بازدید 10410
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

برخی وزرا استیضاح وزیر دیگر را جلو می اندازند تا خودشان استیضاح نشوند!

در این ارتباط، حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده، بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هر چه جلوتر می‌رویم، به ‌درستی استیضاح مذکور بیشتر پی می‌بریم. متأسفانه، برخی نمایندگان مجلس که نامشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح، یکی از نمایندگان مجلس در چهارشنبه بعدازظهر به دفتری می رود و در آنجا قول داده بود تلاش کند استیضاح رأی نیاورد.
کد خبر: ۸۲۰۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 06 August 2018

برخی وزرا استیضاح وزیر دیگر را جلو می اندازند تا خودشان استیضاح نشوند!هر چقدر زمان استیضاح برخی وزرای مجلس که از مدت‌ها پیش در مجلس مطرح است، بیشتر می‌شود، لابی‌های پشت پرده نیز با شدت بیشتری در حال شکل گرفتن است و استیضاح برای برخی نمایندگان و مسئولان دولتی، تبدیل به محلی برای دادوستد پست‌ها و امتیازها شده است.

به گزارش «تابناک»؛ حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت وگویی، با بیان اینکه به دنبال طرح استیضاح وزیر اقتصاد، تحرکات و فعالیت‌های ایشان افزایش یافت، گفت: از سوی دیگر، دیپلماسی فعالی در مجلس راه افتاده و رایزنی گسترده با نمایندگانی که طرح را امضا کرده و حتی آن‌هایی که استیضاح را امضا نکرده‌اند نیز ایجاد شده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به فضای سنگین رایزنی‌ها، انتصاب‌های مشکوک و بده و بستان‌های عجیب برای جلوگیری از استیضاح وزیر اقتصاد گفت: هرچه جلوتر می‌رویم، به ‌درستی استیضاح مذکور بیشتر پی می‌بریم.

وی افزود: متأسفانه، برخی نمایندگان مجلس که نامشان را نمی‌آورم به دنبال دریافت امتیاز در این شرایط هستند. در روزهای نخستِ مطرح‌شدن استیضاح، یکی از نمایندگان مجلس در چهارشنبه بعدازظهر به دفتری می رود و در آنجا قول داده بود تلاش کند استیضاح رأی نیاورد.

همچنین غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: استیضاح و سؤال از وزیر یکی از وظایف اصلی نمایندگان است و نمایندگان هر جا که لازم ببینند، می‌توانند از وزرای دولت بازخواست کنند.

این عضو گروه برنامه‌وبودجه مجلس گفت: در شرایط بحرانی و مواقع اضطراری، این وظیفه دوچندان می‌شود و نمایندگان با ورود به موضوع، سعی در حل مشکل‌ دارند، به ویژه که نشانه‌هایی از تعلل در دولت هم دیده می‌شود، ولی متأسفانه بازار استیضاح همیشه برای برخی‌ سودآور بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون بیش از پنج استیضاح در مجلس شورای اسلامی مطرح است؛ البته در کنار این‌ها یکسری بی‌اخلاقی‌هایی هم می‌شود؛ از جمله اینکه برخی‌ها، استیضاح برخی وزرای دیگر را جلو می‌اندازند تا خودشان استیضاح نشوند؛ ما از این چیزها در راهروهای مجلس زیاد می‌بینیم.

وی در ادامه گفت: فعلا استیضاح‌هایی بسیاری در مجلس مطرح است. باید دید، شرایط عمومی به چه سمتی سوق پیدا خواهد کرد و آیا دولت خود تغییراتی ایجاد خواهد کرد یا نه؛ اما بهتر است، خود دولت تغییراتی ایجاد کند و به نظر من، اگر دولت دست به تغییر بزند، بهتر از این است که مجلس وارد شود.
متأسفانه لابی در مجلس همیشه بوده و مورد ‌انکارناشدنی است، که هم از سوی نماینده مطرح می‌شود و هم از سوی خود وزارتخانه‌ها؛ البته معمولاً خود استیضاح‌کننده‌های اصلی از این موضوع مبرا هستند، ولی برخی‌ خود را به جاهایی آویزان می‌کنند و چیزی می‌دهند و یا چیزی می‌گیرند و بعد هم انصراف می‌دهند.

وی در پاسخ به این که از تعداد امضاها چیز کم شده یا نه، گفت: امضا و تعداد مهم نیست، بلکه مهم اصالت امضاست. ما استیضاح داشتیم که با 11 امضا وزیر افتاده، و استیضاح هم داشتیم که با 90 استیضاح وزیر در پست خود ابقا شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۳
احسنت . زدي به هدف . . .
پاسخ ها
پرستار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
اتفاقا وزیر بهداشت که با ربیعی مشکل دارد خودش باید اول از همه استیضاح شود
چه رابطه ای بین استخدام غیرقانونی 24 نفر از نورچشمی ها در صنعت نفت و بایگانی شدن استیضاح وزیر نفت است ؟ ( جهت اطلاع از کم و کیف خبر به سایت میز نفت مراجعه فرمئید ) گفته می شود هر نماینده ای که می خواهد خود یا یکی از بستگانش را استخدام کند سریعا نامه ای جهت استیضاح وزیر نفت آماده می کند و از آنجایی که وزیر نفت شیفته خدمت است و نه تشنه قدرت فورا لابی گیری کرده و با استخدام فرد یا افراد مورد نظر قائله را می خواباند. گمان نمی رود در دوره فتحعلی شاه قاجار هم چنین وزرایی را تحمل می کردند. پنجسال دیگر از شعارهای بدون عمل وزیر فارغ التحصیل رشته عمران گذشت !!!
خودشون به طور علنی دارن میگن تو مجلس لابی میشه!! یعنی این نماینده های لابی کننده که به ظاهر نماینده مردم و در باطن نماینده منافع خود و حزب خود هستند از خدا و آخرت نمی ترسند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
اصلا خدا را میشناسندکه بترسند
این وزیر اقتصاد کرباسیان کلا با بده بستان در دوره روحانی پست حساس گرفت وگرنه در دوره احمدی نژاد معاونت خدمات شهری شهرداری تهران (زباله) داشت. در دوره قبل روحانی رییس گمرگ بود در تمام ارکان گمرک از قبیل ثبت سفارش زمان ترخیص اختصاص ارز دولتی و.... فساد به تمام کمال ایجاد کرد حالا با داشتن پست حساس که بانک مرکزی و وزارت اقتصاد زیر نظر دارد باید برسی عمیق شود تا مشخص شود چه بده بستانهایی با افراد خاص که این پست را به این آقا دادند دارد.
پیشنهاد میکنم برسی شود خانواده این آقا الان در کجا سکونت دارند و مابقی خانواده چه رانتهایی در دوره رفسنجانی گرفتند
نمایندگان مجلس شما که باید از حق مردم دفاع کنید ،چرا
از نمایندگان که دست به چنین لابی و نامردی ها نمیزنند نام نمایندگان متخلف را بیاورند چرا باید مملکت ما به دست انسان های اداره شود که خود از
چرا اینقدر دست دست میکنید -

خدایا از دست این مسئولین به خودت پناه می برم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
دوست عزیز ترس از خدا وآخرت برای مردم عامی هست .کسانی که با این کارها دنبال منافع شخصی خود هست نه تنها به خدا اعتقاد ندارند که وجدان نیز ندارند چرا که کسی که وجدان درونی داشته باشه همون وجدان خدای درونی اوست واونو از انجام چنین کارهایی باز میداره .فرقی نداره که اون به خدا اعتقاد داشته باشه یانه
مملکته داریم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
با استیضاح آیا دلار به ۳۵۰۰ سال قبل برمیگرده ؟

همش نمایشه.
تحریم ها داره ماهیت اقتصاد ورشکسته و فاسد و وابسته به نفت را به چالش میکشه.
با استیضاح هم وضعیت همین خواهد بود.
البته جناب تاجگردون ریاست کمیسیون برنامه و بودجه کاش میگفتند با این برند ( ریاست کمیسیون برنامه و بودجه )چه استفاده ها که نمی کنند !!! چه نیروها که استخدام نمی کنند و چه پست ها که در استان محرومشان به نور چشمی های ناتوان و اذناب خود که نمی دهند . به هر حال اگر استیضاح برا برخی ها آب و نان دارد ریاست کمیسیون برنامه و بودجه که با لابی بین جناح چپ و راست حاصل شده منافع زیاد تری دارد و جناب نماینده محترم هر کار یبخواهند میکنند ............ کار از ریشه خراب است
نماینده ای که دنبال کسب منافع شخصی خود است در استیضاحها. فاسدترین و بی وجدانترین و منفورترین انسان روی زمین است .
چرا نامشان را نمی برید تا مردم این مفسدین را بشناسند و از جامعه طرد کنند ؟ پست تر از اینها چه کسانی هستند که شما رعایت میکنید و نامشان را نمی آورید .
چندین نماینده از آخوندی، زمین داخل تهران گرفتند و هر بار استیضاح را بلاک کردند ؟
یک بازرس سالم و با وجدان برای تحقیق به کمیسیون ماده 12 جناب آخوندی بفرستید و ببنید چه کثافتکاریهایی آنجا انجام شده است
با نام خدا .

با سلام و تحیات .

استیضاح خوب است . استیضاح یعنی توضیح خواستن از وزیر .............اینجانب سالها است که در انتظار هستم که

اعمال کاری خود را به مسئولم توضیح دهم اما هیچ مسئولی وقعی نمی گذارد زیرا ما عددی نیستیم .....در ایران
مگه رییس کمیسیون تاجگردون نیست
ای بابا

عجب مجلس باحااالی
lمتاسفانه مجلس ناکارامد و در مسیر پاک قرار ندارد . نمایندگانی که با تصویب قانون محدودیت پاداش پایان خدمت و در انتهای سال گذشته بازنشسته شدند و پاداش نجومی گرفتند به قوانین مصوب خود و به مردم بی احترامی کردند .
ضرر و زیان و خسارات ناشی از بده بستان های آن دسته از وکلای مجلس که مردم، کشور و انقلاب را به قیمت منافع نا مشروع خود میفروشند، از هر مفسد اقتصادی بدتر و بیشتر است.
اگر نظارت شوراي نگهبان نمیتونه این رانت‌خواری و لابی را تشخیص بده پس به چه دردی میخوره؟ آیا ملاک صلاحیت فقط عکس های خصوصی است؟
چد روزیه نظرات رو نمی گذارین خبریه مردم نظراتشون رو به بی بی سی بگن یا من و تو
اینطورکه میفرمائید پس خوب هالوهای پیداکرده اند
مثل معروف مارادونا را ول کنید غضنفر و بگیرین . بابا خطر این مسئولین اجرایی بی لیاقت و .... خیلی بیشتر از ترامپ و غیره است مردم خودشان جواب اونها رو میدن . از دست مسئولین نمی دونن به کجا پناه ببرن .
نماینده هارو کی باید استیضاح کنه که ۴۰ سال تو مجلس خوردن و خوابیدن حالا تازه داره یادشون میاد که ملت هم مطالباتی داشتند که می بایست به آنان رسیدگی میشده
اصل این ورشکستگی ها زیر سر وزیر بهداشت است.
چه کسی هم این حرف را زده!! تاجگردونی که هرکس اندکی شناخت از مجلس داشته باشد...
توپ بینداز توی خونه همسایه...
نماینده ای که لیستی و پولی و قومی و قبیله ای وارد مجلس می شود برای همین لابی کردن و رشوه و امتیاز گرفتن امده است. مردم ایران هوشیار باشند و در انتخابات بعد فریب جو دو قطبی را که دو جناخ فاسد سیاسی کشور راه می اندازند نخورند و مجلس را شخم بزنند تا شاید ریشه علفهای هرز کنده شود.
مگه این مجلس نظارت نمیشه ؟
مگه این نماینده دوباره نمیخوان از مردم رای بگیرن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۵
رای ......دلتون خوشه.......
انشاا.‌.استیضاح بطحایی و شریعتمدار و حجتی
عجب مجلسی!
وزرا هم در مجلسمان دست و نفوذ دارند! چطوری؟!
وزیراموزش وپرورش واستیضاح کنید که فقط خفت وخواری برای تحصیل بچه هامون داره
تورو خدا ببین به چه کسائی رای دادیم..
مجلس هم اساسی داغون شده.
رئیس مجلس کجاست؟!!
پس کجاست این نظارت بر رفتار =نمایندگان؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس