بازدید 7192

واکنش وزیر ارتباطات به خبر رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در دوبی

چند روز پیش بود که خبر رجیستری برخی گوشی های تلفن همراه در دوبی و قاچاق این گوشی ها به داخل کشور خبرساز شد. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در این زمینه گفت که گوشی های تلفن همراه رجیستری شده در دوبی عوارض گمرکی خود را پرداخت می کنند و دور خوردن طرح رجیستری در کار نیست اما در این بین در حق مشترک نهایی اجحاف می شود.
کد خبر: ۸۲۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ 29 July 2018

واکنش وزیر ارتباطات به خبر رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در دوبیچند روز پیش بود که خبر رجیستری برخی گوشی های تلفن همراه در دوبی و قاچاق این گوشی ها به داخل کشور خبرساز شد. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در این زمینه گفت که گوشی های تلفن همراه رجیستری شده در دوبی عوارض گمرکی خود را پرداخت می کنند و دور خوردن طرح رجیستری در کار نیست اما در این بین در حق مشترک نهایی اجحاف می شود.

به گزارش تابناک اقتصادی، در مورخه 5 مرداد 1397 مطلبی با عنوان "گوشی های تلفن همراه چگونه در دوبی رجیستری می شوند" در سایت تابناک اقتصادی منتشر شد و در آن مطلب عنوان شد که برخی گوشی های تلفن همراه در بازار نایف دوبی رجیستری شده و با لنج هایی از بندر دوبی به ایران آورده می شوند و سپس با وسیله های نقلیه ای که شوتی نامیده می شوند به شیراز برده و در سطح کشور توزیع می گردند. این موضوع باعث شد تا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات به آن واکنش نشان دهد و پاسخ این پرسش را بدهد.

آذری جهرمی در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ در این زمینه عنوان نمود: عده ای در داخل کشور سیم کارت هایی را به نام اتباع بیگانه ثبت می کنند. این عده، سیم کارت ها را به خارج کشور منتقل می کنند و این سیم کارت ها را بر روی گوشی های تلفن همراه دست دوم نوسازی شده قرار می دهند. با قرار گرفتن سیم کارت ها بر روی گوشی های تلفن همراه با پیامی مواجه می شوند که این گوشی در شبکه ثبت نشده است. برای ثبت شما می توانید به گمرک رفته و عوارض آن را پرداخت کنید. این عده در خارج از کشور به سامانه گمرک مراجعه می کنند و با وارد کردن شماره سریال دستگاه و پاسپورت همان اتباع بیگانه گوشی تلفن همراه را فعال می کنند. یعنی این عده عملاً عوارض گمرکی را پرداخت می کنند. اگر قیمت گوشی دست دوم 1.5 میلیون تومان باشد و 150 هزار تومان هم بابت عوارض گمرکی پرداخت شود، قیمت گوشی تلفن همراه دست دوم در حدود یک میلیون و 650 هزار تومان می شود. این گوشی های تلفن همراه را بسته بندی می کنند و به عنوان گوشی های تلفن همراه نو در بازار ایران به قیمت 4 الی 5 میلیون تومان به فروش می رسانند. در این بین دولت ضرری نمی کند و تنها این مصرف کننده نهایی است که در حقش اجحاف می شود.

وزیر ارتباطات در پایان این توضیحات خود چند پرسش هایی را نیز مطرح نمود که بسیار قابل تامل است. وی گفت: چگونه از ته لنجی به عنوان قاچاق استفاده می شود؟ چگونه در جاده های ما برخی ماشین ها در روز یا شب، زیر چشم نهادهای نظارتی این همه قاچاق را انجام می دهند؟ کجایند آن دستگاه هایی که مسئول مبارزه با قاچاق می باشند؟ چرا در جاده های ما این همه قاچاق اتفاق می افتد؟

آذری جهرمی گفت: پیشنهاد ما این نیست که ماشین های 405 تولیدشان متوقف شود یا جاده ها را ببندند، اما این موضوعات قابل رسیدگی است و حتماً باید به آن ها رسیدگی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر