بازدید 2691

دوسوم شاغلین کشور دیپلم دارند

کد خبر: ۸۱۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 24 July 2018

معاون آموزش متوسطه گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه آموزش مهارت کشور است که ۳۸ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش دانشجو، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه در نشست خبری گفتگوی ملی مهارت که صبح امروز در سازمان فنی حرفه‌ای برگزار شد گفت: آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه آموزش مهارت کشور است که ۳۸ درصد دانش آموزان دوره دوم متوسطه در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند امسال با استقرار پایه دوازدهم جمعیت فنی و حرفه‌ای و کاردانش به بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز می‌رسد.

معاون آموزش متوسطه بیان کرد: ما ۸ مجموعه بازنگری شده در این سال‌ها در شاخه کاردانش و فنی حرفه‌ای داشته ایم که برنامه نهم را نیز در حال اجرا است تا درس‌ها بر اساس بازار کار تهیه شوند.

زرافشان تصریح کرد: ۳۰۰ هزار نفر هرسال از آموزش و پرورش خارج و به بازار کار وارد می‌شوند. باتوجه به آمار شاغلین کشور ۷۳ درصد شاغلین در کشور مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی دارند که نشان از این است که بار اصلی آموزش نیروی انسانی بخش خدمات و صنعت به عهده ما است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سند تحول بنیادین به این موضوع توجه شده است که صرف آموزش مهارت به اشتغال منجر نمی‌شود برای همین ما به موضوع کارآفرینی توجه کردیم. در واقع طرح کاشف را برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز سال گذشته اجرا کردیم که بر اساس استاندارد کارآفرینی در کشور، این طرح نوشته شده است.

زرافشان اظهار کرد: صندوق حمایت از کارآفرینی از ۵ تا ۱۰ میلیون به طرح‌های کارآفرینی وام می‌دهد که فرصت خوبی است و تاکید وزیر آموزش و پرورش این است که ما دانش آموزانی تربیت کنیم که در پایه ۱۱ کارخانه‌ها آن‌ها را طلب کنند. طرح مهارتی که سال گذشته آغاز شده در ۸ استان و در ۱۰ درصد مدارس بود که پیش بینی ما این است در سال تحصیلی جدید در هر استانی ۱۰ درصد را پوشش دهد که نزدیک ۳۰۰ هزار دانش آموز می‌شود.

وی در ادامه گفت: در بحث آموزش کارآفرینی طرحی با عنوان کاشف برنامه ریزی شده که یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز براساس کارآفرینی ایرانی مشغول به فعالیت می‌شوند. در این زمینه در خراسان رضوی اولین جشنواره کارآفرینی تشکیل شد و ۷۷ طرح ۶۰ طرح برگزیده شد و این طرح در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفت که هر ساله این جشنواره برگزار می‌شود.

معاون آموزش متوسطه در خصوص پیش بینی برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ گفت: در همه استان‌ها ۱۰ درصد دانش آموزان تحت آموزش این مهارت‌ها قرار می‌گیرند که براساس استاندارد‌های باید آموزش‌های لازم را ببینند و با استفاده از مربیان باید انجام شود.

وی همچنین افزود: آمار رشته هنر در کنکور بسیار است که تاثیر همین دروس در مدارس است و فارغ التحصیلان دروس نظری به رشته هنر می‌روند و شاهد آن هستیم که هنر از قبل بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در استان‌های کشور بازارچه‌های هنر برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: تاسیس مراکز نوآوری و فعالیت استارتاپی دانش آموزی رویداد بزرگی است که برای دانش آموزان برنامه‌هایی را برگزار می‌کند و مورد استقبال آن‌ها قرار گرفته و اولین مرکز در منطقه دو آموزش و پرورش تاسیس شده که علاوه بر تهران به عسلویه نیز ارائه خدمت می‌کند.

زر افشان در خصوص برنامه آینده آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش در حال ایجاد مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان است که ۲۴ ساعته مشغول فعالیت باشند که این طرح، طرح خوداتکایی نام دارد که دانش آموزان باید مهارت‌های زیادی را یاد بگیرند و به خوداتکایی خانواده نیز کمک کنند که این فعالیت با هدف ارتقای کیفی و ایجاد شغل دانش آموزی در بحث آموزش همراه با تولید است که طبق تبصره‌ای دستور اجرا به هنرستانی‌ها داده شده و باید در جهت توسعه آن فعالیت‌ها انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی