بازدید 9103
پیمانه اقتصادی؛

از «ساز ناکوک بورس چین با تهدید تعرفه‎ای آمریکا» تا «گزارش شورای جهانی طلا از خریداران سکه و طلا در بازار ایران»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش بهای طلای سیاه برای سومین روز متوالی، رشد سکه پس از وقفه دو روزه، قیمت طلا هنوز به کف حمایتی خود نرسیده است، تولید انواع خودروی سواری ۴.۵ درصد افزایش یافت، چین وام دو میلیارد دلاری به پاکستان می دهد، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت، غول نفتی آلمان فعالیت‌هایش در ایران را متوقف کرد، صادرات روغن نباتی ممنوع شد و راه‌اندازی کارخانه مونتاژ بی.ام.و در مجارستان را در بر دارد.
کد خبر: ۸۲۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 03 August 2018

از «ساز ناکوک بورس چین با تهدید تعرفه‎ای آمریک » تا «گزارش شورای جهانی طلا از خریداران سکه و طلا در بازار ایران»یمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش بهای طلای سیاه برای سومین روز متوالی، رشد سکه پس از وقفه دو روزه، قیمت طلا هنوز به کف حمایتی خود نرسیده است، تولید انواع خودروی سواری ۴.۵ درصد افزایش یافت، چین وام دو میلیارد دلاری به پاکستان می دهد، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت، غول نفتی آلمان فعالیت‌هایش در ایران را متوقف کرد، صادرات روغن نباتی ممنوع شد و راه‌اندازی کارخانه مونتاژ بی.ام.و در مجارستان را در بر دارد.

کاهش بهای طلای سیاه برای سومین روز متوالی

روز پنجشنبه، قیمت نفت برای سومین روز پیاپی نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته کاهش یافت. دلیل کاهش قیمت نفت افزایش غیر منتظره موجودی نفت آمریکا عنوان شده است که موجب بیشتر شدن نگرانی های موجود در باب افزایش چشمگیر عرضه نفت و در پی آن احتمال اشباع بازار شده است. به نقل از رویترز، دیروز قیمت آتی نفت خام برنت، نسبت به قیمت بسته شده در روز چهارشنبه، ۳۵ سنت کاهش یافت و بشکه ای ۷۲.۰۴ دلار در بازار معامله شد. همچنین، معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با کاهش ۳۵ سنتی، بشکه ای ۶۷.۳۱ دلار صورت گرفت. عربستان سعودی، روسیه، کویت، و امارات متحده عربی تولید نفت خود را در پی توافقی که در ماه ژوئن برای جبران کاهش احتمالی عرضه نفت صورت گرفت، افزایش داده اند. وارن پترسون، استرتژیست کالاهای ING در این رابطه گفت: هفته گذشته اخبار زیادی در مورد سیر نزولی قیمت ها منتشر شد. ما شاهد آن بودیم که اوپک با افزایش تولید ماه جولای، ماه به ماه به میزان تولید خود می افزاید و همچنین تولید روسیه به سطوح پیش از توافق بازگشته است.

تاثیر تهدید تعرفه‎ای آمریکا بر ارزش سهام بورس چین

به دنبال تهدید آمریکا برای اعمال تعرفه های تازه روی 200 میلیارد دلار از کالاهای تولیدی و وارداتی از چین، ارزش سهام بورس این کشور روز پنجشنبه کاهش یافت. سازمان تبادلات سهامی چین روز پنجشنبه در تارنمای خود از کاهش ارزش سهام در بازارهای اوراق بهادار این کشور از 1.5 تا 2.8 درصد به دلیل شدت گرفتن جنگ تجاری چین و آمریکا خبر داد. آمریکا نام ده ها شرکت چینی را در فهرست نظارتی شدیدی قرار داده که دسترسی آنها به بازار آمریکا را به دلیل تهدید بودن برای امنیت ملی محدود می کند. همزمان گزارش ها حاکی است که ارزش سهام در بازار شانگهای یکی از دو بازار مهم اوراق بهادار این کشور روز پنج شنبه 2.5 درصد کاهش یافته که بیشترین میزان ریزش در ماه جاری میلادی است. این در شرایطی است که روز چهارشنبه نیز با تهدیدهای آمریکا برای تعرفه های بیشتر، این بازار 1.5 درصد کاهش ارزش سهام را تجربه کرد. 'وو کان' از کارشناسان بازار 'شانشان' در شانگهای می گوید که چین هنوز نتوانسته است به اندازه کافی برای مقابله با جنگ تجاری آمریکا اقدام کند و برای همین بازار در شوک است و سهام ریزش می کند؛ اما در شهر 'شن جن' که بازار دوم اوراق بهادار چین محسوب می شود شاخص سهام برخی از شرکت ها بین 5 تا 7 درصد کاهش یافته است. به نقل از ایرنا، در این منطقه نیز به طور میانگین سهام شرکت ها بین 1.5 تا 2.8 درصد کاهش یافته و سرمایه گذاران با نگرانی اوضاع را دنبال می کنند.

رشد سکه پس از وقفه دو روزه

روز گذشته، قیمت سکه تمام طرح قدیم با افزایش ۲۵ هزار تومانی نسبت به روز چهارشنبه، به رقم فروش ۳,۶۵۱,۰۰۰ تومان رسید. هر سکه تمام طرح جدید نیز با رشد ۲۷۲ هزار تومانی نسبت به نرخ پایانی روز قبل، ۴,۰۶۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. این سکه در دو روز گذشته در مجموع بیش از ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت را به ثبت رسانده بود. هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز در معاملات دیروز بدون تغییر قیمت نسبت به روز قبل، به ترتیب به قیمت‌های ۱,۹۳۰,۰۰۰ و ۹۵۰ هزار تومان فروخته شده اند. هر سکه یک گرمی نیز با افت یک هزار تومان به رقم ۵۱۰ هزار تومان رسید.

قیمت طلا هنوز به کف حمایتی خود نرسیده است

رئیس مؤسسه سرمایه گذاری فونیکس فیوچرز بر این باور است که قیمت طلا هنوز جای اصلاح بیشتری دارد و به سطح حمایتی معتبر خود نرسیده است. کوین گرادی تأکید کرد: به نظر من، قیمت طلا هنوز جای اصلاح بیشتری دارد و تا سطح 1200 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت. بر اساس این گزارش وی افزود: طلا در سطح قیمتی 1200 دلاری، حمایت معتبری دارد و می تواند پس از رسیدن به این سطح قیمتی، با افزایش چشمگیری روبه رو شود. چارلی ندوس تحلیلگر ارشد مؤسسه لاسال فیوچرز نیز گفت: در صورت ادامه روند صعودی ارزش دلار، قیمت طلا با کاهش بیشتری در روزهای آینده روبرو خواهد شد. برخی تحلیلگران اقتصادی نیز معتقدند که ادامه روند نزولی ارزش یوان چین به ضرر قیمت طلا خواهد بود. تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب شده است تا روند نزولی ارزش یوان طی روزهای اخیر ادامه داشته باشد. به نظر می رسد، سطح حمایتی بعدی برای طلا 1213 دلار است و اگر این سطح شکسته شود، قیمت این فلز گرانبها تا 1197 دلار کاهش خواهد یافت. به نقل از سایت طلا، اوله هانسن تحلیلگر ساکسو بانک نیز پیش بینی کرده که قیمت طلا در کوتاه مدت بین 1210 تا 1240 دلار در نوسان خواهد بود.

تولید انواع خودروی سواری ۴.۵ درصد افزایش یافت

بیش از ۳۰۳.۵هزار دستگاه انواع سواری، ۱۴.۵ هزار دستگاه وانت و۱۰۰۲ دستگاه اتوبوس، مینی بوس و ون در سه ماهه نخست­ امسال تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل،۴.۵ ،­ ۱۱.۲ و ۳۰درصد رشد داشته است. به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، همچنین­ در ­این مدت ۳۳۶۴ دستگاه کامیون کشنده و ۴۱ دستگاه کمباین و نیز ۳۳۷۹ دستگاه تراکتور در کشور ساخته شد.

چین وام دو میلیارد دلاری به پاکستان می دهد

همزمان با تغییر قدرت در پاکستان و روی کار آمدن عمران خان به عنوان رهبر جدید این کشور، پکن از کمک اقتصادی و اعطای وام دو میلیارد دلاری به اسلام آباد خبر داد. روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ روز پنجشنبه گزارش داد روابط چین با پاکستان بسیار دیرینه است و طرفین خود را «دوستان همه فصول» می نامند. به همین سبب به نظر می رسد که دولت چین با اعطای یک وام 2 میلیارد دلاری از هم اکنون می خواهد روابط نزدیک تری با عمران خان داشته باشد. خبر اعطای وام درست در زمانی اعلام می شود که عمران خان پیروز انتخابات شده است و اقتصاد پاکستان در شرایط بسیار بدی در یک دهه گذشته بسر می برد. کارشناسان می گویند اگر تردیدی هم در خصوص مناسبات چین با دولت جدید وجود داشت، با اعلام خبر اعطای وام 2 میلیارد دلاری دیگر این تردیدها هم برطرف شده است و پکن قصد دارد با نخست وزیر جدید میانه خوبی داشته باشد. چین از یک سو می داند که آمریکا کمک هایش را به پاکستان کاهش داده و سطح روابط نظامی طرفین در حال کاهش است و از سوی دیگر می خواهد از هم اکنون جای پای محکمی در دولت جدید پاکستان داشته باشد که با آشفتگی اقتصادی شدیدی روبه روست. 'مایکل کوگامان' از مرکز 'وود ویلسون' و کارشناس مسائل آسیای جنوبی می گوید که عمران خان گزینه های زیادی ندارد و طبیعتا از کمک و وام اعتباری چین استقبال می کند. /ایرنا

راه‌اندازی کارخانه مونتاژ بی.ام.و در مجارستان

شرکت خودرو‌سازی بی.ام.و قصد دارد تا یک کارخانه مونتاژ خودرو‌ را به ارزش یک میلیارد یورو(۱۷/ ۱ میلیارد دلار) در مجارستان راه‌اندازی کند. این نخستین کارخانه مونتاژ محصولات بی.ام.و است که پس از حدود دو دهه رخ می‌دهد. به نقل از دنیای اقتصاد، این خودرو‌ساز آلمانی به‌دنبال آن است تا جای‌ پای خود را در اروپا با توجه به رشد سیاست‌های حمایت‌گرایی محکم کند. بنا بر اعلام این شرکت کارخانه مجارستان قادر خواهد بود تا سالانه ۱۵۰ هزار خودرو را وارد بازار کند. کارخانه جدید بی.ام.و قادر است تا در یک خط تولید خودرو‌های برقی و سوختی را تولید کند. بنا بر اعلام افسر ارشد تولید این شرکت، همه کارخانه‌های بی.ام.و در آینده نزدیک قادر خواهند بود تا علاوه بر تولید خودرو‌های متعارف سوختی تولید خودرو‌های برقی را نیز انجام دهند. این نخستین تأسیسات خودروسازی بی.ام.و در اروپا پس از سال ۲۰۰۰ است. مقامات بی.ام.و هنوز جزئیاتی را در مورد اینکه چه مدل‌هایی در کارخانه جدید مجارستان تولید خواهد شد اعلام نکرده‌اند.

بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ثابت نگه داشت
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم