بازدید 31605

بازار ارز در مسیر کاهشی با تزریق بیش از ۱۰۰ میلیون درهم و ۲۰ میلیون یورو/ پیشنهاد صرافی‌ها به بانک مرکزی برای ورود ارز بیشتر به کشور

بازار ارز پس از روزهای افزایشی در هفته های گذشته، با تدبیر جدید دولت و بانک مرکزی در ارائه بسته جدید ارزی، در مسیر کاهشی و با ثباتی حرکت می کند. به گونه ای که در سامانه نیما، شاهد عرضه 100 میلیون درهم امارات و 20 میلیون یورو بودیم و به دنبال قیمت گذاری درهم امارات در محدوده 2200 تومان، شاهد افت نرخ دلار در کانال 8 هزار تومان در بین صرافی های مجاز و معتبر بودیم.
کد خبر: ۸۲۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 13 August 2018

بازار ارز در مسیر کاهشی با تزریق بیش از ۱۰۰ میلیون درهم و ۲۰ میلیون یورو/ پیشنهاد صرافی‌های به بانک مرکزی برای ورود ارز بیشتر به کشوربازار ارز پس از روزهای افزایشی در هفته های گذشته، با تدبیر جدید دولت و بانک مرکزی در ارائه بسته جدید ارزی، در مسیر کاهشی و با ثباتی حرکت می کند. به گونه ای که در سامانه نیما، شاهد عرضه 100 میلیون درهم امارات و 20 میلیون یورو بودیم و به دنبال قیمت گذاری درهم امارات در محدوده 2200 تومان، شاهد افت نرخ دلار در کانال 8 هزار تومان در بین صرافی های مجاز و معتبر بودیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این سامانه که بر اساس اطلاعات خرید و فروش اسکناس ارز در صرافی‌های مجاز به روز رسانی می‌شود، در روز‌های اخیر همزمان با سیاست جدید ارزی بانک مرکزی، پس از حدود ۴ ماه، دوباره شروع به فعالیت کرده است، اما با نگاهی به خروجی رقم‌های مربوط به نرخ خرید و فروش ارز به ویژه دلار آمریکا و یورو، متوجه ابهامی در این نرخ‌های اعلامی خواهیم شد. این ابهام در زمینه تفاوت نرخ خرید و فروش دلار و یورو می‌باشد. زیرا در ساعاتی از روز نرخ خرید ارز توسط صرافی‌ها از نرخ فروش ارز توسط صرافی ها، رقم بالایی است، به عنوان نمونه در بازار امروز دوشنبه ۲۲ مردادماه، نرخ خرید دلار آمریکا توسط صرافی‌ها در ساعت ۱۳، بیش از ۹۲۰۰ تومان بوده، ولی نرخ فروش این ارز، بیش از ۸۲۰۰ تومان بوده است. البته ممکن است برخی این تفاوت را به نوع محاسبه بر مبنای میانگین وزنی نرخ خرید و فروش ارتباط دهند، ولی بازهم این تفاوت فاحش، جای سوال دارد و امیدواریم بانک مرکزی نسبت به این ابهام، شفاف سازی کند.

حال برای اطلاع از نرخ‌های جدید و به روز دلار آمریکا و یورو، به سراغ یکی از فعالین این بازار رفتیم. امیر نجومی مدیرعامل صرافی رویال در گفت وگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، پیرامون شرایط امروز بازار اظهار داشت: روند بازار امروز، مطلوب بوده و بر اساس شرایطی که بانک مرکزی اعلام داشته، مردم با مراجعه به صرافی‌های مجاز و ارائه مدارک مورد نیاز، اقدام به خرید و فروش ارز می‌کنند و همچنین شاهد حضور مردم برای فروش ارز‌های خانگی در بازار هستیم.

این فعال بازار ارز، در خصوص نرخ‌های امروز صرافی‌های مجاز تهران که توانسته اند ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد کنند، اعلام داشت: دلار آمریکا در محدوده ۸۶۰۰ تومان معامله شده است. همچنین هر یورو در محدوده ۹۸۰۰ تومان در صرافی‌های مجاز و معتبر قیمت گذاری شده است.

امیر نجومی معتقد است که اختلاف بین نرخ حواله‌ای دلار در سامانه نیما با نرخ نقدی دلار در سامانه سنا، حدود ۵ درصد منطقی است.

نجومی در ادامه گفت وگو اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها می‌توان ۵ درصد ارز خریداری شده از سامانه نیما را به صورت اسکناس به کشور وارد کرد، مثلا اگر یک صرافی ۱۰ میلیون دلار از سامانه نیما، به صورت حواله‌ای خرید کند، ۵ درصد از این مقدار یعنی ۵۰۰ هزار دلار را می‌تواند، نقدی به کشور وارد کند و این مقدار با توجه به روند فعالیت چند ماه اخیر صرافی‌ها و خالی بودن صندوق صرافی ها، درصد کمی می‌باشد و در حال حاضر کانون صرافان در حال نامه نگاری و رایزنی با بانک مرکزی است تا بلکه این رقم ۵ درصد افزایش پیدا کند و صرافی‌ها بتوانند با مجوز قانونی، درصد بیشتری از خرید حواله‌ای را به صورت نقدی به کشور و سیستم فروش ارز وارد کنند و در نتیجه شاهد عرضه بیشتر و منطقی شدن قیمت‌ها باشیم.

این فعال بازار ارز، همچنین به آخرین میزان و قیمت‌ها از ارز عرضه شده در بازار ثانویه توسط صادرکنندگان (سامانه نیما) اشاره کرد و اظهار داشت: تا ساعت ۱۲:۳۰ امروز، ۳۵ میلیون درهم امارات با نرخ ۲۲۰۰ تومان به این بازار عرضه شده که با تبدیل این رقم به دلار و یورو، قیمت‌های ۸۰۹۶ و ۹۳۰۰ تومان برای دلار و یورو مشخص می‌شود.

بر اساس این گزارش، در مجموع بازار ثانویه امروز (سامانه نیما)، بیش از ۱۰۰ میلیون درهم امارات و ۲۰ میلیون یورو عرضه شده است و انتظار می‌رود در روز‌های آینده با توجه به عرضه بیشتر در این بازار و تعادل در عرضه و تقاضا، شاهد ریزش قیمت‌ها در محدوده منطقی و به دور از هیجانات کاذب باشیم.

کاهش ۲۵ ارز از جمله یورو و پوند در بانک مرکزی

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (دوشنبه بیست و دوم مردادماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین نرخ هر پوند انگلیس با ۴۸ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۵۸۱ ریال و هر یورو نیز با ۱۵۹ ریال اُفت در مدت زمان مشابه ۴۷ هزار و ۷۹۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

براین اساس، هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۲۹۴ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۵۸۴ ریال، کرون نروژ ۵ هزار ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۱۳ ریال، روپیه هند ۶۰۶ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۴۰۲ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۳ هزار و ۷۶۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۱۱۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۵۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۹۲۰ ریال قیمت خورد.

همچنین نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۵۸ ریال، لیر ترکیه ۶هزار و ۴۰ ریال، روبل روسیه ۶۰۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار و ۵۴۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۵۲۴ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۶۲۶ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۶۵۲ ریال تعیین شد.

نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۱۲ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۴۱۹ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۵ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۵هزار و ۸۱۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۶۴ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۶ هزار و ۹۸۴ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، افغانی افغانستان ۵۸۰ ریال، روبل جدید بلاروس ۲۰ هزار و ۳۵۹ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۶۹۰ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۹ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۴۰
اینهمه تلاش کردن قرون نیومد پایین نسبت به دیروز فقط 100 تومن اومده با این حساب بعد تحریم نفت نهایت 6 ماه دووم میارین بعد مذاکره و خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۲
صد تومن رفت بالا دلار شده ده هزار شصد صد تومن اومده پایین جشن گرفتن اورديمش پایین ما چقد بدبختيم خدا یعنی یا اینجا جهنمه یا جهنم زیر اینجاست
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
غالب مشکل ما در داخل کشور است و ربطی به تحریم.
.ندارد
ان شاء الله این مشکلات به کمک تصمیمات درست و رفتار انقلابی حل می شود و سودجویانی که در جهت منافع آمریکا به مردم فشار می آورند به سزای اعمال خود می رسند.
20 میلیون یورو!!!

آدم خندش می گیره!

20 میلیارد دلار رو تو 1.5 ماه با قیمت 4200 سوزوندند

چی میگی؟ چند چندی با خودت؟
آخ جون دلار ارزون شد
دلار ۳۵۰۰ احمدی نژادی را به ۱۱ هزار تومان افزایش دادند ،و بعد از سه ،چهار ماه ،آنرا به کانال ۹ ،، الا ۸/۶ هزار تومان پایین آورده اند ،و اکنون صحبت از تثبیت نرخ ارز ،،دلاری ،بین ۹ الا ۸/۵ هزار تومان میکنند ،که حدود بیش از دوبرابر سال ۹۶ میباشد ؟ آیا حقوق من بازنشسته را دوبرابر میکنید تا قدرت خرید من برابر همان سال ۹۶ باشد ؟،، آیا فکر میکنید ،من ،و امثال من گوشهایی دراز داریم ؟ به نظر شما مردن با گلوله خوب است یا مردن از گرسنگی ؟،، مرگ برای زیستن ،یا زیستن برای مرگ ؟ لطفا بفرمایید ؟ مردم ایران ،مزدور ،و نوکر اجنبی نیستند ،واگر بودند انقلاب نمیکردند فریاد من ،و امثال من در این دوران سالمندی از فقیری است که بر ما تحمیل کرده اید ؟ اگر ما هم مانند شماها در این دهه مانند شما بودیم ،اکنون فریاد ،از شرمندگی معیشت سر نمیدادیم ؟مملکت ؟،،،،
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
احمدی نژاد دلار 900 تومانی را چهار برابر کرد و تحویل داد
اگر روحانی نیز چهار برابر بکند که میشه 15-16 تومن
لطفا از کارهای احمدی نژاد دفاع نکنید که وضع امروز و تحریمها کلا مربوط به زمان احمدی نژاد است.
رضا
| Canada |
۰۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
برادر دردناگ است واما همه افزایش حقوق چند سال گذشته شما از محل چاپ پول بوده نه رشد اقتصاد مملکت پس به همین اسانی هم دود میشه و میره هوا
کاهش رو ما چرا نمیبینیم؟!!!
معلم به شاگردش گفت دو دو تا چند تا میشه؟
شاگرد گفت بیست و دو تا!
معلم گفت دو دو تا میشه چهار تا ، اگه خودشو بکشه پنج تا !
دلار 4200 تو محله آقای جهانگیری پیدا میشه دلار 8000 تومانی هم تو محله آقای همتی مردم عادی هم دلار 10500 تومانی رو باید با صف ایستادن بخرند
قطعا اگر مردم عزیز سراغ دلالای از خدا بی خبر نروند و سعی کنن از طریق چهارچوب مشخص شده ارز تهیه کنن، اون وقت شاهد افت دلار در محدوده ۷ الی ۸ هزار تومان خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
امثال شماهم فقط واسه ماستمالی کردن اشتباهات ساخته شدید .
عمو ارزش ثروتی که در ۴۰ سال با رنج در آوردیم در چند ماه یک سوم شد . حالیته ؟
ناشناس
| Canada |
۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
چند درصد از خرید و فروش بازار متعلق به ملت عادی است ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
تو رو خدا
راست میگی شما؟
کی قرار بشه ۳۵۰۰ تومان
قیمت دلار پایین نمیاد!این تزریق پول های مقطعی هم تداوم نخواهد داشت.
تابناک مرد باش سانسور نکن
پاسخ ها
گرفتار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
امیدوارم بیاد پایین تا حداقل تو بقیه کسایی که از روی عدم نیاز دلار خریدین ضرر کنید تا دیگه نگی دلار پایین نمیاد. تابناک مرد باش انتشار بده
احسان
| France |
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
تابناک نصف حرفامو سانسور کردی که!بازم میگم با این گزارشات ...قیمتا پایین نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
داداشم احسان راست میگه.دلار زمانی پایین میاد که عرضه بیشتر از تقاضا باشه.آیادرحال حاضر ارزی وارد کشور میشود؟البته مردم هم ازترس بی ارزش شدن پولشون ارزوطلاخریدن که اگر توافقی صورت بگیره همین مردم هم ورشکسته خواهندشدباسقوط قیمت ها.چندهفته پیش واسه ماشینم روغن مارک تویوتا گرفتم95تومان حالا رفتم بگیرم میگن200تومن.میگم چرا میگه چون درهم 2800تومانی میدیم تااز دبی برامون واردکنن.البته منطقی بود حرفش
تمام این موش وگربه بازیها بخاطر رساندن سکه به مرز 3میلیون ودلار به مرز 8تا9هزارتومان بوده وی،ه کم کم وضع میخواهد عادی شود بعدا دلار 4200 هم به تاریخ سپرده خواهد شد .
ببخشید کدوم صرافی داره دلار ۸۰۰۰تومن میده.میشه ادرس بدین. نکنه صرافی سر کوچتونه
دلار تا تک نرخی نشه وضع اقتصاد درست نمیشه و با شروع تحریم مرحله دوم رانت با استفاده از تفاوت نرخهای دولتی و مبادله ای و آزاد وضعیت بازار رو آشفته تر هم میکنه.
کار مسولین و هماهنگی کلی بود برای ۱ جمع کردن نقدینگی در دست مردم و ۲ جلوگیری از خروج ارز از کشور
اگر فرض را بر اساس بازار ثانویه قرار دهیم پس چرا انقدر اختلاف بین بازار ثانویه و بازار اصلی وجود داره من که نفهمیدم بازار اصلی قیمت بازار ثانویه رو مشخص میکنه یا بازار ثانویه قیمت بازار اصلی رو و اگر هیچکدوم رو هم تاثیر ندارن نقش نظارتی دولت تو بازار اصلی که نقشی در تعیین قیمت نداره بر چه اساس هستش
گاهی باید جام زهری نوشید ، قبل از دیر شدن
دیروز قمت دلار تو بازار 10700 بوده
چرا این همه دروغ می نویسید ؟
تا کی !!!! مردم رو چی فرض می کنید ؟
بانک مرکزی خیلی شکر خوردند که روند دلار کاهشی هست .
مرگ بر امریکا . مرگ بر شوروی . مرگ بر اسراییل . مرگ بر انگلیس . مرگ بر اروپا . مرگ بر مزدور . مرگ بر منافق . مرگ بر مفسد اقتصادی . مرگ بر فرصت طلب . مرگ بر دلال . مرگ بر بقال . مرگ بربی حجاب .... مرگ بر ...... مرگ بر ..... وای مردیم از خوشی از بس شعار مرگ دادیم این هم از این حال و روزمان . خدایا چرا هر چه به اونها نفرین می کنیم روز بروز چاق و چله تر می شوند و ما لاغر و نحیف تر . پول کشور شعار مرگ روز بروز ضعیف تر و پول نفرین شده ها روز بروز قوی تر . بابا یه نفر مستجاب الدعوه بیارید یک نفرین درست و حسابی بکند تا کلا استکبار از صفحه روزگار حذف شود
جنگ و تحریم بهونه بود کلا دولت میخواست دلاررا گرون کنه منتها نمی دونست چجوری اول مردم را از اینده نگران کردن تا مردم هجوم به بازار ارز و سکه ببرند بعد ارز به بازار تزریق نکردند تا دلار به دوازده تومان رسید و با شروع تحریمها به بازار نظم دادند و صرافیها باز شد و با تزریق ارز به بازار میخواهند دلار را بین هشت تا ده هزارتومان قیمت گذاری کنند تا هم بگنند تحریمها اثر نداره و هم بازار ارز را کنترل کردیم کلا این اقایون خیلی زرنگ تشریف دارند
احتمالا تا حالا پول ندیدید!!!

با 20 میلیون یورو و 100 میلیون درهم بازار تکون میخوره؟؟؟؟؟

جوک سال بود
پيش خريدسكه كه باعرضه وسياست بانك مركزي انجام شده وعموم موردم ازقبل ازآن مطلع شده اند چرا اسمش رانت گذاشتيد؟ لطفا رانت را تعريف فرماييد. كسي كه قبل ازاتفاق وسياست گذاري مطلع ميشود وعموم ازآن بيخبررانت است مثل افزايش تعرفه گمركي وورودهزاران خودروگران قيمت بنزوبي ام و يكهفته قبل ازآن لطفامردم رابيش ازاين گمراه نفرماييد. فروش بيست ميليارددلاربانرخ ٤٢٠٠تومان رانت است نه پيش فروش سكه!! البته كه پيش فروش سكه كارغللطي بوده وهيچ ارتباطي به خريداركه ميخواسته ارزش داراييش كاهش نيابدندارد خريدارسكه هيچ سودي نبرده فقط ازكاهش داراي خودجلوگيري كرده است.
وقتی گفته میشه که نرخ ارزها کاهش داشته تا کجای ادم که نمی سوزه نرخ ارز 100 تومان 200 تومان بالا میره بعد چند ریال کاهش پیدا میکنه چنان با تفسیر و تعبیر حرف از کاهش میزنن که انگار یکروزه نرخ دلار شده 7 تا یک تومانی
خدایا خودت ما ار از بن بست در بیار
از مسؤلین ناکاارامد به جز بن بست ایجاد کردن کاری برنمیاد
این اعداد و ارقام اصلا وجود خارجی نداره!
دلار دیروز در صرافی با ارائه مدارک مسافرتی 10300 تومن اونم به صورت محدود عرضه می شد.
اگه عرضه دارن قیمت اجناس و کالاها و ماشین رو بیارن سر جاش مثال آب وقتی پشت سد هست آرومه سد رو بشکنه دیگه بر نمیگرده راه خودشو میره اینها بصورت غیر متعارف و غیر کارشناسی چند سال جلوی گرانی و میگیرن بعد . . . مدیران و مسولان ناکارامد که پستهای کلیدی کشور رو در دست دارن هیچ و قت هیچی درست نمیکنن اون احمدی نژاد که من قبولش نداشتم بیمه برای کارگرها و مسکن مهر برای اقشار فراموش شده و . . .فراهم کرد
ارواح خودتون یورو 12500 تومن.
قیمت دلار بایید پایین بیاید..اما مردم به دلار چه کار دارند.؟؟
چرا همه حرف از دلار میزنند..مگر اینجا آمریکاست

مردم ما هوشیار باشند..دلار نخرند...به سفر خارجی نروند..
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر