بازدید 3758

ترکیه در برابر آمریکا سر تسلیم فرود نمی آورد

کد خبر: ۸۲۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۱ 28 July 2018

وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود تأکید کرد که در پرونده کشیش آمریکایی محبوس در ترکیه، آنکارا در برابر تهدیدات واشنگتن سر تسلیم فرود نمی آورد.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، در پی تشدید تنشها میان واشنگتن- آنکارا بر سر آزادی «اندرو برانسون» کشیش آمریکایی که از سال ۲۰۱۶ به دلیل اتهامات تروریستی در زندانی در ترکیه بسر می برد، «مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در گفتگوی تلفنی با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود گفت که آنکارا در برابر تهدیدات واشنگتن تسلیم نخواهد شد.

منابع موثق در وزارت خارجه ترکیه با شرح جزئیات گفتگوی تلفنی میان وزرای خارجه دو کشور در روز پنج شنبه اعلام کردند که چاوش اوغلو به پمپئو یادآوری کرد که در ترکیه حاکمیت قانون بدون استثناء شامل تمام افراد می شود.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه آمریکا در توضیح این گفتگوی تلفنی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که پمپئو «تأکید کرد اکنون زمان خوبی برای بازگشت کشیش بی گناه اندرو برانسون به وطن است».

گفتنی است که یک روز پس از صدور حکم دادگاه ترکیه مبنی برای آزادی این کشیش آمریکایی از زندان و تخفیف حکم حبس وی به بازداشت خانگی، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «مایک پنس» معاون وی ترکیه را به وضع تحریمهای اقتصادی تهدید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل