كنند بعد بپزند بعد بصورت فله جهت ساخت كنسرو به ايران بفروشند. حالا اين بين چيزي هم هرچند ناچيز گير چند تا مسئول نخبه و خدوم مي ياد. حسود نباشين. ماهي گيران جنوب اگر بيكار شدند خوب يارانه كه مي گيرند با آن بروند يك زندگي لاكچري مثل آقازاده ها راه بياندازند
ناشناس
| Germany |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ترامپ از برجام خارج شد ولی ما از این قرارداد نمی تونیم خارج بشیم
چون ما به چینی ها احتیاج داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آقا یک ابهامی و جود دارد . نزدیک سواحل ایران و آبهای سرزمینیمان مخصوصا خلیج فارس عمق آب کم است و به 200 متر نمیرسد . و این مسئولین دروغ میگویند.
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
از دید ما باید کل ایران را بفروشند
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
؟؟؟؟؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
نه دوست عزیز الان 14 ساله چین و روسیه مثل کنه چسبیده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یعنی ما خودمون ماهیگیری بلد نیستیم؟!که خارجی بیاد منابع غارت کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
واقعا عزت اسلامی و نرمش قهرمانانه را انسان می چشد .
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نه تنها کشورمان که جان و مال مردم ارث و میراث پدرشان است، جسارتا به شما چه با ارث و میراث پدرشان چه می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باور کنید روشها ماهیگیری ما و ابزارهایی مورد استفاده ما بادویصد سال پیش فرقی ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
مطمئنم اینا همش تقصیر احمدی نژاده
اون هنوز رئیس جمهوره و روحانی بیچاره کاره ای نیست
زینال بندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ماهی هایی که چینی ها صید می کنند حرام گوشت است و مصرف آنها برای مسلمین حرام است از طرفی ماهی های حلال گوشت هم با شکار و خوردن این ماهی ها گوشتشان دارای اشکال شرعی شده و جایز نیست مصرف شوند
لذا برای جلوگیری از آلوده شدن ماهیان حلال گوشت بهتر است چینی ها با تمام قوا این موجودات دریایی حرام گوشت را صید کنند تا با خیال راحت مسلمین ماهی مصرف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این مطلب طنزه یا واقعا نظرتونه؟
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اين مطلب رو به شوخي گفتي ديگه؟ اگه جدي گفتي كه واي به طرز فكر شما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یعنی انقذر تابلوه که این مطلب رو واسه دو به هم زنی نوشتی که خد نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابلو مطلبش طنزه چرا منفی میدید
رض
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برای شما ماهی حلال داریم بفرستیم؟
صبری بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عمو زینی مردم ما قدر خدمات مسوولین را نمی دانند فقط بلدن غوغا سالاری کنندوگرنه صید ماهیان حرام گوشت توسط چینی ها چه اشکالی دارد تازه دریا پاکیزه هم میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ازاين حفرفها زياد ميزند
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خدمت شما باید عرض کنم
مجوز صیدی که چینی ها داده شده صید فانوس ماهیان که حلال است ولی به علت ریز بودن مصرف مستقیم ندارد و برای کارخانه ارد ماهی استفاده می شود که این ارد ماهی یکی از ترکیبات اصلی غذای
دام و طیور و ابزیان است چند نکته :
هم مواد اولیه کارخانه ارد ماهی داریم با دست خودمون نابود میکنیم هم اشتغالزایی
هم مجبور میشیم مواد اولیه دام طیور ابزیان وارد کنیم
و درنتیجه افزایش گوشت گاو گوسفند و هم مرغ
پیدا کنید مقصر اصلی را...............
حاجی گیرینوف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برای چینی ها هم این ماهی های حرام گوشت بهتر از سایر حیوانات حرام گوشتی مثل سگ و گربه هست که
برای آنهمی خورند. با این کار برای آنها دفع افسد به فاسد هم کرده ایم و ثواب آن به برخی هم می رسد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگه تو خنذوانه بودی من به تو رای میدادم
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
معرفی میکنم.....بیسوادترین انسان روی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مسلمان واقعی یعنی ما خودمون نمیتونستیم صید کنیم و بهشون بفروشیم چقدر کوتاه فکری ؟در تمام ارکان همینطوری مثل تو فکر میکنند که وضعمون این شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آبزیان کلاً گوشتشون حلاله!
چرا حرف مفت میزنی؟!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عده ای از مردم که خودشان هم تحت فشارهای ناشی از ناکارامدی ها هستند فقط طوطی وار مثل کیکی که خودش سرش را در برف فرو کرده تا چیزی نبیند متعصبانه و کورکورانه از اینهمه اشتباه و خلاف دفتع میکنند .
قاف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابلو هست که شوخی میکنن و با زبان کنایه حرفشون رو زدن
این همه منفی نشانه ی سطحی نگری مخاطبان هست
واقعا جای تاسف داره
واقعی است.
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این یک واقعیت انکار ناپذیره اما شماها نمی خواهید قبول کنید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تو کجا بزرگ شدی!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
صادراتش که حرام نیست صادر کنن به چین
حسین
| United Kingdom |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دوستان گرامی این آقای زینال بندری همیشه مطلب رو به کناییه و طنز بیان میکند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به طور قطع و یقین شخص واگذار کننده نظر شما رو نداشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تور چینیها با چند سوال از ماهیها می فهمند کدام یک از آنها حرام گوشت هستند و پس از اطمینان اجازه ورود به تور میدهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
زینال. حال شوخی نداریم.
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
واقعا که عجب مردم عاقل و دارای فهم سیاسی بالایی داریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
این مملکت محیط زیست نمیخواد؟؟؟؟ همه چی که پول نیست . نسل آبزیان رو منقرض میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
میگی چرا چرت و پرت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
دوستانی که منفی دادید: ایشون (زینال بندری) از کامنتگذاران طناز و قدیمی تابناک هستند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
آخه تو ماهیگیری چینی ها دارای تشخیص شرعی هست که فقط حرام گوشت را صید کنه و حلال گوشتها را آزاد کنه؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
این مسلمین که شما میفرمایید ماهی مصرف میکنند یا دلار ؟؟؟؟
محمد
| Netherlands |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
نمونه یک انسان منافق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
سلام
دیگرفکرکنم ماهی هم قعطی بشود ودیگر دسترسی مردم به ماهی هم صفرشود این یعنی چه که دریا واگذارمیکنند به چینی ها وروسها این مدیرشیلات چرا تکذیب میکرد چرا به مردم کذب گفت عاقبت ما با این مسئولین به خیرکند
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
قرار بود جلوی غارت کشور توسط امریکا را بگیریم ولی دریای خزر را دادیم به روسیه و جنوب را دادیم به چین و برق و اب و گاز مجانی را دادیم به عراق و پول و ثروت را هم داریم خرج لبنان و سوریه و یمن میکنیم .
کسی که اسیر افراط بشود باید روزی از تفریط نابود گردد .
لک لک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چون از ابتدا صداقت جایی نداشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
وقتی که من چند روز پیش در کامنتی نوشتم که مدیر شیلات با وقاحت توی دوربین زل زد‌ و حاشا کرد تابناک نوشته رو سانسور کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگر برخی مسولان در این گزینشهای استخدامی دوباره شرکت کنند رد می شوند
سوشیانت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آدم یاد قراردادهای مثل رویتر و دارسی و تالبوت میفته صیادای خودمون بیکارن و چینی ها دارن دریا رو جاروب میکنن مطمئن باشید پشت پرده این واگذاری چندتا ژن خوب وجود داره
محمدی
|
Iraq
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مظلوم این ملت ظاهرا چاره ای ندارند جز عادت کردن به کذب و با درد خود ساختن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
گزینه سوم هم هست نمیشه اینجا نوشت ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کاملا درسته تنها چاره گزینه سوم هست
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
هر یک از مقامات، یه ماشین اتومات تکذیب قورت دادند که بمحض شنیدن خبری که به زیانشان است، بصورت خودکار، کلامی یا نوشتاری با حرکت دادن فک یا انگشتان دست اقدام به تکذیب می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چون بلد نیستند از ریس جمهور گرفته تا پایین
پاسخ ها
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چرا از رییس جمهور؟
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
مگر رئیس جمهور کار ای هست چرا مثال اشتباه میزنید ؟حالا اگر نمیشه نام برد حد اقل میشه گفت از بالا تا پایین
یک بدبخت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
جهت فلش ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
حداقل تکنولوژی اون نوع ماهیگیری رو وارد کنید و بدین دست صیادهای ایرانی، نه اینکه منابع دریا رو بفروشید. به خدا آدم اشکش درمیاد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این همه نخبه دانشگاهی تربیت کردیم که بیکار باشند
خوب بدهند این ها درست کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نخبگان دانشگاهی ما ده برابر از این بهتر را می توانند بسازند اما متاسفانه مسولین باور ندارند که نیروهای داخلی بتوانند چنین فناوری هایی را تولید کنند و از دادن بودجه و امکانات امتناع می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
"عمیق‌ترین نقطه خلیج‌فارس با عمق ۹۳ متر در ۱۵ کیلومتری تنب بزرگ"
یعنی شما باورت شد مشکل تکنولوژیه!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
بعد اینهمه دروغ شما هنوز باور کردی ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
زیاد ناراحت نشید مثل بقیه تصمیمات مدیران فقط تا نوک بینی خودشون رو دیدند و به همه جوانب و‌ پیامدهای تصمیم فکر نکرده اند!
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
واقعا، از سد گتوند که بدتر نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابناك جون مرتب تكذيب كردن واقعيت زياد اتفاق ميافته
نمونه ي بارزش همين درياي خزره كه همه فعالان و مردم دارن ميگن درياي خزرواگذار شده ولي دولتمردان مرتب تكذيب ميكنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چرا کشورهای مقابل ما چیزی نمی کویند؟
جیسون
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یکی از سران روسیه واضحا اومد گفت مفتی دادن به ما
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بعد توقع دارن ما باور کنیم خزر واگذار نشده !!! مثل انرژی هسته ای واگذار نکردن و تازه دارن بروز ترش میکنن!!! کلا سالها بعد معلوم میشه این دولت چه تدابیر ارزشمندی به خرج داده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دولت کیه و چکاره است توی کشور ما؟!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
معلون نیست چه معامله ای در کار بوده .... اینم یه قرار دادی مثل کرسنت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دو سال پیش شنیده بودم شیلات ایران از هر شناور چینی ده هزار دلار سالیانه اخذ میکند و به خزانه دولت واریز میشود. اگر درست اسن مسئولین شبلات ایران تایید کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام با این کار حق ماهیگیران خطه جنوب بین رفته
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابعیت رییس شیلات را اعلام کنید او سالهاست خانواده اش در کانادا است ایشان جز بازنشستگان است ولی همچنان به فروش منابع کشور ادامه می دهد
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دیگه به کسی اعتماد نداریم . همین الان هم اگر بگن روز هست باور نمیکنیم ، مطمئنن پشت این قرارداد سود فراوانی هست یکی از هنر چینیها مهارت راضی کردن طرف مقابل هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عجیب اینکه دیشب اخبار 30 : 20 هم میگفت صید ماهی توسط چینی ها صحت نداره !!!!

وای از این صدا و سیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نادون

اونا از زبان حال دولت مردان میگن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگر خبر را درست دیده باشی نظر ابکی نمی دهی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
از مثبت و منفی ها مشخصه که درست گفته
مجیدوووو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
هر دم از این باغ بری میرسد
بخدا نمیدونیم
بخندیم
بگریم
بزنیم تو سر خودمون
بابا چه خبره تو این مملکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کارم از گریه گذشت است از آن می خندم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
محرم نزدیک است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ماهمه رقم مشکل تا حالا داشتیم ولی جدیداً یه مشکل دیگه اضافه شده اونم دروغ های نچسبه که میرن سرمه بکشن ،کورش می کنن.! اتفاقات تو مملکت ما از صدتا یکیش رو نمی شه . مبادا مشکلی برای آقایون ایجاد بشه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بیگانگان که آمریکا و رفقاش هستن . چین که دوست و برادره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به خاطر رابطه برقرارنکردن با دیگر کشورها ما باید قراردای مانند ترکمنچای وگلستان با کشورهای قدرتمند دیگر ببندیم.
هرکی فکر کرده با قدرتمند شدن چینی ها وضعیف شدن آمریکایی ها وضع جهان بهتر میشه سخت در اشتباهه چون فقط قدرتی جای قدرت دیگر رو میگیره که شاید با جمعیت بیشتر مخرب تر هم باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
شما از آب گل آلود ماهی نگیر
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چطوره هوایمان را هم به چینیها بدهیم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
واقعا آدم متاسف میشه
به نظرم تابناک این موضوع رو از طریق مراجع زیربط به گردش در بیاره که موضوع بررسی بشه
وای بر مسئولین بی فکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من از تابناك خواهش مي كنم اين موضوع را به صورت جدي از همه نهادهاي كشوري پيگيري كنند و تا كنسل كردن ان به استناد به گزارشهايي زيست محيطي كوتاه نيايد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تابناك!!!!نديدي تو مسائل مربوط به كم كاري و احتكار خودرو توسط دو فرقون ساز بزرگ خاورميانه چقدر پيگيري كرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
جالبه کی دروغ گفته ؟معلوم نیست؟کی مسئول هست معلوم نیست
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فارغ از اصطلاح " مسئولان پنهان کار " تاسفم بیشتر در این مورد هستش که تا الانی که این مطلب رو میخونیم تلاش چندانی برای سرمایه گذاری در مورد روشهای نوین استفاده از منابع دریایی چه از سوی بخش خصوصی و یا دولتی انجام نشده و بیشتر روشهای سنتی کاربرد داره.
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
در آمریکا کنگره آمریکا هیچوقت برجام را تایید نکرد و اوباما با اختیارات خود و بصورت مشروط برجام را ادامه داد و همین دست مایه راحت برای ترامپ شد که برجام را به راحتی فسخ کند. حالا باید بپرسیم جایگاه مجلس در تصمیمات مهم که امنیت ملی و مرزی کشور ما را زیر سئوال می برد کجاست؟ خزر را به روسیه می بخشند مجلس و مردم بی خبرند سواحل ایران در خلیج فارس و عمان را به چینی ها می بخشند مجلس و مردم بی خبرند توافق برجام را امضا می کنند مردم و مجلس بی خبرند پارک های حفاظت شده کشور را به شکارچیان روس می بخشند مجلس و مردم بی خبرند پایگاه نوژه همدان به روس ها واگذار می شود مجلس و مردم بی خبرند این تصمیمات با کدام اراده انجام می شود؟ چرا آن اراده ای که این تصمیمات را می گیرد به مردم پاسخگوی اعمال خود نیست؟تا کی باید شاهد این اقدامات خودسرانه باشیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مملکت مال خودشان است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مجلس بی خبر نیست
توی ۲۰ دقیقه برجام رو تصویب کرد و حالا دنبال تصویب پالرمو و fatf هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آقا نمیشه ما رو بفرستن توی یه کشور مثل خود چین که حداقل از امکانات اولیه اونها استفاده کنیم وقتی این همه داریم منابع رو داریم بهشون میدیم. نمیشه که همش ما غصه بخوریم و مسئولین بی خیال و بقیه کشورها حالش رو ببرن. صداقت مسئولین و دلسوزی آنهامثال زدنی هست. البته مسئولین دو تابعیتی نشون دادن که اصلا کارامد نیستند
عيرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تنظيم اي نوع قراردادها و قبول اين نوع تعهدات ، احتياج به مصوبه مجالس دو طرف نداره؟؟؟؟؟
یوسف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
سلام..آخه برخی از این به اصطلاح مسولان کی با مردم صادق بودن که این دفعه دومشون باشه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برخی نه برادر...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگر معامله درستی بود و منافع ملی فدای منافع افراد نشده بود، آنوقت نیازی به دروغ گفتن نبود.
فرزند ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باسلام
ممنون از اطلاع رسانی شما، بیزحمت اسامی و سمت امضا کنندگان این قراردادهارو برای آگاهی افکار عمومی اطلاع رسانی بفرمایید
پاسخ ها
تا ۱۴۰۰ با روحانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من بهت میگم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مسول مربوطه باید توبیخ جون دار بشه تا درس عبرت بشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این قراداد با ترکمنچای و تالبوت و ... چه فرقی داره؟ کدوم طرف داریم میریم یا به عبارت صحیح تر دارند میبرنمون؟ کدوم کشور از این کارها میکنه؟ سهم مردم از لین قراردادها چیه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مدیران دروغگوی ذیربط این قضیه رو باید زندانی کرد و مجبور کرد که یک ملیون بار عبارت لعنت بر دروغگو رو تو زندان بنویسند شاید کمی به راه راست برگردند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
شما نگران 4تا ماهی که توسط کشور دوست و برادر داره صید میشه هستید.بترسید از روزی که پرده ها بیفته و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابناک چرا نظرات رو سلاخی می کنی و ناقص انتشار میدی.شما هم یکی از همون ها هستی که تو پیامم ذکر کرده بودم.منتها از نوع خودیش.
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باید زار زد به حال مردم. خدایا خودت به داد مردم برس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
خداوند به مردم عقل وزبان داده
از خداوند بخواهيم شعور اجتماعي و سياسي اين ملت رو افزايش دهد انشاالله
ازماست كه بر ماست مسئولين از مريخ نيامده اند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
در اين كار هم وزارت اطلاعات بايد وارد شود.به نظرم دستهايي از بيگانگان در اداره امور كشور در كار است كه همه منابع را از بين ببرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ساده لوح!!!!!!
اشرف الملوک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
با وجود افرادی مثل شما تو این کشور هیچی تغییر نمیکنه. یه کم فکر کردن بد نیست به خدا
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مرزها قفل ودیوار شده اند بنادر فقط برای تاجران طرف قرارداد ازاد است ماهیگیر در دریای خودش از گرسنگی می میرد مرزنشین همان است که به یزد ورفسنجان برای کارگری می رود و مدیران کذب میگویند عدالت کجاست/؟؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اینهم یکی دیگر از دسته گلهای وزیر جهاد کشاورزی.
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
جالبه که بعضی ها میپرسند چرا مردم اعتماد ندارند ، فکر نمکنید که هیمن رفتارها ست که باعث عدم اعتماد مردم میشه؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
از نظر اقایون مردم هیچ کاره اند
هیسسسسسسسسسسسس مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مدیران عزیز برای هر چیز پیش و پا افتاده ای کذب نگید تا کذبهای بزرگتر را زودتر باور کنیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مسولین به این میگن .در هیچ جا لنگه ندارند.
محمدعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
موقعی که ملت نا محرم طلقی می شود جز این نباید انتظار داشت محتکران اختلاس گران با اعمال خود ظلم به ملت میکنند با حروف ب و ن م معرفی و دادگاهها هم پست در بسته اجرا میشود خدا به داد ما برسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بیخود نیست ما در استانی که به اقیانوس ارتباط داریم باید ماهی را با قیمتی چهل پنجاه هزار تومان باید بخریم
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فک نکنم اهالی بندر آدم های بی بخاری باشن؟!!!
جستجوگر تاریخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مگر بر اساس قانون اساسی کلیه قرارداد ها با طرف خارجی نباید به تائید مجلس برسد؟
ایا این مراحل طی شده است؟
چه کسی پاسخگو است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
مجلس!!!!!!!!!
هاتف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تا زمانیکه نظر افراد حکم باشد نباید از چنین وقایعی متعجب شد. این عدم پاسخگویی و در واقع کذب هم به علت خلأ قانونی است. مسولی که سرخود تصمیم به عقد قرارداد گرفته هیچ لزومی نمی بیند که پاسخگو باشد چون عملا کسی کاری نمیتواند بکند. همه مشکلات ما از بی قانونی است.
سعید
|
United States
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مسئولین و صدااااااااااااااقت !!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مدیران هرموقع در مورد بقیه خطاهای فاحش توضیح دادند در این مورد هم توضیح میدن .اصلا مگه تاحالا کسی دیده اربابها به رعیتشون توضیح بدن اقا مملکت مال خودشونه دلشون میخواد
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نفت وگاز و معادن وخاک وجنگلها بس نبود ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
جای شهدا خالی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دولت ناکارامد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
میدانیم مشکل کجاست
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بحرین پر ،خزر پر ،خلیج فارس پر ،آب پر ،خاک پر ،نفت پر،معادن پر، جنگل ها پر، محیط زیست و حیوانات پر، اگر چیزی موند شما بگو پر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
درستش اينه. بحرين آزاد، افغانستان آزاد، تاجيكستان آزاد، آذربايجان آزاد، تركمنستان آزاد، خزر آزاد . ما مانده ايم
ناشناس
| United States |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
آزادی، استقلال، جمهوری
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار می گیرد که قطعا باید پاسخ بدهد و الا سوال کردن چه معنی دارد. چرا کسی پاسخگو نیست؟ زیست بوم خلیج فارس با این صید از بین می رود. حلقه های زنجیره غذایی در حال سرقت است. چقدر کوته فکری که آن ها ماهی حرام گوشت صید می کنند؟ ماهی ها غذای همدیگر هستند. چرا مسئولان اظهار نظر های غیرکارشناسی می کنند. چرا کسی از آن ها سوال نمی کند.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
از اوپ موقعی میترسم که کشتهاشون بیان مردمو ببرن بردگی بگن د شما هارو به ما واگذارکردن . بابا توروخدا بگین جلوی اینارو دستور بده بگیرن صبر ملت تموم شده.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به نظر می اید که بعضی مسئولان نذر کذب دارند یعنی کذبگویی را ثواب می دانند نه گناه . چندی پیش نیز گفتند اینها ماهی حرام گوشت را صید می کنند
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من فقط میگم خاک تو سرمون با این مدیران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
وای
na
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بعد توقع داری حرف مسئولین رو در مورد خزر باور کنیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خدایا این چه مصیبتی بود که ایران گرفتار آن شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برخی برای حفظ قدرت خود دست به این کارها می‌زنند! می‌دانند آنچه قدرت آنان را در حال حاضر تهدید می‌کند،فشارهای خارجی است.این یک تاکتیک است برای کاهش این فشارها ، با امضای این‌گونه قراردادها و در سایهٔ سکوت مردم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مسئولشو مجازات کنید قراردادم پارههههههههههههههههههههههههه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
وزیر جهادکشاورزی جناب آقای محمود حجتی باید پاسخگو باشد.
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
پس رسانه های خارجی درست میگفتن؟؟!!!
خوشحالم رسانه و مجازی هستش که راست بگه.متاسفم که با تائید این خبر روراست نبودن رسانه ها داخلی تائید شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
حقایقی هم که در مورد واگذاری جزیره کیش و دریای خزر از سوی مسئولین تکذیب میشه ، چند سال دیگه تایید میشه.
همانطور که دریافت بیش از دو هزار گرین کارت از آمریکا در مذاکرات برجام تکذیب میشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ازماست که بر ماست. مگر آن مسئول که این قرار داد را امضا کرده است ایرانی نبوده؟ مگر تربیت شده همین مرز وبوم نبوده است؟ مگر پای همین تلویزیونی که از 24 ساعت 24 ساعت آن دم از حلال و حرام می زند ننشسته است؟ مگر در همین مدارس خودمان که کتاب هایش پر است از دین و حدیث و خدمت به خلق و هزار حرف بدون عمل بزرگان کشور تربیت نشده است؟ حال اگر این امضا کننده یک ذره دین داشت، یک ذره تعصت وطن و مردم ایران راداشت این کار را می کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
اين چيز هايي كه گفتي ملعبست به دست بعضي ها..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یعنی با این اوصاف باید باور کنیم که دشمن ما آمریکا و اسرائیل و ... است؟ یعنی اونا این قرار دادهارو به ما تحمیل گردن؟
مهربان
|
United States
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بنده اخبار مربوط به این موضوع را دنبال میکردم و در ابتدا مسئولین مربوطه خبر صید چینی ها را تکذیب میکردند .از دو حال خارج نیست یا در جریان نبودند که در این صورت استحقاق ریاست را ندارندو یا دروغ میگفتند که در این صورت نه تنها استحقاق ریاست که استحقاق مسلمانی و انسانیت را ندارند
دانشجو دکترا
|
United States
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کلا وقتی مسئولین خبری رو تکذیب میکنن مطمئن میشم خبر درسته
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
درست تر اینه هر وقت که مسئولین خبری رو به شدت تکذیب میکنن معلومه که خبر درسته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به نظر من در حق امارات کوتاهی شده،، لااقل این سه تا جزیره هم میدادید امارات، عقلکن پول خوبی میداد،، هرچند به جیب مردم نمیرفت، لااقل تنش کم میشد،،،،، البته جهت مزاح بود،، دوستان خداوند به فرزندان ما رحم کنه،،
ناشناس
|
France
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
واقعا كي داره اين اجازه رو داده بهشون
هموطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دروغ تا کی؟؟؟؟؟؟
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این دولت واقعا نوبره
دانشجو دکترا
|
United States
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کسی نباید محاکمه بشه؟ کسی نباید استیضاح بشه؟ یعتی آب از آب نباید تکون بخوره اصلا؟ مگر مال پدرشون بوده که فروختن به چینی ها؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آب های خلیج فارس کمتر از 200 متر عمق دارد این نوع صید ظاهرا در دریای عمان امکان پذیر است، کسی اطلاع دارد این کشتی ها در کجا صیادی کرده اند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ای خدااااا....
چکار میکنید؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چرا میگویید غیر واقعی
اینجا مثل اکثر مواقع دروغ گفتند لطفا از لفظ غیر واقعی استفاده نکنید
هنگامی که مسئول باور ندارد دروغ گناه کبیره و ‌‌کلید سایر گناهان است و در چشم هشتاد میلیون نفر نگاه کرده و دروغ می‌گوید حق ندارید از مردم هیچ انتظاری داشته باشید
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فقط جهت یادآوری عرض کنم که عمیق ترین نقطه خلیج فارس 93 متر عمق دارد و اینکه مجوز ماهیگیری در عمق 200 متر داده شده شرم آور و خندیدن به افکار عموم مردم است...
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کدام نهاد و با چه مجوزی این قرارداد را منعقد کرده است. مگر در قانون اساسی نیامده است که هر قرار دادی که بسته می شود باید در مجلس طرح شده و توسط مجلس اگر ضد منافع ملی نباشد اجازه داده شود بر همه ایرانیان لازم است برای حفظ این سرزمین پی گیر این قضیه باشند تا هرچه زودتر لغو شود.
ناشناس
|
France
|
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مقامی که این همه قرار داد رو امضا کرده اما شهامت نداره مسئولیت کارهاش رو بر عهده بگیره هر روز از ماندنش در آن سمت خسارت بیشتری برای کشور خواهد داشت.
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
صاحب مملکتن خب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
ای خِدا
تریلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خدا هم از دست برخی مسعولین ریا کار خسته شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من از دروغ مسولین متعجبم ! هر چه را تکذیب میکنند گویا عین واقعیت است!
چطور میشود به این مسولین اطمینان کرد و حرف راست آنها را باور کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
با گوش دادن به ربنای استاد شجریان
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اولا درعمق 200متری فشار20بار می باشد وماهی نمیتواند در انجا برای صید وجود داشته باشد.دوما وسط دریا کی هست که بگه چند متر رفتید زیر دریا
کامران وکیل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برای 2.5 تن باله کوسه حداقل باید 20 هزار کوسه به صورت زنده سلاخی شوند و پیکیر نیمه جانشان در آب رها شود! و خیلی رذالت های دیگر در حق مردم و طبیعت.
اگر چهار نفر مسئول فاسد را کمتر از یک هفته دستگیر و اعدام کنند، اوضاع بهتر می شود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باید همه ناکارامدان رو بندازن جلو کوسه ها
بهروز
|
-
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بهتر است قبل از اینکه دیر شود مسئولان بیرونشان کنند در غیر اینصورت مردم جنوب به عنوان متجاوز باآنها برخورد خواهند کرد. کارمان به جایی رسیده که چینی های فرصت طلب منابع آبی ما را غارت می کنند.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تکذیب با دروغگویی چه فرقی دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فقط مذاکره با امریکا بده و خیانت حساب می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
اونم در پشت پرئه چه اتفاقاتي داره ميافته كسي كه به ماهياي خليج رحم نميكنه
ناشناس
|
Turkmenistan
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
وای به روزی که اعتماد بین دو طرف سلب شود
.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
سلب شود؟ یعنی تا حالا نشده؟
محمد محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خوب همین است که وقتی در ترکیه دولت فراخوان میزند مردم چه حمایتی میکنند و اینجا مردم کاری برای دولت نمیکنند. چون صادق نیستند. باز دم این تلگرام و اینترنت و ... گرم که اینطوری مردم میفهمند. در غیراین صورت هر کاری دلشان میخواست میکردند. بایستی سازمان شیلات پاسخو باشه به چه قیمت اکوسیستم دریای عمان وخلیج فارس را بهم میزنید؟ چقدر بایستی هزینه کنید تا این اکوسیستم مثل سابق بماند؟
دیشب یک مستند دیدم که با این ابزارهای مدرن ماهیگیری چنان بلایی سراین زبون بسته ها میافتد که هر جی ماهی حتی کوسه و لاک پشت هم در اثر فشار این تورهای فلزی خورد میشوند و ... :(
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
فکر می کنی به خاطر چی تلگرام را فیلتر می کنن؟
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به دلیل لاپوشانی موضوع وکتمان واقعیت از مردم ، رئیس شیلات همین امروز یا باید خودکشی کند ویا باید استعفا دهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اصل کار به نظر من صحیح بوده چون ما کشتیهای این نوع ماهیگیری را نداریم و باید یا بخریم یا اجاره کنیم ولی کی قرارداد بسته کجا انجام شده چه رانتی پشت این قضیه هست و چرا اصلا روح مردم خبردار نمیشه و اینکه مقیاس زیست محیطی آن را کی بررسی کرده و از همه مهمتر چطوریه که مردم ایران و ماهیگیران محلی اصلا در نظر گرفته نشدهاند. البته مدتیه مردم کشورمون غریبه شدند.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کذب ..‌‌این شده وضعیت مسوولین و جامعه ما
م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مردم هنوز خوابن
BABI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگه این ترکمنچای نیست پس چیه؟؟؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
. مگر برای قرارداد کرسنت اقدامی شد که برای این واگذاری بشود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
هر کسی مشغول کار خودش است و پاسخگو نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خوب دانشمند برفرض صداقت شما فن آوریشو وارد میکردی ماهی رو صادر میکردی ای کیو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مشکل عدم شفافیت در پاسخگویی و بسنده کردن به یک جمله تکراری است " کشتی ها در اجاره مالکین ایرانی هستند " این پاسخ مشکلی را حل نمی کند برای رفع ابهامات موجود خوب است عنوان شود چه قدر ماهی و از چه گونه هایی صید کردند و از همه مهمتر به کی تحویل دادند . کدام کارخانه پودر ماهی از این صید منتفع شد . اصلا ماهی مورد نظر را صید کرده اند اگر صید کرده اند پس چرا تقریبا هیچ مرکز تولید پودر ماهی اعلام نمی کند بابا من از این کشتی ها ماهی مخصوص پودر ماهی را که ادعا می شود فقط آنرا باید صید کنند گرفته ام و از موضوع دفاع کنند مگر نه اینکه آقایان می گویند حاصل صید این کشتی ها با عث رونق فعالیت کارخانجات تولید پودر ماهی می شود پس چرا صدای موافقی از هیچ کارخانه پودری در نمی آید .
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من بچه خلیج فارس هستم.بیشترین عمق این دریا 70-80 متر میباشد!!!!
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اینها چه چرندیاتی است که تحویل مردم میدین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
لطفا کسانی که این قرارداد را امضا کرده اند را ممنوع الخروج و سپس دستگیر کنید، تا بعد از مشخص شدن افرادی که این قرارداد امضا کردند متواری نشوند همانند ....
قانون گذاران قانونی تهیه کنند که هر قراردادی را قبل از امضا در چند مرجع علمی و قضایی مجزا و مستقل بررسی کنند و از نظر حقوقی و مشکلات احتمالی بررسی و پیش بینی دقیق کنند.
ناشناس
|
United States
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کشتی های بزرگ و غول پیکر دریایی وقتی تور صیادی به اندازه چند کیلومتر در خلیج فارس رها سازی میکنند فقط ماهی حرام را شکار نمیکنند بلکه در هر مرحله بخاطر روزنه های که در تورهای صیادی وجود دارد حیات ماهی را بخطر میندازد من از نزدیک دیدم چون خودم چند سالی در جنوب صیادی کردم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چرا آخر و عاقبت ما اینجوری شده ؟!!
بس نیس این همه کذب و ناکارامدی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
از این سالهای ایران در کتابهای تاریخ بعنوان یکی از دولتهای ناکارامد نام برده میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نمینویسند دولت ناکارآمد مطمئن باش بدون شک اصل مطلب را مینویسند
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اتفاقاً برای تضیع حقوق ملت بسیار کارآمد و حرفه ای یند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کدوم کارتون درسته که این باشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
پولشو رو کدوم آقازاده برداشته؟ احتمالا از باباش بپرسی میگه فرزند من یه ماهیگیر ساده هست !!!
مصطفی قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برای برخی فقط وفقط پول مهمه وبس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
شما نمیتونین با مردم صادق باشین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این 20 سال در کتب تاریخی به عنان سالهای فاجعه بار تاریخ ایران ثبت خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
حساس نشو
حساس نشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
دقیقا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ایا انگلیس و امریکا روسیه و مغول که دشمن خارجی بودند انقدر میتوانستند به ایران اسیب بزنند
زرین
|
Germany
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تا آنجایی که مطلع هستیم چینی هاچندین سال است کشتی های چینی در خلیج فارس بماهیگیری مشغولند ازان خوف دارم که بعد از مدتی چینیها هم ادعای مالکیت بکنند یک اسم آنها بگویند بگن خلیج چینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگر قرارداد مشکل نداشت تا حالا لاپوشانی نمی شد ترا خدا خام فروشی را متوقف کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
آیا مردم حق دارند به رسانه های غیررسمی روی آورند یا نه ؟ توقع دارید اخبار رسانه های به اصطلاح ملی و داخلی را باور کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
مجوز صید قوچ در خراسان به آمریکایی ها ، مجوز صید ماهی در جنوب به چینی ها ، اونوقت چجوری ما در اوج هستیم
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دوست عزیز آخه چند جور میشه تو اوج بود.گرفتی؟!
بهمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عوضش امنیت داریم و بمب هسته ای . دیگه چی میخواین ؟
ناشناس
|
France
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این ماهیمون بود اینجور تاراج میره و همه تکذیب میکنن خدا میدونه بقیه منابع...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
باید با این افراد برخورد جدی صورت بگیرد، در این سالها آنقدر سهل گیری شده است که درنهایت به این وضعیت رسیده ایم...در حال حاضر مسئولین یک راه بیشتر ندارند و آن مبارزه با رانت و مفاسد اقتصادی بدون هرگونه تعارف و مماشات است در غیر اینصورت در آینده اوضاع نه تنها برای دولت بلکه برای همه بسیار دشوار خواهد شد، از یک طرف دور جدید تحریم ها در راه است و از طرف دیگر نارضایتی های عمومی در شهر های مختلف کشور جریان دارد و چشم مردم در حال حاضر به عملکرد مسئولین در زمینه ی مبارزه با مفاسد اقتصادی و تلاش آنها برای بهبود کیفیت زندگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
برخورد جدی؟؟؟ مگه همچین چیزی داریم؟؟
برخورد جدی فقط مال مردم عادی و روسریه!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
این نماینده های مجلس چه کار می کنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چه وقت صادق بودند که ما خبر دار نشدیم؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من کاری به ماهی ندارم . ولیمسولان با مردم چرا رو راست نیست . برای مدت ها تکذیب می کردن و حالا زیر فشار تایید میکنند .
همینجور مسائل است که اعتماد عمومی را کم می کند .

چگونه است که در ترکیه با درخواست مردم دلار هاشان را به بازار میفرستند ولی در ایران چنین نمی شود . مشکل همین عدم اعتماد است
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
درست میگی دوست عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نگران نباشید همش بی تدبیری بوده!!!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ای کاش معلوم میشد دست چه کسانی در کار است. چه کسی پیشنهادداده و چکسی تایید کرده و چه کسی امضاء کرده. اقای مدعی العموم لطفا محاکمه کنید و مشخص کنید ایا جرمی صورت گرفته است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
یعنی شما نمی دونی کار کیه؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اگر بررسی شود متوجه خواهید شد که فقط بدلیل یک دعوت مسافرت بدون هزینه شخصی قرارداد امضا شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
کاملا موافقممممممممم
ناشناس
|
Thailand
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به نانِ زن و بجه ماهیگران هم رحم نمی کنند.
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عدم صداقت فقط یکی از ویژگیهای مدیران ماست که وقتی در کنار سایر عدم ها قرار می گیرد تازه می فهمید چه در حال وقوع است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
واگذاری امتیازهای تجاری زمان قاجار به روس و انگلیس وطن فروشی بوده...ولی حالا آقایان متشرع قند را اول می زنن داخل چایی بعد میل می کنن، حلال میشه...
بندرعباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
کافیه یه سر به بازار ماهی بندرعباس بزنین
هیچ ماهی وجود نداره و همون تعداد کم هم با قیمت بالا بفروش میرسه
ایمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
۱. چیزی را بخواین که داشته باشن ، پس دنبال صداقت نگردین
۲. مسولی که امضا کرده ولی میگه نکردم خودشم میدونه اشتباه کرده ولی جرات نداره
۳. وزیر کشاورزی مسول هستش باید جواب بده
۴. خود مسولان و مدیران بی اعتمادی بوجود میارن بعدش میگن مردم ما بی اعتماد شدن
ناشناس
|
Canada
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
الحمدالله هرچی شایعه تا الان شنیده بودیم درست از آب درومد!
با اینکار ضربه بزرگی به اکوسیستم دریای جنوب زدند.
خدا لعنت کنه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خزر دادید به روسها خلیج فارس شد برای چینی ها
این است عزت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابناک پیگیری کن ، دروغ چرا ؟؟ ما رو چی فرض کردن ؟؟ چرا نمیشه تو این مملکت یک روز احساس حقارت و نا امیدی نداشت ... یک روز عصبانی نشی و راحت نفس بکشی از اینکه همچین ظلم هایی رو نبینی
طلبه نو اندیش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خداوندا خائنین به این مردم رو در هر لباسی رسوا کن ،ایا تنها پولی که نخوردیم چند هزار دلاریه که از چینی ها بابت صید در دریای عمان میگیریم صیدی که هر چیزی رو در اکوسیستم دریای عمان با تور های خودشون جارو میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
چرا..........................
حسين صمصامی
|
Germany
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من در آلمان زندگی ميکن اصلا اينجا با ايران قابل قياس نيست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اظهر من الشمس.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
خاک وطن فروشی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من فقط حرف سخنگوی وزارت امور خارجه رو قبول می کنم !!!
بندر نشین بدبخت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
همچنین خاک ما برای قطری ها جهت ساخت ورزشگاه هاجهت میزبانی جام جهانی وهمچنین جواز صید پرندگان نادر برای آنها
علی رحمتی
|
Germany
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عمیق ترین نقطه خلیج فارس ۹۰ متر میباشد چرا اعلام میکنند چینیها در عمق ۲۰۰ متری خلیج فارس ماهیگری میکنند در وغ و خیانت تا کجا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
آخه دلسوزان و خدمتگزاران !!!! سواحل ایران در خلیج فارس و دریای عمان را به چین بخشیده اند سواحل دریای عمان عمقش زیاد است اما چینی ها به هیچ چیز رحم نمی کنند.
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
کی گفتن چینی ها در عمق ٢٠٠ خلیج فارس مشغول
ماهیگیری هستند ؟
بطو مفهومی
گفتن که چینی ها دارای تکنولوژی ماهیگیری تا عمق ٢٠٠ متر هستند بنابر این با این تکنولوژی از سطح تا کف خلیج فارس را جارو می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
همینه داستان بی اعتمادی ما.
بهنام
|
Netherlands
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تابناک تا دیروز ما هی داد میزدیم دریا دادن نظر تایید نمی کرد امروز میکنه
مردم داد میزنن خودرو احتکار شده چرا ماشین را تحویل نمیدهند
نظر مردم تایید نمی کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
افسوس و صد افسوس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دادستانی میباستی بسرعت موضوع را پیگیری کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
ظاهراًفقط مردم در این مملکت نامحرم هستند و نباید در جریان امور قرار بگیرند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
به خدا اگر این مسوالان اگر دست روی قران بزارن و قسمه جلاله یاد کنن هم من حرفشون رو باور نمی کنم.
جعفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
زودتر بررسی کنید
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
یادش بخیر
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
برای حق وتو چین و روسیه ایران را کلا به این دو کشور تقدیم کردند تا چند صباحی به حکومتشان ادامه دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
دولت روحانی بااجرای سیاستهای لقتصادی غیر کارشناسی ارزش پول ملی را صفر نمود
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
بابا اینا مهم نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
تا خاری باشن بر چشم دشمن.
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
نامردا دریای عمان و خلیج فارس رو دارن جارو میکنن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
عجب ...
ربیع نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
من از ناراحتی نتونستم همه خبر رو بخونم .
علی
|
United States
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
با یک سرچ گوگل می فهمید بالاترین عمق خلیج فارس 90 متر هست و اونم در آبهای داخلی ایران، در آب های بین المللی. در آبهای داخلی عمق متوسط 50 متره، حالا ابن فناوری بالای 200 متر بدرد خلیج فارس می خوره؟ مردم را چیز گیر آوردند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
اونوقت میگن چرا مردم ما مثل مردم ترکیه با دولت همراهی نمی کنن
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
۸ سال جنگیدیم که یک وجب از این خاک نرود حالا از نوشهر و انزلی و بابلسر هم مرز روسیه شده ایم و از بندر عباس و بوشهر و چابهار هم مرز چین!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تا چند روز پیش به شدت این موضوع رو تکذیب میکردن و خودم به چشم دیدم ی مسءولی اومد تو تلویزیون زل زد به دوربین و با کمال خونسردی گفت هیچ کشتی چینی مجوز صید نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
سیاست نه غربی نه شرقی
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
این موارد اصلا اهمیت ندارد
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
این باج به چینی ها است در ضمن آن ماهی که عکسش را میبیند در عمق 200 متری وجود ندارد و ثانیا بیشترین عمق خلیج فارس 93 متذ است حال در قرار داد با چینی ها عمقی که میتوانند صید کنند 200 متر گفته شده این هم یک دروغ دیگر ترا بخدا حداقل به مردم جنوب رحم کنید
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
در آمریکا کنگره آمریکا هیچوقت برجام را تایید نکرد و اوباما با اختیارات خود و بصورت مشروط برجام را ادامه داد و همین دست مایه راحت برای ترامپ شد که برجام را به راحتی فسخ کند. حالا باید بپرسیم جایگاه مجلس در تصمیمات مهم که امنیت ملی و مرزی کشور ما را زیر سئوال می برد کجاست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
کسانی که مدتی است با دروغ و انکار مردم را فریب داده اند احتمالا همان امضا کنندگان قرارداد هستند. به خاطر قرارداد و دروغشان به افکار مردم باید محاکمه شوند. دروغگو دشمن خدا و دروغگویی محاربه با خداست...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
غیر قابل انتشار: ۱۲۰در انتظار بررسی: ۷۱انتشار یافته: ۱۹۵
هیاهوی نظرات که چی بدونیم یا ندونیم عمق خلیچ 200 متر هست یا نیست چینی ها یا روسها ببرن یانبرن جهان سومی ها کشورهایی هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
ما اگر کشاورزی هم نداشته باشیم با دریاهای شمال و جنوب گرسنه نمی مانیم. متاسفم برای مدیریت دریاها
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
مردم بیاید دهن بین نباشیم
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
به مدد رسانها یا فضای مجازی؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
نفرین و مرگ بر خیانتکاران
ح-ف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
همه رو واگذار کنید دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
طبق قانون مجازات اسلامی :اظهار خلاف واقع" جرمه. حالا دیگه وظیفه دادستانیه که با کسانی که مرتکب این جرم شده اند چه برخوردی داشته باشه.
/منبتن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
واقعا آدم دیگه کم کم به شک کردنش داره به یقین میرسه
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تأسف بارتر از از دست رفت مناع ملی از دست رفت اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی است
امیر علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
نصر من الله و فتح قریب
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
تجارت و سود بردن از حیوانات حرام گوشت، اگر بدانیم برای خوردن مصرف خواهند شد، حرام است!
ایرانی
|
United States
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
اتفاقی که برای سومالی افتاد رو باید منتظر باشیم
سید علی املی
|
United States
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
خدایاااااااااااا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
یاد حرف اون اقا زاده آ افتادم که میگفت اگه نمیتونید کارکنید وپول دربیارید برید بمیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
چی مونده برامون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
همیشه همین بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
سازمان بنادر،شیلات،وزارت امور خارجه،مطالعه کنید هر کدام متناقض توضیع داده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
این است که می گویند این مملکت صاحب ندارد . بعضی ها رگ غیرتشان کجاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
ته همه چی همینه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
ما باید تاوان چی رو پس دیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۰
مرگ بر چین
مووووجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
واقعن که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
راه حل اين است هر چه زودتر كشتى هاى چينى به خانهاشن فرستاده شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
جوونهای ایرانی چیشون کمه مگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
ما مردم ایران سالهاست داریم زیر تصمیمات مسولان له میشیم ...
علی بی غم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
حراجش کردم مفت مفت بدو که عقب نمونی نا ملت خوابه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
واییییییییییی پسر چقدر مملکت ما تو فساد هست!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
خیانتی دیگر بر پیکره نیمه جان ایران
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
از این به بعد دریا نا آرام می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۲
متاسفانه مسولان کشور در طول چهار دهه تصمیمات مدیریتی ٬چه درست یا غلط را پشت درهای بسته می گیرند در حالی زمانه عوض شده باید مسوولان خود را در اتاق شیشه ای ببینند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
طبق قانون اساسی ، تمام قراردادهای خارجی باید به تصویب مجلس و شورای نگهبان هم برسد.
کلا همه با هم ساختن که به پدر ملت، احترام بذارن!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
این هم یکی از باج هایی هست که مسئولان به چینی ها داده و میدهند

تو صنعت نفت و گاز هم داریم باج میدیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۳
خدا میدونه چند تا از معادن کشورمون رو این مسئولان بی کفایت به چینی ها واگذار کرده باشن
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
نه شرقی نه غربی
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی
ارسلان علیزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
ایکاش تابناک عزیز در کنار این هشدار : «سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است» یک هشدار نیز به مسئولین بی مسئولیت نیز مینوشت که « سایت تابناک از انتشار اخبار دروغ اظهر من الشمس معذور است .
مثل اعلام نرخ تورم که در واقع سرتاسر توهین به شعور مردم هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
این بود نتیجه خون شهدا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
خدا ازشون نگذره ...
لیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
باورم نمیشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
در توجیه این اقدام گفتند که چون ما ایرانیان بضاعت صید در خلیج فارس را به طور گسترده نداریم .چنین تصمیمی اتخاذ شده
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
به چه قیمتی
دستورانی از قوچان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۶
سلام، مگه میشه صیادات زحمتکش جنوبی کشورمان فن آوری صید 200متر رو نداشته باشند. اصلا ندارند دلیلی ب واگذاری صید و نابودی اکوسیستم خلیج فارس و دریای عمان میشه!؟!؟ پس ماهی هایی که در دریا هستند از کجا تغذیه کنند و امرار معاش مردم خونگرم جنوب بدند، نکند تصمیم باج سیاسی این دولت... است.
امیرحسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
واسه وجب به وجب این خاک خون دادیم...
Daniyal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
همین امنیت و حفظ مرز ها رو داشتیم ک اونم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
اگه بنادر ابران واگذار بشه خیلیا باید برن
مهدی
|
United States
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
این احمدی نژاد بنده خدا چقدر با زبون بی زبونی میگه
خشایار
|
Russian Federation
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
منه جون که آینده ای دیگه ندارم بیست و پنج سالم خلیج فارس رو دادن کشورم بفروشین بره راحت حداقل بدونیم چینی هستیم نه ایرانی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
بد سردار سلیمانی مملکت هرکی هر کی شد ب شدت
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
شهدای عزیزمان به خاطر وجب به وجب سرزمینمان ایثار کردن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
یکیشه بهتره ندونی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
مگه تو خلیج فارس عمق۲۰۰متر هست!!!!
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری