بازدید 23012
۶
بسته خبری بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ـ روز نخست؛

دو طلای پیاپی یزدانی و کریمی و غرش کاروان ایران/ با دو نقره تکواندو، صیدِمدال آغازشد/اولین برنز برسینه رضا اطری+جدول مدال ها و تصاویر

بر خلاف ادوار گذشته، بازی های آسیایی، رقابت در رشته های مدال آور و پرشانس ایران نظیر کشتی آزاد و همچنین تکواندو در همان روز نخست آغاز شده تا با نشان های رنگارنگ قهرمانان ملی زن و مرد، ایران در جدول مدال ها با بحران مواجه نشود و همین موضوع باعث افزایش روحیه رشته های کم تجربه تر ایران برای کسب مدال در ادامه مسابقات شود. کاروان ایران تا این لحظه با دو طلای حسن یزدانی و کریمی، با دو نقره پومسه روهای تکواندو و یک برنز کشتی آزاد در جایگاه چهارم جدول مدال ایستاده...
کد خبر: ۸۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 19 August 2018

بازی های آسیایی 2018 جاکارتا در اندونزی رسما از صبح امروز آغاز شد و کاروان ورزش ایران در 9 رشته پای به رقابت با حریفان قاره ای گذاشت که نخستین مدال ها به رنگ نقره، توسط پومسه کاران تکواندو به ارمغان آمد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ از صبح امروز، ورزشکاران ایران در رشته های تیراندازی تفنگ بادی میکس، تیراندازی تراپ مردان و زنان، شنا 200 متر آزاد، تکواندو پومسه تیمی و انفرادی مردان و زنان، کشتی آزاد در پنج وزن، ووشو تالو و ساندا در هر دو بخش مردان و زنان، قایقرانی رویینگ در رشته های مختلف، شمشیربازی اپه و سابر زنان تیمی، سپک تاکرا و سرانجام کبدی مردان و زنان به میدان رفته اند.

بر خلاف ادوار گذشته، بازی های المپیک تابستانی و آسیایی، رشته های مدال آور ایران نظیر کشتی آزاد و همچنین تکواندو در همان روز نخست آغاز شده تا با نشان های رنگارنگ قهرمانان ملی زن و مرد، ایران در جدول مدال ها جایگاه خوبی کسب کرده و همین موضوع باعث افزایش روحیه رشته های کم تجربه تر ایران در کسب مدال شود. در حال حاضر و تا ساعت 19 عصر به وقت ایران، کاروان چین با کسب هفت طلا فاصله گرفتن با رقبا را آغاز کرده است و قطعا فاتح پایانی مسابقات خواهد بود. ژاپن با سه و کره جنوبی هم با دو طلا پله های دوم و سوم را در اختیار گرفته اند. ایران  بالاتر از قزاقستان و اندونزی چهارم است.

جدول مدالی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی ( تاساعت21 بوقت تهران):

جدول مدالی بازی های آسیایی۲۰۱۸ در روز اول

نتایج روز نخست را در این گزارش که مداوم به روز رسانی می شود، دنبال کنید.

شاهکار کریمی و دومین طلا درفینال سنگین

نماینده وزن 97 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا با برتری مقابل نماینده قرقیزستان در فینال، دومین مدال طلا را برای ایران به ارمغان آورد. کریمی در فینال با نمایشی بی نقص و هوشیارانه و کسب برتری با نتیجه 6 بر صفر مقابل ماگومد موسی‌ئف از قرقیزستان، دومین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد. علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر تاکشی یاماگوچی از ژاپن را شکست داد. او در دور سوم نیز با ضربه فنی از سد ماگومد ابراگیم‌اف، دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان گذشت تا به فینال برسد.

علیرضا کریمی

پیروزی 10برصفر درفینال و طلای ناب پلنگ جویبار

در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی اعجوبه کشتی ایران و جهان، در فینال برای کسب مدال طلا به مصاف میشائیل ابونادر دومینیک از لبنان رفت که با برتری برق آسای 10 بر صفر پیش از پایان تایم اول، نخستین مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد. در وزن یزدانی 19 نفر حضور داشتند که او پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ظرف 45 ثانیه حریفی از اندونزی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم نیز پیش از پایان وقت اول مسابقه با نتیجه 11 بر صفر مقابل پاوان کومار از هند به پیروزی رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. یزدانی در این مرحله با امتیاز فنی 12 بر 2 از سد یوتمن اورگودول، دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان گذشت و باز هم قبل از پایان تایم کشتی فینالیست شد.

دو طلای پیاپی یزدانی و کریمی و غرش کاروان ایران/ با دو نقره تکواندو، صیدِمدال آغازشد/اولین برنز برسینه رضا اطری+تصاویر

رضا اطری به مدال برنز رسید
در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ رضا اطری دارنده مدال برنز آسیا در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف سونگ وون از کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و مدال برنز این رقابت ها را بر گردن آویخت. اطری پس از یک دور استراحت مقابل نماینده نپال در ۲ دقیقه ده بر صفر پیروز شد و در مرحله یکچهارم ساندیپ تومار قهرمان هندی آسیا را ۱۵ بر ۹ مغلوب کرده بود اما در نیمه نهایی مقابل بخبایار اردنبات دارنده برنز جهان و قهرمان آسیا از مغولستان ۸ بر ۲ باخت. در این وزن مدال طلا از آن بخبایار اردنبات از مغولستان شد که در فینال کوم سونگ کانگ از کره‌شمالی را مغلوب کرد وطلا گرفت.

بختیار صاحب نخستین نشان کاروان ایران

کوروش بختیار، پومسه روی بخش انفرادی مردان ایران با شکست در مسابقه فینال، نخستین مدال نقره کاروان ایران در بازی‌های آسیایی را کسب کرد تا نام خود را در تاریخ ثبت کند. بختیار در مصاف بحث برانگیز با رقیب کره‌ای باخت و با لطف ویژه داوران به حریف کره ای از کسب طلا محروم شد. بختیار با امتیاز 8.81 در مقابل امتیاز 8.83 حریف، نتیجه را بسیار نزدیک به نماینده کره واگذار کرده و نقره گرفت. بختیار برای رسیدن به این مرحله حریفانی از اندونزی و کامبوج را از پیش روی برداشت تا در مرحله نیمه نهایی با نماینده چین‌تایپه روبه رو شود. بختیار در این مرحله با امتیاز 8.57 برنده شد تا نخستین فینالیست کاروان ایران در این رقابت ها شود.

دومین نقره‌ ایران بر گردن دختر سلحشوری به نام مرجان!

در ادامه رقابت‌های پومسه تکواندو در فینال بخش انفرادی بانوان، مرجان سلحشوری با شکست مقابل رقیبی از کشور میزبان (اندونزی)، به مدال نقره این رقابت ها دست یافت. در این رقابت‌ها، سلحشوری با امتیاز 8.47 مقام دوم را کسب کرد و نماینده اندونزی با امتیاز 8.69 اول شد. سلحشوری با شکست دادن حریفانی از ماکائو و ژاپن راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. او در این مرحله با پومسه رو مالزی روبه‌رو شد که توانست او را شکست داده و راهی فینال شود.

کاروان ایران با دونقره تکواندو، صیدمدال راآغازکرد/یزدانی و کریمی به فینال کشتی آزادرسیدند

کشتی آزاد تنها دو فینالیست در پنج وزن نخست

رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا از صبح امروز (یکشنبه) آغاز شد و نمایندگان ایران در پنج وزن اول به مصاف حریفان خود رفتند که رضا اطری نماینده وزن 57 کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف مغولستانی در مرحله نیمه‌نهایی از حضور در فینال بازماند.

در وزن 57 کیلوگرم که 18 نفر حضور داشتند رضا اطری بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر نماینده نپال را شکست داد. وی در دور سوم نیز در جدالی دیدنی با نتیجه 15 بر 9 ساندیپ تومار، دارنده مدال طلای آسیا از هند را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. اطری برای حضور در فینال به مصاف بخبایار اردنبات، دارنده دو مدال برنز از مغولستان رفت که با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد. اطری در دیدار رده‌بندی برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

پیش از این در وزن 86 کیلوگرم که 19 نفر حضور دارند حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم ظرف 45 ثانیه حریفی از اندونزی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم نیز پیش از پایان وقت اول مسابقه با نتیجه 11 بر صفر مقابل پاوان کومار از هند به پیروزی رسید و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. یزدانی با شکست دادن 12 بر 2 حریف چغر مغول، باز هم قبل از پایان وقت کشتی، دست خود را بالا برد و به فینال بازی های آسیایی رسید تا به حتمی ترین طلای ورزش ایران نزدیک شویم. یزدانی ابتدا دو امتیاز روی یک زیرگیری و کنده کشی از دست داد، ولی در ادامه به راحتی حریف مغول را به ضربه فنی امتیازی مغلوب کرد. 

در وزن 97 کیلوگرم علیرضا کریمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر تاکشی یاماگوچی از ژاپن را شکست داد. وی در دور سوم با ماگومد ابراگیم‌اف، دارنده مدال برنز المپیک و قهرمان آسیا از کشور ازبکستان کشتی گرفت و در همان ثانبه های نخست روی بدلکاری و هوشیاری اش، حریف نامدار روس تبار را ضربه فنی کرد تا راهی فینال شود. در این وزن 13 نفر حضور دارند.

در وزن 74 کیلوگرم نیز که 21 نفر حضور دارند مصطفی حسین‌خانی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر کشتی‌گیری از بنگلادش را شکست داد. وی در دور بعد نیز با نتیجه 12  بر 2 از سد دولتمراد اوراز گولی‌یف از ترکمنستان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف بکزاد عبدالرحمن اف، دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با شکست 4 بر 2 از حضور در نیمه نهایی بازماند. با صعود حریف حسین خانی به فینال، او راهی مرحله شانس مجدد شد و برای کسب مدال برنز مبارزه خواهد کرد. اولین دیدار وی برابر حریفی از یمن خواهد بود. حسین‌خانی که پیش از این نیز بارها در ثانیه‌های پایانی در حالی‌که از حریفان پیش بوده، شکست خورده است، این بار نیز ترک عادت نکرد و شاهد تکرار شکست‌های سریالی این کشتی‌گیر در لحظات پایانی بودیم.

در وزن 65 کیلوگرم مهران نصیری در دور نخست به مصاف یرلان بک کاتای، دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی از چین رفت که در نهایت با نمایشی ضعیف و دور از انتظار با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد که با توجه به شکست حریفش، نصیری از گردونه مسابقات کنار رفت.

حذف شمشیربازان ایران 
در مرحله پول سابر دختران، نجمه سازنچیان در نخستین گام برابر شمشیربازی از اندونزی با نتیجه 5 بر 3 باخت، اما در دومین دیدار مقابل نماینده قزاقستان 5 بر 2 پیروز شد. وی سپس 5 بر 4 مغلوب نماینده کره جنوبی شد و 5 بر یک نیز از سد حریف تایلندی گذشت. سازنچیان با این نتایج دوم شد و به جمع 16 بازیکن برتر صعود کرد. سازنچیان در این مرحله با شکست 15 بر 11 برابر حریفی از اندونزی از صعود به جمع 8 نفر پایانی باز ماند.

فائزه رفیعی، دیگر نماینده کشورمان برابر حریفی از کره جنوبی با نتیجه 5 بر یک مغلوب شد. وی در مرحله پول با شمشیربازانی از کره جنوبی، اندونزی، ژاپن، نپال،کامبوج و امارات متحده عربی روبه‌رو خواهد شد. رفیعی در ادامه با نتیجه 5 بر 3 به حریف اندونزیایی باخت، سپس با همین نتیجه نماینده کامبوج را شکست داد و در چهارمین دیدارش 5 بر 3 مغلوب حریف ژاپنی شد. این بانوی شمشیرباز ایرانی همچنین مقابل نماینده نپال 5 بر صفر به برتری دست یافت. رفیعی در نهایت در رده چهارم ایستاد و به جمع 16 نفر برتر راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 15 بر 13 مغلوب نماینده چین شد و دور مسابقات کنار رفت.

برتری کوبنده کبدی بانوان بر کره جنوبی
تیم ملی کبدی بانوان ایران در اولین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی با نتیجه 46 بر 20 کره جنوبی را شکست داد. تیم ملی کبدی بانوان ایران فردا در دومین دیدار خود در دور مقدماتی بازی‌های آسیایی از ساعت 11:30 به وقت محلی به مصاف بنگلادش خواهند رفت.

دو پیروزی در تنیس انفرادی با لطف حریفان ! 

صدف صادق وزیری تنیسور 19 ساله ایران در همان گام نخست مقابل حریفی از کره جنوبی قرار گرفت و در پایان 2 بر صفر نتیجه را واگذار کرد تا از گردونه رقابت‌ها حذف شود. نکته جالب اینکه دو حریف بعدی ایران در دسته مردان غایب بودند تا دو برد آسان برای  امیرحسین بادی و خالدان ثبت شود. بادی صبح امروز قرار بود اولین دیدار خود را مقابل حریفی از قرقیزستان برگزار کند که به دلیل عدم حضور این ورزشکار، نماینده کشورمان پیروز شد و به دور بعدی راه یافت. شاهین خالدان تنیسور کشورمان به دلیل عدم حضور حریف قرقیزستانی در کورت، بعد از 15 دقیقه از سوی داور پیروز اعلام شد و به دور بعدی راه یافت. او فردا به مصاف حریفی از کره جنوبی با رنکینگ جهانی 257 می‌رود.

شکست قابل پیش بینی سپک‌تاکرا مقابل میزبان

تیم‌ملی سپک‌تاکرای ایران در نخستین دیدار خود در بازی‌های آسیایی در حالی مقابل اندونزی 3 بر صفر نتیجه را واگذار کرد که قرمزپوشان اندونزی به خوبی از شرایط میزبانی بهره بردند. در چند صحنه مربی ایران اعتراض‌هایی به داوری بازی داشت که به هیچ عنوان مورد توجه قرار نگرفت چراکه میزبان امتیازهای از بسیاری برخوردار است و غیر از پشتیبانی تماشاگران، در هیات ژوری تمامی رشته ها هم نفوذ دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
عکسی که گذاشتید ووشو هست نه تکواندو
یزدانی نشون داد نماز هرکسی بخونه و با خدا باشه از همه یک سروگردنه بالاتر میره البته درکش برای هرکسی دشواره
این چین هم شورش رو در اورده! خدا روشکر در المپیک جهانی آمریکا هست که همیشه اول بشه وگرنه اونجا هم چین دست از سر دنیا بر نمی داشت!
مردم اینقدر گرفتارند که هیچ چیز خوشحالشون نمیکنه
عربستان بین شونزده تاهم نی
ههخخخ
تایوان نه چین تایپه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار