بازدید 30833

چرا جرمی کلارکسون به خوش‌شانسی احسان علیخانی نبود؟!

در پرونده احسان علیخانی کاملاً مشخص است که پس از اعلام غیرمجاز بودن مؤسسه ثامن الحجج در آبان 1393 و ممنوعیت تبلیغ این مؤسسه در تلویزیون، دو برنامه تحویل سال 1394 و ماه عسل رمضان 1394 با اسپانسرینگ این مؤسسه در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی روی آنتن رفته و همان زمان نیز به دور زدنِ دستور ممنوعیت تبلیغات در رسانه‌ها اعتراض شده است...
کد خبر: ۸۱۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 24 July 2018

چرا جرمی کلارکسون به خوش‌شانسی احسان علیخانی نبود؟!استفاده از آنتن زنده تلویزیون برای دفاع تمام قدت از احسان علیخانی، مجری برنامه‌های مناسبتی صداوسیما، با نقدهایی به شدت نقدهای مرتبط با جزئیات پرونده مؤسسه ثامن الحجج همراه شده و از زوایای مختلف بر این موضوع تمرکز شده است؛ اما اگر این اتفاق در غول‌های رسانه‌ای دنیا رخ می‌داد، آیا غول‌های رسانه‌ای حاضر می‌شدند اعتبار خود را در همان کفه‌ای از ترازوی داوری عمومی قرار دهند که اعتبار مجری‌شان در آن سبک و سنگین می‌شود؟

به گزارش «تابناک»؛ احسان علیخانی به واسطه نوع فعالیتش در تلویزیون، موافقین و مخالفین جدی داشته است و پس از لو رفتن نوع تبادلات مالی او و مؤسسه مالی ثامن الحجج ـ حتی پس از ممنوعیت رسمی فعالیت و تبلیغات این مؤسسه ـ صف مخالفانش به مراتب پرتعدادتر از موافقانش شده است؛ اما هرکس در هر صفی مانده موضعی تند نسبت به این وقایع دارد؛ گروهی متشکل از تفکرات مختلف سیاسی و فرهنگی به شدت از علیخانی (با انگیزه‌های مختلف) حمایت می‌کند و گروهی متشکل از تفکرات مختلف سیاسی و فرهنگی، نقدهای جدی نسبت به او وارد کرده‌اند.

پرونده علیخانی جزو مواردی است که نمی‌توان تأکید کرد کلیت اصولگرایان یا کلیت اصلاح‌طلبان یک موضع ثابت درباره او دارند و این موضوع پس از حرف‌های غیر واقع او و رضا رشیدپور در برنامه حالا خورشید و توجیهات آنها به مراتب بیشتر شد. نقدها دیگر صرفاً به تبادلات مالی این مجری با یک مؤسسه غیرقانونی محدود نمی‌شود. نقدهای تازه‌ درباره استفاده شخصی از آنتن تلویزیون ملی ایران برای بازسازی چهره یک مجری مناسبتی متوجه سوابق صداوسیماست؛ استفاده شخصی که در یک برآورد قیمت گذاری بالایی شده و این 17 دقیقه و 40 ثانیه که به جز تلاش برای شستن دست‌های احسان علیخانی در سایر بخش‌های خبری بود، ارزش میلیاردی داشت.

چرا جرمی کلارکسون به خوش‌شانسی احسان علیخانی نبود؟!

بر اساس جدول تعرفه‌های تبلیغات تلویزیونی سال 97 که توسط اداره‌ بازرگانی صداوسیما منتشر شده، زمان پخش به 35 «طبقه» مشخص شده که از طبقه‌ یک تا 35 افزایش قیمت دارد. قیمت میانگین این 35 طبقه، بیش از 24 میلیون تومان برای هر ثانیه است. اگر برنامه‌ حالا خورشید را رپرتاژ آگهی صداوسیما برای خودش و سلبریتی محبوبش قلمداد کنیم، هزینه‌ این آگهی به 86 میلیارد و 455 میلیون و 800 هزار تومان می‌رسد! اما مسأله حتی این رقم نیز نیست، چون هر روز ساعت‌ها رپرتاژ مجانی برای اشخاص مختلف در شبکه‌های مختلف پخش می‌شود و اگر قرار بر فاکتور کردن این رقم باشد، با اعداد نجومی مواجه می‌شویم.

چالش اساسی این است که در اغلب اوقات به چهره‌هایی که مورد اجحاف واقع شده‌اند، فرصت دفاع از خودشان در تلویزیون داده نشده است و اگر محدود فرصت‌هایی به آنها تعلق گرفته، به صورت تلفنی یا در مدت محدود زمانی و به مراتب کمتر از زمانی بوده که به اشخاص تاخته است. بنابراین در موقعیتی که یک مجری تلویزیون در معرض نقد جدی واقع شده، اینکه تلویزیون تریبون را یک‌طرفه در اختیار او و حامیانش قرار دهد، یک‌جانبه‌گرایی تلویزیون را بیش از پیش پررنگ می‌سازد و این نقطه‌ای است که منتقدان بر آن دست گذاشته‌اند. علیخانی خود را سرمایه اجتماعی می‌خواند و با این استدلال از چنین رانتی برخوردار شده اما آیا دیگر رسانه‌ها با سرمایه‌هایشان چنین می‌کنند؟

برای درک بهتر می‌توان به یک نمونه اشاره کرد. «تخت گاز / Top Gear» پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در سال‌های اخیر نه در میان برنامه‌های بی‌بی سی بلکه در سطحی فراتر و در میان تمامی برنامه‌های جهان بوده و این موفقیت به زعم همه کارشناسان به مدد ابتکارعمل جرمی کلارکسون مجری 58 ساله این برند بود. او در پشت صحنه تولید یکی از قسمت‌های تخت گاز با یکی از تهیه کنندگان این برنامه درگیر می‌شود و با توجه به تذکراتی که قبلاً دریافت کرده بوده، بلافاصله مدیریت بی بی سی تصمیم به قطع همکاری با او می‌گیرد.

چرا جرمی کلارکسون به خوش‌شانسی احسان علیخانی نبود؟!

تصمیم مدیران بی‌بی سی بسیار پرهزینه بود. موجی از نقدهای منفی در طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها بی بی سی را هدف قرار داد، یک کمپین چند میلیون امضایی برای حفظ این گروه امضا شد و طرفداران با اجاره یک تانک به مقابل ساختمان بی بی سی آمدند و اعتراض‌شان را حضوری به سمع و نظر مدیران این غول رسانه‌ای رساندند. مدیران بی بی سی اما حاضر نشدند اصولشان را زیر پای بگذارند و با تکیه بر درخواست‌های عمومی، نسبت به اصول بنگاه خبری اغماض نشان دهند و این سرمایه عظیم را حفظ کنند. آنها احتمالاً حدس می‌زدند تخت گاز پس از کلارکسون به شدت آسیب می‌بیند اما حاضر نشدند به یک مجری باج دهند و بدین ترتیب به سایر برنامه‌سازان و عوامل بی بی سی نشان دادند، عبور از خطوط قرمز چه هزینه‌ای دارد و بدین ترتیب کلارکسون به خوش‌شانسی علیخانی نبود.

در پرونده احسان علیخانی کاملاً مشخص است که پس از اعلام غیرمجاز بودن مؤسسه ثامن الحجج در آبان 1393 و ممنوعیت تبلیغ این مؤسسه در تلویزیون، دو برنامه تحویل سال 1394 و ماه عسل رمضان 1394 با اسپانسرینگ این مؤسسه در قالب باشگاه فرهنگی ورزشی روی آنتن رفته است و همان زمان نیز به دور زدنِ دستور ممنوعیت تبلیغات در رسانه‌ها اعتراض شده است. بنابراین اظهار جهل از ممنوعیت تبلیغ چنین مؤسسه‌ای و طرح مباحث انحرافی برای گریز از این موضوع، قابل پذیرش نیست و ای کاش شاهد یک عذرخواهی ساده از سوی او می‌بودیم.

بدون شک توجه به نقش امثال علیخانی و حامیانِ پنهانش که رقم‌هایی تحت هر عنوان از این مجموعه دریافت کرده‌اند، با رسیدگی به آنهایی که به این مؤسسات مالی مجوز داده‌اند و یا بر روند فعالیت آنها نظارت نکرده‌اند و همچنین دیگر دانه درشت‌های این پرونده منافاتی ندارد؛ بنابراین به همان اندازه که انتظار می‌رفت با این مجری مناسبتی به عنوان مبلغ این مؤسسه مالی غیرقانونی برخورد شود، باید افکارعمومی پیگیر برخورد با عوامل پشت پرده این مؤسسه نیز باشد. با این حال اکنون مسأله درباره یک رویه غلط است که در رسانه ملی رقم خورده است.

بدون تردید بی بی سی نیز می‌توانست همین رویه صداوسیما را در پیش بگیرد اما حاضر نشد اعتبارش را در همان کفه ترازو قرار دهد که اعتبار مجری‌اش در آن قرار گرفته و از سوی افکارعمومی وزن می‌شود. هرچند حفظ نیروهای پولساز برای صداوسیما ضروری است، اینکه اعتبار رسانه ملی صرف دفاع از یک مجری شود، رفتاری حرفه‌ای نیست. صداوسیما در این دوران که رقبای سختی دارد، باید بیش از پیش به ارائه روایات منصفانه و از زبان همه طرف‌ها روی بیاورد؛ در غیر این صورت مرجعیت این مجموعه پرهزینه برای کشور بیش از پیش آسیب می‌بینید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۸۷
احسان علیخانی پوشش ماست مالی کردن بقیه اسامی است
البته صدا وسیما هم دلش واسه علیخانی نسوخته
بیشتر نگران تعطیل نشدن ماه عسل و اگهیهای اونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
این ها ژن های خوبن با سهمیه و پارتی یک شبه راه صد ساله رو رفتن مطمن باشن اینقد پشتشون گرمه کسی نمیتونه تکونشون بده
لطفا به ماهیت دو برنامه و سخنان و ادعاهای دو مجری هم توجه کنید.
اونا کافرند
هاهاها
مقایسه بی بی سی با صدا وسیما
هاهاها
قیاس مع الفارق شده
جرمی کلارکسون مجری برنامه تخته گاز میلیون ها دلار درامد برای شبکه بی بی سی داشت اما به خاطر درگیری با تهیه کننده و ظاهرا زدن مشت به صورت او از کار برکنار شد. اما شبکه آمازون وی را با دستمزد بالاتری جذب کرد و جیمز می و ریچارد هاموند هم بی بی سی را در حمایت از کلارکسون ترک کردند.
کلارکسون از بانک انگلیس هدیه نگرفته بود. کلارکسون کار خلاف قانون نکرده بود. کلارکسون با ریختن اشک تمساح در تلویزیون پول در نمی آورد.
برنامه کلارکسون بیش از 100 میلیون نفر بیننده در کل دنیا داره. در خود ایران میلیون ها نفر برنامه ایشان را میبینند. ایشان یکی از موفق ترین مجریان بی بی سی در طول تاریخ این شبکه بود.
کلارکسون در شبکه جدید یعنی آمازون و با برنامه تور بزرگ یا گراند تور هم خیلی موفق بود و این برنامه هم بسیار محبوب هست. با ترک بی بی سی برنامه تاپ گیر یا همون تخته گاز نصف بیننده هاش رو از دست داد.
واقعا ساده انگارانه برخورد شده است. پر واضح است که این صرفا دفاع از یک مجری نیست. باید دید که تا چه رده ای مدیران در این مساله درگیر هستند
فکر می کنم مقایسه صدا و سیما با بی بی سی کاملا نادرسته
صدا و سیمای میلی، اعتباری ندارد که بخواهد حفظ شود.
صداو سیمای میلی دیگه هیچ اعتباری بین مردم نداره,فقط کافیه نظسنجی بشه
اونا حرفه ای هستن.
مدیران بی بی سی که به یک اصولی پایبندن....
شما صدا و سیما را با یک رسانه بین المللی که می تواند مخاطبانش را در دهها کشور متقاعد کند یکی می کنید؟!!!!
سوال این است که کجای BBC مشابه صدای و سیمای ماست که این یکی باشد ؟
مدیران BBC به قوانین و خطوط قرمز BBC مسئولند . درست است که یک مجری هوادارانی دارد که برای هواداری با تانک میآیند ! ولی در جایی که قانون حرف اول را میزند هرکسی هرچقدر هم محبوبیت داشته باشد نباید خلاف قانون رفتار کند .
اما صدا و سیما تابع چه قانونی است ؟ به چه کسی جوابگو است ؟‌ اصلا همین اعداد و ارقام میلیاردی که ذکر کردید از کجا آمده ؟ ملاک و معیار چیست و تابع کدام قانون است
بلاد کفر جای افرادی مثل مدیری و علیخانی نیست. آنجا همه باید نان حلال بخورند و پاسخگو هم باشند و مردم را به سخره نگیرند.
اینجا ایران هست اینا از حق کاپیتالسیون برخوردارند.نه این شخص بلکه ورزشکاران و دیگر به اصطلاح هنرمندان هم همینطور .آخه ما غیر از ابنا کسی رو نداریم مملکت قحط الرجاله.
در رسانه ملی جا برای افراد متعهد و خدمتگزار کم است
یکی از مشکلات ما این است که می خواهیم مشکل ایجاد شده را با طرح و ادامه حرفهای غیر قابل باور و این را بآن دوختن حل کنیم ، بابا جان بپذیرید خطا کرده اید و بیش از این برای آن هزینه نکنید اینهایی که با مطرح شدن در جامعه خود را به نان و آبی رسانده اند و بازهم با گرفتن هدیه و امثال آن می خواهند از جیب مردم بردارند را رها کنید تا قوه قضائیه به حسابشان برسد مطرح کردن مجدد این موضوعات و دفاع کردن از این این افراد جز دردسر و هزینه چیزی برای کشور ندارد .
دلیل اش خیلی ساده است . در کشور ما ارزشها حاکم است در کشورهای دیگر قانون ! نتیجه اش را هم دارید ملاحظه می فرمایید در تمام شوون زندگی ما و آنها !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
احسنت
رسانه میلی است دیگر نه ملی!!!
اینجا ایرانه آخه....
تابناک عزیزم، همون طور که اشاره کردی بی بی سی به اصول خودش پایبند بوده. به نظر من صدا و سیما هم به اصول خودش پایبند بوده، فقط اصولش اونی نیست که ما انتظار داشته باشیم یا دوست داشته بشیم
خوبه که مدعی العلوم وارد بشه تا قضایا روشن بشه.همین اشخاص هستند که مردم را بدبین میکنن.اگه با این جور افراد برخورد بشه مردم هم بدبین نمیشن.هر کسی که و در هر جایگاهی که هس وقتی ظنی بهش پیدا میشه خوبه که دادگاه بخادش تا مشخص بشه واقعا گناهکاره یا بیگناه .خوبم هس که شفاف اعلام کنن که آقای فلانی را دادگاه خواسته و بیگناهه یا گناهکاره
کارشان که بازی با اخساسات مردم شده منبع درامد این افراد ریختن اشک ودرامد ملیاردی وای بر انسانیتشان
سلام . تابناک یه جوری حساب کتاب میکنی انگار تلویزیون تماما داره از لحظه لحظه زمانش نهایت استفاده میکنه .
۲۴ ساعت یا دارن تحلیل های سیاسی میزارن که سر سوزن درد از کسی دوا نمیکنه یا دارن تله فیلمهایی میزارن که جز عوامل فیلم کسی نگاه نمیکنه .
حالا یه ساعتش واسه احسان بگذره .
چه بدی داره
بد نیست به زمانی هم که جناب فردوسی پور در برنامه نود به آقای هدایتی بخشیدند تا از خودش دفاع کنه هم بپردازین.
اینجا ایران است سرزمینی که مدیران آنرا ارثیه پدرشان میبینند
ما هر چه بدبختی میکشیم از رانت و زدوبند است! احسان علیخانی با کسانی ارتباط دارد که او را در برابر انتقادات و محدودیتها و قانون حمایت میکنند! برای همین است که مردم دیگر بی اعتماد شده اند. خبرهایی که درباره نهادها و بروز مفاسد اقتصادی و... در آنها به گوش مردم میرسد باعث فاصله گرفتن شدید مردم شده است و این درست نقطه ضعفی است که دشمنان روی آن دارند کار میکنند. متاسفانه عزم جدی و واقعی و همه جانیه برای مقابله با این وضعیت وجود ندارد...
سلام...به نظرم نام احسان علیخانی نامداری برای ایشان بسیار برازنده باشه...
به همین دلیل است که مردم بجای اخبار صدا و سیمای میلی به بی بی سی گوش می‌دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
چرا ما نمی رویم
آگه ما هم اصولی داشتیم و خطوط قرمز
وصد البته بر این اصول و خطوط پایبند بودیم
بیش از 90 درصد این مشکلات که گریبان گیر ما شده رو نداشتیم
مسله اینه که اعتباری دیگه نداره که بخواهد در کفه ترازو بگذارد یا نه . دست های پشت پرده؟!! این عبارت چیزی را نمی رساند غیر از مافیا!!
احسنت مطلب خوبی بود.
جناب تابناک همانطور شما تلویزیون را محکوم می کنی همانطور هم یه عده ای شمارو محکوم می کنند که چرا همه ماجرا در این گزارش طرح نشده، ببینید بجای یکسویه نگری به ماجرا که باعث تکرار آن در آینده و فرار محکومان خواهد شد. بهتر است اصل ماجرا که فساد است که باید از الفش تا ب آن مطرح شود تا اصلاح جامعه صورت گیرد.
با سلام
یکی از مواردی که باعث میشود مردم را در شبکه های عمومی و اجتماعی جذب کرد ،ساختن شایعه و یا کاه را کوه نشان دادن است .
برخی از گزارشات خبری بجای اینکه مشکلی از مشکلات مردم حل کنند
1 فقط به فکر سرگرمی مردم هستند
2- حدف حذبی ، سیاسی ، گروهی و یا شخصی دارند
3- سعی میکنند مردم را گمراه کنند
اما حدف اصلی یک رسانه رفع مشکلات مردم باید باشد .
مقایسه ات بی ربط بود چون یه سازمان مثل بی بی سی اعتبارشو فدای یک نفر نمیکنه به دلیل اینکه برند بی بی سی خیلی مهمتر از برند اون آدمه!
ظلمی که این مجریها در حق قربانیان و مالباختگان این موسسه کردند قابل بخشش نیست،خیلیها با تبلیغ رسانه ای صدا سیما بادست پشت پرده ی این مجریها قول این موسسه را خوردند و دار و ندارشان به تاراج رفت
تابی جون اینها درست اما اصل کاریها رو رو کن
دقیقا
ما قوانین را احساسی و سلیقه ای بکار برده و اجرا میکنند

حداقل این چند ده سال اینطوری بوده
انتظار ما این هست که هرکسی پرونده غیر شفاف داره ولو به اندازه ذره ای برای همه بیان بشه. اگرچه علیخانی و مدیری باید پاسخگو باشند ولی امیدوارم این دو نفر نشده باشن سیبل که بقیه در برن.
دو تا مقایسه بی ربطی بود! چون صدا و سیما از خودش دفاع می کرد ولی بی بی سی از مجریش!
من اصلا برنامه های این آقارو ندیدم واقعا مردم بیکارن می نشینن تی وی ایران رو میبینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
چطور خبرشو میخونی!!
خوش شانس نیس چون تو ایران نیس
یه گروه مافیایی هستن که جمع میشن یه موسسه باز میکنن و پول مردم رو بالا میکشن.
وقتی صدا وسیما تمام قد از احسان علی خانی دفاع کرده وتریبون جهت تطهیر علیخانی اختصاص داد باید به موضوع مشکوک شد وفهمید خبرهایی است درصورتیکه رسما اعلام غیر قانونی موسسه اعلام شده بازهم همکاری ادامه یافته حتما سود قابل توجهی داشته
شرافت هم چیز خوبی است. انگار شرافت مرده.
جناب احسان خان، کمی شرافت ید نیست. همه چیز پول و مال و اموال نیست. بالاخره در انسانیت جایی برای شرافت تعریف شده.
من که کلا برنامه های صدا و سیما رو نگاه نمیکنم. . با برنامه های تکراری وبیهوده.
ژن خوب!
صدا و سیما در ذهنشان اعتبار داره اما در واقعیت بین مردم اعتبار زیادی نداره
شما خودتون را با بي بي سي و كلاركسون مقايسه مي كنيد ايا؟ قياس مع الفارق مي باشد!!!!!!!!!!!
بی بی سی نیز می‌توانست همین رویه را در پیش بگیرد اما حاضر نشد اعتبارش را در همان کفه ترازو قرار دهد
صدا و سیما خیلی وقته که اعتباری پیش مردم نداره
بالاخره بی بی سی خوبه یا بد؟!!
اعتبارو ابروی یک کشور را به شخص گره میزنیم و اعتبارصدا وسیما را به یک مجری هنوز نفهمیدیم
صدا و سیما چیه؟ من که فقط موارد خاص صدا و سیما رو در شبکه های اجتماعی میبینم. مثلا همین سکانس سریال پدر رو در شبکه اجتماعی دیدم
عذر بدتر از گناه!
به نظر من ، اصولا مرتبط كردن مجرى ، مستقيما با اسپانسر ، ميتونه زمينه فساد رو ، براحتى فراهم بياره
بهتره برنامه هائى كه اسپانسر داره،،، خود اسپانسر مستقيما با شخص حقوقى سازمان صدا و سيما قرازداد ببنده و وجوه مالى و هدايا رو هم ، مستقيما به خود صدا و سيما بده
بديهيست كه در اينصورت:
تمام افراد و پرسنل موجود در يك برنامه تلويزيونى هم فقط با سازمان صدا وسيما قرارداد خواهند داشت
جناب تابناک جان...این صدا و سیما مدتهاست که از چشم مردم افتاده..فقط مردم برنامه ورزشی اون را نگاه میکنن...این آقای علیخانی یاد گرفته چگونه ملت احساساتی کنه ...متاسفانه مردم ما کمتر اهل عمیق نگاه کردن هستن..مردمی هستیم سطحی نگر و احساسی بهمین خاطر یکبار علیخانی بار دیگر مدیری و...همه و همه میان با احساسات و عواطف مردم بازی میکنند
چرا پرت و پلا می گویی تابناک؟؟؟!!!!!!
جوری تحلیل کردی گویی سیما اصلا در جریان غیرقانونی بودن تبلیغ برای ثامن الحجج نبوده و این عمل صرفا توسط علیخانی صورت گرفته!!!!!
کاملا یک طرفه به مجری حمله شده...
اینطور حمله کاملا وجهه سایت را خراب میکنه و مشخص میکنه که دلیل این حمله از جای دیگه است....
اگر احسان علیخانی اخراج میشد... به راحتی میگه چرا بازرگانی صدا و سیما مجوز این تبلیغ را داد....
اگر اون برنامه را مشاهده میکردید متوجه میشدید که علیخانی گفت کلیه مراحل قانونی و بررسی مدارک و صدور مجوز اسپانسر توسط صدا وسیما انجام میشه
حال این نحوه حمله به مجری یا بیانگر مشکل شخصی با مجری است یا اینکه اصلا حرف های علیخانی را نشنیده اید که عذر بدتر از گناه است
ما رو با اروپایی های قانونمند مقایسه نکن

نامردیه بخدا
مقايسه بي بي سي با صدا و سيماي ما قياس مع افارق است.بهتر است صدا و سيماي ما را راديو تلويزيون ملي عمان و اردن و عراق مقايسه كنيد.
اخلاق حرفه اي ركن اصلي رسانه هايي مانند بي بي سي است
از علیخانی متنفرم
نمیدونم تو صدا و سیما چی به خورد مجریان و دست اندر کاران میدن که نسبت به بیرون از تلوزیون 180 درجه تغییر میکنن. نمونه این مطلب رشید پور هستش که قبل از بازگشت به صدا و سیما عملکرد مطلوب تری داشت . مثل برنامه دید در شب که در قسمت مربوط به سحر قریشی اشتباهات و سطح پایین این خانم رو به همه نشون داد. اما با بازگشت به صدا و سیما ورق بر میگرده و ایشون با دعوت از (ا.ع) ازش یه فرشته معصوم میسازه!!!!!!!!!!
واقعا بیکارید که مشینین صدا سیما میبینین...
اصلا 1 دقیقه هم ارزش دیدن نداره صداسیمای کاملا جناحی!!!
کو گوش شنوا فعلا که هر کسی هر کاری دلش میخواد میکند وبعد برایش توجیه درست میکنند وآن را قانونمند نشان میدهند
مردم از فساد و رانت و دزدی در هر جایگاهی خسته شده اند لطفا با ایمان مردم بازی نکنید
چه ربطی داشت با جرمی کلارکسون
برادر بزرگوار این رویه صدا وسیما از گذشته وجود داشته و از تریبون عمومی که امانتی است در دست صدا سیما برای افراد واشخاص وکارکنان خود رسانه استفاده می شود ،یادمان نرفته که چند سال گذشته گروهی از کارکنان صدا وسیما جهت تهیه گزارش عازم چابهار بودند وهواپیمای حامل آنها سقوط کرد وآنها به رحمت خدا رفتند (خداوند این عزیزان را بیامرزد وقرین رحمت خود قرار دهد)دیدیم که صدا وسیما چه ها که نکرد از لحظات خانوادگی وراه رفتن و محل کار آن عزیزان گرفته تا پخش آهنگ سوزناک ومارش عزا وخلاصه چند ین روز بار روانی را به بینندگان منتقل کرد که تعداد زیادی از بینندگان در پای تلویزیون اشک ریختند تازه برای این مرحومین عنوان شهید انتخاب شد واحتمالا مزایای مربوطه نیز لحاظ شده و روز این سانحه روز شهدای رسانه لقب گرفت وبرخی از ساختمانها واماکن صدا وسیما بنام شهدای رسانه نامیده شد واز این تریبون استفاده شخصی وصنفی شد وکسی هم اعتراض نکرد وهمه این امتیازات با تبلیغ و استفاده از رسانه فراگیر وبه اصطلاح ملی حاصل شد ممکن است در جواب عنوان شود که این عزیزان در ماموریت ودر حین انجام وظیفه مرحوم شده اند در جواب باید گفت مگر اینهمه از کارکنان دولتی ونهاد عمومی که در حین انجام وظیفه دچار سانحه شده واز دنیا می روند شهید قلمداد میشوند مگر رفتگری که شب یا سحرگاه برای نظافت شهر انجام وظیفه می کند ودربرخورد با اتومبیلهای عبوری فوت مکند ویا کارگری در حین نظافت شبکه عمومی جمع آوری فاضلاب شهری فوت میکند ویا کارگری که در حین تعمیرات شبکه برق دچار برق گرفتگی ویا سقوط میشود ویامعلمی که در راه رسیدن به روستای دور افتاده برای آموزش فرزندان محروم روستا مینی بوسش به ته دره سقوط میکند وفوت می کند و هزاران شغل دیگر که جنبه عمومی وعام المنفعه دارند و شاغلان آنها در حین انجام وظیفه دچار سانحه شده واز دنیا می روند مگر اینها شهید تلقی شده وبرای خانواده شان امتیاز ومنزلت خانواده شهدا لحاظ می شود تازه در اکثر مواقع حتی دیه آنها نیز به خانوادشان پرداخت نمی شود ولی مرحومان سانحه هوایی که از کارکنان صدا وسیما بوده اند به برکت سوء استفاده از تریبون عمومی شهید تلقی شده و چند روز شبکه های مختلف صدا وسیما به معرفی وارائه کمالات وحسنات و وجنات آنها می پرداختند و به بینده اشک و اندوه هدیه می دادند.
در برنامه های امسال جام جهانی فوتبال دعوت چهره های جهانی ،بزرگ ،خوشنام و بدون حاشیه فوتبال و آنهم با هزینه اسپانسر خصوصی یک کار تبلیغاتی جهانی برای ایران بود. متاسفانه با تنگ نظری و بدون نگاه تخصصی از منظر تبلیغات جهانی، از ادامه این ابتکار عاقلانه مجریان برنامه جلوگیری نمودند. اما یک مجری متهم در افکار عمومی به راحتی و در یکی از پربیننده ترین برنامه ها به دفاع از خود میپردازد. در حقیقت عنان کار از دست مدیران صدا و سیما در رفته است. .
چرا یه رسانه مثل شما باید اینگونه یه موضوع شخصی کند جناب جرمی با تهیه کننده به مشکل بر نخورد بلکه با مشت به صورت کسی که کمی غذای ایشون دیر اورده بود کوبید در مورد علیخانی هم مگه می شه صدا و سیما مجوزه جای رو چک نکند و اجازه بده تبلیغی پخش شود؟؟؟ تو یه روزنامه ساده هم بخواهید اگهی بدین حتما انواع مجوز چک می کنند چه برسه به صدا و سیما جدا از این تا کی بانک مرکزی می خواهد اسن مسخره بازی ها رو‌دربیاره اگر بانک یا نهاد مالی دیگه مجوز گرفته چرا بعدا مجوزش باطل می شه اگر هم اصلا مجوز نداره چرا درش بسته نمی شه و سال ها فعالیت می کنه و بعد سال ها تازه یادشون میاد موسس غیر قانونی؟؟؟؟؟
صرفا مانور رسانه ای بود برای سرپوش گذاشتن روی فساد های کلان و منحرف کردن فکر و توجه مردم از این مسئله
یاد ماجرای کی روش و رحمتی افتادم، حالا حالاها ما باید از خارجیها چیز یاد بگیریم
الان که این برنامه غصبی هست اونها که روزه شون بایک برنامه غصبی باز کردن تموم روزه هاشون باطله ایا؟
"صداوسیما در این دوران که رقبای سختی دارد" ؟؟؟؟؟ اتفاقا چون صدا و سیما هیچ رقیبی ندارد اینجوری می شود.
اخه وصداوسیمارو چه به مقایسه با بی بی سی
دچار افراط و تفریط نشوید فساد امروز کشور بسیار گسترده تر از این ها است کسانی هستند که نقش اصلی را در انواع فساد ها داشته اند که هیچ نامی از آنها نیست عدالت را رعایت کنید هرکس به اندازه مسولیتی که داشته باید پاسخگو باشد همه گناهان را بگردن یکی دونفر نیندازید
آقا این رویه ایراد داره. من قبلا در مجموعه ای مشغول به کار بودم که برای مدتی اسپانسر یکی از مهمترین برنامه های تلویزیون بود. پول حامی مالی مستقیما به حساب مجری برنامه که حتی رسما تهیه کننده برنامه هم نبود ریخته میشد. نه میخوام از پولهایی که زیر میزی داده میشد که حتی 50 درصد از مبلغ قرار داد رسمی هم بیشتر بود چیزی بگم نه اسم برنامه رو. ولی موضوع اینه که چرا پول اسپانسرها نباید به حساب صدا و سیما ریخته بشه. چرا مجری تهیه کننده ها شخصا پول رو میگیرن؟؟
بازم حرف این عقده ای را زدید
با سلام . مثل همیشه فقط تاسف .
چه ربطی داره. اصن چطوری با هم مقایسه شون می کنین. اون با تهیه کننده ها درگیر شده. این داستانش چیز دیگه ایه.
تظاهرو ریاحکار ی پایدار نیست
در باره چی شما حرف میزنید؟
کدوم تلویزیون ؟
کدوم رسانه ملی؟
کدوم بی طرفی؟
مگه کسی توی این مملکت تلویزیون ایران رو میبینه؟
صدا و سیما خیلی وقته که مخاطب نداره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل