بازدید 8764

افزایش قیمت نفت با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران

در روز دوشنبه، با باز شدن بازار نفت شاهد آن بودیم که قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه، افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت در روز جاری، کاهش غیرمنتظره تولید نفت عربستان سعودی در ماه جولای، کاهش دکل های نفتی فعال در آمریکا، و همچنین دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران عنوان شده است.
کد خبر: ۸۲۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 06 August 2018

افزایش قیمت نفت با بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایراندر روز دوشنبه، با باز شدن بازار نفت شاهد آن بودیم که قیمت نفت نسبت به قیمت بسته شده در روز جمعه، افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت نفت در روز جاری، کاهش غیرمنتظره تولید نفت عربستان سعودی در ماه جولای، کاهش دکل های نفتی فعال در آمریکا، و همچنین دور جدید تحریم های آمریکا علیه ایران عنوان شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته ۲۱ سنت افزایش یافت و بشکه ای ۷۳.۴۲ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با افزایش ۱۹ سنتی، بشکه ای ۶۸.۶۸ دلار صورت گرفت.

از جمله عواملی که امروز بر روی بازار نفت تاثیر گذاشت، اعلامیه ای از سوی واشنگتن در روز دوشنبه بود که خبر از تجدید تحریم های ایالات متحده علیه ایران به عنوان یکی از صادر کننده های اصلی نفت می دهد. به گفته یکی از مقامات وزارت خزانه داری ایالات متحده، ساعت ۱۲:۰۱ روز سه شنبه، تحریم های ایران توسط آمریکا که با برجام اجرای آن متوقف شده بود، مجدداً بازگردانده می شود.

در هفته گذشته شرکت های انرژی ایاالت متحده، برای دومین بار در سه هفته گذشته، تعداد دکل های نفتی فعال خود را کاهش دادند.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در روز جمعه گفت که در هفته منتهی به ۳ آگوست، دو عدد دکل های نفتی آمریکا توسط حفاران کاهش، و مجموع آنها به ۸۵۹ عدد رسیده است.

همچنین، به گفته دو تن از منابع مطلع در روز جمعه، عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان، در ماه جولای حدود ۱۰.۲۹ میلیون بشکه نفت در روز استخراج کرده است، که حدود ۲۰۰ هزار بشکه کمتر از ماه قبلش می باشد.

این در حالی است که، در ماه ژوئن عربستان توافق کرده بود که همراه با برخی دیگر از تولید کنندگان اوپک، و غیر اوپکی نظیر روسیه، تولید خود را از ماه جولای افزایش دهند.

اوپک و همپیمانان غیرعضو با هدف کاهش مازاد عرضه نفت در بازار و افزایش قیمت این محصول، از سال ۲۰۱۷ اقدام به کاهش تولید نفت به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کرده بودند. اما با کاهش تولید ونزوئلا و برخی دیگر از تولیدکنندگان، میزان کلی کاهش تولید به بالای ۱۶۰ درصد مقدار توافق شده رسیده بود. در توافق ۲۲ ژوئن، در واقع با افزایش تولید روزانه ۱ میلیون بشکه،  میزان تولید به سطح توافق شده در سال ۲۰۱۷ برگردانده شد و سهم روسیه در این افزایش تولید در حدود ۲۰۰ هزار بشکه است.

عربستان سعودی در روز ۲۵ جولای، با حملهٔ گروه حوثی یمن به دو تانکر نفتی اش، موقتاً ارسال محموله از طریق این آبراهه را متوقف کرد. اما روز شنبه، وزیر انرژی عرستان طی بیانیه ای اعلام کرد که ارسال محموله از این آبراهه مجدداً از سر گرفته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر