بازدید 12224
۷

۲ میلیارد نفر در جهان به ۳ زبان سخن می‌گویند

کد خبر: ۸۲۰۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 28 July 2018

شبکه تلویزیونی یورونیوز جمعه شب گفت، دو میلیارد تن معادل یک چهارم جمعیت کره زمین به سه زبان چینی، اسپانیایی و انگلیسی صحبت می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، یک میلیارد و 284 میلیون تن به زبان چینی سخن می گویند که این بیشرین شمار در میان زبان های مختلف است و زبان ' آینو' از شاخه های زبان ژاپنی به شمار می رود و امروزه در معرض انقراض است و در تمام دنیا فقط ۱۰ نفر به این زبان سخن می گویند.

437 میلیون تن نیز به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. بر این اساس زبان مردم مناطق مختلف جهان از جمله اسپانیا، آمریکای لاتین و بخش هایی از ایالات متحده اسپانیایی است.

یورونیوز افزود، با وجود آن که حدود 372 میلیون تن به انگلیسی صحبت می کنند و شمار این جمعیت نسبت به زبان های اول و دوم کمتر است، اما انگلیسی به لحاظ گستردگی جغرافیایی برترین زبان محسوب می شود، به گونه ای که در 106 کشور جهان با این زبان تکلم می کنند، درحالی که زبان های چینی و اسپانیایی به ترتیب در 37 و 31 کشور کاربرد دارد.

بر اساس این گزارش، زبان های عربی، هندی، بنگلادشی، پرتغالی، روسی و ژاپنی به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
تنها کشور ترک زبانی که زبانش را در مجامع بین المللی ترکی معرفی کرده ترکیه است و سایر کشورهای ترک زبان مثل ازبکستان ، قرقیزستان و... به نام ازبکی و قرقیزی معرفی کرده اند.
ولی واقعیت این است حدود 400 میلیون نفر در دنیا به زبان ترکی تکلم می کنند.
ترکی را فراموش کردید چرا؟!!!
این آمار غلطه...جمعیت چین و هند رو درنظر بگیرید...زبان اسپانیایی و انگلیسی هم جمعیت خودشون رو دارن...پس یک میلیارد و دویست میلیون نفر جمغیت هند تو این جدول نیستن
زبان ترکی حدود ۳۰۰ میلیون و فرانسوی بالای ۱۵۰ میلیون گویشور داره پس اونا کجان؟و اردو
پس ترکی ترکمن، ازبک، قرقیز، قزاق، آذری، استانبولی، چینی، تاتار، قشقایی، زنجانی، و .... چی؟
حداقل 280 میلیون نفر میشن

یا زبان فارسی خودمون در هند افغانستان عراق ترکیه تاجیکستان و ایران؟
نمي دانم اين آمار را تابناك از چه منبعي استخراج و درج نموده و موضوع مهم اين است كه هندوستان نزديك به 1 ميليارد جمعيت دارد كه اكثر آنها به زبان هندي صحبت مي كنند اما زبان هندي بعد از عربي در جايگاه پنجم قرار گرفته . لطفا اطلاعات شفاف به مردم بده تابناك جان .
فرانسه چطور؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل