بازدید 58695

دومین رسوایی بزرگ یک خواننده ایرانی پرمخاطب در پنج ماه و عدم اعتراض هوادارانش!

جای بسی تأسف دارد که در دوران کنونی، نظارت‌های حاکمیتی که جزو وظایف معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، آنچنان رو به تنزل گذاشته که شاهد بی‌عملیِ آشکار در مقابل چنین اتفاقاتی هستیم و در عین حال، هیچ مکانیزمی برای پیگیری شهروندان در دستگاه عریض و طویل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد وجود ندارد که بتوان به راحتی و با سرعت به آن مراجعه کرد و داد خود را ستاند.
کد خبر: ۸۱۹۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹ 26 July 2018

دومین رسوایی بزرگ یک خواننده ایرانی پرمخاطب در پنج ماه و عدم اعتراض هوادارانش!پخش تصاویری از کنسرت حمید هیراد در فضای مجازی، نشان می‌دهد، این خواننده در یکی از کنسرت‌هایش به جای اجرای زنده، صرفاً لب می‌زند و در بخشی از کنسرت، عدم همزمانی لب زدنِ هیراد با صدای ضبط شده، رسوایی را رقم می‌زند و این خواننده نیز به راحتی از این ماجرا عبور می‌کند؛ اتفاقی که این خواننده با انتشار یک ویدیو رد می‌کند و می‌گوید، ویدیوی پخش در فضای مجازی برای خراب کردنِ اوست و ویدیوی او دقیق است و نشان می‌دهد او لب نمی‌زند؛ ویدیویی که به نظر می‌رسد صداگذاری شده است!

به گزارش «تابناک»؛ به تازگی ویدیویی تکان دهنده از یکی از کنسرت‌های حمید هیراد در فضای مجازی منتشر شده که آشکارا مشخص است این خواننده اجرای زنده روی صحنه ندارد و این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که توان هماهنگ کردنِ خود برای لب زدن را با صدای در حال پخش برای چند ثانیه از دست می‌دهد. او در این کنسرت، یکباره به حالت احترام سرش را پایین می‌آورد و همزمان صدای او که میکروفن در مقابل صورتش نیست پخش می‌شود. هیراد پس از چند ثانیه پشت به مردم می‌کند و خواندن ادامه همان قطعه را بازی می‌کند!

اگر حمل بر صحت این ویدیو گذاشت، این نوع اقدام در سطح جهان معمول با اعتراض حاضران مواجه و چنان برخوردی با خواننده می‌شود که دیگر خوانندگان جرأت چنین کاری را نداشته باشند، اما در ایران بدون آنکه به مخاطب اعلام شود، موسیقی به صورت پلی‌بک پخش می‌شود و خواننده روی صحنه تنها بازی می‌کند. اتفاق تلخ‌تر از این رسوایی، سکوت حاضران در سالن کنسرت و عدم برخورد با این خواننده توسط مردمی که بلیت‌های گرانقیمتی برای یک اجرا زنده خریداری کرده بودند اما همان چیزی را گوش کردند که در ضبط خودرو گوش می‌کنند.

دومین رسوایی بزرگ یک خواننده ایرانی پرمخاطب در پنج ماه و عدم اعتراض هوادارانش!

چنین به نظر می‌آید که این روحیه در توده‌های مردم تقویت شده که اگر حقوقشان علنی حتی توسط یک خواننده که فاقد نفوذ و قدرت خطرسازی است، تضییع شد، باز هم اعتراضی نکنند و تنها به صحنه نگاه کنند! این دومین رسوایی حمید هیراد پس از سرقت ادبی اوست که چندین ماه پیش توسط گروهی از شاعران که اشعارشان توسط این خواننده به سرقت رفته بود، علنی شد و بنابراین از هیراد انتظاری بیش از این نمی‌رفت؛ اما چرا مخاطبان زیر بار چنین اجرایی رفته‌اند و انتخابشان هیراد بوده است؟

مشخص نیست در فقره قبلی محمدعلی بهمنی و همکارانش در دفتر موسیقی درباره سرقت ادبی که توسط این خواننده انجام شده، چه اقدامی انجام دادند و بعید است اتفاق خاصی رخ داده باشد. وقتی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تخلف پیشین اقدام عملی انجام نداده، چگونه باید انتظار داشت اتفاق دیگری نیز رخ ندهد؟ اساساً اگر این مردم ساکت که محض تفریح به این کنسرت‌ها می‌روند و با موسیقی ضبطی مواجه می‌شوند، قصد پیگیری برای پس گرفتن پول بلیت‌شان را داشته باشند، از کجا باید اقدام کنند؟

جای بسی تأسف دارد که در دوران کنونی، نظارت‌های حاکمیتی که جزو وظایف معاونت هنری و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، آنچنان رو به تنزل گذاشته که شاهد بی‌عملیِ آشکار در مقابل چنین اتفاقاتی هستیم و در عین حال هیچ مکانیزمی برای پیگیری شهروندان در دستگاه عریض و طویل معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد وجود ندارد که بتوان به راحتی و با سرعت به آن مراجعه کرد و داد خود را ستاند.

طبیعتاً وقتی این وضعیت وجود دارد و به جای مدیریت حوزه هنر، صرفاً شاهد اداره امور هستیم، چه توصیه‌ای بهتر از این که مردم با احتیاط کنسرت‌های موسیقی «پاپ» را انتخاب کنند و به مجوزهای دفتر موسیقی ارشاد اعتماد نکنند، چرا که ممکن است با خرید یک بلیت هفتاد تا صدهزار تومانی کنسرت، صدای ضبط صوت را در سالن بشنوند و بازیگر روی صحنه نیز آنچنان نقش خود را ماهرانه‌ بازی کند که برای دوره طولانی کسی چیز نفهمد.

پس از این حواشی، این خواننده با انتشار ویدیویی ادعا کرده که ویدیو اول توسط مخالفانش صداگذاری شده و ویدیوی دیگری منتشر کرده و مدعی شده که او لب خوانی نکرده است اما با توجه به آنکه نظارتی از سوی معاونت هنری وجود ندارد، نمی‌توان به داوری دقیقی در این باره پرداخت و ادعای این خواننده را تأیید کرد؛ بنابراین، انتظار می‌رود دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد، قدری مسئولانه‌تر عمل کند و تکلیف مخاطبان موسیقی ایران مشخص شود.

هرچند به نظر می‌رسد ویدیوی دوم (منتشر توسط هیراد) صداگذاری شده و تمپو با صدا همزمان نیست اما هر دو روایت را در ویدیو تابناک می‌بینید و قضاوت می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۷۱
بله دیگه وقتی شعرهای ایشون سرقتی باشه و همه سکوت کنند باید هم کنسرتش دروغی باشه...
سپاس از تابناک که در انفعال مخاطبان این خواننده این مطلب را انتشار داد تا سیه روی شود هر که در او غش باشد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
اتفاقا من میگم وای بر تابناک که با وجود این همه مشکل توی مملکت، گیر داده به یه سوژه چرتی مثل این. مطمئنم شما خودت از اینایی که صبح تا شب مینالن چرا وضع مملکت اینه، ولی بازم تا یه موضوع ابلهانه باب میشه، سریع میچسبین بهش و اصل مشکل رو یادتون میره!
سخیف ترین و نازل ترین موسیقی ..
وزارت ارشاد دست این خواننده ها رو باز گذاشته تا برای خلق حماسه های « تکرار» اینده، به درد بخورن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
البته هیچی جای حماسه تتلو را نمیگیره برادر من
کار از رسوایی گذشته ! دارد به فرهنگ تبدیل می شود
از کسانی که همچین ملیجک هایی رو به عنوان خواننده قبول دارن و توی کنسرتش شرکت میکنن انتظار رفتار حرفه ای و اعتراض نداشته باشید
این رسوایی هست یا اینکه پول مردم را بگیری بگذاری تو بانک بعد بهشون ندی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
به زور پول مردم را گرفتن گذاشتن در بانک؟ ننگ بر آنها باد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
هر دوتاش رسوایی هس هر کدوم جایگاه خودش رو داره
از فساد مسئولان که تکان دهنده تر نیست .
این چیزی که مد شده بهش میگن سرقت ادبی، یه زمانی بهش میگفتن «تضمین»، کلی هم کلاس داشت برای شاعر اصلی.
خوبه باز تو مشهد همینم نمیذارن بخونه
وقتی که تو گوگل می‌زنیم دانلود همایون حامد همایون میاد همایون شجریان نمیاد .اکثر مردم نه شعرو میشناسن نه هنر رو نه هنرمندو
کسی که یک شبه پولدار شده و پولشم از پارو بالا میره حتی اگه تو سرش هم بزنن برای اینکه کلاسش نیاد پایین ، صداش در نمیاد .
چنین به نظر می‌آید که این روحیه در توده‌های مردم تقویت شده که اگر حقوق‌شان به شکل علنی حتی توسط یک خواننده که فاقد نفوذ و قدرت خطرسازی است، تضییع شد، باز هم اعتراضی نکنند و تنها به صحنه نگاه کنند!


عجب چرا اونوقت!!؟؟؟
خداییش تنها گروه خبری هستین که میشه گفت بروزید
ممنون
چرا حالا لج کردین با این بدبخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
اینم یکی از همونهاییه که صداش در نمیاد
وزارت ارشاد باید برخورد کنه
برای مردم مهم نیست که اجرا زنده باشه یا نباشه بیشتر مردم به کنسرت خواننده های در پیت میرن تا پز لاکچری بودنشون رو به رخ بقیه بکشن
شجریان و گذاشتن بی سرو صدا بردنش. با شورو هیاهو همین بی مزه ترین هارو اوردن برای سرگرمیمون ! حالم از شعرو موسیقی دیگه بهم میخوره. بعد یه برنامه مفتضح میذارن طرف هی میگه عمو حسن. عمو شهرام فلان. به هنر اونا توهین میکنن و به قرطی بازی اینا لبخند و به به چه چه. بیاید به شعور خودمون توهین نکنیم. واقعیت رو دیگه میدونیم ...
علت اصلی سکوت مردم در این مورد شاید این باشه که وقتی می‌دونن در موارد بسیار بزرگتری که حقوقشون. پایمال شده و اعتراضشون هم بجایی نرسیده و بی نتیجه مونده پس همون بهتر که سکوت کنند. والله.
حقوق ملت اونقدر پایمال شده که عادت دارن و اگر خواننده محبوبشان روی صحنه حضور هم نداشته باشد و حتی گروه موسیقی هم نباشد و فقط اهنگش توی سالن پخش بشه به خودشون حق اعتراض نمیدن.
خلایق هرچه لایق!!!
اين يک از ايرادات ما مردم ايرانه. روحياتمون ژله‌ايه.
از کجا به کجا رسیدم از د.ا. از ا.ح. از م.ع.ی.ن از ... رسیدیم به اینا. تو رو خدا عکس و صدای قدیمی ها رو کنار اینا بذارین. قبول کنید به حقارت عادت کردیم.
اسيد پاش رو قايم مي كنن. تو زورت به خواننده رسيده ؟ دلت خوش است ها
شما چقدر ساده اید، اکثراً در ایران به کنسرت می روند تا لحظاتی را با دوست جنس مخالف خود سپری کنند و آنقدر جیغ و داد می زنند که صدای خواننده حتی به زور به گوش می رسد
بی خیال داداش
این هم شد خبر تابناک ؟؟؟
دلار چنده؟؟؟
رسوایی بار معنایی خیلی بیشتری دارد که برای این موضوع تیتر زدی ؛مثلا رسوایی کسانی که خودوفرزندانشان درامریکا وکاناداو.....خانه دارند و فریاد دیگری سر می دهند یا ارز برای دارو میگیرند وماشین وارد میکنند یا بانک درست میکنند وناگاه با سرمایه بانک غیب میشوند . حرمت کلمات را نگه دارید.
همچی گفتی رسوایی گفتیم از اون رسوایی های ترامپه
البته که پخش صدا به جای خواندن، در کنسرت، اقدامی فریبکارانه و قبیح است و این خواننده باید مجوز کنسرتش لغو شود، ولی مردم ایران برای شنیدن صدای زنده مبالغ به قول شما بالا پرداخت کرده و به کنسرت نمیروند، خواننده را دوست دارند و ضمنا به امید شادی و پایکوبی می روند، که آن هم توسط چراغ قوه هایی که روی صورتشان می افتد و جمله معروفه "شما خانوم" مجکوم به آرام نشستن روی صندلیشان می شوند. این خواننده آهنگ های خوبی داده و همه هم آهنگ هایش را هم میمیک صورتش را دوست دارند، شایسته بود وقتی خودش میداندکه صدا، صدای اصلی اش نیست و روی صدایش کار میشه، هیچ موقع سمت کنسرت نمی آمد تا این رسوایی را ایجاد نکند و همیشه از دید مردم دوست داشتنی باقی بماند.
تابناک جان برای درک عمق فاجعه یه نگاه به تصاویر مراسم وحید مرادی قاتل و لات تهران که در درگیری در زندان با قمه کشته شد بنداز و مقایسه کن با مراسم خاکسپاری دکتر بهمن فرزانه، نویسنده و مترجم، بیش از 80 اثر ارزشمند بعد از این مردم گلایه کن و از کرامت و حقوق انسانیشون حرف بزن. خلایق هر چه لایق. امثال هیراد از سرمونم زیادین.
مردم ایران فقط واسه جو باحال کنسرت و همخوانی میرن کنسرت....
اگه یه بار چنین کنسرت هایی رفته باشید متوجه میشید که تو خونتون میتونید موسیقی را با کیفیت بهتری بشنوید....
اونجا همه چیز میشنوید: جیغ ، صوت ، به جز صدای خواننده ....
وقتی قرار نیست صدای خواننده بیاد حالا لب بزنه یا بخونه فرق نداره
دومی صدا گذاریه چون صدای تماشاگرا توش نیست
بابا ول کنین این مسائل پوچ و بی اهمیت رو
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
متاسفانه همه چی توی این کشور پوچه
کلا ملت ما تماشاگر شدن و اعتراضی هم نمیکنن به اینکه قدرت خریدشون 1/3 شده
ویدیو دومی به وضوح صدا گذاری شده نه ویدیوی اولی. در حقیقت اگه به قسمت دوم با دقت نگاه کنید مشخصه که ریتم اهنگ با حرکات دست نوازنده تمپو هماهنگ نیست.
این حد از بی احترامی به شخصیت مخاطب شرم اوره!!
خلایق هر چه لایق. خب ملت نرن کنسترش
تقصیر خود ما مردمه...وقتی به هرچیزی بیشتر از ارزشش بها میدیم این میشه که خواننده جسارت میکنه پول کنسرت بگیره صدا ضبط شده تحویل بده...ماشین دو میلینیو چنذذه میلیون سایپا و ایران خودرو بده...جنسا گرون میشه بجا تحریم 100 تا 100 تا بخریم...اقا زاده ها از تفریحشون فیلم بزارن لایکشو ما بزاریم....خودمون به خودمون رحم نداریم...خدا خودش به ما رحم کنه
مردم همیشه شاهد این بودند که حق شان ضایع گشته و تنها نگاه کنند...

#از_ماست_که_بر_ماست
بد زمونه ای هستش
آخه اين كه صدا نداره بخواد زنده اجرا كنه!!!!!!!
چقدر این خبر مهم بود برای مردم. گفتم چرا قیمت ارز امروز اینقدر پایین اموده؟ پس به خاطر برملا شدن این موضوع یوده
مردم فقط واسه تفریح میرن کنسرت که یکم شاد باشن . تو بگو فلان جا مجوز گرفته که موسیقی پخش کنه با قیمت فلان اگه مردم نریختن اونجا واسه شاد بودن و تفریح هر چی میگی به من بگو
صدای خودش بوده از نوار پخش شده چه اشکالی داره
در مورد اختلاسها نمی‌گویید رسوایی
دزدها را با ن پ و و ر می‌خوانید حالا این بنده خدا رو چنان در بوق کردید
خجالت بکشید
ایشان صدای گرم و دلپذیری دارن
⁦O:-)⁩
اولن که کسی گوش نمیده شما نوار هم بزاری ملت شادیشون رو میکنن
دومن شاید طرفدارا ایشون خوششون میاد بماچه
وقتی یه عده میشوند خواننده بیش از این نمیشود انتظار داشت
نابود شد! :))
صدای چاوشی مصنوعیه، این هم از هیراد .واقعا چه بلایی سر هنر آمده
خب لابد سطح طرفداراش هم اندازه ی خودشه! هیچوقت در تاریخ موسیقیمون انقدر سطح پایین نبودیم، حتی در دوره ی ساسی و تتلواوضاعمون از این دوره ی هیراد و اشرفزاده بهتر بود
وقتی خواننده های واقعی اجازه اجرا نداشته باشن افرادی پر سر و صدا ادای خواننده ها رو در میارن و مردم از روی ناچاری بخاطر از دست ندادن یه ذره خوشی سکوت میکنن
واسه بدهكاران ميلياردي ب ح مينويسين و واسه يك هنرمند پرطرفدار اسم و عكس و فيلم ميذارين؟!
مشكلتون با حميد هيراد چيه؟
ويدئوتون هم كه جعليه!
يعني واقعا خواننده اي ه هزاران بار يك قطعه رو تمرين كرده و موزيك هم بلده ممكنه حتي اگه هم لب بزنه اشتباه لب بزنه؟
وقتی اجازه پخش موسیقی فاخر را درکنسرت یا صدا وسیما نمی دهند ,موسیقی دم دستی رشد می کند .
ملت عملا شدند سیب زمینی
ماشینم رو دزد برد وقتی پیدا شد ملت بهم می گفتند همین که پیدا شد خدا رو شکر کن و هر چی هزینه می خوان بدون سئوال پرداخت کن
کسی که وقتشو پای اینجور مطربها تلف میکنه حقش همونه
وقتی هر حرف و سخنی هر چند سخیف توسط مسولیت گفته میشه و خودمان عادت کردیم.فقط می ریم دلقک بازی ببینیم .به احساس و عمق شعر کسی توجهی نمی کنی یک آهنگ بزار و کمی دلقک بازی همه جذبت می شند.تفریحاتمان محدوده .خواننده های اصلی همه بایکوت و خانه نشین و ممنوع التصویر و ممنوع الورود به ایران هستند
ما از آب گل ماهی نگیر. " نظارت ها" بهتر است روی اقتصاد و بحران های آب و هوا و وضعیت معیشتی ایران تمرکز کنند. مردم خود می توانند تصمیم بگیرند کنسرت بروند یا نه.
آخه کیا میرن کنسرت این آدم ؟ همش همسایه ها و بچه محل های خودشونن دیگه... اگه کسی رفته و این مطلب و میخونه یه نظری کامنتی چیزی بده بشناسیمش
مردم بیشتر برای تخلیه هیجان میرن کنسرت
برای جیغ ودفریاد زدن و کف و سوت . این چیزها براشون اهمیتی نداره
پس میخواستید ملت شجریان و بنان گوش کنن!
رسوایی یعنی درد ملت رها کنید ۵ ساله با دولت همراهی کنید


چرا از اول دولت روحانی اخبار این سایت رفته سمت حوادث.. فرهنگ ..روسیه ... و این چیزا

از فساد دولت نمیخواید بگید

از گرونی میوه و خوراک

هااا؟
وقتی که اشتاد شجریان سالها نباید بتونه کنسرت بده معلومه که امثال این ادمهای مقطعی و بازیگر باید بتونن توش جیلون بدن و خودشون و هنرمند بدونن
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
دولود بر اشتاد

خخخ
فکر نمی کنم کسانی که به این نوع موسیقی های سخیف گوش می دن مفهوم حق و اعتراض کردن رو بدونن.
کلا ملت انگار ماست هستن هرکس هر بلایی سرشون میاره صدایی ازشون درنمی‌آید انگار نه انگار نمی دونم دل و جرات و جسارت مردم کجا رفته
از نوع خبرهای تابناک معلومه که همه چی آرومه ؟؟؟
اینها یعنی اینکه سکه ی سه و پانصد و دلار 9000 تومان و ... دروغه اندر دروغه.
فساد همه جا حتي در هنر ديده ميشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی