بازدید 1911

شرایط انتقال به داخل تغییر نکرده است

کد خبر: ۸۲۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ 18 August 2018

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به شرایط گذراندن 36 واحد برای انتقال از خارج به داخل گفت: این شرایط به دلیل مشکلاتی که بازار ارز برای خانواده ها و دانشجویان ایجاد کرده بود فراهم شده و تنها برای افرادی است که تا قبل از تیرماه 97 تحصیل خود را در دانشگاههای خارجی مورد تایید وزارت بهداشت شروع کرده اند؛ مشروط بر اینکه سایر شرایط انتقال را داشته باشند می باشد. سایر افراد هم باید از همان شرایط مندرج در آیین نامه مربوطه را که از سنوات بسیار دو ردر وزارتین بهداشت و علوم اجرایی شده است، پیروی کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر حمید اکبری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: این موضوع که تنها کسانی که از سوی دولت بورسیه می شوند و یا ارز دولتی دریافت می کنند می توانند از شرایط انتقال استفاده کنند موضوعیتی ندارد. چرا که در حال حاضر اعطای بورسیه و یا پرداخت ارز دولتی صورت نمی گیرد. بنابراین تسهیلات برای افرادی است که از ارز دولتی استفاده نمی کنند و شامل قشر خاصی هم نمی شود.

دکتر حمید اکبری مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: شرایط جدید بازار ارز باعث شده که خانواده برخی دانشجویانی که خارج از کشور تحصیل می کنند با مشکل مواجه شوند و به همین دلیل برای کمک به این خانواده ها دانشجویانی که تا قبل از تیرماه سال 97 تحصیل خود را آغاز کرده اند چنانچه واجد سایر شرایط از جمله تحصیل در دانشگاه معتبر، معدل دیپلم، معدل پیش دانشگاهی و معدل واحدهای گذرانده شده مورد نظر باشند می توانند با گذراندن 36 واحد براساس واحدهای موجود در سرفصل رشته مربوطه در دانشگاههای علوم پزشکی ایران، به داخل کشور منتقل شوند.

دکتر اکبری ادامه داد: افرادی که متقاضی ادامه تحصیل در داخل کشور می باشند از تمامی اقشار جامعه، بعضا اقشاری که توان تامین ارز غیردولتی برای فرزندانشان را ندارند، هستند و تسهیلات مربوط به قشر خاصی نیست.

وی افزود: افرادی که از تیرماه 97 به بعد قصد ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور را دارند باید دقت کنند که چنین شرایطی را نخواهند داشت و شرایط انتقال به داخل بسیار سختگیرانه خواهد بود.

رئیس مرکز خدمات آموزشی با بیان اینکه افرادی که از دانشگاههای علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل می شوند باید کیفیت و مهارت لازم را برای خدمت در عرصه های خدمات داشته باشند گفت: نه تنها شرایط برای ورود به داخل آسان نشده بلکه شرایط سخت گیرانه تری نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

دکتر اکبری تاکید کرد: اگر چه به افرادی که تا قبل از تیرماه 97 تحصیل خود را در دانشگاههای خارجی شروع کرده اند اجازه داده می شود به دانشگاههای داخل منتقل شوند، ولی این افراد اگر واجد شرایط علمی لازم نباشند نمی توانند ادامه تحصیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان و داوطلبانی که اکنون می خواهند برای تحصیل به خارج از کشور بروند مطلع باشند که هیچگونه تضمینی برای انتقال ایشان به دانشگاههای داخل کشور وجود ندارد.

مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اخیرا برخی شرکت های اعزام دانشجو از شرایط جدید سوءاستفاده نموده و تبلیغات کاذبی مبنی بر تسهیل تحصیل در رشته های علوم پزشکی و دور زدن کنکور به راه انداخته اند. به داوطلبان توصیه می کنم به هیچ وجه فریب این تبلیغات را نخورند. چرا که انتقال خارج به داخل با سخت گیری های خاصی انجام می شود و امکان توقف کامل این مسیر نیز وجود دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر اکبری خاطرنشان کرد: برای پذیرش دانشجویان انتقالی از خارج به داخل از ظرفیت مازاد دانشگاههای داخلی استفاده می شود و پذیرش این دسته از دانشجویان ارتباطی با سایر ظرفیت های دانشگاه های علوم پزشکی ندارد و این موضوع هیچگونه تاثیری در میزان پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل