بازدید 3553

هزینه ۱.۶ میلیارد دلاری امسال ایرانی‌ها در ترکیه

کد خبر: ۸۱۷۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳ 18 July 2018

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اعلام کرد که ایرانی‌ها در رتبه اول توریسم ترکیه هستند و هشت‌ برابر آسیای میانه به این کشور سفر می‌کنند؛ به‌طوری‌که امسال حدود یک‌میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هزینه گردشگری ایرانی‌ها در ترکیه بوده است.

به گزارش ایسنا، سید جلال ابراهیمی اعلام کرد: طی چهار ماه گذشته ترکیه میزبان هشت میلیون نفر توریست از ۱۸۰ کشور بوده ‌است که از میان آنها ۸۰۰ هزار نفر ایرانی‌ بوده‌اند. به عبارتی یک دهم از مجموع کل بازدیدکنندگان ترکیه را ایرانی‌ها تشکیل می‌دهند و ایرانی ها در رتبه اول هستند. پس از ایران، آلمان‌ها دومین رتبه بازدید از ترکیه را دارند.

وی تصریح کرد: طبق استانداردهای جهانی اگر ۱۵۰۰ دلار برای هر گردشگر در نظر گرفته شود، با احتساب بالای ۱۰۰۰ دلار خرید برای هر گردشگر، حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های گردشگران شده است.

به گفته ابراهیمی، گردشگران کشورهای آسیای میانه به ترکیه در مجموع ۱۰۰ هزار نفر هستند در صورتیکه ایرانی‌ها هشت برابر آنها به این کشور سفر می‌کنند.

رییس مرکز مطالعات ایران و ترکیه گفت: طبق بررسی مرکز گردشگری جهانی، ترکیه بیشترین جمعیت گردشگر را از ایران دارد؛ یعنی در مجموع ۱۰ کشور، ایران حدود ۱۰۰ برابر گردشگر به ترکیه فرستاده است. همچنین به گفته رییس اتحاد هتل‌داران ترکیه " به لحاظ جمعیت و جغرافیای منطقه یکی از سه منبع اصلی توریست ترکیه، ایران است".

ابراهیمی افزود: فقط گردشگران ایرانی هستند که در تمام فصول سال به ترکیه سفر می کنند و از منابع ثابت هتل های ساحل دریای مدیترانه از آنتالیا تا ازمیر و آنالیا هستند. در حال حاضر دولت ترکیه برای هر نمایشگاه به مراکز گردشگری یا بنگاه‌های گردشگری از ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار دلار کمک می‌کند تا بتوانند بدون هزینه اقدام به جذب توریست کند. علاوه بر این، ترکیه روش هتل‌های لوکس پنج و هفت ستاره‌ای اسپانیا را به سبک هتل‌های دو و سه ستاره و حتی متل‌ها و خانه متل برگردانده است تا بتوانند با ارائه هزینه های کمتر و قیمت ‌های ارزان‌تر جلب توریست کند. این در حالی است که هزینه سفرهای داخلی به مناطقی مثل کیش و قشم برای ایرانی‌ها هم‌قیمت ترکیه یا حتی در مواقعی چند برابر می‌شود.

وی علت تفاوت هزینه‌ها را اینگونه بیان کرد: گرانی بلیت‌های هواپیما، هتل‌ها، بالا بودن هزینه‌ها و نامنظمی و نوسانات قیمت‌ها سبب سوءاستفاده از بلیت‌های ارزان قیمت کشوری مثل ترکیه شده است و بیشترین افراد را از ایران به خارج سوق می‌دهد که باعث خروج ارز نیز می‌شود. در صورتیکه اگر نیمی از هزینه میلیاردی که صرف سفر به ترکیه می‌شود را در صنعت گردشگری داخلی هزینه کنیم از خروج ارز نیز جلوگیری می‌شود.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه در پایان با اشاره به بحران ارزی که کشور به آن دچار است، اظهار کرد: کشور ما باید الگوهای توریست خود را تغییر دهد تا ما نیز توانایی جذب گردشگر را داشته و درآمدزایی از طریق این صنعت را داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
بسمه تعالی
اینا یک صدم رانتها هم نمیشود.
خوب برادر من همین مناطق آزاد خودمون رو به معنی واقعی آزاد کنین اگه کس رفت ترکیه و دبی
مردم نیاز به شادی دارن
سفر به نرکیه تنها برای تفریح نیست بلکه خرید اجناس ارزانتر و غیر تقلبی و با کیفیت بهتر هم بسیار مطرح است.
به جای تغییر الگوی توریست الگوی آزادی خودتون رو تغییر بدید ببیند چرا اینقدر مردم به سفر به ترکیه علاقه دارن اگه الگوی ازادی تغییر پیدا کنه مطمنن توریست های خارجی سرازیر میشن به کشور و ارز چندین برابری وارد کشور میشه و دیگه نیاز آنچنانی نیست دولت به صرافی ها ارز تزریق کنه صرافی ها خودشون از توریسم تغذیه میشن و شادی و نشاط جامعه افزایش پیدا میکنه مشکل از طرز فکر نشات میگره که باید اصلاح بشه
اگه دلتون برای این دلارا میسوزه همون امکانات رو تو ایران فراهم کنید
بله متاسفانه ارز هنگفتي از كشور خارج ميشه، جداي از فرهنگ بد خارج دوستي مردم كشور ما، مهمترين دليل خروج اين سرمايه، نبود ازادي هاي اوليه است. اين حجم جمعيت و به تبع اون نقدينگي، ميتوانست در داخل كشور صرف بشه اگر قبول ميكرديم دنيا ديگر عوض شده، مردم از طريق ماهواره و اينترنت جذب چيزهاي ميشوند كه بي دليل در كشور ما ممنوع است اما هر روزه در همه جا قابل دسترس است، مانند مشروبات الكلي و غيره. تركيه يك كشور مسلمان بدون نفت با يك دولت محافظه كار اسلامي به اين نتيجه رسيده است كه اين محدوديت ها چيزي غير از ضرر مالي و عقب ماندگي نيست، عيسي به دين خود موسي به دين خود، سالنه ميلياردها دلار از دست ميدهيم كه مردم را معتقد تر كنيم اما غافل از اينكه مردم را دلزده تر و حتي بي فرهنگتر ميكنيم
شما واقعا دلايل اصليشو نميدونيد؟
واقعا چرا کشوری مثل ایران که چهار فصل رو در یک زمان داره چرا نباید گردشگر نداشته باشه چرا ملت خانه همسایه را بیشتر خانه خودشون دوست دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
وقتى در خانه ى خود اهل خانه را محروم كنيد، خانه ى همسايه را بهشت خواهند ديد
وقتی شما با کمتر از دو میلیون تومان می توانید به خارج بروید، در بهترین هتلها اقامت کنید و با قیمتهای بسیار مناسب لباس بخرید و غذا بخورید و در مقابل برای مسافرت به کیش در همین حدود باید هزینه کنید تازه با رفتار بد هتل دارها روبرو شوید و قیمت اجناس هم گرانتر باشد، کدام را انتخاب می کنید ترکیه یا کیش... چرا راه دور در همین ایام عید و یا تابستان ببینید اهالی مازندران و گیلان با مسافران چه معامله ای می کنند و چه جور دولا پهنا حساب می کنند.
الگوی توریستی رو با بستن آبشار مارگون به همه نشون دادین.
مردم ارز ایران رو میریزند تو حلق ترکیه , برای اینکه آسوده چند روزی رو هر جوری میخوان زندگی کنند .
محاسبات‌ شما یک اشکال داره و اونهم اینکه سفرهای تفریحی در همینجا ریال پرداخت می کنند و بخشی از ارز پرداختی در اغلب موارد به کشور باز می گردد. بالاخره اگر در کشور ما اقایون بجای واردات موز که باعث خروج ارز می شود در صنعت توریزم سرمایه گذاری کنند البته ایتهم مشخص است که با فشارهای دستگاه های امنیتی فعلا صنعت توریزم با مشکلات فراوان روبرو می باشه
ایا رفتا ما با توریست ها مثل کشور ترکیه است. تا زمانی که این موضوع حل نشود اب در هاون کوبیدن است . ای کاش مسوولین شهامت این را داشته باشند که به صراحت مشکل ورود توریسم به کشور را بگویند. توریسم ازادی و تفریح می خواهد ایا ما می توانیم برایش فراهم کنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
بله! ما با بيلو كلنگ و چماق به اتوبوس توريستهاى اجنبى بدحجاب يورش می بریم خخخخخ
مشکل صنعت گردشگری داخلی فراتر از این حرف ها است. بیخودی با این مقالات صورت مساله را پاک نکنید
یکی از کشورهایی که نمیخواد در ایران تغییری اتفاق بیفته و احتمالا هزینه هم میکنه براش همین ترکیه ست.
ببین چه پولی دارن به جیب میزنن از حماقت مسئولین ایران! 1 میلیارد درآمد از توریست ایرانی
بله وقتي دركشورهميشه بحث حجاب است بايدمردم پولهاراببرن دركشورهاي ديگه خرج كنن
باسلام
بهتره برای یک بار هم شده با شهامت بنویسیم یکی از جاذبه های ترکیه آزادی پوشش و فرهنگ بالای توریستی حمل و نقل راخت بازار های ارزانه
چرا اعداد کشورهای دیگه رو هم مثل امار کشور ما دستکاری میکنید. با کمی جسنجو در اینترنت میشه فهمید که اولین رتبه توریست ترکیه در دست کشور روسیه است بعدش کشورهای آلمان، گرجستان، بلغارستان و بعد از اون ایران ... یعنی ایران رتبه پنجم رو داره نه رتبه اول....... حتمان اعداد دلاری رو هم که میگین اشتباه است
خبر واقعا خنده داره نفری 2500 دلار هزینه تو ترکیه علاوه بر هزینه هواپیما که اکثرا داخلیه به عبارتی میشه نفری 20 میلیون تومان فکر کنم اونی که این خبر و تهیه کرده مسافرت هاش همه لاکچری بوده نود درصد ایرانیها کلا نفری 2 میلیون به عبارتی 250 دلار بیشتر هزینه نمیکنن الکی این عدد ها رو مطرح نکنید خیلی ها دنبال قطع ارز مسافرتی هستند
در مقابل ارقام اختلاس اعلام شده رقمی نیست تازه این هزینه از جیب مردم پرداخت شده
نه از بیت المال
توريست دلش ميخواد با خونوادش بشينه كنار اب موزيك زنده گوش بده شما اجازه ميديد؟ مگر روانيه خرج كنه بياد زن و دخترش تو مانتو روسري كباب بشن ؟
شما از خارجی ها در مورد ایران سوال می کنی می دونید چه جوابی میدن اولین حرفی که در مورد ایران به زبون میارند بمب اتمی هستش از بس که در مورد ایران تویه کشورهای دیگه بد تعریف شده که مقصر هم خودمون هستیم بایدکه جاهای توریستی در ایران رو به مردم دنیا معرفی بکنیم جالبه که بدونید بعضی از خارجی ها فکر می کنن که ما هنوز هم با عراق داریم می جنگیم
حرف حرف حرف... از این مسئولان فقط حرف نصیب ما شد، کشور داری را از اردوغان یاد بگیربم
به جای این آمارهای بی خاصیت دنبال این باشید که چرا از ترکیه به این جا کسی مسافرت نمی کند
خدا بده برکت..نوش جونشون..
سالها پیش با آقایی اصفهانی در ترکیه همسفر بودیم ، میگفت به همسرش گفته بعد از ترکیه به وارنا می رود و چون می خواهد به امامزاده ای برود که ورود خانمها قدغن است باید این سفر را مردانه برود!
هیچ دلیلی ندارد وقتی که برای تهیه دارو و دیگر نیازهای اساسی مشکل ارزی وجود دارد به مسافران برای سفرهای خارجی از هر نوعش ارز بدهند. هر کس می خواهد سفر برود با پول خودش برود و هزینه اش رابدهد.
شما هنوز با ورود خانمها به استاديوم مشكل داريد، مى فهميد: مشكل!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار