بازدید 5596

عربستان ارسال نفت از طریق تنگه باب المندب را از سر گرفت

در روز شنبه، عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان اعلام کرد که ارسال محموله های نفتی خود از طریق آبراه استراتژیک دریای سرخ، باب المندب، را از سر گرفته است.
کد خبر: ۸۲۲۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 04 August 2018

در روز شنبه، عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان اعلام کرد که ارسال محموله های نفتی خود از طریق آبراه استراتژیک دریای سرخ، باب المندب، را از سر گرفته است.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، عربستان سعودی در روز ۲۵ جولای، با حملهٔ گروه حوثی یمن به دو تانکر نفتی اش، موقتاً ارسال محموله از طریق این آبراهه را متوقف کرد.

روز شنبه، وزیر انرژی عرستان طی بیانیه ای اعلام کرد که ارسال محموله از این آبراهه مجدداً از سر گرفته شده است.

خالد الفلیح، وزیر انرژی عربستان، گفت: "تصمیم به از سر گیری حمل و نقل نفت از طریق تنگه باب المندب بعد از آن اتخاذ شد که رهبری ائتلاف اقدامات لازم را برای حفاظت از کشتی های دولت های ائتلاف انجام داد."

شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی تأیید کرد که حمل و نقل فورا از سر گرفته شده است.

آرامکو طی بیانیه ای گفت: "این شرکت مراقب است تا هماهنگ با سازمان های مربوطه، به نظارت و ارزیابی وضعیت فعلی ادامه دهد و تمام اقدامات لازم برای حصول اطمینان از امنیت را انجام دهد."

یمن، جایی که ائتلافی تحت رهبری عربستان سعودی در جنگی سه ساله با حوثی ها مبارزه می کند، در انتهای جنوبی دریای سرخ واقع شده است که یکی از مهمترین مسیرهای تجاری برای نفتکش ها است. تانکرهایی که از خاورمیانه می آیند و از طریق کانال سوئز به اروپا می روند، از نزدیکی سواحل یمن عبور می کنند. تنگه باب المندب، که دریای سرخ را به خلیج عدن پیوند می دهد، تنها ۲۰ کیلومتر عرض دارد.

پس از آنکه عربستان سعودی تصمیم به توقف ارسال محموله های خود از طریق این تنگه گرفت، گروه حوثی در ۳۱ جولای اعلام کرد که برای حمایت از تلاش های صلح جویانه، به مدت دو هفته حملات را در دریای سرخ متوقف می سازد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی