بازدید 4303

صربستان، مینیاتوری از شرق و غرب

کد خبر: ۸۲۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷ 07 August 2018

اگر شما صربستان را برای سفر آینده تان انتخاب کرده اید خوب است بدانید به کشوری سفر می کنید که دارای تاریخ، فرهنگ، هنر و طبیعتی غنی و مردمی متفاوت است. شاید بپرسید چطور ممکن است ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم ، صربستان گستره ای دارد از شرق تا غرب، نه تنها از لحاظ جغرافیایی بلکه به لحاظ سیاسی و فرهنگی. در ابتدا صربستان بین امپراتوری بیزانس(روم شرقی) و روم قرار داشت سپس در مرز بین امپراتوری عثمانی و غرب مسیحی واقع شده بود. این موقعیت قرن ها در مسیر ارتش ها از هر دو طرف منجر به مهاجرت و ترکیب جمعیت ها شد. در نتیجه یک جامعه چند ملیتی، چند فرهنگی و ترکیبی در صربستان به وجود آمد.

بر همین اساس مردم صربستان سهم قابل توجهی در تولید علم، هنر، فرهنگ و … در جهان دارند. سال ۱۹۹۳ کتابی تحت عنوان « ۱۰۰ نفر از معروف ترین افراد صربستان» توسط آکادمی علوم و هنر صربستان منتشر شد .
در حالیکه تاریخ غنی بلگراد در سراسر این شهر مخصوصا در دژ قدیمی آن همچنان به چشم می خورد، ایونت ها و آثار فرهنگی و هنری دوره معاصر نیز گردشگران از سراسر اروپا و جهان به این کشور جذب می کند.

پایتخت صربستان به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا که در تقاطع شرق و غرب واقع شده است،ترکیبی فوق العاده غنی از فرهنگ ها، آثار و سبک های مختلف در فضای مرموز و خاص است.

اروپایی ها بخصوص اروپای شرقی، همواره آخر هفته خودشان را در کنار سایت های جالب و جذاب، معماری های چشم نواز، شب زنده داری، خرید های مناسب و مقرون به صرفه، برنامه های فرهنگی و … بلگراد می گذرانند

سفر به بلگراد سفر به تمام زیبایی هاست چرا شما در این شهر هر آنچه که برای یک سفر بخواهید از سایت های تاریخی، پارک و طبیعت، موزه، مناطق حذاب، سایت های مذهبی و … در مجموع بلگراد یک شهر فرهنگی در حال حرکت است. آنچه در پی می آید بخشی از این زیبایی هاست.

کلیسای Saint Sava
این کلیسا یکی از زیباترین ساختمان های صربستان و بزرگترین کلیسای ارتدکس بالکان است. این کلیسا نشان قدر دانی است نسبت به بزرگترین فرهیخته صربستانی و مهم ترین بخش از تاریخ این کشور است. این کلیسا یکی از جاذبه های محبوب گردشگران است و در Vracar plateau واقع شده است.

Mikser House
آیا می دانید Mikser House کجاست؟یک مکان منحصر بفرد در بلگراد در منطقه Sava Mala. Mikser House یک کارگاه، یک بوتیک شهری ، جایی برای برنامه های سرگرم کننده ، ایونت ها و کنسرت است. این مکان محیطی دوستانه ، عشق ورزی و بیش از همه شبیه خانه است.

خیابان Skadarlija
این خیابان مکانی شناخته شده بعنوان خانه bohemians، هنرمندان، روزنامه نگاران، نویسندگان و موزیسین هاست. آنها می توانند در این مکان که جوی صمیمانه با هم از مسائل گوناگون هنری، اجتماعی، سیاسی و … صحبت کنند و قهوه و نوشیدنی بنوشند. امروزه این خیابان همواره پر از جوانانی است که می خواهند روح بلگراد را تجربه کنند. جذابیتی که در این خیابان وجود دارد در هیچ کجای بلگراد وجود ندارد.

مجلس ملی
مجلس ملی، جایی است که تاریخ صربستان را نوشته اند. این مکان جایی است که مردم Slobodan، Milosevic را بعنوان رئیس جمهور فدرال یوگسلاوی مجبور به استعفا کردند.

میدان جمهوری
این میدان در مرکز بلگراد واقع شده و حد فاصل گذشته و حال این شهر محسوب می شود. بیشتر ساختمان هایی که این میدان را احاطه کرده اند ساختمان های ملی از جمله موزه ملی و تاتر ملی هستند. این میدان همچنین بدلیل تندیس شاهزاده Mihailo که روی اسبی سیاه قرار دارد و از قرن ۱۹ در این مکان قرار گرفته شهرت دارد. امروزه این میدان یکی از مناطق جذاب بلگراد است که شما می توانید در رستوران ها و کافه های پر ازدحام اطرافش نیز ساعات خوشی را داشته باشید.
اگر برای سفر آینده تان صربستان را برگزیده اید و می‌خواهید عکس ها و فیلم های تمام جاذبه های گردشگری و تفریحی آنرا ببینید، می‌توانید در سایت دفتر خدمات مسافرتی ایران مرکز به بازدید مجازی از تور صربستان، بپردازید .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها