بازدید 22543

اولین شرط پامپئو برای مذاکره «بدون پیش‌شرط»!

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند.
کد خبر: ۸۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۲ 31 July 2018

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، اگر ایران بتواند بپذیرد که وارد توافق هسته‌ای جدیدی شود، دونالد ترامپ آماده است که با این کشور مذاکره کند.

به گزارش ایسنا، در حالی که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا ساعاتی پیش از تمایل واشنگتن برای انجام مذاکرات «بدون پیش‌شرط» با ایران سخن گفته بود، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی اولین اما و اگرها را برای آغاز چنین مذاکراتی مطرح کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان این که از این ابراز تمایل ترامپ حمایت می‌کند، گفت: در صورتی رییس‌جمهور با ایرانی‌ها پای میز مذاکره خواهد نشست که ایرانی‌ها تعهد به اعمال تغییرات در نحوه رفتار با مردم این کشور را نشان دهند، از رفتار بد خود بکاهند و بتوانند بپذیرند که وارد توافقی هسته‌ای شوند که در عمل مانع اشاعه [تسلیحاتی] شود.

محمود واعظی، رییس‌ دفتر رییس‌جمهوری کشورمان چندی پیش گفته بود: وقتی آقای روحانی به مقر سازمان ملل رفت این آقای ترامپ بود که هشت بار درخواست گفت‌وگو با آقای روحانی را مطرح کرد ولی آقای روحانی این درخواست را قبول نکرد. پامپئو در پاسخ به پرسشی درباره این اظهارات واعظی، اظهار کرد، درباره مکالمات خصوصی که ممکن است انجام شده یا نشده باشد، صحبتی نمی‌کند.

شروط پامپئو برای پیونگ‌یانگ

پامپئو در بخش دیگری از این مصاحبه به موضوع سرمایه‌گذاری در کره‌شمالی پرداخت و گفت: اطمینان دارم آمریکایی‌هایی خواهند بود که بخواهند در کره‌شمالی آزاد و قانون‌محور سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد، در صورتی که پیونگ‌یانگ با آمریکا در زمینه خلع سلاح همکاری داشته و آینده‌ای روشن‌تر رقم بزند، سرمایه‌گذاران کره‌جنوبی، چین و ژاپن نیز از فرصت‌های اقتصادی در کره‌شمالی بهره خواهند گرفت.

پامپئو گفت، درباره موضوع رشد اقصادی با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صحبت و به او گفته شده که ایجاد نظامی قانون‌محور و جذب سرمایه خارجی از جمله راه‌های سریع برای توسعه اقصادی این کشور است.

برای خواندن خبرها و تحلیلهای بیشتر درباره سوژه روز تابناک «آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران»  اینجا را کلیک کنید.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
حالا که آمریکا کوتاه آمده تورا به خدا شما هم کوتاه بیایید تا ملت کمی نفس بکشند.
سیاست مداران ایرانی و آمریکایی فقط به فکر منافع خود هستند این مردم مظلوم ایران هستند که در زیر فشار اقتصادی له می شوند
ما خواهان مذاکره با آمریکا هستیم
اینها میخواهند با ما مذاکره کنند. بهتر است با عزت این کار را انجام دهیم.بدون پیش شرط
ترامپ با جمهورخواهان فرق داره، اگه بتونید یک ملاقات دوطرف داشته باشید به راحتی می تونید از کشور در برابر جمهورخواهان جنگ طلب به وسیله ترامپ محافظت کنید
یعنی چی حالا یعنی آقای روحانی مثل کره شمالی باید بشینه کنار ترامپ عکس بگیره مگه میشه مگه داریم اخه روحانی خودش میگه من که کاره ای نیستم
ضرری که ندارد حداقل بریم ببینیم که حرف حسابش چیه بهتر ازاینه که مردم به در یوزگی بیفتن.
بازار ایران. درد آمریکا نبودن در بازار ایران بعد از برجام بود. اگر می گذاشتیم کمی سرمایه گذاری کنند شاید به اینجا نمی رسیدیم.
معطل نکنید تا همه نابود نشدند قبول نکنید البته منظورم از همه ملت بی پناه هستند نه شما ها
حالا ما اومديم پاي ميز مذاكره.....تضمين براي دبه نكردن دولت بعدي امريكا چيه؟؟؟
عین واقعیت،باید به مردم و نظرات مردم ایران در تصمیم گیری های کلان و خرد احترام گذاشت
اون یکی رییس جمهورتان که عاقل بود امضاعش بی اثر شد چه برسد به این یکی که دم دمی مزاج هم هست. ما باید بر سر مسایل دیگر مذاکره کنیم نه مسایل هسته ای.
دعوت بدون پیش شرط ترامپ بنوعی قدرت سیاسی و بی ریایی و رو راست بودن او را در این زمینه میرساند. ترامپ با تنبلی بیکاری وبیعاری ونان در آوردن های کاذب در افتاده است.ای کاش ما چنین مسئولینی داشتیم .که ظرف چند ماه به همه وعده های انتخاباتیش جامه عمل پوشاند.
اقای روحانی خیلی اشتباه کرده اگر واقعا 8 بار تقاضای مذاکره شده و ایشون رد کردند اابته روحانی کاره نیست در اینگونه موارد ..در هر حال مردم خواهان مذاکره و صلح و صفا با امریکا هستند لطفا این نظر و خواست مردم را احترام قایل بشید ..بائر نمیکنید نظر سنجی کنید از برنامه 90 بدون اطلاع قبلی .
عجب تیتر خلاقانه ای انتخاب کردین.
اینها پیش شرط نیست . طرح چارچوب مذاکره و موضوع گفتگوست.
اگر ما به نون خشك خوردن هم برسيم مطمئن هستم و اعتقاد دارم مذاكره با آمريكا را نبايد پذيرفت
بنده خدا ترامپ که قبل از خروج از برجام در خواست ملاقات برای اصلاح برجام را داشت.
بایک گام عقب رفتن ۲گام دشمن میاد...
این آقا که قبلا 12 درخواست ذلت بار را از ایران درخواست کرده بود !
چرا مسئولین از این حرفهای دو پهلوی این هااستفاده نمی کنند وبرای جهانیان کارهای این جنایتکاران را روشن نمی نمایند ایا بهتر نیست که الان به صراحت اعلام کنیم که حاظریم در سازمان ملل در پیش خبرنگارا عالم جلسه برگذار کنیم و همه حرفهای خود را بزنند آنموقع مشخص شود که کی ظالم است و کی مظلوم، اگر به اینصورت به دنیای سراسر ظلم و جنایت اینها وارد بشویم می توانیم انسانهای دنیا را قانع کنیم که اینها دولتهای جنایت آفرین برای انسانها هستند و نه خیر خواه بشر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار