بازدید 7104
محمود بهمنی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

اگر نماینده‌ای استیضاحی را امضا کرد، باید تا آخر بایستد/ پس گرفتن امضای نماینده باعث ایجاد ابهام در نظر مردم می‌شود/ نمایندگانی که امضای خود را پس می‌گیرند، باید دلایل خود را به مردم توضیح دهند

پس از استیضاح وزیر کار، دومین وزیری که زیر تیغ استیضاح نمایندگان رفته، مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی است. بنا بر آخرین شنیده ها، نمایندگان قرار است پس از تعطیلات مجلس به این موضوع ورود کنند.
کد خبر: ۸۲۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 15 August 2018

اگر نماینده‌ای استیضاحی را امضا کرد، باید تا آخر بایستد/ پس گرفتن امضای نماینده باعث ایجاد ابهام در نظر مردم می‌شود/ نمایندگانی که امضای خود را پس می‌گیرند، باید دلایل خود را به مردم توضیح دهندپس از استیضاح وزیر کار، دومین وزیری که زیر تیغ استیضاح نمایندگان رفته، مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی است. بنا بر آخرین شنیده ها، نمایندگان قرار است پس از تعطیلات مجلس به این موضوع ورود کنند.

به گزارش «تابناک»؛ اما بر پایه اخبار رسیده، گویا برخی نمایندگان از مطرح کردن استیضاح کرباسیان منصرف شده و برخی‌ نیز از فرصت تعطیلی که برای مجلس پیش آمد، توانستند بیشترین استفاده را برده تا نمایندگان مجلس را متقاعد کنند، از استیضاح وزیر اقتصاد منصرف شوند.

این رفتار نمایندگان که البته مسبوق به سابقه نیز هست، با واکنش برخی دیگر از نمایندگان مجلس روبه رو شده و این رفتارها را به‌ دور از شأن نمایندگی قلمداد کرده و اعتقاد دارند، این رفتارها باعث تضعیف کلیات قوه و ایجاد شبهه برای سایر نمایندگان می شود.

این نمایندگان بر این باورند که اگر زدوبندی هم در پشت پرده پس گرفتن استیضاح هم نباشد، اثرات تخریبی زیادی به حیثیت نمایندگان وارد و ایجاد شبهه می‌کند و همین ابهامات، باعث دلسردی مردم و از بین رفتن اعتماد عمومی به نهاد قانون‌گذاری در کشور می‌شود.

محمود بهمنی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: به‌ هر حال نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختیاراتی دارند و علاوه بر این، اختیار این را دارند که به کسی رأی بدهند یا ندهند، یا استیضاحی را امضا کنند یا نکنند؛ اما اینکه گفته شود نمایندگان زد و بند می‌کنند، کار درستی نیست و به نظر من از شأن نمایندگی به دور است.

این نماینده مجلس گفت: من فقط این را می‌گویم؛ یک نفر که استیضاحی را امضا کرد باید تا آخر بایستد. اگر کسی هم نمی‌خواهد از اول این کار را نکند. مگر کسی زور کرده است؟ وقتی نماینده استیضاح را امضا می‌کند و بعد آن را پس می‌گیرد، ایجاد شبهه و ابهام می‌کند که این خوب نیست.

وی ادامه داد: در غیر این صورت، هر کس می‌تواند با توجه به عملکردها تحلیل کرده و استیضاحی را امضا کند؛ اما وقتی بدون مطالعه امضا می‌کنند و بعد از یک هفته امضا را پس می‌گیرند، برای کل نمایندگان مجلس ایجاد شبهه می‌کنند. به نظر من، نماینده‌ای که امضای خود را پس می‌گیرد، باید دلایل تغییر فکر خود را اعلام کند.
نماینده باید بگوید، چرا تغییر رأی داده است، اگر روز اول دقت نکرده، بیاید و به مردم بگوید، حواسش نبوده و امضا کرده، ولی مگر یک نماینده چند بار حواسش نبوده که امضایی را زده باشد؛ دو بار، سه بار یا پنج بار؟ اینکه نمی‌شود هر دفعه بگوید، من حواسم نبوده.

این نماینده در خصوص دریافتی‌های برخی نمایندگان از وزارتخانه‌ها برای تغییر نظر خودشان نیز گفت: من نه چیزی مانند این را دیده‌ام و نه شنیده‌ام. اگر چنین اتفاقی رخ‌ داده، باید در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان جدی به آن پرداخته و بررسی شود. ما نباید حیثیت یک قوه را زیر سؤال ببریم. این نوع وصله‌ها عملکرد نظام را زیر سؤال می‌برد.

رئیس اسبق بانک مرکزی در خصوص عملکرد وزیر اقتصاد و دارایی نیز گفت: این وزیر یک سال است که وزیر شده، و در این‌ یک سال، باید شرایط اقتصادی کشور را هم دید. این شرایط بسیار متفاوت با شرایط سال‌های قبل است؛ البته اعتقاد دارم که وزیر می‌توانست از ابزارهای بهتری استفاده کند.

وی همچنین در ادامه یادآور شد: هم اکنون مدیران شبکه‌های بانکی ما ضعیف هستند، مدیران عامل باید بازنگری شوند، اگر این‌ها متخصص بودند، دیگر ما مسائلی مانند گم شدن چند هزار هزار میلیارد را نداشتیم؛ باید این پرونده‌ها در سطح کلان بررسی شود.
خود وزیر نمی‌تواند به همه مسائل ورود کند، ولی معاون وی می‌توانست معاون اقتصاددانی بوده و اطلاعات خوبی داشته باشند که اوضاع را مدیریت کنند. زمان در حال از دست رفتن است و مردم زیر شدیدترین فشارهای اقتصادی قرار گرفته‌اند. اگر قرار است کاری صورت گیرد، الآن وقت آن است و باید هر چه زودتر دست‌به‌کار شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۴
آقای بهمنی یادت بخیر، دلار زمان شما 1000 تومان بود، من می رفتم صرافی توسعه صادرات با 2 میلیون تومان نقدی، 2 هزار دلار میخریدم. الان برای خرید 100 دلار باید التماس کنیم صرافی بده آنهم با نرخ وحشتناک!
اگر نماینده استیضاح را پس گرفت یعنی توسط وزیر خریده شده .
شتیل می گیرند و به همین دلیل امضا را پس می گیرند.
چگونه می توان نماینده کم کار و غیر موجه را استیضاح نمود؟
دلیلی نمیشه یک نماینده 4 سال بدون نظارت روی صندلی مجلس بشینه!
باید قانونی تصویب شود .که تا هر وقت امضا ها به هیئت رئیس مجلس داده نشده فقط حق دارند امضاء خود را پس بگیرند .ولی وقتی امضاء ها به رئیس مجلس داده شد .دیگر حق ندارند پس بگیرنر . چون فساد و رانت از طرف وزیر به نماینده مجلس داده میشود تا امضاء پس گرفته شود . شما خبرنگران شریف و مستقل باید این را پیگیری و مطرح کنید
آب از آسیاب افتاده مسوولان خرابکاری های ده سال قبل خیالشان راحت شده. برای رد کردن گم آمدند دارند داد می زنند دزد دزد. شرم آور است. تو برای کارهای پاسخگو بودی که حالا سوال که نه داری صحبت از استیضاح می کنی؟
اندر حکایت ازادی بیان همین بس که زیر بعضی خبرای تابناک یکدونه نظر هم منتشر نمیشه
تازه اینجا ازادترینه
وقتی نماینده ای امضایش را پس میگیرد از دو حالت خارج نیست 1-ملتفت نبوده که چکار دارد میکند. 2- رشوه گرفته و کنار کشیده.
تجربه نشان داده که از دولتهای پس از جنگ همگی در دورهٔ‌دوم ریاست جمهوری شان ،ارزش ارز های خارجی الخصوص دلار را سه برابر کرده اند ؟ که اینگونه افزایش در دولت دوازدهم بصورت تساعدی بالا رفته ، و به همین نسبت ثروت کشور به خارج منتقل گردیده است ؟ مثلا اگر در دولت آقای هاشمی دلار به ۴۰۰ تومان رسید ،در دولت آقای خاتمی به ۱۰۰۰ تومان افزایش نمود ،و در دولت آقای احمدی نژاد به ۴۰۰۰ تومان ،و اکنون در دولت دوم آقای روحانی نزدیک به ۱۰۵۰۰ تومان رسیده است ،که بهمین نسبتها سرمایهٔ خزانهٔ کشور هم توسط بعضی از مسولین ویا فرزندان ،و خانواده ،و ،وابستگان آنها به خارج منتقل گردیده است ؟ تا زمانی که وضعیت اینگونه باشد این چرخه ادامه دارد ،تنها راه نجات از این بحران مخرب ،اصلاح قوانین پایه ( قانون اساسی ) و بازنگری در سیاست حکومتی میباشد........
یکی از راهها شفاف بودن مخالفان و موافقان در مجلس هست مثل سالن بورس که همه موارد شفاف بر روی تابلو مشخصه ضمنا رای دهندگان به موارد در مجلس نیز بایستی با ذکر موارد مخالفت و موافقت باید قید شود اینجوری مشخص میشود چه کسانی در مجلس حضور داشته و دنبال موارد هستند نه اینکه فقط موافق و یا مخالف بدون سند و مدرک
تو برو جواب فضاحتهای دوره ریاستت بر بانک مرکزی رو بده بعد بیا راجع به استیضاح این و اون نظر بده
نماینده ای که برای نماینده شدن میلیاردی خرج میکنه باید هم با وزیر و... بده بستان داشته باشه
جناب بهمنی شما خودت باید پاسخگوی بسیاری از شبهات در دوران مسئولیتتان باشید لطفا نقش مدعی العموم را بازی نکنید
خود شما یکی از کسانی هستی که باید مورد بازخواست قرار بگیری....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل