بازدید 2859

مشاوران امنیت ملی آمریکا و روسیه دیدار می‌کنند

کد خبر: ۸۲۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ 17 August 2018

مشاور امنیت ملی آمریکا هفته آینده با همتای روس خود پیرامون ایران، سوریه و کنترل تسلیحات دیدار می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی از دیدار «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه در هفته آینده خبر داد.

به گفته این مقام آمریکایی، در این دیدار که در ژنو سوئیس برگزار می شود، بولتون و پاتروشف پیرامون پیمان های کنترل تسلیحات میان واشنگتن و مسکو و نقش ایران در سوریه گفت و گو می کنند.

این خبر در حالی است که ماه گذشته (22تیرماه) دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار کرده و پیرامون مسائل مختلفی گفت و گو کردند.

با وجود آنکه جزئیات بسیار کمی از این دیدار از سوی کاخ سفید اعلام شد، برخی از اخبار درز کرده از گفت و گوی ترامپ و پوتین حاکی از توافق دو طرف پیرامون نقش ایران در سوریه است.

رویترز پیشتر در خبری به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد که ترامپ و پوتین توافق اصولی کرده اند که ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، اما طرف روس این مساله را موضوعی دشوار دانسته است.

این در حالی است که مقام های روس بارها به قانونی و سازنده بودن حضور ایران در سوریه اذعان کرده و ادعاهای مقام های آمریکایی پیرامون چنین موضوعی را تکذیب کرده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر