بازدید 182476
۱

چگونه پادرد را در خانه تسکین دهیم؟

کد خبر: ۸۱۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶ 18 July 2018

درد پا یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها است که افراد از همه گروه‌های سنی تحت تاثیر قرار میدهد. درد پا می‌تواند در هر نقطه از پا از جمله انگشتان، پاشنه پا، مچ پا یا قوس پا رخ دهد و می‌تواند علل مختلفی داشته باشد نظیر: کهولت سن، پوشیدن کفش نامناسب، پیاده روی بیش از حد، برای زمانی طولانی روی پا ایستادن، شکستگی، کمبود مواد معدنی، ناخن پای روینده در شصت، دیابت و شرایط دیگر.

به گزارش پارسی طب، چیز‌های بسیاری در دسترس هستند که می‌توانید در خانه به طور طبیعی درد پای خود را تسکین دهید.
در اینجا ۱۰ داروی خانگی برای درد پا را بیان میکنیم.

۱٫ آب گرم و آب سرد

آب گرم و آب سرد می‌تواند در درمان درد پا موثر باشد. درمان با آب گرم، جریان خونرسانی به پا را افزایش میدهد و درمان با آب سرد التهاب را کاهش میدهد.
• یک سطل را با آب سرد و دیگری با آب گرمی که قابل تحمل باشد، پر کنید. روی یک صندلی راحت بنشینید و پای خود را به مدت سه دقیقه در آب داغ نگه دارید و سپس همین کار را با آب سرد بمدت حداقل ۱۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید. اینکار را دو یا سه بار انجام دهید و سرانجام در حمام پای خود را با آب سرد بشویید.

• گزینه دیگر اینست که یک پد گرما و بسته یخ را بطور متناوب به مدت ۱۰ دقیقه برای کاهش درد پا روی پایتان بگذارید.

۲. سرکه

سرکه در درمان‌های مختلفی استفاده می‌شود و می‌تواند درد پا بر اثر رگ به رگ شدن و یا بعلت‌های دیگر را با کاهش التهاب تسکین دهد.
• وان را با آب داغ پر کنید. دو قاشق غذاخوری سرکه در آن بریزید. همچنین می‌توانید نمک دریا یا نمک فرنگی اصل را نیز با آن مخلوط کنید. اگر هیچکدام را نداشتید، فقط از نمک طعام استفاده کنید و پای خود را به مدت ۲۰ دقیقه در آن خیس کنید.
• روش دیگر، تهیه‌ی مخلوطی از سرکه و آب در دو ظروف بمقدار مساوی است. یکی آب سرد و دیگری آب گرم. یک حوله را در مخلوط آب گرم خیسانده و فشار داده، سپس آن را اطراف پای خود به مدت پنج دقیقه بپیچید. همین کار را نیز با مخلوط آب سرد انجام دهید. روزانه این عمل را حداقل سه یا چهار بار تکرار کنید.

۳. سولفات منیزیم یا نمک اپاسوم
سولفات منیزیم می‌تواند به تسکین فوری درد پا کمک کند. ترکیب گرما و سولفات منیزیم که به خوبی درد پا را تسکین میدهد.

• دو یا سه قاشق غذاخوری نمک فرنگی اصل را در وان آب گرم بریزید.
• پا‌های خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در وان بگذارید.
• نمک باعث میشود تا پا‌های شما خشک و زبر شود؛ بنابراین بعد از آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

۴. یخ درمانی

یخ درمانی یک راه خوب برای کاهش درد و تورم پا است. مقدار کمی یخ خرد شده را در کیسه‌های پلاستیکی کوچک بریزید و از آن برای ماساژ منطقه آسیب دیده در یک حرکت دایره مانند استفاده کنید. همچنین می‌توانید کیسه‌ی سبزیجات منجمد شده را در یک حوله نازک پیچیده و استفاده کنید.
سرما به طور موقت باعث بی حس شدن انتهای عصب در ناحیه دردناک شده و به شما آرامش می‌دهد. همچنین تورم را نیز کاهش میدهد. بسته یخ را بیش از ۱۰ دقیقه در یک زمان استفاده نکنید. زیرا می‌تواند به پوست و اعصاب آسیب برساند.

۵. روغن میخک

روغن میخک در درمان سردرد، درد مفاصل، پای ورزشکاران، قارچ ناخن و همچنین درد پا توسط افزایش گردش خون، بسیار موثر است.

• برای تسکین سریع، به آرامی پای خود را با روغن میخک ماساژ دهید. این کار جریان خون را تحریک کرده و باعث شل شدن عضلات میشود. همچنین می‌توانید پا و پاشنه پا را با روغن میخک چند بار در روز ماساژ دهید.
• اگر پوست حساس یا نازکی دارید، سه قطره روغن میخک رقیق را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا نارگیل و روغن یرجین مخلوط کرده و سپس پای خود را با آن ماساژ دهید.

۶. فلفل قرمز

فلفل قرمز منبعی غنی از کپسای سین است که برای از بین بردن درد عضلانی، ورم مفاصل، فشار عضلانی، کمر درد، پا درد شناخته شده است.
• اگر پای شما زمانی که سرد میشود، درد میگیرد، قبل از پوشیدن مقداری فلفل قرمز در جوراب خود بریزید. اینکار باعث میشود تا پای شما گرم نگه داشته شود.
• درمان دیگر اضافه کردن نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز به نصف سطل آب گرم و خیس کردن پا‌های خود برای چند دقیقه در آن است. اینکار اثر تسکین دهنده دارد و باعث تسکین درد پای شما میشود.

۷. مریم گلی

اگر درد پای شما بعلت فشار، رگ به رگ شدن و یا جراحت است، میتوانید از گیاه مریم گلی برای رهایی از درد استفاده کنید. همچنین می‌تواند بوی بد پا را کاهش دهید.
۱. به آرامی تعداد کمی از برگ‌های مریم گلی را با دست جدا کرده و سپس آن‌ها را در یک قابلمه که کمی کمتر از یک فنجان سرکه سیب در آن ریخته اید، قرار دهید.
۲٫ مخلوط را بمدت پنج دقیقه بجوشانید.
۳. یک پارچه‌ی پنبه‌ای را در محلول گرم شده خیس کرده و سپس آنرا روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.
۴. اینکار را چند بار تکرار کنید.

۸. دانه خردل

دانه خردل در درمان درد پا استفاده میشود و به حذف آب سمی از بدن، بهبود گردش خون و کاهش التهاب و در نتیجه دادن تسکین تورم و درد کمک میکند.
۱٫ مقداری دانه خردل را بکوبید و آن‌ها را به نصف سطل آب گرم اضافه کنید.
۲. پای خود را در آن به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار داده و سپس خشک کنید.

۹. مارچوبه

مارچوبه درمانی موثر برای درد پا است مخصوصا هنگامیکه درد بعلت التهاب یا ورم باشد. به سادگی، به مدت چند دقیقه مارچوبه را بخار کنید و سپس آن را بخورید. این نوشیدنی به عنوان یک دیورتیک یا ادرار آور طبیعی عمل می‌کند، و به دفع کردن مایع اضافی بدن و در نتیجه کاهش التهاب کمک میکند.

۱۰. روغن‌های ضروری

روغن‌های ضروری مانند روغن اوکالیپتوس، روغن نعناع و روغن رزماری به تسکین پا‌های خسته، زخم و درد کمک خواهد کرد.
۱. چهار قطره از هر یک از روغن‌های اوکالیپتوس و روغن رزماری و دو قطره روغن نعناع را در آب داغ بریزید.
۲. پا‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در آن خیس کنید.

دفعه بعد هم که درد پا داشتید، به سادگی میتوانید از هر یک دارو‌های طبیعی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. اما اگر درد غیر قابل تحمل بود و بهبود پیدا نکرد، حتما به دکتر مراجعه کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
برای درد عضلات بهترین روغن استفاده تز روغن سیاه دانه است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار