بازدید 8632

وضعیت اقتصاد کشور جنگی است!

کد خبر: ۸۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳ 19 July 2018

یک استاد دانشگاه با بیان تعریفی از جنگ‌های اقتصادی، کشور را در وضعیت یک جنگ اقتصادی ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، قدرت اله امام وردی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد تهران مرکز، با بیان اینکه ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: جنگ اقتصادی از جمله جنگ‌های نرم است که باعث می‌شود تا دولت‌ها نتوانند زیرساخت‌های برنامه‌ای و مدیریتی را در ثبات نگه دارند. جنگ اقتصادی علیه کشور ما با اعمال تحریم ها شروع شد و هدف آن این است تا جلوی فروش نفت ما را بگیرند.

وی با بیان اینکه غالب برنامه‌ریزی‌های ما بر مبنای درآمدهای نفتی صورت گرفته است، گفت: اعمال تحریم‌ها و جلوگیری از فروش نفت باعث می‌شود تا ما نتوانیم برنامه‌ریزی‌هایمان را که اغلب بر اساس فروش نفت بوده را پیش ببریم. اگر برنامه‌های اقتصادی ما دچار اختلال شوند آنگاه تحریم‌ها مصداق بارز یک جنگ اقتصادی است.

امام وردی با نام بردن از تعرفه ها به عنوان یک ابزار جنگ اقتصادی بیان کرد: این ابزار معمولا در رقابت های اقتصادی بین کشورهایی مانند چین، ژاپن و آمریکا به کار گرفته می شود. این کشورها از طریق ابزارهای تعرفه ای روی درآمد حاصل از صادرات برخی از محصولات سعی می کنند تا درآمد کشور مقابل را کاهش دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صادرات برخی از اقلام کشاورزی، خواربار و فرش هم دچار ممنوعیت هایی شده است؛ در مورد احتمال ممنوعیت صادرات محصولات پتروشیمی ها و فولاد هم اضافه کرد: عمده فروش محصولات پتروشیمی و فولاد ما با کشورهای هند و چین است که اینها خود مشکلی با معامله با ایران ندارند اما شرکت هایشان ممکن است به دلیلی ترس از تحریم‌های آمریکایی این محصولات را وارد نکنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه در پایان با بیان اینکه حالا دیگر مشکلات ما ریشه‌های اقتصادی ندارند اظهار کرد: واقعیت این است که ریشه مشکلات اقتصادی حالا دیگر ما سیاسی و حاکمیتی است و اگر راه حلی برای آن باشد آن راه حل در حوزه های سیاسی است.

گفتنی است خروج آمریکا از برجام و شروع تحریم‌های جدید باعث شده تا اقتصاد کشور در مسیر جدیدی قرار بگیرد. مسیری که بسیاری از کارشناسان معتقدند راه حل نجات آن دیگر نه در مسائل اقتصادی که در مسائل سیاسی و روابط بین‌الملل پیدا می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۸
فکر کنم بیپولی تازه رسیده به اینا تا به مسئولامون برسه یه 40 سال دیگه باید صبر کنیم اینو برای کسایی میگم که دل به اصلاحات بستن
والله این جنگی بودن بیشتر از داخل شکل گرفته تا از بیرون، اگر جنگ را از داخل شروع کنید و دوستداران تحریم و احتکار گران و گران فروشان و ملتهب کنندگان ارز و سکه و ارز گیرندگان دولتی و ارز دهندگان را محاکمه کنید مطمئنا در این جنگ اقتصادی پیروزید در غیر اینصورت بازنده از پیش تعیین شده هستید.
البته کار سختی است که با این همه نیروهای دشمن که داخل را مین گذاری کرده اند مبارزه کنید ولی اگر با صداقت باشید نتیجه مطلوب سریع به دست می آید.
یعنی میگی بریم مذاکره موشک چندسال دیگه به بهانه پهباد تحریم کنند شماها درک از مسائل سیاسی ندارید
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
وضعیت اقتصاد کشور کی جنگی نبوده؟
هیچ جنگی درکار نیست یه کمی از حقوق های نجومی کم کنند ومثل مردم زندگی کنند آبادترین کشور دنیا می شوند.
استاد عزیز ، وضعیت جنگی فقط برای مردم متوسط به پایینه چون رانت خواران و مفسدان اقتصادی و آقازاده ها نمیفهمن جنگ چیه و وضعیت جنگی چیه ؟
قبل از جنگ اقتصادي اعلامي از سوي خارجيها مردم در جنگ اقتصادي داخلي قرار دارند اول بايد رانتخواران و اختلاسگران بايد توسط مردم به مجازات برسند دشمن خارجي نمي تواند غلطي بکند مشکل اقتصاد ما داخلي و رانتهاي و انحصارگراند.
از اون خطرناکتر، آقازاده های هستند که از داخل به جان این مملکت افتاده اند و کسی حرفی نمیزند، حتی نام آنها را هم نمی گویند!!!!!!
حرف درستی زده. کلا مملکت ا ز نظر اقتصادی از ریل خارج شده
این جنگ در حال مقاومت است یا دفاع
استاد مهتم .اقتصاد کشور ما سالهاست که در شرایط جنگی قراردارد.اگر با شرایط کسب وکار وتجارت در ایران اشنا باشید متوجه میشوید که فشارها وتنگ نظریهای دستگاهای دولتی نسبت به کسانی که به تولید وصنعت وارد میکنند کمتر از تحریم نیست دارائی وبیمه وشهرداری ووزارت کار حتی اتحادیها همگی کسب کار وتولید را بعنوان منبع درامد نگاه کردن وفقط بدنبال دریافت واستفاده از این گروه بودند.و در جبهه ای دیگر واردات وقاچاق انچنان عرصه را بر تولید وصنعت تنگ کرد که چاره ای جز تسلیم برای این گروه باقی نگذاشت.استاد محترم با بی تدبیری ومنفعت طلبی ورانت که در سالهای گذشته از دشمن داخلی به ما شده دیگر سنگری وهمینطور نیرویی برای دفاع در مقابل دشمن خارجی باقی نمانده.دوست عزیز این طوفانی که درپیش روی این مردم بی دفاع است نتیجه بی تدبیری خودمان است.
یکی از شعارهای انقلابیون اقتصاد بی نفت بود،بعد از چهل سال کدام صنعت یا هنر یا فن یا دانشی داریم که جای نفت را بگیرد
استاد عزیز بله اقتصاد ما در حالت جنگیست ولی نه اکنون بلکه سالهاست ما با این جنگ دست به گریبانیم.ولی نتنها پیشرفتی نکردیم بلکه سنگرهای زیادی را هم از دست دادبم.استاد شما بهتر میدانید که کشورهای میتوانند از شرایط سخت ودشوار عبور کنند که توانائیه تولید نیازهای اولی خود را داشته باشند.که متاسفانه با سیاستهای غلط وبی تدبیری نتنها به این مرحله نرسیدیم حتی خیلی از مزیتهای خود را هم از دست دادیم ما حتی به برنامه ها ی بلند مدت که خود ترسیم کرده بودیم هم نتوانستیم دست پیدا بکنیم .در تمام این سالها فقط ازمون وخطا کردیم.در 30 سال گذشته تسمیمهای ما وتسمیم گیرندگان ما هیچ تغییری نکردند.حالا ما یک کشور بدون تولید ومصرف کنندهایم که بدون دفاع در مقابل این سیل وطوفان سخت قرار گرفته.وتصمیم گیران از این مردم بی دفاع درخواست کمک وتحمل کردن دارند.
هميشه درگير مشكلات و بدبختي بوديم و هستيم و خواهيم بود.
وضعیت اقتصادی کشور نتیجه بی عرضگی مسئولین کشور است.
استاد گرامی اکثریت ملت انقلاب کرده واداره کننده 8سال دفاع مقدس ازنظر ریاضت اقتصادی وفشارلجام گسیخته در جنگ تمامک عیارهستند واقلیتی بادرآمدهای نجومی با تحریک دشمنان و ماجراجویی در رفاه کامل قراردارند
خلاصه چاره ایی غیر از قبولی زور نداریم
آفرین به دولت مقتدرسالهای جنگ...هاشمی خاتمی متشکریم...شمامردروزهای سخت بودیدوالآن قحط الرجال.
بعد از سالها هنوز اندر خم یک کوجه ایم.
ميگفتن امريكا هيچ غلطي نميتواند بكنه
آیا از مردم پرسیده اید جنگ میخواهند با نه؟
اصلا تو این هاگیر واگیر چرا منلکت و به سوی جنگ می برید!؟
وضع مردم خوبه ؟
بیکاری نداریم؟
وضع فرهنگی مون خوبه؟
وضع اقلیمی و محیط زیستمون خوبه؟
......
والا تو این دوره و زمونه که کشورهای جهان اول هم بدون جنگ به زور کنده مسایل کشورشونو خرد میکنن.حالا ما تا بهمون میگن بالا چشمت ابروست ، میریم تو فاز جنگ.....
بابا بسه دیگه داریم خرد میشیم.خود زنی بسه دیگه.!!!
پیشنهاد میکنم اجازه بدن خیلی بیشتر ازاین قیمتها بره بالا تا در همه چیز خود کفا بشیم خدا را شکر قیمت میوه وگوشت ومرغ انقدر گرونه مردم می ترسند حتی نگاه کنند وخدایی وفور گوشت و مرغه همه فروشگاهها پره وهیچ کمبودی نیست وحتی مسکن هم همین طور اکثر مستاجرههادارنند از تهران فرار میکنند بنا براین بزودی مشکل مسکن هم در کلان شهر تهران حل میشه به این راحتی نیازی هم به کارشناس و اقتصاد دان هم نیست تمام مشکلات به این راحتی یکی پس از دیگری حل میشه .
شما دانشمند کی بود ؟!
این همه دانش و تحلیل اقتصادی سیاسی رو از کجا آموختی ؟
دردوران جنگ هم اوضاع اقتصادبمراتب بهترازامروزبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
ولی امیدوارم هرگز دیگر جنگ نشود انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
آخه اون موقع معجزه هزاره سوم نیومده بود هنوز .
کوپن، دفترچه بسیج اقتصادی، صف خرید روغن درون قابلمه، سیگار سهمیه ای، و .... احتمالاً بزودی گاری فروش نفت هم بر می گردد و با این وضعیت برق باید از گردسوز و فانوس و شمع بهره ببریم.
همه ترقی می کنند و ما می ترقیم!
آفرین به اداره کنندگان مملکت. احسنت، بارک الله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار